Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez iiyama » 6 paź 2008, 12:10

Sport V6
1526 kg (3364 lbs)(M/T)
1552 kg (3421 lbs)(A/T)
wagon 3461 lbs
przy ostrym hamowaniu, trochę rzuca – ale to dlatego, że cięzki przód
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez bazyl wspaniały » 6 paź 2008, 18:46

iiyama napisał(a):przy ostrym hamowaniu, trochę rzuca – ale to dlatego, że cięzki przód

GE przy ostrym hamowaniu rzuca ale smrodem z klocków <lol>
dzisiaj hantle nie dotarły :( czekam na tel od dawcy i do boju, mam nadzieję że w tym tygodniu
Grzyby, tak na oko to bardzo pompka M6 różni się od tej 626? miałem zerknąć i zapomniałem, chodzi mi o ilość płynu tłoczonego do zacisków. jeśli w M6 jest większa to oryginalna może nie podać wystarczającej ilości płynu

ewentualnie odłączę tylne zaciski i tak tylko są wypelniaczem felgi <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Adaś » 6 paź 2008, 18:50

hteb napisał(a):Szukam rozwiązania skuteczniejszych hampli na przód..

Kup dobre klocki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez hteb » 9 paź 2008, 20:55

Adaś napisał(a):
hteb napisał(a):Szukam rozwiązania skuteczniejszych hampli na przód..

Kup dobre klocki


Przechodziłem przez różne etapy w życiu i wierz mi że klocki, przewody i super tuningowe tarcze nie dadzą Ci tego przy parokrotnych próbach co po prostu większa tarcza.
Temat przerobiłem od zestawu Ebc do D2 330mm w mojej Hondzie. Niestety dopiero D2 hamowało 20x tak samo jak za 1wszym razem. Seria puchnie z liczbą hamowań i nie zapewni takiej skuteczności wytrzymałościowej jak coś większego. Lepszy klocek co mi da ? Wolniej ugotuje tarczę ? Płyn ? 282mm nie oddadzą tak ciepła jak 322mm z rx-8 stąd moje pytania. Sorki za OT.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 09:25
Posty: 74
Auto: Audi S4

Postprzez Hazu » 9 paź 2008, 22:43

bazyl wspaniały napisał(a):jeśli w M6 jest większa to oryginalna może nie podać wystarczającej ilości płynu

ewentualnie odłączę tylne zaciski i tak tylko są wypelniaczem felgi


przeciez to nc nie zmieni Jeśli nawet była by zbyt mało wydajna (w/g mnie nie będzie różnicy) to najwyżej pedał będzie o 1cm niżej wciskany.

A jesli tak by było to możesz się zdziwić jak zacznie wcześniej tył hamować :D (o ile korektor wcześniej nie zmniejszy ciśnienia)

A tylnym hamulcom pomoże usunięcie korektora lub samej korekcji z korektora , wtedy będą tylne trochę hamować.


Ja osobiście watpię aby taka wymiana przednich hamulców zmniejszyła drogę hamowania no chyba że chodzi o zmniejszenie przegrzewania się przednich hamulców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez hteb » 9 paź 2008, 22:48

Hazu napisał(a):Ja osobiście watpię aby taka wymiana przednich hamulców zmniejszyła drogę hamowania no chyba że chodzi o zmniejszenie przegrzewania się przednich hamulców.


o to chodzi !
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 09:25
Posty: 74
Auto: Audi S4

Postprzez Hazu » 9 paź 2008, 23:06

Poza tym może warto by było zastanowić się nad wymianą tylnego zacisku, w przypadku którego tłoczek ma średnicę większą o 6 mm w przypadku M6

W GF-ce już tłoczki z tyłu mają po 35mm
Podzas gdy w GE mają 30mm
A w GG 36mm


Natomiast średnice tłoczków na przodzie sa identyczne w GE i GG i GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Riki » 10 paź 2008, 00:58

Hazu napisał(a):W GF-ce już tłoczki z tyłu mają po 35mm


Dla ciekawostki dodam ze DiTD ma największe z możliwych hamulcy w generacji GF (są inne zaciski i tarcze niż w najmocniejszym FS-ie 136PS)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez qlesh » 16 paź 2008, 10:45

bazyl, jak Ci idzie? :(
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Loczek » 19 paź 2008, 23:26

Mów jak nowe heble, bo ja sie ostatnio tak zdziwiłem ze matko boska. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez bazyl wspaniały » 20 paź 2008, 20:38

dzisiaj zaciski, tarcze i klocki z M6 wylądowały w moim bagażniku. Niestety przez najbliższe dni tyle pracy przy hamulcach. Ze względu na brak czasu dopiero w weekend będę przy tym grzebał. Sam jestem ciekaw jak pieron, niestety pewnych spraw nie przeskoczę i znowu czekanie. Ale na piewszy rzut oka to mnie optymizmem jakoś nie napawa. Za parę dni się wyjaśni.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 21 paź 2008, 20:19

majne damen und heren, zaciski i tarcze z M6 pasują do GE <jupi> <jupi> <jupi>
dzisiaj kontrolnie założyłem bez podłączania przewodu, wszystko piknie pasuje. Dosłownie plug & play :]
No ale że musi być jakieś "ale" to jedyna przeróbka polena na dołożeniu podkładki pomiędzy jażmo zacisku a piasty. Podkładka około 1mm, ale bez niej też będzie hulało bo nic nie obciera. Ja składałem bez tychże podkładek, przykręciłem koło i piknie się obraca. Nic nie obciera, nie zgrzyta. W weekend zakładam obydwa i podłączam do układu no i jazdy próbne. Oczywiście wszystko opiszę :)
foty teraz o ile uda mi się władować <lol>
Obrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Wybaczcie jakość fotek ale miałem do dyspozycji tylko telefon. Na fotach dla porównania jest koło z ori hamulcem i od M6, komentarza chyba nie trzeba choć na fotce tego nie widać to na żywca hantle od M6 piknie wypełniają koło :) Po zabiegu pełnej transplantacji zapodam dokładne foty i opis. Aha, tarcze i klocki stan idealny, tarcza tak wygląda ponieważ ponad 3 miesiące nie były używane. Jakby co to mam dostęp do jeszcze jednego kompletu ;)
Czołem tymczasem ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qlesh » 21 paź 2008, 20:48

bazyl wspaniały, pięknie się spisałeś :D
Powiedz jeszcze jak się do tego mają oryginalne osłony tarcz hamulcowych z 626 GE? Chyba za małe trochę co? Jak to można obejść?
Jakiej średnicy felgi zakładałeś?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bazyl wspaniały » 21 paź 2008, 21:07

qlesh napisał(a):Powiedz jeszcze jak się do tego mają oryginalne osłony tarcz hamulcowych z 626 GE

nieczułe na zmiany siedzą tam gdzie je przykręcili, tyle że zamiast one osłaniać tarczę to tarcza osłania osłony <lol> szczekam właśnie na demontaż osłon z M6, tej samej z której zakosiłem hamulce :]

qlesh napisał(a):Jakiej średnicy felgi zakładałeś?

15", na fotach tego nie widać tak jak pisałem, ale na małych felach te tarcze wyglądają potężnie :] , na większych trochę pewnie "zginą" ale i tak niebo lepiej będzie niż na ori tarczach :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Mev » 21 paź 2008, 21:23

Do Xedosa to również powinno pasować?

Potrzebną są tylko: zaciski, tarcze i klocki, czy jeszcze coś?
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez bazyl wspaniały » 21 paź 2008, 21:28

Mev napisał(a):Do Xedosa to również powinno pasować?

raczej napewno, to przecież te same hamulce co i w GE

Mev napisał(a):zaciski, tarcze i klocki

Tyle, oczywiście wszelkie blaszki i sprężynki rozpierające które są w komplecie zacisków również muszą być od nowych hamulców, te od GE nie pasują


Aha, nie dodałem tam wyżej że przewód hamulcowy niebardzo pasuje bo jest duuuuuuuuuuuuuużo za długi i są do niego na stałe przymocowane trzymadełka wieszaczki i inne blaszkopierdułki, więc albo pozostaje ori albo wymiana na nowy (najlepiej w oplocie. jak szaleć to szaleć <lol> ). Jeśli komuś nie przeszkadza to może składać na tym przewodzie, trzeba go tylko później ładnie gdzieś podwiesić.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qlesh » 21 paź 2008, 22:39

bazyl wspaniały napisał(a):qlesh napisał:
Powiedz jeszcze jak się do tego mają oryginalne osłony tarcz hamulcowych z 626 GE

nieczułe na zmiany siedzą tam gdzie je przykręcili, tyle że zamiast one osłaniać tarczę to tarcza osłania osłony szczekam właśnie na demontaż osłon z M6, tej samej z której zakosiłem hamulce


Daj znać jak już je dostaniesz, ciekaw jestem czy te pasują również...
Więc jednak felga 15`` wchodzi na tą tarczę? mówili, że za mała.. :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bazyl wspaniały » 21 paź 2008, 22:46

no tak jak na fotach widać 15" bez problemu wchodzi, niewiele miejsca jest między zaciskiem a felą, niewiele ponad 1cm

qlesh napisał(a):Daj znać jak już je dostaniesz, ciekaw jestem czy te pasują również...

oj to poczekamy, dostanę je razem z tylnymi hamulcami, może też pasują :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Pajko » 21 paź 2008, 23:04

bazyl wspaniały napisał(a):tylnymi hamulcami, może też pasują

ponoc nie a szkoda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez toomas » 21 paź 2008, 23:34

A ktoś mi mówił że przekładał z przodu na tył, no ale to bujda chyba była... Już sam nie wiem bo już dawno nie oglądałem obydwu zacisków :P
Teraz zostało kaskę zostawić na tarcze i zaciski.
P.S.
Sprzedam tarcze i klocki przód do 626 GE FS prawie nówki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje