Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi

Postprzez pawelMX6 » 8 lut 2009, 16:40

W moim byłym Polo spadło, w MX-6 nie mam pojęcia. Nie mierzyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Fetboy » 13 lut 2009, 13:08

DROPKICK Powiedz mi kolego jakie dokladnie czesci uzyles do budowy swojego dolotu i jaki filtr zastosowales bo Ci powiem podoba mi sie Twoja koncepcja i mysle o takiej do mojej efki
Fetboy
 

Postprzez Ukman » 30 cze 2009, 15:10

Witam
Ostatnio zakupiłem do swojej mazdy 6 filtr stozkowy k&n zastanawiam sie jak go zamontowac . W orygginalnym pudle miejsce na miernik masy powietrza jest . Szukalem na ebayu 3,5 '' rury z miejscem na taki miernik i nic nie znalazłem . Wiecie gdzie mozna dostac cos takiego ?
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez wujekkuna » 23 sty 2010, 15:16

Witam, proszę o nie krytykowanie tego tematu i nie wrzucanie mi tekstów ze takie tematy juz były. Przeszukałem całe forum, przeczytałem kilkanaście takich wątków i nie znalazłem w nich jednoznacznych odpowiedzi, dlatego postanowiłem to jakoś uporządkować.
Proszę o normalne i jak najdokłądniejsze odpowiedzi.

Chciałbym zmodyfikować dolot zimnego powietrza wraz z filtrem. Zastanawiam się tylko w jaki sposób to zrobić zeby nie zrobić gorzej niż jest. Jak większość z Was wie pod maską Xedosa 2.0 nie ma zbyt wiele wolnego miejsca (praktycznie wcale go nie ma :p) więc chcąc założyć filtr stożkowy musiałbym go zamontować w miejscu starego filtra. I teraz tak, jeżeli tak zrobię to zacznie prawdopodobnie sie silnik dusić bo powietrze wciagane z miejsca przypuszczalnego montażu bedzie o temp. ok 30 stopni C co oznacza gorszy moment spalania mieszanki.
Chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś z Was ma pomysł jak zamontować filtr stożkowy zeby odizolować go od temperatury wydzielanej przez silnik.
Myślałem nad zamknięciem filtra w jakiejś puszce i doprowadzeniem do niej oryginalnego dolotu powietrza który "łapie" zimne powietrze tuż nad atrapą (znad emblematu mazdy gdyby ktoś nie wiedział gdzie jest atrapa;]), w ten sposób powietrze niby miałoby odpowiednią temperature, ale... no włąsnie zawsze jest jakieś ale :/
Powiedzcie czy jak filtr będzie zamkniety to czy nie bedzie go to ograniczac ? Boję się także ze moge "zepsuć" brzmienie silnika :/ do tego dolot moze sie nagrzewać i efekt bedzie taki sam albo gorszy niż jakbym zostawił filtr tuż przy przepływonierzu.

Wypowiedzcie swoje zdanie,ja wrzuce jaki dolot chciałbym zamówić (w tej kwestii także proszę o jakies sugestie co do firmy filtra i jego modelu)

Zestaw o numerze katalogowym 57-0622 (firma K&N)

http://cgi.ebay.co.uk/K-N-57i-Induction-Kit-Mazda-Xedos-6-2-0-57-0622_W0QQitemZ400081120239QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5d26b16bef
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Lukas007 » 23 sty 2010, 15:24

Bez rzeźby oraz zbędnegro druta pod maską do tych silników proponuje dolot oparty na airbox'ie. Dzwięk będzie ładny, nie za głośny. Dobrze podkreśli brzmienie V'ki. Do tego doprowadz sobie dolot rurą aluminiową fi 80mm ze zderzaka bezpośrednio do airbox'a założonego zaraz za przepływką. Poprowadzenie tej rury będzie na 90% wymagało drobnego cięcia przegrony czołowej (tej zaraz za zderzakiem). Jeżeli chodzi o airbox'y to masz do wyboru Simote (zwykły stożek zamknięty z obudowanie z karbonu, albo raczej z plastiku) oraz BMC CDA (opatentowany system, droższy, ale bardziej wydajny, zwłaszcza przy zastosowaniu doładowania dynamicznego).

Pozdrawiam
Lukas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez ravo » 23 sty 2010, 15:27

wiem, ze wiele tuningowcow" bedzie krzyczec ale ja bym pozostal przy seryjnym airboxie plus wkladka sportowa KN, choc i tak nie wiem jak to sie sprawdzi, napewno silnik bedzie wydawal ladniejszy dziwek :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez KoKo » 23 sty 2010, 15:53

A gdzieś tam pisali że wkładka właśnie nie daje dzwieku. Sam już nie wiem, ale wydaje mi sie ze Lukas007 ma racje. Kup puszke simoty, zrób doładowanie dynamiczne i bedzie dobrze. Dzięk sie poprawi a osiągi nie powinny być gorsze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez wujekkuna » 23 sty 2010, 15:55

No powiem szczerze, że myślałem nad karbonową obudową ;] Dzieki chłopaki za rade ale tak: Lukas – wilałbym niczego nie ciąć bo jestem purystą który wyznaje zasadę jak najmni8ejszej ingerencji w ramę i blacharkę : P Zastanawiam sie czy po montażu AIRBOX`a będę mógł doprowadzić do niego w jakiś sposób oryginalny dolot zimnego powietrza
Obrazek poprzez zastosowanie redukcji lub jakiejś uniwersalnej złączki w punkcie A widocznym na zdjęciu.Jak myślicie ?
Oczywiście wiem , że na zdjęciu jest rzędowa 4 ka a nie V6 ale mniej więcej wygląda to tak samo :P
Ravo – też myślałem nad wkładką KN, ale zależy mi na przyroście momentu i zwiększeniu elastyczności silnika a nie wiem czy zwykły filtr coś da. Ponadto irytuje mnie to, że KF1 ma słabego kolokwialnie mówiąc "buta" z wolnych obrotów :/ Mam nadzieję na przynajmniej minimalną poprawę po zamontowaniu stożka :D

PS: jestem laikiem w tych sprawach więc wyjaśnijcie co to jest DOŁADOWANIE DYNAMICZNE :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Pit » 23 sty 2010, 15:59

wujekkuna napisał(a):Witam, proszę o nie krytykowanie tego tematu i nie wrzucanie mi tekstów ze takie tematy juz były. Przeszukałem całe forum, przeczytałem kilkanaście takich wątków i nie znalazłem w nich jednoznacznych odpowiedz

A nie rozważałeś kontynuacji któregoś z odwiedzonych tematów? Zakładanie kolejnego raczej nie uporządkuje sprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Lukas007 » 23 sty 2010, 16:02

Obrazek

Tą czarną rurę wychodzącą z airbox'a przeciągasz przez przegrodę i przypinasz ją opaskami zaciskowymi do zderzaka tak, aby powietrze wlatywało do niej "od frontu". Doładowanie dynamiczne, to w uproszczeniu wtłaczanie do silnika powietrza "na siłę" pod ciśnieniem. Jest to wyczuwalne przy wyższych prękościach (masz dolot napełniony sprężonym powietrzem, przez cosilnik lepiej reaguje na gaz). Jest to definicja okrojona i dostosowana właśnie na potrzeby takich rozwiązań z airbox'ami, ale wedle prawdziwej – zjawisko to wiąże się z falami i podciśnieniami w dolocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pit » 23 sty 2010, 16:06

Lukas007 napisał(a):sprężonym powietrzem

Oj oj oj, a co je spręża? Jakiem inżynier, powiem Ci, że raczej nie uzyskasz ciśnienia w otwartym układzie. Wydaje mi się, że jednak siła ssąca na wysokich obrotach niweluje efekt "sprężania", jak to nazwałeś.

Temat do dołączenia do jednego z pięćdziesięciu o stożkach i innych takich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Lukas007 » 23 sty 2010, 16:08

Możliwe, że źle się wyraziłem z tym "sprężonym ciśnieniem" . Cała teoria o doładowaniu dynamicznym w przypadku airbox'a jest mocno naciągana. Faktem jest jednak, że takie rozwiązanie daje lepsze napełnianie układu dolotowego, przede wszystkim w zimne powietrze. Poza tym sama konstrukcja CDA wskazuje na takie rozwiązanie (wtłaczanie mu powietrza na siłę).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez wujekkuna » 23 sty 2010, 16:26

Pit – w sumie to myślałem, ale stare tematy sa rzadko czytane przez userów i jak nie snajdą czegoś na pierwszej stronie to zakładają nowy temat a to robi bajzel na forum. Myśle ze moj wątek powinien spowolnić "lawinę" kolejnych podobnych do siebie postów ;] Ale jeżeli uznacie ze do połaczenia to siup i juz xD

Lukas – dziwnie to u Ciebie wyglada pod maską bo masz zamontowaną rure okrągłą do AIRBOXA która idzie gdzieś koło akumulatora a dolot zimnego powietrz masz taki jak u mnie :/ W jaki sposób to połaczyłes ? Mozesz dać jakieś dokładniejsze zdjęcie ? Chciałbym zobaczyć co i jak :D A no i gratuluje slicznego silnika. Miałem madziurke GE ale w Comprexie heh :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez piwo » 23 sty 2010, 16:29

jedynym problemem takiego dynamicznego doladowania jest to ze w czasie deszczu silnik moze zassac wode.i to chyba jest glowna wada takaiego rozwiazania bo moc na pewno rosnie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (247/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Lukas007 » 23 sty 2010, 16:33

Obrazek

Tu masz zdjęcie z przed 3 lat. Oryginalny dolot zimnego powietrza został skrócony tak, aby zrobic miejsce dla aluminiowej rury. Jest ona jedynym źródłem powietrza dla filtra. Przy okazji jest ochładzana przez ori dolot od strony kolektora wydechowego. Co do zasysania wody, to teoretycznie fakt. Mi osobiście nigdy się tak nie zdarzyło – choc jeździłem także w deszczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez wujekkuna » 23 sty 2010, 16:38

Aaaaa czyli oryginał jest ale nie pełni żadnej funkcji hmmm a powiedz czy byłeś na hamowni i sprawdzałeś skutki przedłużenia dolotu ? Słyszałem ze nie powinno sie tego robic.
A co do wody to nie powinno sie nic dziać bo stożki są zapuszczane odpowiednimi środkami zatrzymującymi wode a przynajmniej być powinny heh oczywiście mowię o markowych filtrach.
Znajomy w 323f V6 założył jakiegoś taniego chińskiego szrota i przez zassanie wody rozwalił sobie silnik :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez piwo » 23 sty 2010, 16:40

nop ladnie to wyglada.u ciebie idzie od dolu to woda ladnie splywa do dolu.ale jakby ktos mial pomysl na wprost puscic talki dolot na stozek? u mnie nie raz stozek byl mokry w czasie deszczu.i wiecznie zasyfiony.dlatego zrezygnowalem z tego rozwiazania. ale wiele samochodow fabrycznie robi wyprowadzenie dolotu od strony czolowej auta.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4767 (247/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Lukas007 » 23 sty 2010, 16:41

Na inercji razem z wydechem 2.25" wyszło + 15KM a na obciążeniówce + 25KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez wujekkuna » 23 sty 2010, 16:47

No to dość znaczna poprawa osiągów. A jak z momentem ?
Co do puszczania rury to ja starałbym się wykorzystać oryginalny dolot :P Chyba ze wg. Was to zły pomysł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Lukas007 » 23 sty 2010, 17:12

Też się poprawił. Jakies 10NM przybyło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje