Check engine – błąd P2584 – brak aktywatora w systemie FAP
1, 2
Jak byłam w trasie zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, jednak nie podczas jazdy a na postoju. Byłam na komputerze – usterka nieznana i nie mogą zlokalizować co to. Poza tym nie czuje, żeby z autem było coś nie tak, ale nie rozwijam duzych prędkości. Lampka bez przerwy się pali. Ktos wie, co to??
-
Pika
Pika poprawiłem Twój temat na zgodny z Regulaminem – na przyszłość proszę o dopisanie modelu auta i typu silnika do opcjonalnego opisu tematu,
by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy.
by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy.
Pika dobry serwis, w innym tez nie wiedza?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam, mam to samo. Żadnych odczuwalnych zmian w pracy silnika, nawet przy obrotach 5k i predkosci 190. Skasowany blad pojawia sie ponownie po 2 – 10 min podczas jazdy. Dzis idzie do wymiany filtr paliwa, dam znac jaki wynik.
Pozdro
Pozdro
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Albo kilo w tesco.
- Od: 29 lip 2009, 14:06
- Posty: 12
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD
tak z ciekawosci zapytam ktory roczek autka u was?
Johny Bravo czemu filtr paliwa i kto go bedzie zmienial? W ASO powiedzieli ze moze to to i zmienimy a pan zaplaci nawet jak to nie to? Zeby nie bylo ze to cos innego a chca naciagnac na wymiane czegos by kaski natrzepac
Johny Bravo czemu filtr paliwa i kto go bedzie zmienial? W ASO powiedzieli ze moze to to i zmienimy a pan zaplaci nawet jak to nie to? Zeby nie bylo ze to cos innego a chca naciagnac na wymiane czegos by kaski natrzepac
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Czesc Widmo82. Mazde mam rocznik 2006.
Filtr paliwa zalecil mi wymienic mechanik (nie z ASO), ale dzis bylem odebrac zamowiony filtr i ... nie pasuje. Postanowilem troche poszperac na temat P2584 bo jutro jade w dluzsza trase, a Engine Check sie wciaz swieci.
No i znalazlem, fakt ze z pomoca forumowiczow-uzytkownikow Forda Focusa 1.6 TDCI, ale oni maja czesciej problemy to tez czesciej pisza:)
A wiec do rzeczy:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php/ ... 691.0.html
A nastepnie lekarstwo:
"IF YOUR FOCUS DIESEL HAS THE MIL LIGHT ON AND THE CODES ARE P2584 OR P2585 ITS THE FUEL ADDITIVE CONTROL MODULE TELLING YOU THAT THE SEPERATE TANK NEXT TO THE FUEL TANK IS LOW OR EMPTY. THE MIL LIGHT WILL STAY ON UNTILL THE TANK IS REFILLED AND THE FAT IS RESET.
THIS IS A PART OF THE VEHICLES SERVICE AND WILL HAVE TO BE CARRIED OUT EVERY 70K APPROX TO ENSURE THE LIFE OF THE FUEL PUMP AND INJECTORS IS LONG AND PROBLEM FREE"
znalazlem to na... ebayu:
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-FOCUS-1.6-TD ... 6002r29867
Silniki 1.6 CD w Mazdzie to robota Peugot-Citreoen i Forda, wiec tak mysle ze ECU i pomysl z takim rozwiazaniem DPF dorzucil ford. Ale to takie moje domniemanie.
Konkluzja jest taka ze engine check sygnalizujacy blad P2584 domaga sie wymiany plynu w DPF badz tez calego filtra czastek stalych – moja mazda ma przejechane 115k, a Mazda zaleca zmiane plynu po 60k, a calego DPF po 120k, czyli chyba zaczne zbierac kase, w ASO rzucili kwota 6k PLN
Nie wiem jakie konsekwencje niesie za soba nie wymienianie DPF, ale ja jeszcze musze z 2k km zrobic zanim go wymienie.
Oczywiscie moge sie mylic, bo jestem informatykiem nie mechanikiem, ale jak juz wczesniej wspominalem auto sprawuje sie bez zarzutow a spalanie w normie. Czekam na dodatkowe informacje forumowiczow i pozdrawiam!
Filtr paliwa zalecil mi wymienic mechanik (nie z ASO), ale dzis bylem odebrac zamowiony filtr i ... nie pasuje. Postanowilem troche poszperac na temat P2584 bo jutro jade w dluzsza trase, a Engine Check sie wciaz swieci.
No i znalazlem, fakt ze z pomoca forumowiczow-uzytkownikow Forda Focusa 1.6 TDCI, ale oni maja czesciej problemy to tez czesciej pisza:)
A wiec do rzeczy:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php/ ... 691.0.html
A nastepnie lekarstwo:
"IF YOUR FOCUS DIESEL HAS THE MIL LIGHT ON AND THE CODES ARE P2584 OR P2585 ITS THE FUEL ADDITIVE CONTROL MODULE TELLING YOU THAT THE SEPERATE TANK NEXT TO THE FUEL TANK IS LOW OR EMPTY. THE MIL LIGHT WILL STAY ON UNTILL THE TANK IS REFILLED AND THE FAT IS RESET.
THIS IS A PART OF THE VEHICLES SERVICE AND WILL HAVE TO BE CARRIED OUT EVERY 70K APPROX TO ENSURE THE LIFE OF THE FUEL PUMP AND INJECTORS IS LONG AND PROBLEM FREE"
znalazlem to na... ebayu:
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-FOCUS-1.6-TD ... 6002r29867
Silniki 1.6 CD w Mazdzie to robota Peugot-Citreoen i Forda, wiec tak mysle ze ECU i pomysl z takim rozwiazaniem DPF dorzucil ford. Ale to takie moje domniemanie.
Konkluzja jest taka ze engine check sygnalizujacy blad P2584 domaga sie wymiany plynu w DPF badz tez calego filtra czastek stalych – moja mazda ma przejechane 115k, a Mazda zaleca zmiane plynu po 60k, a calego DPF po 120k, czyli chyba zaczne zbierac kase, w ASO rzucili kwota 6k PLN
Nie wiem jakie konsekwencje niesie za soba nie wymienianie DPF, ale ja jeszcze musze z 2k km zrobic zanim go wymienie.
Oczywiscie moge sie mylic, bo jestem informatykiem nie mechanikiem, ale jak juz wczesniej wspominalem auto sprawuje sie bez zarzutow a spalanie w normie. Czekam na dodatkowe informacje forumowiczow i pozdrawiam!
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Albo kilo w tesco.
- Od: 29 lip 2009, 14:06
- Posty: 12
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD
Mam juz finalnie odpowiedz na blad 2584. Tak jak pisałem powyżej syganalizowany był brak płynu do filtra DPF. Co prawda moja mazda ma już 122tys przejechane (producent zaleca wymiane filtra DPF przy 120tys = 3tyz PLN w ASO) ale zdecydowałem się na dolanie płynu – engine check zgasł i już sie nie zapala (200km dla testu).
Koszt:
– płyn do DPF 1.8 litra (bylo suchutko)
– wymiana oleju i filtra + uszczelka
1000 PLN w ASO
Pozdrawiam!
Koszt:
– płyn do DPF 1.8 litra (bylo suchutko)
– wymiana oleju i filtra + uszczelka
1000 PLN w ASO
Pozdrawiam!
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Albo kilo w tesco.
- Od: 29 lip 2009, 14:06
- Posty: 12
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD
Johny Bravo napisał(a):Oczywiscie moge sie mylic, bo jestem informatykiem nie mechanikiem, ale jak juz wczesniej wspominalem auto sprawuje sie bez zarzutow a spalanie w normie. Czekam na dodatkowe informacje forumowiczow i pozdrawiam!
Na Twoim miejscu bym jeździł do oporu, dolewał tylko płynu w razie potrzeby. Dopiero jak zacznie się dziać coś podejrzanego typu nieuzasadniony spadek mocy to bym się zaczął rozglądać za filtrem. No ale ja też jestem informatykiem a nie mechanikiem

http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Kilka spraw trzeba wyjaśnić. Mazda 3 1,6 CD nie ma filtra DPF, tylko FAP, który wymaga stosowania aktywatora katalizatora. Teoretycznie w.w. płyn powinno się uzupełniać co 60 000 km, praktycznie co 80-90 tys., kiedy zasygnalizuje nam to komputer (check engine). Wymiana filtra FAP zależy od przebiegu i długości pokonywanych tras-im są dłuższe, tym okres wymiany się wydłuża (w praktyce po 130-140 tys. przebiegu, jeżeli jeździmy na długich trasach).
Należy starać się jak najrzadziej tankować, tzn. nie dolewać ciągle po kilka litrów paliwa, ale jeżdzić dopóki nie zapali się sygnał rezerwy, jeśli chcemy wydłużyć okresy uzupełniania aktywatora katalizatora.
Filtr DPF nie wymaga stosowania aktywatora, ale wielu fachowców twierdzi, że jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ temperatura wypalania cząstek stałych na tym filtrze jest o ponad 100 stopni wyższa niż ma filtrze FAP, przez co silnik z filtrem DPF bardzo nie lubi krótkich tras (jazdy miejskiej).
Uzupełniając aktywator katalizatora trzeba poszukać serwisu, gdzie zrobią nam to za ok. 400-450 zł, a nie za 1000-to już jest jawne zdzierstwo!
Należy starać się jak najrzadziej tankować, tzn. nie dolewać ciągle po kilka litrów paliwa, ale jeżdzić dopóki nie zapali się sygnał rezerwy, jeśli chcemy wydłużyć okresy uzupełniania aktywatora katalizatora.
Filtr DPF nie wymaga stosowania aktywatora, ale wielu fachowców twierdzi, że jest to gorsze rozwiązanie, ponieważ temperatura wypalania cząstek stałych na tym filtrze jest o ponad 100 stopni wyższa niż ma filtrze FAP, przez co silnik z filtrem DPF bardzo nie lubi krótkich tras (jazdy miejskiej).
Uzupełniając aktywator katalizatora trzeba poszukać serwisu, gdzie zrobią nam to za ok. 400-450 zł, a nie za 1000-to już jest jawne zdzierstwo!
- Od: 12 cze 2009, 20:32
- Posty: 439
- Skąd: Radom
- Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota
donleon napisał(a):Mazda 3 1,6 CD nie ma filtra DPF, tylko FAP
Moim zdaniem DPF i FAP możemy używać zamiennie. DPF to Diesel Particulate Filter, a FAP to Filtre a Particules (źródło: wikipedia) więc znaczą to samo. Mówimy o tej samej kategorii urządzeń, w przypadku Mazdy generalnie 2 rodzaje od różnych producentów różniące się budową i sposobem wypalania.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
uszatyy napisał(a):to ja juz zdurnialem, wszyscy mowia ze mamy dpf, a nagle sie okazuje ze fap ? o co kaman ?
nie tylko Ty ja tez juz mam metlik w głowie w mazdzie mowią mi ze mam dpf a znajomy mechanik ktory robi w mazdzie mowi ze nic nie musze dolewac tylko wymienic filtr przy 160k km no to ja juz sam wkoncu niewiem co ma mzrobic ;/
Nie zgadzam się z pablO, że filtry cząstek stałych:DPF i FAP możemy używać zamiennie.Wyjaśniając jak najprościej: FAP występuje w mazdach3 1,6 TD i wymaga współpracy z aktywatorem (a więc konieczne jest dolewanie tegoż co jakiś czas, kolego wojtek85), natomiast DPF występuje w mazdach3 z silnikiem 2,0 TD i nie wymaga aktywatora
. Prawidłowe tłumaczenie w.w. skrótów niczego tu nie wyjaśnia.
----------
Możemy używać zamiennie (oczywiście nazwy nie filtrów) jeśli mówimy ogólnie o posiadaniu filtra cząstek stałych, jeśli zagłębiamy sie w szczegóły techniczne na Forum, masz racje należy używać właściwej nazwy dla danego rozwiązania
CezaR83
----------
Możemy używać zamiennie (oczywiście nazwy nie filtrów) jeśli mówimy ogólnie o posiadaniu filtra cząstek stałych, jeśli zagłębiamy sie w szczegóły techniczne na Forum, masz racje należy używać właściwej nazwy dla danego rozwiązania
- Od: 12 cze 2009, 20:32
- Posty: 439
- Skąd: Radom
- Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota
Bardzo proszę, o nie roztrząsanie wątku DPF/FAP w tym temacie bo o tym juz było pisane w innych bardziej odpowiednich tematach, ten temat dotyczy Błędu silnika.
Dziekuję!
Dziekuję!
Wiem że już było kilka razy, ale tak na prawdę w każdym temacie szybko robi się syf i mało można się dowiedzieć.
Mam mazdę 3 1.6 CD (różne oznaczenia są więc sam do końca nie wiem jaka to jest, na pewno diesel) 2006r. z przebiegiem 140tys (raczej oryginalny).
Zaświeciła się kontrolka check engine. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd P2584. Przeczytałem już tutaj, że to błąd FAPa. NA pewno od 40tys km nie było dolewany płyn do filtra, wcześniej nie wiem.
Są 3 opcje:
1. Dolanie płynu – koszt 1000zł?
2. Wymiana filtra, co przy tym przebiegu jest bardziej prawdopodobne- koszt ok 6tys
3. Usunięcie FAPa- mechanik powiedział 1500zł
Co polecacie zrobić? Nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy na serwis, żeby przepalili filtr dolali płynu itp a i tak okaże się że kontrolka nie zgaśnie i konieczna będzie wymiana. Raczej jestem nastawiony na usunięcie tego dziadostwa. Tutaj moje pytanie. Czy ktoś to już robił? Czy to coś zmienia w silniku? W sensie spalanie, moc itp? Gdzieś wyczytałem, że spalanie spada?
Mam mazdę 3 1.6 CD (różne oznaczenia są więc sam do końca nie wiem jaka to jest, na pewno diesel) 2006r. z przebiegiem 140tys (raczej oryginalny).
Zaświeciła się kontrolka check engine. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd P2584. Przeczytałem już tutaj, że to błąd FAPa. NA pewno od 40tys km nie było dolewany płyn do filtra, wcześniej nie wiem.
Są 3 opcje:
1. Dolanie płynu – koszt 1000zł?
2. Wymiana filtra, co przy tym przebiegu jest bardziej prawdopodobne- koszt ok 6tys
3. Usunięcie FAPa- mechanik powiedział 1500zł
Co polecacie zrobić? Nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy na serwis, żeby przepalili filtr dolali płynu itp a i tak okaże się że kontrolka nie zgaśnie i konieczna będzie wymiana. Raczej jestem nastawiony na usunięcie tego dziadostwa. Tutaj moje pytanie. Czy ktoś to już robił? Czy to coś zmienia w silniku? W sensie spalanie, moc itp? Gdzieś wyczytałem, że spalanie spada?
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
Usunąłem filtr około pół roku temu. U mnie polegało to na fizycznym usunięciu filtra i wgraniu oprogramowania od wersji bez filtra. Głównym powodem usunięcia filtra u mnie było przybywanie i rozrzedzenie oleju. Niestety sterownik nie był idealny i u mnie nie zostało wyłączone dodawanie dodatkowej porcji paliwa w celu podwyższenia temperatury w filtrze. Także, dalej u mnie występuje tzw. "wypalanie" chociaż fizycznie filtra nie ma. Zdąża się to raz 200-300km i wtedy samochód dość mocno kopci na biało, szczególnie podczas odejmowania gazu(hamowaniu silnikiem).
Radzę się dokładnie dowiedzieć, czy mechanicy zajmujący się usuwaniem fap znają ten problem i czy potrafią temu zaradzić. Bo mi niestety dalej przybywa oleju, chociaż mniej niż przed wycięciem.
Radzę się dokładnie dowiedzieć, czy mechanicy zajmujący się usuwaniem fap znają ten problem i czy potrafią temu zaradzić. Bo mi niestety dalej przybywa oleju, chociaż mniej niż przed wycięciem.
- Od: 17 kwi 2011, 21:57
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '07
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości