Wymiana płynu hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hermol » 27 wrz 2009, 10:42

Witam, problem nieraz wałkowany, ale:

Spadł mi poziom płynu hamulcowego poniżej połowy, zużycie tarcz i klocków.
Problem tkwi w tym, że chciałbym dolać płynu, a nie wymieniać, wymianę planuje na wiosnę 2010 przy wymianie tarcz i klocków.
W instrukcji piszę, że zalecany jest DOT-3 i normy SAE1703 oraz FMVSS116, na korku piszę only DOT-3.
Auto było przywiezione z Niemiec rok temu na i wiosnę, na karteczkach od serwisu klimy, wymiany oleju itp było napisane, że zalany jest mineralny płyn hamulcowy (zaznaczone było krzyżykiem opcja mineral, opcjonalne były DOT3, DOT4, DOT5.1, oraz data następnego przeglądu 04/09, wymiana ta byla dokonana 04/07 przy przebiegu 150tys, firma serwisujaca w Niemczech to ATU auto teile unger) druga strona karteczki dotyczyła wymiany oleju w silniku.

Płyn ma kolor żółtawo-zielony, taki sam kolor jak DOT4 z organiki.
Pobrałem troszkę płynu strzykawka ze zbiorniczka i porównałem z tym DOT4 z Organiki i wyglądały identycznie, następnie wymieszałem co nie spowodowało, żadnych zmian w konsystencji.

Zastanawiam się czemu na karteczce było zaznaczone mineral, no nie sądzę, aby jakiś serwis nalał płynu mineralnego do układu przystosowanego do syntetycznego zalanego oryginalnie DOT3.

Pytanie co dolać i czy jest jakaś możliwość bądź tester płynu hamulcowego.

Jeśli zdecyduje się na wymianę to jak przeprowadzić proces wymiany płynu,

Dolewać po mału płyn do zbiorniczka tak aby nie zapowietrzył się,i jednocześnie jedna osoba będzie pompować pedałem, a druga upuszczać płyn na odpowietrznikach? i tak postępować z każdym kołem.

Natomiast w jakiej kolejności upuszczać płyn i jaka ilość przepuścić płynu, po pól litra z tyłu i po ok 0,25 litra z przodu.

Co natomiast ze sprzęgłem jak w obwodzie sprzęgła postępować? i w jakiej kolejności na końcu?

Ostatecznie co nalać DOT3 czy DOT4?

Pozdr.
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, 12:30 przez hermol, łącznie edytowano 2 razy
 
Posty: 124
Od: 21 cze 2008, 00:02
Skąd: Cz-wa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 98' Exclu + LPG miniSec Lecho

Postprzez pawelMX6 » 27 wrz 2009, 12:25

DOT-3 i DOT-4 można mieszać. Różnica między nimi polega na wyższej temperaturze wrzenia tego drugiego.

hermol, dziękuję za bardzo szybko reakcję w sprawie regulaminowej :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 2262
Od: 12 sie 2007, 22:10
Skąd: Gdynia

Postprzez hermol » 28 wrz 2009, 08:43

Nikt nie wymieniał płynu w układzie z ABS-em, czytałem, że pompowanie pedału w układach z ABS-em i stabilizatorami toru jazdy badz kontrola trakcji nie jest wskazane i nalezy uklad przedmuchiwac powietrzem ??
 
Posty: 124
Od: 21 cze 2008, 00:02
Skąd: Cz-wa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 98' Exclu + LPG miniSec Lecho

Postprzez 89matthew89 » 21 sie 2011, 12:17

Odświeżam wątek .
Jak się ma wymiana płynu do samochodu z ABS ? Wymieniał ktoś już w swojej GF ?
Avatar użytkownika
 
Posty: 196
Od: 4 lip 2009, 19:15
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez lucas83 » 21 sie 2011, 15:16

Ja u siebie wymieniałem niedawno. Normalna procedura, czyli wyciągnięcie starego płynu strzykawką, później lanie nowego i odpowietrzanie każdego koła z osobna. Przy okazji można odpowietrzyć sprzęgło, bo ten sam płyn zasila hamulce i sprzęgło, więc przy wymianie warto odpowietrzyć oba układy. Użyłem płynu DOT4 firmy K2 :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 836
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez 89matthew89 » 21 sie 2011, 16:07

Czyli przy wszystkich 4 kołach normalnie pompujemy. A jak zrobić żeby w układzie sprzęgła tez wymienić ? jak tam odpowietrzyć ?
Całą operacje wykonywałeś z włączonym silnikiem czy nie ?
Avatar użytkownika
 
Posty: 196
Od: 4 lip 2009, 19:15
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez lucas83 » 21 sie 2011, 19:59

Robił to mój znajomy mechanior. Odpowietrzanie robił na zgaszonym silniku. Płyn DOT4 w zbiorniku jest wspólny dla układu hamulcowego i sprzęgła, także jak odpowietrzysz hamulce, to później robisz to samo ze sprzęgłem. Metoda jest analogiczna, czyli pompowanie sprzęgłem i popuszczanie odpowietrznika, dolewanie płynu, itd. Odpowietrznik masz przy wysprzęgliku skrzyni biegów.
Avatar użytkownika
 
Posty: 836
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez 89matthew89 » 21 sie 2011, 20:46

ok dzieki
Avatar użytkownika
 
Posty: 196
Od: 4 lip 2009, 19:15
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez hermol » 24 sie 2011, 12:23

Warto wymienić w ukł. sprzęgła, u mnie był brunatno czarny ....
 
Posty: 124
Od: 21 cze 2008, 00:02
Skąd: Cz-wa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 98' Exclu + LPG miniSec Lecho

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6