Instalacje wtrysku podtlenku azotu.
1, 2
Dysze 20 oznaczają przyrost 20 KM łącznie, a nie 20 KM na cylinder...
Natomiast zakładając że masz zwykłe KL a nie KL-ZE to dodatkowe 120 KM z twojego silnika bez wzmocnienia go to lekkie przegięcie bo to ponad 70% mocy wiecej. Raczej bez zakucia silnika nie ma co próbowac... no i sporo dodatkowego paliwa jest potrzebane
Natomiast zakładając że masz zwykłe KL a nie KL-ZE to dodatkowe 120 KM z twojego silnika bez wzmocnienia go to lekkie przegięcie bo to ponad 70% mocy wiecej. Raczej bez zakucia silnika nie ma co próbowac... no i sporo dodatkowego paliwa jest potrzebane
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
To zalezy od silnika i od producentów.
W przypadku samochodów amerykańskich które są bardzo często tuningowane machanicznie wygląda to tak że ceny przeciętnej firmy, zestawu tłokół, korbowodów i wału rozpoczynają sie od niewiele ponad 1000$ (np. do corvetty)
W Polsce dla przykładu ceny kompletu 4 tłoków JE Pistons z formą FSR zaczynają sie od około 2400zł, a SRB od około 1800zł.
Korbowody Carillo to koszty ponad 3000zł.
W przypadku jednostki takiej jak KL czyli nie dość że Mazdowska to jeszcze 6 cylindrowa koszty pewnie bedą dużo większe.
W przypadku samochodów amerykańskich które są bardzo często tuningowane machanicznie wygląda to tak że ceny przeciętnej firmy, zestawu tłokół, korbowodów i wału rozpoczynają sie od niewiele ponad 1000$ (np. do corvetty)
W Polsce dla przykładu ceny kompletu 4 tłoków JE Pistons z formą FSR zaczynają sie od około 2400zł, a SRB od około 1800zł.
Korbowody Carillo to koszty ponad 3000zł.
W przypadku jednostki takiej jak KL czyli nie dość że Mazdowska to jeszcze 6 cylindrowa koszty pewnie bedą dużo większe.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
grzmot napisał(a):zakucie silnika to jakie to sa koszty
ogromne
...do KL proponuję strzały nie większe jak +50 PS
50 to bedzie juz granica, dla bezpiecznej zabawy sugerowalbym 35. Kilka slow z nrg tuning:
Zasady użytkowania systemu NX
Kilka zasad dla tych, którzy chcą cieszyć się długim i bezproblemowym użytkowaniem systemu wtrysku podtlenku azotu:
1. Nigdy nie obciążaj zimnego silnika. Zasada ta powinna być przestrzegana w każdym silniku nie tylko doładowanym.
2. Po strzale podtlenku azotu silnik nie powinien być wyłączony natychmiastowo, aby pozwolić na schłodzenie wszystkich podzespołów
3. System nie powinien być aktywowany na niskich obrotach. Nawet systemy przystosowane do pracy na niskich obrotach nie powinny być aktywowane poniżej 2500 Obr/min
4. Doładowanie podtlenku azotu nie może być stosowane zamiast redukcji biegu.
5. Silnik używany z podtlenkiem azotu wkręca się na obroty dużo szybciej niż silnik nie doładowany. Należy obserwować obrotomierz, aby nie pozwalać na odcięcie przy wysokich obrotach.
6. Jednorazowy strzał podtlenku azotu zależy od danego silnika i mocy doładowania. Silnik o pojemności 5.0 O mocy 250KM z doładowaniem podtlenku azotu w wysokości 35 KM prawdopodobnie mógłby jeździć na podtlenku azotu bez przerwy. Natomiast w silniku 1.4 O mocy 75KM doładowanie podtlenku azotu w wysokości 50KM nie powinno przekroczyć 12-15 sekund.
7. Należy stosować paliwo o najwyższej liczbie oktanowej,które jest dostępne.
8. Zalecana jest wymiana oleju wraz z filtrm i filtrem powietrza dwa razy częściej niż zalecane producent.
9. Zalecany jest montaż świec irydowych o jeden stopień ciepłoty niższej niż na każde dodane 50 KM. Nie wolno stosować świec platynowych.
10. Montaż systemu podtlenku azotu powinien odbywać się tylko i wyłącznie w pełni sprawnym samochodzie.

Kilka zasad dla tych, którzy chcą cieszyć się długim i bezproblemowym użytkowaniem systemu wtrysku podtlenku azotu:
1. Nigdy nie obciążaj zimnego silnika. Zasada ta powinna być przestrzegana w każdym silniku nie tylko doładowanym.
2. Po strzale podtlenku azotu silnik nie powinien być wyłączony natychmiastowo, aby pozwolić na schłodzenie wszystkich podzespołów
3. System nie powinien być aktywowany na niskich obrotach. Nawet systemy przystosowane do pracy na niskich obrotach nie powinny być aktywowane poniżej 2500 Obr/min
4. Doładowanie podtlenku azotu nie może być stosowane zamiast redukcji biegu.
5. Silnik używany z podtlenkiem azotu wkręca się na obroty dużo szybciej niż silnik nie doładowany. Należy obserwować obrotomierz, aby nie pozwalać na odcięcie przy wysokich obrotach.
6. Jednorazowy strzał podtlenku azotu zależy od danego silnika i mocy doładowania. Silnik o pojemności 5.0 O mocy 250KM z doładowaniem podtlenku azotu w wysokości 35 KM prawdopodobnie mógłby jeździć na podtlenku azotu bez przerwy. Natomiast w silniku 1.4 O mocy 75KM doładowanie podtlenku azotu w wysokości 50KM nie powinno przekroczyć 12-15 sekund.
7. Należy stosować paliwo o najwyższej liczbie oktanowej,które jest dostępne.
8. Zalecana jest wymiana oleju wraz z filtrm i filtrem powietrza dwa razy częściej niż zalecane producent.
9. Zalecany jest montaż świec irydowych o jeden stopień ciepłoty niższej niż na każde dodane 50 KM. Nie wolno stosować świec platynowych.
10. Montaż systemu podtlenku azotu powinien odbywać się tylko i wyłącznie w pełni sprawnym samochodzie.
Less roof, more fun


Napisze tak jako uzytkownik i osoba projektujaca instalacje podtlenku stwierdzam ze wiekszosc z tego co panowie napisali jest prawda z tym ze nie jest prawda ze granica dla silnika KL jest 50 kM bo ja juz strzelalem 100kM i silnik zyje (z tym ze mam inna pompe paliwa mianowicie walbro z duzym zapasem wydajnosci ) oczywsicie nie polecam zbyt czesto takich strzalow gdyz takie wzmocnienie wczesniej czy pozniej wplynie ujemnie na trwalosc silnika
Polecam tez jesli ktos mysli o duzych strzalach przemyslenie sprawy sterownika progresywnego (taki tez wykonalem dla mojej insttalacji mokrej i taki tez bedzie zastosowany w projektowanej obecnie instalce direct port) pozwala on na duze strzaly bez ryzyka urwania na przyklad korbowodu (moc rosnie podonie jak zakres obrotow wiec nie ma tego uderzenia )
Poza elementami stricte zwiazanymi z N2O i ukladem korbowo tlokowym radzilbym zwrocic uwage na sprzeglo i przguby oraz stan skrzyni biegow
Pozdrawiam
ps. jak ktos ma jakies pytania to walcie smialo
Polecam tez jesli ktos mysli o duzych strzalach przemyslenie sprawy sterownika progresywnego (taki tez wykonalem dla mojej insttalacji mokrej i taki tez bedzie zastosowany w projektowanej obecnie instalce direct port) pozwala on na duze strzaly bez ryzyka urwania na przyklad korbowodu (moc rosnie podonie jak zakres obrotow wiec nie ma tego uderzenia )
Poza elementami stricte zwiazanymi z N2O i ukladem korbowo tlokowym radzilbym zwrocic uwage na sprzeglo i przguby oraz stan skrzyni biegow
Pozdrawiam
ps. jak ktos ma jakies pytania to walcie smialo
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
posiadam mazde xedos6 2.0 v6 jestem bardzo zadowolony z jej osiągów ale!!@!++ chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwosc zalozenia podtlenku azotu ile mniej wiecej by to kosztowalo ? czy konstrukcja silnika nie zostanie przez takie doladowania zbytnio obciazona ? czy trzeba wymieniac jeszcze jakies podzespoly w samochodzie przy takim dodatku ...z gory dziekuje za rady i wiadomosci
-
Gość
drleon napisał(a):...czy jest mozliwosc zalozenia podtlenku azotu...
tak
drleon napisał(a):...ile mniej wiecej by to kosztowalo ?
...napisz do Quaki'ego
Polecam lekture tego tematu... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
tam Quaki dał poważny wykład o N2O. Tyle że temat o 4 cylindrowcu... ale Sam Quaki ma V6 wiec może naprawde duzo powiedzieć odnośnie twojej sytuacji.
tam Quaki dał poważny wykład o N2O. Tyle że temat o 4 cylindrowcu... ale Sam Quaki ma V6 wiec może naprawde duzo powiedzieć odnośnie twojej sytuacji.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
mialem tu post apropo xedos6 ale chyba mi moderator skasowal jestem nowy na tym forum i chcialem sie dowiedziec cos na temat montowania podtlenku do xedos 2.0 v6 24v ile moze to kosztowac , czy bardzo niszczy silnik
? za odpowiedzi dziekuje
-
Gość
drleon twój post jest 3 odpowiedzi wyżej....coś ci się chyba przewidziało. Koledzy Ci udzielili odpowiedzi...wystarczy poczytać. 
W oczekiwaniu na nowy podpis...
przepraszam mialem jakies problemy z wyszukiwarka bo wchodzila mi tylko pierwsza strona dzieki za odpowiedz
-
Gość
Lukano napisał(a):Coś się znalazło o NOS, a nie tylko w temacie Jackola
to może ktoś kto się na tym zna doda coś nowego w temacie Bo widzę to informacje są troche starszawe
OT z Jacola tematu miało być podpięte pod ten, ale powstał osobny wątek w którym można znaleść aktualne info o podtlenku bądź zadać na ten temat pytanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45579

- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
sorry ze odkopalem ale poszukuje odpowiedzi na pytanie:
kl-ze + system mokry sterowany za pomoca MSD digital switch
czy ustawiajac wylaczenie wtrysku podtlenku na 6800 obr przy odcince 7000 jest szansa na detonacje ciagnac auto na podtlenku do odcinki na drugim biegu??
a moze wtrysk wylaczy sie i reszta tlenu zostanie wypalona przed dojsciem do odcinki??
kl-ze + system mokry sterowany za pomoca MSD digital switch
czy ustawiajac wylaczenie wtrysku podtlenku na 6800 obr przy odcince 7000 jest szansa na detonacje ciagnac auto na podtlenku do odcinki na drugim biegu??
a moze wtrysk wylaczy sie i reszta tlenu zostanie wypalona przed dojsciem do odcinki??
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
radekkm napisał(a):jest szansa na detonacje ciagnac auto na podtlenku do odcinki na drugim biegu??
Szansa jest zawsze. Złota zasada jest taka, zeby nie dojsc do odcinki na podtlenku, co prawda dwa razy doszedlem do odcinki na gazie i nic sie nei stalo ale to rosyjska ruletka i ewidentnei mialem fuksa. Backfire to konkretne zło.
Less roof, more fun


Fiveopac napisał(a):Szansa jest zawsze
moze dla bezpieczenstwa ustawie switcha na 6700 – myslisz nastepne 300 obrotow powinny uporac sie z reszta gazu w kolektorze??
Edit
Czy ktos ma jakies wiadomosci na temat zestawu mokrego NOS Sniper
zestawy sa bardzo tanie,czy NOS mogl pozwolic sobie na wypuszczenie czegos slabej jakosci??
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
to jescze jedno pytanie,czy do strzalow +75 wskazniki AFR i EGT wystarcza do spokojnego kontrolowania mieszanki??czy lepiej miec na stale sonde szerokopasmowa??
Znalazlem info ze do strzalow + 75 wystarczy podniesc cisnienie na listwie i sprawdzic strzal sonda szerokopasmowa
Czy po tych ustawieniach komputer bedzie trzymal wymagane parametry??
Znalazlem info ze do strzalow + 75 wystarczy podniesc cisnienie na listwie i sprawdzic strzal sonda szerokopasmowa
Czy po tych ustawieniach komputer bedzie trzymal wymagane parametry??
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje