Wyciskanie mocy z B6/BP NA

Postprzez Jacek176 » 8 lip 2009, 21:27

Na podstawie moich doświadczeń:
-tak jak koledzy mówią z B6 bardzo ciężko będzie wyciśnać 160KM. Ja walczę już ponad rok z BP i nie mogę przekroczyć nawet 150KM.
-również też tak jak koledzy wspominali, musisz zacząć od wizyty na hamowni. Jeśli moc będzie zbliżona do serii to wtedy możesz myśleć o tuningu. Jeśli nie to należy zdiagnozować co jest nie tak, pomiar kompresji, próba olejowa itp.
-odnośnie przesunięcia odcinki to nie wiem jaki ECU jest w B6. U mnie nie ma EPROMu także próba przeprogramowania go była zbyt skomplikowana. W takim przypadku zmienia się kwarc taktujący mikroprocesor. Ja w tej chwili mam odcinkę przesuniętą z 7300 na ok. 8200. Z tym, że nie ma najmniejszego sensu tego robić w seryjnym silniku. Ja mam wałki od Świątka, lżejsze koło i parę innych modów także u mnie moc rośnie cały czas do 8000, w seryjnym silniku moc zaczyna opadać już od 6000.
-odnośnie strojenia po wymianie wałków – w moim przypadku same wałki nie wiele dały. Dopiero po zamontowaniu SMT6 i strojeniu moc sporo wzrosła.
-podobno w tych silnikach (B-series) największy przyrost mocy daje zwiększenie stopnia sprężania. W nie wielkim stopniu można to osiągnąć planując głowicę ale poważny wzrost stopnia sprężania uzyskuje się poprzez montaż tłoków o wysokiej kompresji. Jak ta teoria przekłada się na praktykę będę mógł powiedzieć za ok. miesiąc, po dotarciu silnika. Bo właśnie u siebie zamontowałem takie tłoki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KoKo » 9 lip 2009, 13:13

Wydech u Adasia dał 10 koni, wiec nie gadajcie ze ze 107 koni zrobić 115 to trzeba sie spinać jak nie wiem co bo totalne głupoty wygadujecie. Inna sprawa co ci da te 120 koni ktore osiagniesz w wyscigach na 1/4 mili ? Przyjedzie byle jaki civic 1.6 i jestes pozamiatany, nie wspomne juz o CRX v-tec. Nie grzeb w kupie i kup honde CRX, wybebesz wszystko i ganiaj sie z MX-6 KL :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez jjmag » 9 lip 2009, 14:02

ostatnio kupiłem sobie sierrę w napędzie na 4 koła i z seryjne 2,0 zastąpiłem motorkiem 2,9 z lekkimi modami czyli sportowe wałki odelżone koło zamachowe zestrojona mapa, i dobrany wydech,dolot powietrza, przyrost 25 km, wywalone ponad 3 koła papieru więc nie licz że bez utopienia około 8 koła wyciągniesz więcej niż 140-150 km zresztą tak jak inni pisali pogadaj z Jackiem176 to się dowiesz ile jego mody kosztowały, w tej chwili chciałem wrzucić tłoki o większym sprężaniu, zakuć i uturbinić silnik, koszt tego z nowym wydechem bez downpipa wyliczony na około 10do 12 koła sam wydech to prawie 3 koła, a co do mapy oczywiście że nie trzeba ale od samej wymiany części mocy też ci nie przybędzię, minimum to chociaż zestroic to wszystko do kupy
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez Jacek176 » 9 lip 2009, 15:09

Gared napisał(a):O tym jak łatwo, lajtowo i przyjemnie podnosi się moc w mazdowskich silnikach może opowiedzieć Jacek176, który po wpakowaniu kupy forsy i długaśnym kombinowaniu wydusił z BP jakieś 15 kucy ponad katalog.

U mnie problem polega na tym, że do tych silników ciężko dopasować pierścienie tłokowe. Lepiej by było jakbym wogóle nie robił remontu dołu silnika. Jeśli robić remont w tych silnikach na pierścieniach i tłokach dostępnych w Polsce to lepiej wcale tego nie robić.
Moje obecne 143KM zostały osiągnięte przy ciśnieniu sprężania 10.5 bara. Przy czym nominalnie powinno być 12.7. Czyli jednak te mody coś dały bo seryjny silnik z taką kompresją nie wyplułby więcej jak 110KM.
Zobaczymy czy teraz się uda. Może tłoki i pierścienie sprowadzone zza oceanu wreszcie podpasują temu silnikowi ;) Jeśli nie, to daje sobie spokój z tuningiem Mazdy.
Jak ktoś teraz będzie się zabierał za tuning tego silnika to na podstawie moich doświadczeń może uniknąć wielu błędów i niepotrzebnych wydatków. Przede mną chyba nikt w Polsce nie zabierał się za tuning tego silnika, a przynajmniej ja nie słyszałem. Taki jest los pionierów ;)
A z tymi wydatkami to też tak nie przeżywajcie :P Najdroższymi elementami były wydech z El-tecu i wałki od Świątka. Z tego co się orientuję sporo osób na forum ma zrobiony wydech i nikt im się nie dziwi, że tyle kasy wydali. Jest też na forum sporo osób, które jak sądzę, więcej kasy niż ja tuning silnika, wydały na car audio i albo na styling. Też nie widziałem żeby ktoś tak przeżywał ich wydatki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 9 lip 2009, 15:25

[Wydzieliłem tresciwe wypowiedzi z tematu z kosza]
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez KoKo » 9 lip 2009, 17:07

Kwasówka 2.25 cala kosztuje chyba 60 zł/metr. Powie mi ktoś jaki jest sens płacić 2 koła za wyspawanie kilku rurek i kolanek bez kolektora wydechowego ? Za co oni sobie tyle kasiory wołają ? Uważam ze taki wydech można samemu zrobić za 300 zł + tłumik końcowy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Jacek176 » 9 lip 2009, 17:37

No cóż, może nie każdy umie spawać? Jak ja szukałem kogoś do zrobienia wydechu nikt nie umiał mi doradzić nic sensownego. Wszystkie firmy, które obdzwoniłem życzyły sobie podobna kasę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 9 lip 2009, 18:47

3xtlumniki za 300=900zl
4mx60=240zl
z 10 kolanek na zagiecia w podlodze za 20zl=200zl
szpilki do mocowania tlumikow z 5zl
gumy do mocowania tlumikow 6sztx5zl=30zl
do tego kwas do wytrawiania 10zl
drut spawalniczy
prad
10 roboczogodzin spawacza 10h x lajtowo 30zl (zazwyczaj roboczogodzina jest w cenie okolo 50zl) =300zl
pewnie udaloby sie taniej ale niektorzy chca na nas zarabiac.zdziercy.
a ty Jacek zainwestuj, jak tloki sie zdzadza, w koncu w kolektor wydechowy.bo ten w mazdach nie jest najwyzszych lotow.

Standardowy zestaw do zwiekszania mocy silnika NA to:
-tloki o wiekszej kompresji
-walki rozrzadu o wiekszym wzniosie i zwiekszonym czasie otwarcia zaworow dolotowych (270 -300) stopni i wydechowych
-wieksze zawory jesli sie zmieszcza
-obrobka glowicy gt
-kolektor wydechowy rurowy plus przelotowy wydech
-dolot rurowy ze stozkiem
-pompa paliwa o wiekszej wydajnosci
-swinka do zestrojenia
calosc pewnie miesci sie w kwocie do 12tys i musi przyniesc moc rzedu pojemnosc/10 przy 8 tys.
kwestia dobrania odpowiednich elmentow,czyli glownie odpowiedniego walka rozrzadu do silnika.Z drugiej strony jeden silnik wytrzyma takie mody drugi juz nie.i wtedy trza wymieniac inne elementy typu dol silnika, sprezynki i talerzyki zawrorowe, tulejowac cylindry itp.No ale silnik bp kreci sie ladnie do 8 tys i takich rzeczy nie trzeba robic.teoretycznie Jacku powinno sie dac 180 kucy wycisnac.moze masz za slabe te swiatka walki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 9 lip 2009, 19:15

KoKo napisał(a):Kwasówka 2.25 cala kosztuje chyba 60 zł/metr. Powie mi ktoś jaki jest sens płacić 2 koła za wyspawanie kilku rurek i kolanek bez kolektora wydechowego ? Za co oni sobie tyle kasiory wołają ? Uważam ze taki wydech można samemu zrobić za 300 zł + tłumik końcowy...


Kilogram złomu kosztuje 0,40 groszy/kg. Powie mi ktos jaki jest sens płacić 60 000 zł za 1500 kg auto? Za co oni sobie tyle kasiory wołają? Takie auto można sobie zrobić za 600 zł + opony...

<glupek2>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez piwo » 9 lip 2009, 19:19

<lol>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 9 lip 2009, 20:42

piwo napisał(a):a ty Jacek zainwestuj, jak tloki sie zdzadza, w koncu w kolektor wydechowy.bo ten w mazdach nie jest najwyzszych lotow.

Będzie, będzie... jak tylko silnik będzie teraz trzymał kompresję i nie brał oleju to będzie następny mod.

piwo napisał(a):przelotowy wydech

W silnikach wolnossących to chyba nie bardzo przelot. Lepiej tłumiki przelotowo-komorwe.

piwo napisał(a):moze masz za slabe te swiatka walki.

No nie wiem, Jak z nim gadałem to powiedział, że to są najbardziej hardcorowe wałki jakie jeszcze można normalnie użytkować na ulicy. Poza tym nie mam co narzekać , to chyba najlepszy mod jaki do tej pory zrobiłem. To chyba dzięki nim silnik wkręca się jak głupi aż do 8000obr. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 9 lip 2009, 22:01

Przede mną chyba nikt w Polsce nie zabierał się za tuning tego silnika, a przynajmniej ja nie słyszałem



Jeden gość jakiś czas temu wycisnął z BP w BG około 160 KM, więc na pewno jest to możliwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez piwo » 9 lip 2009, 22:03

jakby byly takie mocne to bys nie mial dolu wogole.moc by rosla od 5 tys obrotow a na wolnych auto by sie dusilo.i takie trzeba stosowac by moc oscylowala w granicach pojemnosc/10.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez KoKo » 9 lip 2009, 22:30

Five co Ty taki nerwowy jestes ? Pokazałem ze materiał na taki wydech jest tani jak barszcz. Patrząc na zdjęcia przelotu u jacka176 zadnej filozofii z tym nie widze. Uważam że jak ktoś ma gdzie, może sobie kupić za grosze rurki i kolanka to tego na wzór starego wydechu poskladać, przyłapać zawieźć do spawacza na obspawanie (zeby bylo to zrobione jak trzeba) i kosztuje nas to duuuużo taniej.

Nie nabijam sie z kogoś kto wydał na to 2000, bo nie o to mi chodzi, tak po prostu sobie gdybam za co oni wołają tyle kasy, bo filozofi to nie widze w tym żadnej. Inna sprawa ze ciezko znaleźć kogos komu bedzie chcialo sie bawic w spawanie wydechów. Ceny chore, jak to Piwo powiedzial zdzierają nieźle, a ja sie zastanawiam czy da sie taniej a profesjonalnie. Znaleźć kogoś kto pospawa kwasiaka chyba nie jest jakims duzym problemem ? a moze sie myle.. I nie atakujcie mnie, gadam sobie bo lubie :) Nie każdego stać żeby dał 2500 zł za wydech bo ktoś sobie tyle chce. Mysle ze skompletowanie materiału znalezienie spawacza co to zrobi nie jest głupim pomysłem. Moze wyjść to tanio i fajnie nie uważacie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Fiveopac » 10 lip 2009, 09:50

Five co Ty taki nerwowy jestes ?

Nabyte na forum.
KoKo napisał(a):zadnej filozofii z tym nie widze. U

A ja tak, szczegolnei ze wykonanie wydechu nie konczy sie na rurze 60zł/metr. Wyskoczyles z tekstem jak na reklamie zmywarki do naczyn, na ktorej ponoc taniej myc niz w zlewozmywaku... tyle ze zmywarka tez kosztuje. Spawarka elektodowa tez kosztuje. Tig tez kosztuje duzo wiecej. Nie kazdy ma w wyposazeniu auta spawarke. Poza tym zapomnailes o
3xtlumniki za 300=900zl
4mx60=240zl
z 10 kolanek na zagiecia w podlodze za 20zl=200zl
szpilki do mocowania tlumikow z 5zl
gumy do mocowania tlumikow 6sztx5zl=30zl
do tego kwas do wytrawiania 10zl
drut spawalniczy
prad
10 roboczogodzin spawacza 10h x lajtowo 30zl (zazwyczaj roboczogodzina jest w cenie okolo 50zl) =300zl
pewnie udaloby sie taniej ale niektorzy chca na nas zarabiac.zdziercy.
a ty Jacek zainwestuj, jak tloki sie zdzadza, w koncu w kolektor wydechowy.bo ten w mazdach nie jest najwyzszych lotow.

.. oraz o wiedzy jak to zrobic by bylo dobrze.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacek176 » 10 lip 2009, 16:43

xXx napisał(a):Jeden gość jakiś czas temu wycisnął z BP w BG około 160 KM, więc na pewno jest to możliwe...

Mówisz może o Klawy323?

piwo napisał(a):jakby byly takie mocne to bys nie mial dolu wogole.moc by rosla od 5 tys obrotow a na wolnych auto by sie dusilo.

No powiedziałem, że są na tyle mocne na ile jeszcze da się normalnie jeździć po ulicy. A to co opisujesz to już nie za bardzo się nadaje do normalnej jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez xXx » 10 lip 2009, 20:16

Jacek176 napisał(a):xXx napisał:
Jeden gość jakiś czas temu wycisnął z BP w BG około 160 KM, więc na pewno jest to możliwe...

Mówisz może o Klawy323?


Szczerze, to koles ma xywe Corey, musze go zapytac czy kiedys legitymowal sie jako Klawy, ale nie mam pojecia wiec nie mowie w tym momencie nic. Nie wiem nawet, czy na forum sie wypowiadal, z tego co pmaietam to raczej nie...


Klawy to mi się z forum kojarzy bardziej i jakoś z Wawą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje