Czy strzał na LPG może uszkodzić przepływomierz?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez adek89 » 9 sty 2010, 13:08

ostatnio po wymianie palca i kopułki samochód strzelił co skończyło się pęknięciem opaski gumowej przed klapą przeciwwybuchową ale po wymianie na nowa wszystko było ok. jeszcze kilka razy zdarzył się strzał przy czym nie dochodziło do rozszczelnienia dolotu, a wczoraj jak odpaliłem wszystko było ok dopuki nie zgasiłem i odpaliłem ponownie na ciepłym silniku, wtedy auto w ogóle nie trzymało obrotów tylko gasło i dopiero po odpaleniu na PB i przejechaniu kilkuset metrów moglem zmienić na LPG i wtedy samochód już nie gasł na LPG ale obroty spadały do 200 i wzrastały i tak cały czas przy czym na PB tez falują ale mniej
Czytałem troche forum ale większość przypadków była taka ze po strzale byl problem z jazda na PB a nie na LPG
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 18:51
Posty: 25
Skąd: Międzyzdroje
Auto: Mazda 626 2.0 GE 92r

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 9 sty 2010, 13:21

Odpowiadając na pytanie zawarte w temacie: pewnie, że może uszkodzić, jak fest jeb...nie to uszkodzi nawet maske.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 10:45
Posty: 203
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Camry V6 ASB '95 LPG /GF 1.8 '97 Koltec/Necam

Postprzez pawelMX6 » 9 sty 2010, 13:25

adek89, zapoznaj się proszę z regulaminem forum –> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... #regulamin , zwłaszcza w kwestii nazewnictwa tematów. Ten temat zmieniłem już za Ciebie, więc proszę na przyszłość.

LPG –>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 21:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Przemyslav » 15 sty 2010, 00:29

moze moze i tu zadne klapki nie pomoga u mnie tak bylo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2008, 02:34
Posty: 16
Skąd: Września
Auto: Mazda 323f BA 2,5 v6

Postprzez niedzwiadek833 » 15 sty 2010, 10:09

Mogło się zdarzyć że po strzale masz gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym i silnik ciągnie lewe powietrze i wariuje.
Sprawdz najpierw czy masz szczelny dolot, czy gdzieś nie słychać syczenia na wolnych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 11:02
Posty: 281 (0/2)
Skąd: GA
Auto: TA KL 99 MT

Postprzez darecki 323 » 27 sty 2010, 20:26

<czytaj> Wykręć świece i zobacz jak wyglądają, zobacz czy nie ma dyskoteki pod machą po zapadnięciu zmroku (przewody). Obejrzyj kopułkę i palec, może gdzieś coś pękło i ma przebicie. Ewentualnie sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, może jest przestawiony.
Mazda 323F(BA) 1.5 16v –> -Z5 –> BP –> LPG
Chcesz pomóc kliknij tutaj http://www.pajacyk.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2007, 17:06
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Skarżysko - Kamienna
Auto: Obecnie Mazda Premacy 2.0 sport
Jakiś czas temu mazda 323F BA 1,5 B + LPG 5d

Postprzez Yellowmen » 27 sty 2010, 20:39

a jak cos t mam przepływke do 323f 1.5 BA tanio :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 20:51
Posty: 629
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 2,0 138KM PB

Postprzez kera » 28 sty 2010, 23:15

Witam skoro masz strzały gazu pozakładam że masz instalacje LPG 2-generacji.
Więc jeżeli masz cienkiego gazownika to ci tego prawidłowo nie ustawi i starzały były i będą.
Jeżeli masz strzały gazu a o takich piszesz to i przepływa mogła ucierpieć i żadna klapa anty-wybuchowa na dłuższą metę nie zda rezultatu.
A z tego co widzę jeździsz Madzią 626 z 93r. czyli masz pewnie przepływomierz B577. Temat tego przepływomierza był niejednokrotnie poruszany na tym forum z reguły po strzałach LPG przy instalacji 2-generacji.
Co ja bym doradził:
1.Tak jak napisał kolega niedzwiadek833 sprawdzić cały dolot czy nie jest popękany i nie łapie lewego powietrza.
2.Zmienić filtr powietrza przy instalacji 2 generacji ma on znaczenie na prawidłową pracę(po założeniu nowego filtra powinno się sprawdzić ustawienie instalacji).
3.Sprawdzić filtr gazu na parowniku(objawy masz na LPG i na Pb ale sprawdzić nie zaszkodzi przynajmniej wykluczysz że to nie mam wpływu na instalacje LPG).
4. Sprawdzić układ zapłonowy:
To że coś jest nowe nie oznacza że jest dobre(wiem z autopsji miałem walnięty nowy palec rozdzielacza)
Świece (czy nie zakopcone, zalane lub powypalane albo zła przerwa) kable (czy nie maja przebicia), kopułka ( czy nie zaśniedziała lub wydarta na bolcach), palec rozdzielacza (czy nie jest powypalana lub za bardzo zdarty) a przede wszystkim zobacz jaką masz iskrę na świecach i czy iskra jest na wszystkich świecach
5. Możesz sprawdzić kompresje (może na którymś jest mała o ile dobrze pamiętam minimum to 9 barów ale mogę się mylić).

To by było chyba na tyle mych złotych myśli ;p .
Napisz czy któraś z mych rad okazała się trafna.
Pozdrawiam
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 13:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez kwiatu5 » 27 lut 2010, 02:18

Hej. Nie bede juz zaczynal nowego tematu, bo po co dublować. Otóż posiadam Mazdę 626 GF 1998r. Kupiłem ją z LPG, ale ta instalacja od początku mi się nie podobała. I tak jak myślałem. Po kilku dniach jazdy wystrzał. Dość mocny bo otworzył się filtr powietrza i musiałem go zapinać. OD TEJ PORY PRZESTALEM UZYWAC TEN INSTALACJI i prawdopodobnie ja usunę.

Ale do rzeczy. Samochodzik ma 12 lat, realny przebieg 98tys. – wydaje mi się trochę słaby i sporo pali – w cyklu miejskim ok 13l/100km, trasa jest ok – 7l/100km.

W pierwszej kolejności wymieniłem sobie kabelki zapłonowe na nowe NGK i wszystkie świece na NGK V-Line. Nowy olejek itp. W drugiej kolejności zdiagnozowałem sobie spalanie. Wskazania tego dziwnego urządzenia podlaczonego do wydechy pokazaly wzorowe spalanie – CO2 i wzorową pracę sondy lambda.

Ostatnio na forum wyczytałem, że taki strzał mógł uszkodzić przepływomierz co może objawiać się większym spalaniem i osłabieniem. Ale nie wszystko mi na to wskazuje. Wolne obroty są w miarę ok, z wkręceniem silnika na >5000obr. nie ma problemu.

Najprawdopodobniej jest u mnie przepływomierz z drutem. Pytanie do fachowców, czy warto uderzać w ten temat przepływomierza, czy może jednak jeszcze gdzieś szukać przyczyny, nieszczelności po wystrzale itp?
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 09:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez kera » 27 lut 2010, 08:23

kolego sprawdź jakie napięcie podaje ci przepływomierz czy zmienia się napięcie na nim
na wolnych obrotach o ile dobrze pamiętam powinny być 2V a wraz ze wzrostem obrotów powinny rosnąc aby sprawdzić będziesz potrzebował miernik elektryczny odpinasz kostkę od przepływk