Założyłem turbo do MX-3

Postprzez lukster » 31 maja 2009, 12:25

jeśli jest zakuty i dmucha mu 0,8 to ma pod 400KM.
Zamkniesz maskę w tym aucie ? :)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez motorzeszow » 1 cze 2009, 02:24

wszyscy jak tam stalismy doszlismy do wniosku ze bez dobrego wystrojenia nic z tego nie bedzie, silnik moze sam w sobie nie jest zly ale cos jest nie tak, autko dopieor co wyjechalo i to wlasciwie byly pierwsze proby jakis starc, dostalem kilka rad i checi udzielenia pomocy w ramach strojenia, wiem juz mniej wiecej co gdzie i jak, trzeba tylko pojechac i odstawic auto, moze wtedy bedzie lepiej... coz nie zawse zaraz po wyjechaniu z garazu wsystko chodiz jak nalezy, mam nadzieje ze z czasem bedzie coraz lepiej. i tak jestem zadowolony z tego ze udalo sie cos takiego stworyc bo malo osob sie w to bawi, jedni graja w szachy inni pchaja kase w autko, mam nadzieje ze chlopaki z forum cos doradza i pomogą, bo napeno trzeba to wszystko dopracowac, osob ktore nigdy nie wkladaly reki w uturbienie prosil bym o nie krytykowania bo uwierzcie mi zlozyc to wszysto tak zeby mialo rece i nogi to nie jest prosta sprawa, kosztowalo mnie to wiele pracy i co za tym idzie kasa tez sie nie mnozyla, a takie komentarze niestety zniechecają do dalsych dzialan..... pozdrawiam
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, 02:33 przez motorzeszow, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2009, 19:56
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo

Postprzez motorzeszow » 1 cze 2009, 02:27

aha a co do astry to seria to taka 100% to ona nie jest, bo cwiarke konczy na 5 biegu, skrzynia i inne pierdoly daly to do siebie ze nie ma innej astry w rzeszowie ktora dala by jej rade, oprosz tej turbo, mialem okazje zobaczyc wyscig z laguna 3,0 v6 z ta astra i astra rowniez dala rade i to tak dosc dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2009, 19:56
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez lukster » 1 cze 2009, 08:38

Porób zdjęcia, opisz jakich gratów użyłeś, jak zarządzasz paliwem itp to podebatujemy. A tak to nie dziw się, że jest lekka szydera. Zrobić 400KM w KL to nie takie hop siup i wielu z nas o tym dobrze wie, stąd uszczypliwe komentarze :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez walker_1 » 1 cze 2009, 09:20

motorzeszow napisał(a):wszyscy jak tam stalismy doszlismy do wniosku ze bez dobrego wystrojenia nic z tego nie bedzie, silnik moze sam w sobie nie jest zly ale cos jest nie tak, autko dopieor co wyjechalo i to wlasciwie byly pierwsze proby jakis starc, dostalem kilka rad i checi udzielenia pomocy w ramach strojenia, wiem juz mniej wiecej co gdzie i jak, trzeba tylko pojechac i odstawic auto, moze wtedy bedzie lepiej... coz nie zawse zaraz po wyjechaniu z garazu wsystko chodiz jak nalezy, mam nadzieje ze z czasem bedzie coraz lepiej. i tak jestem zadowolony z tego ze udalo sie cos takiego stworyc bo malo osob sie w to bawi, jedni graja w szachy inni pchaja kase w autko, mam nadzieje ze chlopaki z forum cos doradza i pomogą, bo napeno trzeba to wszystko dopracowac, osob ktore nigdy nie wkladaly reki w uturbienie prosil bym o nie krytykowania bo uwierzcie mi zlozyc to wszysto tak zeby mialo rece i nogi to nie jest prosta sprawa, kosztowalo mnie to wiele pracy i co za tym idzie kasa tez sie nie mnozyla, a takie komentarze niestety zniechecają do dalsych dzialan..... pozdrawiam

Spoko nie łam się, przy takich projektach zawsze na początku coś nie gra ;) Poczytaj temat Lukstera to zobaczysz, że on też miał problemy, ja jak zaturbiłem swoje K8 to też teraz mam problem, bo okazało się, że turbina jest źle zregenerowana i non stop coś niespodziewanego wypada :) ale satysfakcja, że niewiele takich aut po Polsce jeździ jest bezcenna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez motorzeszow » 1 cze 2009, 14:26

dobra, sprawa wyglada tak, turbina jest nie typowa, pochodzi z samochodu ciezarowego, na seryjnym silniku w aucie ciezarowym bije okolo 1,5 bara, u mnie chodzi na najnizszych obrotwach bijac minimalnie 0,5 bara, poprostu nizej nie da sie zejsc, jesli chodiz o uklad paliwowy, zmieniona pompa paliwa, gdys oryginalna dawala zaledwie 2,2 bara maxymalnie, aktualnie pompa mocniejsza z starszych typow audi na pompach wysokocisnieniowych, pompa daje rade spokojnie ubic 6,5 bara a ustawiona aktualnie jest na 3,5 bara, narazie zadnego strojenia nie bylo, zauwazylem za podczas jazdy auto ciagnie turbina juz od 3 tys ale przy 5 tys dostaje takiego mocnego przełamania i duzo bardziej ciagnie do przodu, natomiast nie chce sie rozkrecic powyzej 6,5 gora 7 tys, poprostu łapie takie zmulenie wiec zakres obrotow na ktorych auto jakos tam jedzie jest bardzo skompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2009, 19:56
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo

Postprzez motorzeszow » 1 cze 2009, 17:47

http://moto.allegro.pl/item641287534_pompa_paliwa_audi_100_200_80_a6_6_5_bar_nowa.html oto pompa paliwa, regulator bardzo popularny z manometrem, cisnienie ustawione na 3-3,5 bara mniej wiecej w tych granicach sie wacha, zadnych modyfikacji kompotera nie bylo ani integrowania w elektronike, turbina pochodzi z takiego pojazdu : http://moto.allegro.pl/item640795506_turbosprezarka_b3a_c_autosan_sw400_6ct_star.html intercooler nie dosc ze maly to jeszcze przysloniety, troche slaby dostep powietrza do filtra storzkowego, ale najpierw chcial bym zeby ktos mi poradzil co i jak, zeby to jakos to zestroic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2009, 19:56
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo

Postprzez Adriano_4G » 1 cze 2009, 19:42

lukster napisał(a):Adrino

jeszcze raz przekręcisz mojego nicka Cockster i mogę nie utrzymać tajemnicy, że twój filmik z zegarami był nagrywany w tempie x1,5. :D

motorzeszow napisał(a):troche slaby dostep powietrza do filtra storzkowego

specjalnie bym się tym nie przejmował – masz wielkie turbo, które dużo mniej grzeje powietrze niż małe, seryjne turbiny, więc nawet taki niewielki intercooler powinien sobie spokojnie z temperaturą w dolocie radzić.
jeżeli już zacząłeś pisać o paliwie to powiedz jakie masz wtryski, bo na seryjnych przy prawie nominalnym ciśnieniu na listwie miałbyś już po silniku. ;)
zresztą tak czy siak przy takim drut projekcie pierwsze co bym zrobił to sprawdzenie AFR.
rozumiem, że czujnika EGT nie masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez motorzeszow » 1 cze 2009, 22:44

wtryski nie byly zmieniane, cisnienie 3,5 bara, nominalnie w tym silniku z tego co wiem 2,5 bara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2009, 19:56
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo

Postprzez Fiveopac » 1 cze 2009, 22:56

zadnych modyfikacji kompotera nie bylo ani integrowania w elektronike

Skupmy sie na tym – czy dobrze rozumiem, ze nic nie zrobiles aby dawka paliwa byla adekwatna do ilosci powietra w cylindrach? Przeciez to musi sie skonczyc katastrofą. Zadnego FMU? Zadnego strojenia? Wiesz ze kazde wejscie w nadcisnienie gdy turbina dmuchnie to swoje 0,5 bara to ocieranei sie o cud ze nei płyna ci tloki?
Jesli wtlaczasz powietrze musisz dolac odpowiednio paliwa!! To przeciez podstawa uturbiania! To ze zwiekszyles cisnienei na listwie kompletnie nic nie daje!
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Adriano_4G » 1 cze 2009, 22:59

z nominalnych 220 cc przy 3,5 bara na listwie robi się 260 cc, jeżeli naprawdę masz doładowanie 0,8 bara to obawiam się, że masz "trochę" ubogi AFR. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez motorzeszow » 2 cze 2009, 00:13

to z czego mozna podebrac i jakie wtryski polecacie?? skoro pry 3,5 bara na listwie wydajnosc wtryskow rosnie z 220cc do 260 to jaką mają ogolnie wytrzymalosc oryginalne wtryski? jakie cisnienie paliwa bedzie optymalne przy mniej wiecej 0,6 bara, lub jakie wtryski, bo tego co slyszalem przez kombinacje z wtryskami pan lukster mial lekkie problemy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2009, 19:56
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo

Postprzez lukster » 2 cze 2009, 00:23

motorzeszow napisał(a):pan lukster

weź jaj se nie rób :D

Najłatwiej wtryski z millera, 280cc, na styk do 0,5bara, pasują plug and play. Na większe doładowanie wtryski z sr20det 370cc ale trzeba rzeźbić listwy, innej sensownej opcji nie ma.
Polecam http://probetalk.com/ http://mx6.com ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez mlody1921 » 2 cze 2009, 00:27

Witam miałem okazje dziś sie przejechać jako pasażer tym cackiem i powiem ze słowa typu

– orurowanie to jest nie porozumieniem
– i ze jedzie jak KL

sa nie na miejscu, pierwszy w życiu projekt tego kolegi Darika turbo, ze to ogarnął to, jest wielki

orurowanie lux , wszystko zrobione jak nalezy tylko że tak powiem kosmetyki brakuje.

Z tego co wiem mazda pojedzie na strojenie powinno być jeszcze lepiej, wiadomo ze od razu nikt wszystkiego nie może wiedzieć, ale zamiast śmiać sie i pisać głupie texty lepiej było by pomóc.

Auto naprawde jest szybkie, to są początki wiec będzie grubo :D

A co do wtrysków to większe są ponoć od milleni 2,3 v6
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 2 cze 2009, 00:33

lukster mnie uprzedził o 4 minuty :P

dodam ze może IC jest średni ale grubyyy i rury przed IC też robią swoje

Pozdrawiam
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Adriano_4G » 2 cze 2009, 00:44

motorzeszow napisał(a):skoro pry 3,5 bara na listwie wydajnosc wtryskow rosnie z 220cc do 260

policzyłem dla 2,5 bara w serii, jeżeli seria jest tak jak lukster mówi 3,0 to z 220 cc robi się 237 cc – zdecydowanie mało, tym bardziej że seryjna mapa nie przekracza zapewne DC rzędu 80%, więc wtryski nie chodzą na pełnej wydajności – nie ma prawa to dobrze jechać na seryjnym kompie i na serio dziwię się, że ten silnik jeszcze żyje.
Polecam zakup wskaźnika EGT, wskazówka na końcu skali będzie się dobrze komponować z obrotomierzem w okolicach odcinki na 3cim czy 4tym biegu. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Bogdan9999 » 2 cze 2009, 01:52

Można by koledze pomóc jeśli by taką chęć wyraził a nie udawał że amerykę odkrył. Bo ja gdy przepalałem swoje pierwsze tłoki w aucie też myślałem że sporo wiem ale tak nie było :D
Dla kolegi dam dwie dobre rady nie pałuj auta przed wystrojeniem jeśli pompa jest ok regulator "sportowy" z regulacją. To wkładaj większe wtryski jakieś 300 cc – 400 cc i podpinaj jakąś świnkę typu DET II czy SMT6 lub 7 i zacznij stroić samemu powoli i przed tym dużo poczytaj co jak i z czym. Dobrze by było jak byś włożył zimniejsze świece jeśli wiesz o czym mówię i być może trzeba będzie też trzeba zapłon przestawić. Ale do tego musisz mieć wskaźnik EGT i AFR na szerokopasmówce. Albo zostaje Ci 2 opcja oddać komuś to do ogarnięcia. Ale powiem tak nie ma juz takiej satysfakcji z tego. Jak na pierwszy twój projekt jest naprawdę ok wstaw parę fotek z przebiegu prac aby można było więcej powiedzieć pochwalić lub nie. Przerabiałeś pompę oleju coś ? Masz jakieś kute części w silniku ? Jak nie to oszczędzaj bo długo się nie nacieszysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez motorzeszow » 2 cze 2009, 12:49

4 strony postow i jak narazie faktycznie dostalem tylko info co zrobic ukladem paliwoym i dziekuje za to
Adriano_4G i bogdanowi9999 bo cos sie idzie od nich odwiedziec. a przy okazji pytajac, aby nie zaszkodzic w tym momencie silnikowi jezdzac delikatnie do jakiego stopnia podniesc cisnienie paliwa?? przykladowo jada do 4 tys obrotow, czy podnoszac cinienie do 4barow lub wiecej pomoze to w czyms??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2009, 19:56
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Mx3 2.5 KL Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje