Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez qlesh » 10 lip 2009, 10:50

Pozostaje tylko polakierować i zakładać.
:)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bucz » 14 lip 2009, 19:18

gdyby ktos jeszcze szukał to kolega ze szrotu dal mi znac ze ma na stanie jeszcze 2 komplety
350zeta za przod i 350 za tyl
gdyby ktos byl chetny to PW

ja juz jestem po swap-ie – jutro jade dorabiac linki do recznego /hiihhihihi/
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez pawelc » 14 lip 2009, 20:32

bucz dorobią Ci linki bez problemu? ,zrób foto tych dorobionych linek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bucz » 14 lip 2009, 21:34

pawelc napisał(a):bucz dorobią Ci linki bez problemu? ,zrób foto tych dorobionych linek


mysle ze dorobia, polecili mi takiego gosteka ktory robi tylko przy hamulcach, pojede jutro to sie zobaczy
jak bedzie gotowe to pstrykne fotki... a jak sie sprawdzi i ktos bedzie potrzebowal to tez pomoge
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez pawelc » 15 lip 2009, 06:59

aha te zaciski na tył są w komplecie z tarczami ,osłonami ,klockami i sprężynkami montażowymi? -jeżeli tak to rezerwuję je wstępnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bucz » 15 lip 2009, 12:49

pawelc napisał(a):aha te zaciski na tył są w komplecie z tarczami ,osłonami ,klockami i sprężynkami montażowymi? – jeżeli tak to rezerwuję je wstępnie


ja w komplecie dostalem zaciski, klocki, tarcze i sprezynki rozporowe na klockach
oslon nie mialem... ale stare sa tylko minimalnie za male

btw. bylem dzisiaj pytac sie o te linki, niestety u mnie na miejscu nic nie dorabiaja – tylko sciagaja stare i odsylaja gdzies pod warszawe
mozna by im dac stara linke od 626 i dac wytyczne ze ma byc 20cm dluzsza... tylko co z tego wyjdzie?

koszt to 2x 140zl :(
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez bucz » 15 lip 2009, 13:33

jak ci bardzo zalezy to sie moge rowniez dowiedziec o te oslony od m6
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez pawelc » 15 lip 2009, 15:20

dowiedz się o te osłony i najlepiej jakby jakieś fotki mógłbyś pstryknąć tego kompletu ,co do linek to cena kosmiczna trochę ,może lepiej wydłużyć tą pierwszą z orczykiem,-byłoby znacznie taniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bucz » 15 lip 2009, 18:33

znalazlem firme ktora na miejscu wykona linki dowolnego typy
koszt ~60zl x2szt

niestety firma znajduje sie 20km od warszawy
http://tinyurl.com/ntzhjv

gdyby ktos chcial z pod warszawy zamowic od nich linki pasujace do swapa hamulcowego 626<>m6 to z checia bym sie pisal na jeden komplet

nizej cytuje maila od nich:

Kod: Zaznacz cały
Witaj, mamy na składzie linki hamulca do Mazdy  tarcza lub bęben. Zapraszam do biura 7.00 – 15.00 telefony poniżej. Wykonujemy linki wg życzenia klienta. Dotyczy to w szczególności niestandardowych czynności, te działania nie generują wzrost kosztu wyrobu. Wykonanie to 20 min gdy nie ma linki na stanie magazynowym, koszt 58 PLN/szt
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez DamianMX6 » 23 lip 2009, 22:57

Może ktoś by dokładnie zmierzył jakiej długości linki są potrzebne do MX-6 aby swap zacisków na tył z mazdy 6 mógł być kompletny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 26 lip 2009, 11:15

qlesh napisał(a):Czyli rozumiem, że ABS nie włącza się za wcześnie i nie spotkałeś się ze zjawiskiem fadingu przy tym zestawie?

Dowcip polega u mnie na tym że po założeniu 6stkowych hamulców występowało lekkie "bicie" na kierownicy i pedale hamulca. Po kilku ostrych hamowaniach (ze 170-180 itp) problem zniknoł, teraz hamuje jak axamit :]
Co do przegrzewania to nie udało mi się (może się nie starałem ;) ), smrodu jest kupa i trzasku rozgrzanego metalu, ale siła hamowania bez większych zmian.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qlesh » 7 sie 2009, 08:25

bazyl wspaniały napisał(a):teraz hamuje jak axamit

Lepiej bym tego nie ujął :D <peace>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bazyl wspaniały » 7 sie 2009, 17:54

qlesh napisał(a):Lepiej bym tego nie ujął

Rozumiem że już też ujeżdżasz M6heble?? :]
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez piwo » 7 sie 2009, 18:13

bo sila hamowania nie zalezy od wielkosci tarcz a od materialow z jakich zbudowana jest tarcza i klocek oraz nacisku zaleznego od sily w stopie i pompy hamulcowej
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Hazu » 7 sie 2009, 19:16

W xedosie 1,6 jest inne serwo (większe) oraz pompa jest inna (mniejsza) i do pedału hamulca wystarczy lekko dotknąć aby samochód hamował w przeciwieństwie do hamulców w xedosie V6
może wymiana serwa poprawiła by hamowanie
z resztą w tym 1,6 wszystko bardzo lekko chodzi (sprzegło, biegi)

mnie na szczęsci problem hamowania juz nie dotyczy bo do tego silniczka orgynalne hamulce spisują się świetnie (poza słabym tyłem ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 9 sie 2009, 03:43

piwo napisał(a):bo sila hamowania nie zalezy od wielkosci tarcz

Mylisz się, jest to cecha nie mniej ważna od pozostałych które wymieniłeś-zasada dźwigni.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Bimbak » 10 sie 2009, 11:11

i większe tarcze mają lepszy bilans temperaturowy = większa odporność na fadding.

Panowie to jak to jest z tą długością linek ręcznego?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez piwo » 10 sie 2009, 12:21

co do tego ze sie nie przegrzewaja i nie traca skutecznoisci sie zgodze.ale nie beda lepiej hamowac.po prostu ich wydajnosc nie spadnie po paru hamowaniach.ale skutecznosc pierwszego hamowania za chiny nie wzrosnie.wiec taka modyfikacja jest ok na tor gdzie pokonujemy pare kolek ale na drogi nic nie daje a nawet pogarsza prowadzenie, bo zwieksza sie waga nieresorowana.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4880 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Bimbak » 10 sie 2009, 12:47

Nie znasz hamulcy w GE hehe.
Różnica w skuteczności jest wyczuwalna już przy pierwszym mocnym hamowaniu. Naprawdę! O niebo poprawiła się dozowalność na granicy przyczepności pewnie przez większe tłoczki w zaciskach, co sprawiło że przy dobrej przyczepności później włącza się ABS i teraz mój MX-6 w końcu potrafi powiesić mnie na pasach co wczesniej prawdopodobnie zabijał w zarodku ABS.
Różnica jest faktem a reszta to tylko moje domysły.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez qlesh » 10 sie 2009, 13:43

bazyl wspaniały napisał(a):qlesh napisał:
Lepiej bym tego nie ujął

Rozumiem że już też ujeżdżasz M6heble??

Tak Bazylu. Trochę trwało poskładanie wszystkiego do kupy. Dopiero parę dni minęło..
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje