Pilot Centralnego Zamykania
Witam,
Posiadam Madzie 323F 1.3 1999
Zastanawia mnie ów fakt czy moge sobie dokupić pilot do centralnego zamykania... nie wiem czy istnieje taka możliwość, znajomy mi wspomnial ze moge miec..
a mam centralne zamykanie.. tylko ze otwieram i zamykam kluczem cale auto..
jak to jest drodzy Wlasciciele pieknych Madzi ?
Posiadam Madzie 323F 1.3 1999
Zastanawia mnie ów fakt czy moge sobie dokupić pilot do centralnego zamykania... nie wiem czy istnieje taka możliwość, znajomy mi wspomnial ze moge miec..
a mam centralne zamykanie.. tylko ze otwieram i zamykam kluczem cale auto..
jak to jest drodzy Wlasciciele pieknych Madzi ?
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
- Od: 27 lut 2010, 22:59
- Posty: 17
Witam
Pilota samego raczej nie, chyba że ktoś kiedyś pogubił, to wtedy pytaj w ASO o dorobienie. Jeśli chcesz założyć sterowanie od podstaw, poniższe kroki Ci pomogą:
1. Kupujesz sterownik sterowany minusem, bądź uniwersalny (60-100zł). Np taki http://www.altad.com.pl/index.php?product_id=199. A to jego instrukcja podłączenia http://www.altad.com.pl/products/files/schemat_286-3901.pdf. Inne są podłączane podobnie, bądź tak samo.
2. Lokalizujesz centralkę, do której podłączysz ów sterownik. U mnie była przy lewej nodze kierowcy. Najprościej sprawdzić "na słuch", nasłuchując i jednocześnie wciskać rygle od zamków. Tam gdzie cyka, tam powinna się znajdować centralka.
3. Poczytać ten temat http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=104&t=13158&start=0
4. Montować zgodnie ze schematem z tej strony http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1295229.html#6456279
5. Po 20min pracy cieszyć się efektem.
Pilota samego raczej nie, chyba że ktoś kiedyś pogubił, to wtedy pytaj w ASO o dorobienie. Jeśli chcesz założyć sterowanie od podstaw, poniższe kroki Ci pomogą:
1. Kupujesz sterownik sterowany minusem, bądź uniwersalny (60-100zł). Np taki http://www.altad.com.pl/index.php?product_id=199. A to jego instrukcja podłączenia http://www.altad.com.pl/products/files/schemat_286-3901.pdf. Inne są podłączane podobnie, bądź tak samo.
2. Lokalizujesz centralkę, do której podłączysz ów sterownik. U mnie była przy lewej nodze kierowcy. Najprościej sprawdzić "na słuch", nasłuchując i jednocześnie wciskać rygle od zamków. Tam gdzie cyka, tam powinna się znajdować centralka.
3. Poczytać ten temat http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=104&t=13158&start=0
4. Montować zgodnie ze schematem z tej strony http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1295229.html#6456279
5. Po 20min pracy cieszyć się efektem.
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
A ja polecam zamiast uniwersalnych poszukać pilota na allegro razem z centralką, miałem takie coś za 100 ale nie było chetnych. Były różne piloty Visteona pasujące, ale ogólnie pilot + centralka i wiązka być powinna, w angolach centralka jest w lewym tylnym błotniku, tak jak by ktoś z allegro nie wiedział gdzie to jest.
Z tego co wiem to niektóre modele z 626 też pasują.
Pozdrawiam
Z tego co wiem to niektóre modele z 626 też pasują.
Pozdrawiam
- Od: 26 cze 2008, 22:33
- Posty: 37
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: CIVIC EK3 D15Z6
Witam.
Podłącze się pod temat pilota centralnego zamka. Kupiłem parę dni temu Mazdę 323 F z 2000 roku.
W komplecie otrzymałem pilota, niestety nie działa.
Kupiłem nową baterie i nadal nic. Czy te piloty mają jakiś element który lubi się zepsuć?
Może bateria którą zakupiłem jest niewłaściwa.
Oryginalnie był energizer 3 volty a na nim taki numerek CR2025.
Na nowo zakupionej też Energizer 3 volty widnieje numerek CR2032.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Z góry dziękuje za pomoc.
Podłącze się pod temat pilota centralnego zamka. Kupiłem parę dni temu Mazdę 323 F z 2000 roku.
W komplecie otrzymałem pilota, niestety nie działa.
Kupiłem nową baterie i nadal nic. Czy te piloty mają jakiś element który lubi się zepsuć?
Może bateria którą zakupiłem jest niewłaściwa.
Oryginalnie był energizer 3 volty a na nim taki numerek CR2025.
Na nowo zakupionej też Energizer 3 volty widnieje numerek CR2032.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Z góry dziękuje za pomoc.
- Od: 5 kwi 2010, 19:10
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F 1.8 16v 2000r.
Prawdopodobnie musisz zakodowac pilota, u mnie też tak było. Jak dobrze pamiętam to robisz tak: wsiadzasz do samochodu, przy otwartych drzwiach wciskasz zamek od strony kierowcy, on tobie odbije, bo drzwi otwarte, potem 3x przekręcasz kluczyk do zapalenia kontrolek i zpowrotem, potem 3x naciskasz wyłącznik przy dzwiach (na dole przy środkowym słupku) potem naciskasz po kolei przyciski na pilocie i powinno byc ok. To raczej powinno byc wszystko, jak dobrze poszukasz to gdzies na forum jest to opisane. Ja to teraz pisałem z pamięci, życzę powodzenia.
- Od: 29 mar 2010, 16:03
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
Bremen_ napisał(a):Witam.
Podłącze się pod temat pilota centralnego zamka. Kupiłem parę dni temu Mazdę 323 F z 2000 roku.
W komplecie otrzymałem pilota, niestety nie działa.
Kupiłem nową baterie i nadal nic. Czy te piloty mają jakiś element który lubi się zepsuć?
Może bateria którą zakupiłem jest niewłaściwa.
Oryginalnie był energizer 3 volty a na nim taki numerek CR2025.
Na nowo zakupionej też Energizer 3 volty widnieje numerek CR2032.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Z góry dziękuje za pomoc.
CR2032 nie wchodzi bezinwazyjnie w miejsce CR2025 (3,2mm a tu 2,5) więc musisz szukać CR2025 a dodatkowo polutować spękane mocowanie baterii. Programowanie masz opisane wyżej.
Zelig napisał(a):A nie wie ktoś gdzie można dostać nową obudowę do pilota Mazdy 323 F? Pytam bo moja już się rozpada.
Nowej obudowy ori nigdzie nie dostaniesz, ASO z pewnością nie załatwi, jedynie nowy pilot (cena). Szukaj od angola całej używki, przełuż bebechy. Ew. wstaw fotke tego co masz, coś sie u mnie wala, jak przypasi za piwo oddam
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Tak więc zakupiłem moduł następujący
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT
I teraz pojawia się pytanie... jak to podłączyć:
a) jeżeli jest się kompletnym laikiem
b) nie wie sie jak sie dobrać do modułu w samochodzie
c) nei chce sie wydawać kasę na mechanika... policzył mi za to 70 Funtów.....
Dziękuje
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT
I teraz pojawia się pytanie... jak to podłączyć:
a) jeżeli jest się kompletnym laikiem
b) nie wie sie jak sie dobrać do modułu w samochodzie
c) nei chce sie wydawać kasę na mechanika... policzył mi za to 70 Funtów.....
Dziękuje
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
- Od: 27 lut 2010, 22:59
- Posty: 17
Tak więc próbowałem się dobrac do kabelków i oto co znalazłem.
To z tąd pochodzi "tykanie" podczas zamykania i otwierania centralnego zamku

ta niebieska kostka.


a oto wtyczka do tego pudełeczka

niestety nie daóło mi się go bardziej rozebrac.
i teraz tak. oto mój moduł zdalnego sterowania...

a tutaj kabelek :

tutaj jest pokrótce instrukcja

a tutaj sa bodajże rodzaje podłaczeń, jedno z nich jest właściwe dla mojej Madzi tylko jak sie dowiedzieć które...

Moja madzia F to BJ z 1999 1.3
Prosze o Pomoc... nie chce się za to brać bo jestem w tym laikiem...
To z tąd pochodzi "tykanie" podczas zamykania i otwierania centralnego zamku

ta niebieska kostka.


a oto wtyczka do tego pudełeczka

niestety nie daóło mi się go bardziej rozebrac.
i teraz tak. oto mój moduł zdalnego sterowania...

a tutaj kabelek :

tutaj jest pokrótce instrukcja

a tutaj sa bodajże rodzaje podłaczeń, jedno z nich jest właściwe dla mojej Madzi tylko jak sie dowiedzieć które...

Moja madzia F to BJ z 1999 1.3
Prosze o Pomoc... nie chce się za to brać bo jestem w tym laikiem...
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
- Od: 27 lut 2010, 22:59
- Posty: 17
Sterowanie jest minusem
Ze schematu:
– czerwony do aku do +
– czarny do aku do –
– do białego lutujesz opornik 1kohm (ważne)
– żółty łączysz z masą
– zółto/czarny łączysz z masą
– biały i biało/czarny łączysz ze sobą i do pinu F (zielono/brązowy) w centralce
Ze schematu:
– czerwony do aku do +
– czarny do aku do –
– do białego lutujesz opornik 1kohm (ważne)
– żółty łączysz z masą
– zółto/czarny łączysz z masą
– biały i biało/czarny łączysz ze sobą i do pinu F (zielono/brązowy) w centralce
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
Dziękuje za pomoc,dzięki wam zaprogramowałem sobie pilota który przestał mi działać.Pozdrawiam
-
Fasola
huko74 dzięki za opis programowania pilota dzieki temu zaoszczędziłem troche kasy
Chłopaki... zwątpiłem.
Nie wiem czy mieszkam na jakimś konkretnym z..... , ale żaden elektronik nie jest mi w stanie doradzić niczego poza... nową centralką, nie mając oprzyrządowania do sprawdzenia pilota, którego posiadam. Umiem zakodować pilota dzięki pomocy forumowiczów, ale mam wrażenie, że coś jest w nim nie tak i nie wysyła sygnału. Sprawdziłem to domowym sposobem (przystawienie do radia na falach długich lub krótkich i przyciskanie tak by usłyszeć sygnał) i zero rezultatu. Jestem w kropce bo elektronicy jak widzę sami nie potrafią sprawdzić czy pilot działa czy nie (co wydaje mi się po prostu przedziwne). Wobec tego, czy ktoś z Was zna np w Łodzi lub w Częstochowie osobę, która potrafi naprawić usterkę pilota do centralki, mającego odpowiednie urządzenia by sprawdzić działanie pilota nie rozkręcając go (wiem, że służy do tego jakiś odbiornik podłączony do komputera)?
Co wg Was powinienem zrobić i co byłoby najbardziej opłacalne?
1. kupno używanego, działającego pilota do BJ na Allegro (koszt 120zl z przesyłką)
2. dalsze szukanie odpowiedniego elektronika i naprawa pilota
3. kupno nowej centralki i założenie jej.
To ostatnie rozumiem jest związane z rozbieraniem drzwi, montowaniem nowych siłowników itd także prawdę mówiąc ta ewentualność interesuje mnie najmniej.
Nie wiem czy mieszkam na jakimś konkretnym z..... , ale żaden elektronik nie jest mi w stanie doradzić niczego poza... nową centralką, nie mając oprzyrządowania do sprawdzenia pilota, którego posiadam. Umiem zakodować pilota dzięki pomocy forumowiczów, ale mam wrażenie, że coś jest w nim nie tak i nie wysyła sygnału. Sprawdziłem to domowym sposobem (przystawienie do radia na falach długich lub krótkich i przyciskanie tak by usłyszeć sygnał) i zero rezultatu. Jestem w kropce bo elektronicy jak widzę sami nie potrafią sprawdzić czy pilot działa czy nie (co wydaje mi się po prostu przedziwne). Wobec tego, czy ktoś z Was zna np w Łodzi lub w Częstochowie osobę, która potrafi naprawić usterkę pilota do centralki, mającego odpowiednie urządzenia by sprawdzić działanie pilota nie rozkręcając go (wiem, że służy do tego jakiś odbiornik podłączony do komputera)?
Co wg Was powinienem zrobić i co byłoby najbardziej opłacalne?
1. kupno używanego, działającego pilota do BJ na Allegro (koszt 120zl z przesyłką)
2. dalsze szukanie odpowiedniego elektronika i naprawa pilota
3. kupno nowej centralki i założenie jej.
To ostatnie rozumiem jest związane z rozbieraniem drzwi, montowaniem nowych siłowników itd także prawdę mówiąc ta ewentualność interesuje mnie najmniej.
- Od: 28 mar 2010, 17:50
- Posty: 96
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.
Jocker – oryginalny pilot do Twojego auta w ASO będzie kosztował jakąś astronomiczną kwotę, uzywka troche taniej ale też nie jest to jakaś "okazja".
Kupujesz nową centralkę (nawet z alarmem) za ok 100PLN w której masz już od razu dwa piloty + do tego ze 2-3h na jej samodzielne podłączenie i po kłopocie.
Sam początkowo rozglądałem się do swojej 323F za oryginalnym pilotem (pilot na IR a nie radiowy!) ale z powodu braku dostępności takowego wolałem cały nowy alarm dokupić i zamontować.
Tylko, że u mnie miałem dodatkowy problem w postaci, że nie posiadałem ani jednego pilota.
Jak masz oryginalnie centralny zamek to tylko kwestia dopięcia się do istniejącej instalacji i po problemie.
Z lektury Forum znajdziesz opis co i gdzie podłączyć i wcale nie jest to aż takie trudne.
Powodzenia!
P.S.1. ... niedawno znalazłem przypadkiem na
allegro używany pilot IR do mazdy 323F za 60PLN a za cały kompletny alarm (nieco "lepsiejszy") zapłaciłem ok 120PLN więc czy taki zakup samego jednego pilota kalkulowałby mi się? 
P.S.2. Różnica w cenie między kompletnym alarmem sterującym centralnym zamkiem a samym tylko sterownikiem centralnego zamka na pilota nie jest aż taka wielka więc uważam, że warto zainwestować jednak w jakiegoś "wyjca"
Kupujesz nową centralkę (nawet z alarmem) za ok 100PLN w której masz już od razu dwa piloty + do tego ze 2-3h na jej samodzielne podłączenie i po kłopocie.
Sam początkowo rozglądałem się do swojej 323F za oryginalnym pilotem (pilot na IR a nie radiowy!) ale z powodu braku dostępności takowego wolałem cały nowy alarm dokupić i zamontować.
Tylko, że u mnie miałem dodatkowy problem w postaci, że nie posiadałem ani jednego pilota.
Jak masz oryginalnie centralny zamek to tylko kwestia dopięcia się do istniejącej instalacji i po problemie.
Z lektury Forum znajdziesz opis co i gdzie podłączyć i wcale nie jest to aż takie trudne.
Powodzenia!
P.S.1. ... niedawno znalazłem przypadkiem na

P.S.2. Różnica w cenie między kompletnym alarmem sterującym centralnym zamkiem a samym tylko sterownikiem centralnego zamka na pilota nie jest aż taka wielka więc uważam, że warto zainwestować jednak w jakiegoś "wyjca"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam taki problem. Pilot nie działał więc podjechałem do fachowca pilota popodklejał za symbolicznie 30 zł spoko ale już po tygodniu raz działał raz nie podjechałem do speca i stwierdził ze już się nie da nareperować . Czyli zostaje kupno centralki z pilotem
Jak tak to jaką kupić zależy mi żeby kluczykiem była możliwość zamknięcia tak jak do tej pory wszystkich drzwi z bagażnika i obu przednich czy trzeba kupić jakąś specjalną czy taka starczy
http://www.allegro.pl/item1091887693_un ... gacze.html

- Od: 29 sty 2010, 21:33
- Posty: 48
- Skąd: Świętokrzyskie
- Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM
Taką co pokazałeś też wystarczy aby sterować centralnym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość