xXx napisał(a):Marek nie kwestionuje tego, że wymiana zacisków na wielotłoczkowe oraz tarcz hamulcowych na większe(nacinane-nawiercane) nie jest dobrym rozwiązaniem. Musisz sobie jednak zdać sprawę z jednej rzeczy, wymiana zespołu finalnego odpowiadającego za hamowanie bez wymiany pompy hamulcowej = olbrzmia siła nacisku na pedał potrzebna do wyzwolenia większego ciśnienia na zaciski wielotłoczkowe.
Patryk – wszystko jest do policzenia. Tłoczki w zacisku wielotłoczkowym są mniejsze niż w jednotłoczkowym. Sumaryczna ich powierzchnia jest większa coprawda ale uwzględniając znaczny ubytek ciśnienia wywieranego przez serwo na zamianę na siłe ciągnącą cały zacisk zamiast na bezpośrednie pchanie klocka wyszełdłby niewielki przyrost siły koniecznej na pedale – na pewno daleko tej sile od jazdy z wyłączonym serwem.
Gdyby jeszcze do tego przeliczyć zmniejszenie potrzebnej siły docisku klocka ze względu na wyższy współczynnik tarcia oraz na oddalenie punktu docisku klocka od osi koła (tu różnica będzie ogromna) to okaze się że nie jest konieczny wzrost ciśnienia na pompie hamulcowej oraz na pedale hamulca. Kurcze – ty chyba coś tam miałeś fizyki i na takich podstawach wymiekasz.