Korektor siły hamowania- poprawa hamulców tylnych (tylko i wyłącznie z układem ABS)

Postprzez Jacol » 5 lis 2008, 22:06

Fiveopac napisał(a):To inaczej, skad bierzesz wieksze cisnienie na tyl? Nic nei pisalismy o ubytku, wrecz przeciwnie.

Rozkład cisnienia jest tylko inny... np. jak na przednia oś szło ok. 80% a na tył 20%, to po wywaleniu tej uszczelki moze byc np. 60% na przód, a 40% tył...
Zreszta nie ma co gdybac, postawic drugie autko obok z uszczelka i sprawdzic co bedzie... jak poprawiłes fabryke to super, jak okaze sie ze gorzej to kaszana...
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 22:07

Jak zresztą pisałeś pompa daje jednakowe ciśnienie na przód i tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 22:13

I wlasnie po to masz ten rozdzielacz, by nie bylo!
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 22:13

Jacol napisał(a):Rozkład cisnienia jest tylko inny... np. jak na przednia oś szło ok. 80% a na tył 20%, to po wywaleniu tej uszczelki moze byc np. 60% na przód, a 40% tył...

i znowu niedokładnie

z różnicy średnic tłoczków wynika że przód ma 73% a tył pozostałe 27%(tak jest po zepsuciu korektora)

Jeżeli korektor działa poprawnie to różnica siły hamowanie będzie się jeszcze bardziej pogłębiać ale tylko przy odpowiednio mocnym przyciskaniu pedału hamulca
Ostatnio edytowano 5 lis 2008, 23:22 przez Hazu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 22:14

Fiveopac ale przecież to nie jest rozdzielacz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 6 lis 2008, 09:21

Wybieram się na sprawdzenie hantli, ale problem w tym że nie mogę namierzyć zakładu z kompletem rolek na obie osie.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 6 lis 2008, 18:46

bazyl wspaniały napisał(a):Wybieram się na sprawdzenie hantli, ale problem w tym że nie mogę namierzyć zakładu z kompletem rolek na obie osie.

Nie wiem czy taki znajdziesz.
a w sumie przydało by się bo przy rolkach tylko na jedną oś samochód zjedzie przy sprawdzaniu przodu. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 7 lis 2008, 09:51

no raczej nie znajdę :|
pozostaje "zapamiętać" z jaką siłą się dusiło na hamulec na jedej i drugiej osi ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez pumeks » 9 gru 2008, 18:47

a jak nie mam ABS w mojej madzi to co robic?
a ile kosztuje taki korektor sily hamowania ?
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez pumeks » 13 gru 2008, 12:31

korektor, ktory ja mam w swojej madzi ma 5 wyjsc, (nie mam abs)
czy ktos wie jak polaczyc przewody lacznikami wyciagajac taki korektor?
przewalilem spory kawal internetu i nic nie znalazlem na ten temat
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez Fiveopac » 13 gru 2008, 17:25

a ile kosztuje taki korektor sily hamowania ?

www.re5pect.pl , tam znajdziesz korektor.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez bazyl wspaniały » 4 mar 2009, 02:52

bazyl wspaniały napisał(a):Wybieram się na sprawdzenie hantli

no i byłem "przy okazji" przeglądu
Przednie hamulce (z M6) hamują masakrycznie, facet nie wierzył że hamulce z przeciętnej osobówki tak rolki przytrzymają, za to tył to mały procent tego co wyprawiają przednie. Chyba jednak wsadzę łapy w ten rozdzielacz bo papra mi sprawę
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez alf28 » 7 mar 2009, 13:27

bazyl wspaniały napisał(a):Przednie hamulce (z M6) hamują masakrycznie, facet nie wierzył że hamulce z przeciętnej osobówki tak rolki przytrzymają,
u mnie bez żadnych modyfikacji w GE jak i przód tak i tył rolki przytrzymuje do ich wybicia.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Hazu » 8 mar 2009, 23:09

bazyl wspaniały
może przy okazji hamowania silników porównamy jak hamulce hamują w Twoim i mioim samochodzie?

Bo jestem Ciekawy która modyfikacja przyniosła lepszy efekt.

Z tego co pisze pawelec to i tył od M6 da się założyć tylko na odwrót lewy zacisk na prawo a prawy nalewo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 9 mar 2009, 02:13

Hazu napisał(a):może przy okazji hamowania silników porównamy jak hamulce hamują w Twoim i mioim samochodzie?

ok, ale o ile przednie mi piknie hulają to tył masakra, wykres ręcznego mam lepszy niż nożnego <szok> , po następnej wypłacie kupuję nowy rozdzielacz i wymieniam, jak nie pomoże to robię tak jak Ty sobie zapodałeś.
Hazu, jak nie będzie sucho to i tak <dupa> z tego będzie, tzn z porównań. ale chętnie spróbujemy :)

Hazu napisał(a):Z tego co pisze pawelec to i tył od M6 da się założyć tylko na odwrót lewy zacisk na prawo a prawy nalewo.

No i już mam misję :D :D <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Bushey » 22 mar 2009, 23:52

Możecie się śmiać ale w 1993 roku miałem Wartburga '87 gdzie był taki sam problem z hamulcami jak tu opisywany. Wyrzuciłem korektor – przewody połączyłem kupiona w sklepie przelotką z gwintami i hamulce były jak żyleta :) Zero problemów. Wcale nie było trudno hamować na zakrętach, nie wyrzucało auta a ten model był dość miękki w prowadzeniu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lut 2009, 00:31
Posty: 5
Auto: BT-50

Postprzez pudel » 6 kwi 2009, 03:30

Podepnę się pod temat, mam "mały" problem w RXie. Przy bardzo mocnym hamowaniu, blokują mi się tylne koła, już raz przekonałem się jakie to niebezpieczne. Nie mam ABS- u. Czy wina leży po stronie korektora?
U mnie wygląda tak, czy w ktoś w jakiejś innej mazdzie ma taki sam?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 02:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez Fiveopac » 6 kwi 2009, 08:49

Moze po prostu zacisk z tyłu ci nie odbija? Czysciles/smarowales tulejki?
Co do korektora to wyglada identycznie jak w mx5 NA bez abs'u.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez pudel » 6 kwi 2009, 14:34

Nie rozbierałem jeszcze zacisków, koła się nie grzeją. Byłem na stacji diagnostycznej, sprawdzałem siłe hamowania tylnych kół i prawe z lewym mają identyczną, gość mówi że jak w nowym aucie, dlatego podejrzewam korektor. Dzieje się to glównie przy bardzo mocnym i gwałtownym hamowaniu. Dzięki za info, jakby co to poszukam z MX-5.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 02:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez pawelc » 6 kwi 2009, 20:49

Hazu napisał(a):Z tego co pisze pawelec to i tył od M6 da się założyć tylko na odwrót lewy zacisk na prawo a prawy nalewo.

Da się ,na 100% sprawdzone założone w mx-6 tak że ten myk przejdzie i w 626 GE i xedosie 6 ,problem jest tylko z linką ręcznego jest za krótka oryginalna ale z tym też można sobie poradzić .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje