Automatyczna skrzynia biegów(asb) – opinie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ppmarian » 30 maja 2009, 13:06

interesuje mnie trwalosc skrzyń automatycznych montowanych w ostatnich mazdach (modele 3, 5 ,6) z silnikami benzynowymi 2.0 i 2.3

jakie byly to skrzynie 4 czy 5 biegowe – z trybem sekwecji (np: lopatki przy kierownicy) ???

dziekuje
mazda x1
vw x 3
subaru x 2
mazda x ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2009, 14:40
Posty: 6

Postprzez Globy » 30 maja 2009, 23:52

2.0 sprzed liftingu – 4 biegi
2.0 po lificie – 5 biegów + manualna zmiana biegów za pomocą dźwigni zmiany biegów

2.3 jw.

Najtrwalsza będzie skrzynia w wersji montowanej w Japonii (2.0). Składane w USA wersje 2.3 miewały problemy, ale często pomaga zmiana softu i jeśli podczas kupna nic się nie dzieje, wystarczy normalnie eksploatować i serwisować.

Proszę o poprawę temat na zgodny z FAQ.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ppmarian » 31 maja 2009, 08:51

czy wersje 2.3 po lifcie (5-biegow automat) tez mialy problemy? czy 2.0 i 2.3 po lifcie maja takie same skrzynie? czy problemy ze skrzynia raczej wynika z miejsca montarzu?

czy w mazda 5 ma taka same skrzynie?

wczoraj kopalem po roznych www dobre 2h i nieznalazlem odpowiedzi na te pytania....

z gory dziekuje
mazda x1
vw x 3
subaru x 2
mazda x ?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2009, 14:40
Posty: 6

Postprzez Krisek » 9 cze 2009, 00:56

Zaloz filter na lini coolera zmieniaj ATF co jakis czas i bedzie oki
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez kilus » 12 lip 2009, 17:44

Witam Wszystkich,

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 – 2.0 automat 2003r., czy mógłby mi ktoś napisać opinię o automatach w Mazdzie 6 – awaryjność, okresy wymiany oleju w skrzyni, na co zwracać uwagę przy eksploatacji żeby zapobiegać ewentualnym awariom.

Zmieniłem Ci trochę temat, na zgodny z regulaminem.
Don
kilus
 

Postprzez FeniX » 12 lip 2009, 19:56

dokładnie mam te same pytania co kolega powyżej :) jak znajdzie sie jakiś fachura nich się tu rozpisze :)
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 03:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 20:06

najwazniejsze:
-zadnych zmian biegow na "R"
jak auto sie toczy
musi sac bezruchu!!!!
no i wg. instrukcji dbac o wymiane oleju i koniecznie filtra
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brii » 12 lip 2009, 20:10

-zadnych zmian biegow na "R"

A to da się tak zmienić?? :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 20:24

brii napisał(a):
-zadnych zmian biegow na "R"

A to da się tak zmienić?? :|

podczas lekkiego tocznia: tak,
ale jest to zabojcze...
i lepiej nie przeprowadzac takich eksperymentow

E.
Ostatnio edytowano 13 lip 2009, 09:33 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kilus » 12 lip 2009, 22:32

Chodziło mi o konkretny przypadek Madzi w automacie – nigdy nie jeździłem Madzią z automatem dlatego chciałbym dowiedzieć się jak Mazda znosi automat najlepiej od kogoś kto jeździł kilka lat chociażby Mazdą 626 bo podejrzewam, że w skrzyni niewiele by zmieniali.
Ja natomiast kilka lat jeździłem różnymi mietkami w automacie i tam żadnych problemów nie było – przesiadłem się na Madzie ze względu na bezawaryjność. Mam nadzieję, że dotyczy to również automatu. Prosiłbym o komentarze z doświadczeń kierowców Madzi w automacie, z góry wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
kilus
 

Postprzez mckoper » 13 lip 2009, 14:23

Jak nie poszukasz to niczego nie znajdziesz :P

Proponuję poczytać sobie najpierw poradnik użytkownika Mazdy 6 a następnie poczytaj sobie Vademecum ASB

Temat przenoszę do działu Eksploatacja!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 22:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez Globy » 19 lip 2009, 17:04

Panowie, objaśniałem już w którymś temacie rodzaje skrzyń automatycnych w "szóstce" i przy okazji pisałem o bezawaryjności. Te w wersjach europejskich 2.0/2.3 (do liftingu 4 biegi, później 5) nie sprawiają żadnych problemów – warto tylko pamiętać o zasadach użytkowania i serwisowaniu. Zapytajcie, czy i kiedy zmieniano olej, sprawdźcie kick-down oraz przyjrzyjcie się, czy wskazówka obrotomierza nie podnosi się podczas zmiany biegów.

Te z wersji amerykańskich 2.3/3.0 (do 2005 roku odpowiednio 4 i 5 biegów, później 5/6) cierpią na amerykańskim montażu i w przypadku wersji V6 – maczaniu palców Forda. Zdarzają się awarie, ale jeśli kupicie sprawną, nie będzie problemu. Ważne, by skrzynia nie powodowała drżenia nadwozia, nie szarpała i nie ślizgała się. W przypadku 3.0 V6 po lificie należy pamiętać o innym oleju.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 19 lip 2009, 21:02

Panowie skrzynka jak skrzynka
jesli zostala prawidlowo złożona,elementy skrzyni prawidlowo wykonane a uzytkownik z glowa eksploatuje autko i regolarnie ja serwisuje to M6 , M3 itd. jedna chwala wszystko bedzie grało i transmisja wytrzyma wiecej niz buda takiego auta.

Awarie skrzyn zdarzaja sie w kazdej marce czy to ford czy mazda czy honda tak samo jak awarie silnikow itd.
zawsze trafi sie felerny egzemplarz, szalony i nieodpowiedzialny uzytkownik itd.

podstawowym problemem awaryjnosci skrzyn AT jest wina uzytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Globy » 19 lip 2009, 21:08

Dokładnie <spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez radek999 » 25 lut 2010, 11:12

widzę ze podobny temat więc nie będę zakładał nowego :) ja mam 2.0 benzynę z automatem 4-biegowym z Japonii :) i ze skrzynią nic się nie dzieje. pytanie mam o eksploatację: w instrukcji jest napisane, że ATF się nie wymienia, tylko konroluje. Jednak temat mnie nieco gryzie . Jeśli mam o tą skrzynke zadbać, to wymślę ze wymiana ATF wyjdzie mu tylko na dobre, pytanie tylko – [1] co ile zmieniać? Dodam że jeźdżę głównie po mieście.

Oglądałem sobie stronę jakiegoś krakowskiego serisu skrzyń automatycznych, mają w cenniku – wymiana ATF, konserwcja skrzyni – na czym może polegać konserwacja skrzyni ? [2] Używacie HOLDa jeżdżąc po mieście ?

W przyklejonym poradniku przeczytałem że "Wersje amerykańskie – Zdarzają się awarie automatycznych skrzyń biegów aut niepoprawnie eksploatowanych bądź z kręconymi licznikami, które nie posiadają dodatkowej chłodnicy oleju" – [3] czy to oznacza że wersje japońskie mają dodatkową chłodnice oleju ATF ? Jeśli nie mają, warto taką dokupić (koszt około 300zł) ?

dzieki !
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 15:04
Posty: 14
Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003

Postprzez Arkadius 73 » 25 lut 2010, 15:00

ASB jak kobieta dbasz-masz.
Arkadius 73
 

Postprzez Maciej Loret » 27 lut 2010, 16:16

Globy napisał(a):2.0 sprzed liftingu – 4 biegi


Tak.

Globy napisał(a):[...]2.3 jw.



Europejskie 2.3 przed liftingiem miały (chyba tylko i wyłącznie) 5-biegową skrzynię Activematic (łącznie ze stałym AWD). Ręczna zmiana biegów dostępna była poprzez dźwignię zmiany biegów.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Janoszka » 24 lis 2012, 18:45

Wiem że trupa odkopuję, że temat stary, ale jest tu pytanie na które odpowiedzi poszukuję i znaleźć nigdzie nie mogłem. Chodzi mi o wersję tyko i wyłącznie europejską.
ppmarian napisał(a):czy 2.0 i 2.3 po lifcie maja takie same skrzynie?

Jakie jest oznaczenie skrzyni AT w M6 2.0E FL?
Mam zamiar kupić taką Mazdę, stad moje poszukiwanie odpowiedzi.
Szukałem w internecie ceny takiej używanej skrzyni (sprawdzam ewentualne koszty) , ale nie ma ich wiele.
Nie psują się? Nie ma ich na rynku? Nie ma zapotrzebowania? Czy tak szybko się sprzedają używane?
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 20:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez Paweł » 24 lis 2012, 22:13

Janoszka napisał(a):Jakie jest oznaczenie skrzyni AT w M6 2.0E FL?

FS5A-EL
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tommyg » 2 mar 2013, 19:44

Mam małe pytanie – mam okazję kupna mazdy 6 GH 2.0 benzyna w automacie (2009 rok), jednak dużo jeżdżę po autostradach w Niemczech i Szwajcarii. Czy ma ktoś doświadczenie jakie są obroty przy prędkościach 150-160? Czy jazda z takimi prędkościami przez 10-12 godzin nie wykończy szybko takiej skrzyni?

pzdr

Tomek
tommyg
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6