Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez demonst » 8 maja 2009, 08:20

OPINIE O MODELU
Prosze zbytnio nie odbiegac od tematu
Hej, widzieliście już na żywca nową mazdę 3 ? Mi się wczoraj udało obejrzeć hatchback'a i sedana :) Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony – obie wersje bardzo ładne, jednak cena ma się ponoć zaczynać od 63 tysięcy...

Galeria zdjęć nowej Mazdy 3
Randall_Mazda3_Smile.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2005, 21:30
Posty: 65 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Teraz: Mazda 3 HB '14, 165KM Man
Kiedyś: Mazda MX-6 1988, silnik 2.0i

Postprzez nicek777 » 8 maja 2009, 12:19

Mnie Jaroslaw przewiozl MPSem. Drzwi sie trzymalem. To jest rakieta nie auto :].
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 20:38
Posty: 1036
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Waikiki » 8 maja 2009, 17:36

demonst napisał(a):obie wersje bardzo ładne, jednak cena ma się ponoć zaczynać od 63 tysięcy...


To raczej nie możliwe... chyba od 73 tysięcy? Za nowy model, produkowany w Japonii, z silnikiem 1.6 i z dobrym wyposażeniem już w standardowej wersji (jak to w Mazdzie)cena poniżej 70 000 PLN to wręcz okazja. Zwłaszcza jeśli wygląda przynajmniej w połowie tak dobrze jak na fotkach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 11:43
Posty: 235 (0/9)

Postprzez Krisek » 8 maja 2009, 19:34

przody maja dziwnie usmiechniete tyl super :)
pare osob juz nimi smiga ... :) z TM3
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/1)
Skąd: Canada

Postprzez Piotr25 » 10 maja 2009, 20:36

Witam wszystkich i powiem wam ze dzis testowalem nowa mazde 3 w bylem na drzwiach otwartych w salonie mazdy we wloszech poniewaz tutaj teraz mieszkam i tez tutaj kupilem moja mazde. wyglad super motorki fajne juz te testowane jak i nowe ja osobiscie jezdzilem z silnikiem 2,2 150KM bardzo fajnie sie prowadzi trzyma sie niebalansuje po drodze (4 osoby na pokladzie )i kopytko powiem wam ze ma 10 koni wiecej niz moja 6 ale tego bardzo nieodczulem wage tez ma zblizona do 6 a to za sprawa nowego silnika. srodek piekny wszystko pod reka i oczywiscie wszystkim sie steruje z kierownicy wersja ktora jechalem z nawigacja klima bi zone audio bose swiatla bi ksenonowe i tam inne bajery kosztuje w itali 24000 euro napewno cos mozna zbic a n ajdrozsza wersja zeskorka to wydatek ponad 26000 tys euro .pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 16:20
Posty: 10
Skąd: Asti italia
Auto: Mazda6 16GH 08r 2.0l 140KM

Postprzez Globy » 14 maja 2009, 14:24

Na Ogólnym wrzuciłem temat o relacji z polskiej premiery auta => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75022

Na żywo wygląda jeszcze lepiej, ach. Nie lubię małych samochodów, ale "trójka" kosi nawet kosmicznego Civica – i bardzo dobrze! Info o premierze i nowa reklama na Moto.pl => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Adaś » 14 maja 2009, 20:55

–>

proszę o połączenie z tematem wskazanym przez Marcina :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Globy » 14 maja 2009, 20:58

Adasiu, zróbmy z tego temat o Opiniach o nowej 3... Tylko nie znam jeszcze symbolu, wtedy się go podwiesi ;) Tamten temat jest nowszy, więc nie da się ich spiąć.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Waikiki » 15 maja 2009, 05:33

Symbol nowej Mazda3 to ofkorz BL ! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 11:43
Posty: 235 (0/9)

Postprzez Globy » 15 maja 2009, 12:25

Dziękuję <usmiech> Tak strzelałem, BH było bądź co bądź wykorzystane w latach 90. do sedanów i 3-drziwowych odmian wersji BA. Wrzucam tu również oficjalne cenniki i wykaz wyposażenia:

Wyposażenie wersji Comfort: kontrola trakcji, ABS, asys. hamowania, 6 poduszek, klima, felgi stalowe 15", el. sterowane przednie szyby i lusterka w kolorze czarnym, podgrzewane fotele, audio/mp3 z 4 głośnikami, komputer pokładowy.

Exclusive: dodatkowo alusy 16", el. szyby z tyłu, lusterka składane elektrycznie i w kolorze nadwozia, klima auto. 2-strefowa, skórzana kierownica i gałka biegów, sterowanie audio z kierownicy + 6 głośników.

Exclusive Plus: dodatkowo alusy 17", czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewana przednia szyba, światła przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wew., tempomat, czujniki parkowania, Bluetooth.

Sport: dodatkowo RVM, system kontroli ciśnienia, AFS i tylne światła w technologii LED, zestaw Sport Apperarance Pack, zamykanie i otwieranie kartą Smart, tapicerka skórzana z elektryczną regulacją i pamięcią fotela kierowcy, audio BOSE + zmieniarka 6CD + 10 głośników, interaktywny system oświetleniowy ILC i alarm.

Ceny:
1.6 Comfort 63900 zł
Exclusive 68900 zł
Exclusive+ 72900 zł

2.0 MZR DISI i-stop Exclusive+ 78900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR DISI i-stop Sport 93900 zł (6 biegów M/T)

2.0 MZR Activematic Exclusive+ 82900 zł (5 biegów A/T)

1.6 MZ-CD Exclusive 81900 zł
1.6 MZ-CD Exclusive+ 85900 zł

(wersje sedan +1000 zł, lakier metallic/mica +1900 zł)
Ostatnio edytowano 22 maja 2009, 13:12 przez Globy, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez corky1 » 15 maja 2009, 15:21

Mysle, ze ceny, w stosunku do wyposazenia, nie sa takie zle. Troche mnie rozczarowuja osiagi silnika benzynowego 2.0 – 151 KM i az 10.4 do setki. Nowej 3-ce z silnikiem diesla 1,6 ma to zajmowac tylko 0,6 sek. wiecej (w praktyce niezauwazalne). No, ale sa to jedynie osiagi "na papierze", w praktyce moze byc inaczej...
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 172 (0/1)
Auto: Mazda 2 DJ 1.5 115KM 2016

Postprzez zbylon » 15 maja 2009, 20:11

osiagi fatalne!
2.0 benzyna ponad 10,4s do 100km/godz!!! to porażka poprzedni mial kolo 9s.Takie osiągi były dobre w latach 90!
To chyba najwolniejsze auto w segmencie!!! Każdy golf, civiv, focus, megana objedzie nową M3 nawet z silnikiem 1.4 !!!!!

Panowie o czym oni myśleli projektując te auta??? ekologia ale nie za wszelka cene!!!
Początkujący
 
Od: 26 maja 2008, 10:39
Posty: 6

Postprzez wOOx » 16 maja 2009, 13:13

Byłem dziś w rajdzie po salonach:) I zahaczyłem o mazde widziałem nowa 3 i powiem szczerze ze z zewnatrz jest ładna. Ale srodek wykonczenie i maetriały w srodku to totalna kaplica tandeta. Wczesniej byłem w salonie vw przymierzac sie do scirocco i niestety nie ma najmnejszego porownania jakosciowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 09:50
Posty: 182
Skąd: Katowice
Auto: RX-8

Postprzez Barty_L » 17 maja 2009, 21:44

Witam!
Ja duzo czytalem i ogladalem na temat "3". Widziałem kilka modeli na zywo w salonach, siedzialem w srodku z wlaczonym zaplonem.
Wg mnie fantastyczne autko z zewnatrz i wewnatrz takze.
Cena jak na ta marke japońca, z tym wyposazeniem jest w sam raz. (Bravo, i30 z podobnym wyposazeniem ok.5 tys. taniej). Ale marka Mazdy jest nieoceniona. Ile jej widzimy na drogach? Bardzo indywidualny samochodzik i jestem jak najbardziej za.
;)
Początkujący
 
Od: 17 maja 2009, 21:38
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 BL

Postprzez mxx_rs » 18 maja 2009, 20:09

Oglądałem <jupi> Jest świetna. Dużo miejsca w środku, super wygodna, jak zawsze w maździe mega ilość schowków, wszystko z bardzo dobrej jakości materiałów (ostatnio byłem w skodzie i vw to wg mnie się nie umywają do mazdy swoim wszechobecnym plastikiem) bardzo duży bagażnik jak na hatchback'a. No i cena jak na japońca 63 tysie to naprawdę ciekawa oferta. Jedyne co można by troszkę polepszyć to drążek zmiany biegów. Ot taki jakiś za skromny... Reszta miodzio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 20:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez ntgale » 18 maja 2009, 22:22

Miałem dziś krótkie rendez-vous z nową "trójką".
W salonie stały: czarny sedan 1,6 exclusive oraz grafitowy htb exclusive. Przód (pyszczek) aut w tych ciemnych kolorach ginie, co pozytywnie wpływa na ogólny wygląd. Wg mnie nowy hatchback jest mniej brzydki od poprzedniego, ale mi z wersji htb podoba się jedynie MPS. Sedan natomiast wygląda świetnie, choć mały kuperek skutkuje równie małym otworem bagażnika. A skoro już przeszedłem do bagażnika to... niestety nie jest lepiej niż było. W htb znów wymyślili zaczepy do siatki z 10 cm nad podłogą (pewnie trzeba dokupić kuwetę pod podłogę aby dobrze działały). Ale to nic bo w htb przynajmniej są bo w sedanie ich wcale nie ma. Ogólnie wykończenie bagażnika to słaby punkt nowej 3. Pomimo, że w htb jest minimalnie lepiej niż w sedanie to i tak jest kiepsko. Jeśli tak samo wygląda bagażnik w wersji 5d Sport 2,0, która z metalicznym lakierem kosztuje ok. 96 tys zł to trochę kicha.
Wnętrze. Tu pierwsze co zauważyłem to lepsze fotele niż w "6", lepiej mi się siedzi i szybko znalazłem wygodną pozycję, gdzie mogę oprzeć głowę o zagłówek. Schowek przed pasażerem jest tak samo duży jak w poprzedniczce, ale poza nim, schowkiem w podłokietniku i małą wnęką na lewo od kierownicy nigdzie więcej miejsca na drobiazgi nie znajdziemy. W obsłudze przycisków na drzwiach przeszkadza trochę pionowa rączka do zamykania drzwi. W 6-tce z tego elementu zrezygnowano i dobrze.
Trochę dziwnym materiałem obita jest pokrywa podłokietnika/schowka. To coś przypomina gumę i może parzyć, gdy się mocno nagrzeje. Dziwne, że zastosowano takie coś przy materiałowej tapicerce. Pozostałe materiały są raczej przeciętne i twarde (np. schowek może się tłuc na dziurach) ale należy wspomnieć o przyjemnym w dotyku i miękkim wykończeniu deski rozdzielczej. Zegary fajne, kierownica o odpowiedniej wielkości (choć jestem przyzwyczajony do trochę grubszej). Duża ilość i często małych przycisków radia może trochę dezorientować, ale pewnie można się ich nauczyć. Zresztą jeśli sterowanie z kierownicy jest podobne do tego z "6" to musi być dobrze. W obsłudze klimatyzacji, a zwłaszcza przycisków pod pokrętłami przeszkadza dźwignia zmiany biegów, szczególnie w położeniach biegów 1, 3, 5. Trochę trzeba wyginać dłoń aby zmienić kierunek nawiewu. Pasażer również będzie narzekał na sterowanie ogrzewaniem siedzeń przy włączonym 5-tym biegu.
Nie czepiając się szczegółów jestem skłonny uznać wnętrze za przyjemne w codziennym użytkowaniu. gdyby tylko nie... cena. 70 tys zł za auto z takim wyposażeniem to niby dobrze, szkoda tylko, że w tej cenie silnika nie dają. Mazda ma w ofercie przecież silnik 1,8 i w tej cenie to już on powinien siedzieć. (znajomy kupił początkiem roku z odbiorem na marzec 09 nowe megane coupe za ok. 72 tys zł, tyle, że ma trochę lepsze wyposażenie niż ta nowa "3" a do tego 2,0 turbo benzyna 180KM)
Co prawda ja już dokonałem wyboru, ale gdybym teraz podejmował decyzję o zakupie nowego auta Mazda 3 mocno by mnie interesowała. Nowa 3 sedan 2,0 wersja Sport w kolorze Grafite Mica (piękny kolor) – taką wersję brałbym pod uwagę, ale raczej pod koniec roku. Obecna cena 97 tys zł jest wielce nieatrakcyjna, choć wiem, że w tej konfiguracji to np. Focus sedan będzie droższy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 21:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez marcin - staffs » 21 maja 2009, 21:07

Czy to nie pomylka, ze tylko 4 poduszki powietrzne??? W mojej 3 z 2005 r, poprzedni model, jest ich 8 !
Początkujący
 
Od: 3 sty 2009, 10:17
Posty: 14
Skąd: Stafford
Auto: Mazda 3 TS 2005

Postprzez Globy » 22 maja 2009, 13:12

W serii jest 6 poduszek, sorry i mea culpa.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez kocio » 22 maja 2009, 13:32

marcin – staffs napisał(a):W mojej 3 z 2005 r, poprzedni model, jest ich 8 !

Chyba sześć.
Osiem to jest znaczków z napisem "air-bag" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 08:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez Adamos » 23 maja 2009, 11:10

no to dzis odbyłem jazde nowa 3 w sedanie. silnik niestety 1.6 (2.0 nie mieli do jazd)

pomijam wygląd na zewnątrz. w środku jest fantastyczna. wygodna, ergonomia super, wszystko po ręka i materiały też dobre :)

silnik 1.6 srednio daje rade.....jak na 1.6 może byc.....dobrze, że przebieg momentu jest dość równy i nawet od dołu w miare ciągnie, to na plus. ale przyspieszenie odczuwane, porównywalne z moim 1.5 w 323c.

lekki minus dla zawieszenia. troche miekkie. chociaż może miałem tylko takie wrażenie.

w środku cisza nawet przy 140km/h.

myślę, że jak bym miał kase to bym kupił :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 09:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323