Swap hamulców

Postprzez marek » 24 sty 2008, 12:37

xXx napisał(a):Marek nie kwestionuje tego, że wymiana zacisków na wielotłoczkowe oraz tarcz hamulcowych na większe(nacinane-nawiercane) nie jest dobrym rozwiązaniem. Musisz sobie jednak zdać sprawę z jednej rzeczy, wymiana zespołu finalnego odpowiadającego za hamowanie bez wymiany pompy hamulcowej = olbrzmia siła nacisku na pedał potrzebna do wyzwolenia większego ciśnienia na zaciski wielotłoczkowe.


Patryk – wszystko jest do policzenia. Tłoczki w zacisku wielotłoczkowym są mniejsze niż w jednotłoczkowym. Sumaryczna ich powierzchnia jest większa coprawda ale uwzględniając znaczny ubytek ciśnienia wywieranego przez serwo na zamianę na siłe ciągnącą cały zacisk zamiast na bezpośrednie pchanie klocka wyszełdłby niewielki przyrost siły koniecznej na pedale – na pewno daleko tej sile od jazdy z wyłączonym serwem.

Gdyby jeszcze do tego przeliczyć zmniejszenie potrzebnej siły docisku klocka ze względu na wyższy współczynnik tarcia oraz na oddalenie punktu docisku klocka od osi koła (tu różnica będzie ogromna) to okaze się że nie jest konieczny wzrost ciśnienia na pompie hamulcowej oraz na pedale hamulca. Kurcze – ty chyba coś tam miałeś fizyki i na takich podstawach wymiekasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 24 sty 2008, 17:04

Marek, po prostu mówię jak to wygląda w praktyce. Widocznie musisz przekonać się sam na własnym przykładzie, żeby uwierzyć w to co mówię...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 24 sty 2008, 17:09

xXx napisał(a):mówię jak to wygląda w praktyce


a jakie zaciski zakładałeś i jakie tarcze/klocki ?

jakie średnice były a jakie zostały założone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ramzi » 10 wrz 2008, 05:33

xXx powiem Ci ze marek ma racje.
Jestem nowym forumowiczem z racji autka dla mojej kobiety wlasnie mx3 V6
Ja na codzien poruszam sie SAAB 9-2x ( Subaru WRX po face liftingu ).

Wracajac do tematu wymienilem w tym w aucie duzo i a ze zmiana mocy byla w planie
hamulce musialy zostac zmienione.
Auto ma zmienione zwykle zaciski na zaciski Brembo STI Spec C (rajdowe)
z przodu byly dwa tloczki teraz sa cztery
z tylu byl jeden teraz sa dwa
srednica tarcz zmienila sie drastycznie jak i rowniez klocki.
Roznica jest taka ze auto staje w miejscu, doslownie.
Droga hamowania na g-techu zmniejszyla sie o 7,5 m
Serwo nie zostalo zmienione, natomiast najslabszym punktem okazaly sie wezyki gumowe.
bez wymiany wezykow auto hamowalo gozej niz na zwyklych zaciskach.
Serwo bylo tak mocne a zaciski tak potezne ze w nowym aucie wezyki sie wydymaly a uklad
zachowywal sie jak by byl zapowietrzony.

Teraz dalej, od zawsze jezdze autami lekko sportowymi i nawet w moim pierwszym aucie
jakim byla ASTRA GSi przy modyfikacji tarcz na te od Calibry(wieksze) i zaciskow(wieksze),
rowniez nie wymienialem serwa, roznica byla ogromna wezykow nie wymienialem bo fabrycznie byly w oplocie.

Po ostatnich moich doswiadczeniach z moim autem zasugerowalem znajomym na poczatku
zabawy z hamulcami wymiane wezykow na te w oplocie i efekty mowia same za siebie
wymiana wezykow w 3 na 4 przypadki poprawila hamowanie bez jakichkolwiek innych zmian.
Czyli reasumujac serwo w wiekszosci auto jest na tyle sprawne ze predzej rozdyma zwykle wezyki
gumowe niz bedzie mialo problem z ogromnymi zaciskami, a wierz mi ze u mnie zaciski sa
4 razy wieksze zajmuja doslownie pol kola.

Teraz dalej idac jako ze hamulec moj przyjaciel czy w MX5 nie bylo lepszych hamolcow niz w MX3 ??
Moze pytanie jest trywialne ale mazdy dopiero poznaje i zanim swapa na 2,5l zrobie to rowniez
chce cos zakombinowac z hamulcami.
ramzi
 

Postprzez michasiek » 16 wrz 2008, 02:38

do MX3 nie ma mozliwosci zmiany tarczy na wieksza bez wiekszej rzeźby

w necie mozna kupic tzw big brake kit za ok 1500$.
kiedys interesowalem sie tym tematem, ale cena mnie zamordowała..
osobiście mam ebc greenstuffyy i tarcze zimmermana, ale wciąż wydaje mi się, że to malo

a tak wyglada BBK do MX3


Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez ramzi » 16 wrz 2008, 03:14

No to przykra sprawa, przy podanym koszcie hamulcy plus swap na 2.5 l powaznie zaczynam sie zastanawiac nad zmiana auta na MG ZR 160 lub MG ZR 2.0 iDTI. Tam sa fabrycznie dobre hamulce a i auto sporo mlodsze ( 2005 ). W obu silnikach modyfikacja do 190-200 KM w poniezej 3000 zl.
ramzi
 

Postprzez Morder » 16 wrz 2008, 09:08

michasiek napisał(a):
a tak wyglada BBK do MX3


i jeszcze kilka fotek :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez michasiek » 16 wrz 2008, 10:29

ciekawe fotki :D oto co jeszcze ja wygrzebałem i wyczytałem odnośnie tańszego sposobu zrobienia bbk:


widok na całość
Obrazek

widok od środka. Wyczytałem, że koleś założył większą tarczę, większe zaciski i zrobił sobie tzw. steel mounting bracket czyli coś w rodzaju stalowej płytki która przesuwa zacisk w górę co widać na poniższej fotce. Górna śruba jest na oryginalny fabrycznym miejscu, natomiast dolna jest pomodzona. Po jakimś czasie koleś na forum pisał, że hamuje [tiiit]. Ja osobiście trochę bałbym się takiego partyzanta....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez ramzi » 16 wrz 2008, 13:58

Wlasnie o to mi chodzilo, w moim WRX mam zamontowane zaciski z tylu od STi wlasnie poprzez steel mounting bracket, wycinany laserowo kawal grubego stalowego elementu i w tym przypadku jest to powrzechnie stosowane rozwiazanie tuningowe w Anglii, oczekiwalem ze dokladnie cos podobnego bedzie do MX-3. Tylko nie chodzi mi o samorobke tylko jakies gotowe rozwiazanie luba zaadaptowane.
Zreszta kit od ktorego zamieszczane sa zdjecia tez ma takie adaptery.
ramzi
 

Postprzez michasiek » 16 wrz 2008, 14:10

no wlasnie gotowe rozwiązanie kosztuje 1500$ w stanach a w europie 1500Euro.. czyli niekiedy wartość całego auta :D
osobiście nie chciałbym testować samoróbki, ani na swoim K8 ani na żadnym KLZE w przyszłości. Wkońcu chodzi o nasze bezpieczeństwo, a jak wiadomo gdyby jeden hamulec się zerwał a drugi trzymał to wiadomo gdzie by auto pojechało :]

poszukam jeszcze innych fotek bo też wcześniej widziałem czyjeś samoróbki..



edit:

Mx3/90-94
Protege/91-95
Ford Escort GT

te trzy auta mają podobną jak nie taką samą zawiechę. Tarcze do escorta są ponoć takie same jak do MXa wiec może udałoby się znaleźć gdzieś BBK do escorta i zapasować go do mxa.

tak wygląda komplet (co prawda ma więcej śrub na tarczy niż powinien, ale ponoć tak wygląda seryjny komplet BBK do MX'a
Obrazek

cos takiego też znalazłem
Obrazek



a tutaj pare linków:


http://www.jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=0150&product_id=70100701
http://www.horsepowerfreaks.com/performanceparts/Mazda/MX3/Brakes/Big_Brake_Kits
http://www.uk-mx3.com/forum/viewtopic.php?t=17&highlight=brakes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez brii » 16 wrz 2008, 14:35

Szybciej przewód hamulcowy puści niż taka "samoróbka". Taki kitowy zestaw ma homologację?? Bo mi się widzi, że to raczej samoróbka na większą skalę :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Green » 18 wrz 2008, 15:40

brii jeśli chodzi o k-sporty nie ma do mx-3 można coś dobierać z tego co pamiętam są do miaty
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez brii » 19 wrz 2008, 07:49

Nie będę się bawił w półśrodki ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje