Mazda Premacy (CP) – Opinie o modelu

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez czarek596 » 23 sty 2008, 22:39

witam jestem potencjalnym nabywcą mazdy premancy 2.o ditd 2001 i prosze o porade od kiedy ten model posiadał ocynk
 
Posty: 2
Od: 23 sty 2008, 22:14
Skąd: Myślibórz
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2001RF

Postprzez Marek61 » 24 sty 2008, 09:45

Witam,
Możesz nie posiadać tego typu dylematu.Blachy w Mazdzie są ocynkowane od 88-89 roku . Po roku 1995 fabryka korzystała z nowej cynkowni (chyba od czasu koligacji z Fordem). Premacy ma dobry ocynk i nie słychać na razie narzekania użytkowników tego auta od poczatku produkcji.Jednak jak to auta japońskie ,blachy są nieco słabsze niz w europejczykach (oszczędnosci),ale w normalnej eksploatacji dbając o samochód nie jest się w stanie tego porównać.Częste mycie(dobre),woskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne powoduja przedłuzenie bezawaryjnej eksploatacji nadwozia.
Napisz i pochwal sie nabytkiem jak juz kupisz autko. Pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 142
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Hoyasso » 6 kwi 2008, 21:30

w mojej premacy'99 widać na rantach nadkoli powoli brązowe punkty z rdzą, u jaksy powiedzieli, że to monkament wielu Premacy. Moja to produkcja japońska – więc co – mam gorszy ocynk?
Na masce widać miejsca po udażeniach kamieni w trakcie jazdy i tu i tam także widać BRĄZ – szkoda
Avatar użytkownika
 
Posty: 4
Od: 28 lut 2008, 22:52
Skąd: Olsztyn
Auto: Premacy '99 2,0 DiTD

Postprzez marcin711 » 9 kwi 2008, 19:50

Ten ocynk to chyba "marketing" :(
Jakiś jest, ale słaby – widziałem już dużo nadkoli w mazdach 99'-01' 626 i premacy i mało które nie miały brązowych śladów

przed zimą zabezpieczenie obowiązkowe

Marcin
 
Posty: 74
Od: 1 kwi 2008, 13:59
Skąd: Lublin
Auto: była:Premacy/1.8/74kW/LPG/00
teraz: M5/2.0/107kW/LPG/06

Postprzez Marek podlaskie » 9 kwi 2008, 20:30

Sluchajcie kazde auto ma problemy z korozja.Wczesniej ,pozniej to musi wylezc.I nie wymagajcie od Premacy blachy jak w czolgu.Zeby nic nie wylazilo,auto jezdzilo i najlepiej na wodzie.1999-2000 to juz prawie 10 lat.Wiec mysle ze rdza ma prawo wylazic.Zalezy jak bylo utrzymywane,czy zabezpieczane,gdzie jezdzone.Wiec to jest temat nie do przeskoczenia.Ja mam 2004 i juz na nadkolach znalazlem braz.Ale auto jezdzi. <jupi>
www.carspeed.pl
Polecam czesci z pierwszej reki.
Avatar użytkownika
 
Posty: 181
Od: 25 lut 2007, 22:14
Skąd: Bialystok
Auto: Volvo s80 2,4 170 km + lpg 2000 automat

Postprzez otiks » 8 maja 2009, 20:16

W imieniu kolegi nigthcomer zamieszczam jego opinię którą przesłał bezpośrednio do mnie:
premacy to dobry wybor dla osob ceniacych funkcjonalnosc, mozna tym samochodem przewiezc niemal kazdy sprzet gospodarstwa domowego.

mozna tez wybrac sie na samochodowa wycieczke turystyczna we dwie osoby, nie opuszczajac w deszczowe dni tylnej czesci przytulnego wnetrza, w ktorym mozna po wyjeciu foteli wygodnie spac, grac w gry planszowe lub pisac kartki do ukochanej rodziny. mozna tez jechac z masywna przyczepa, homologacja haka to chyba 1,5T ale polskie przepisy na prawko B juz tego nie dopuszczaja.

pod wzgledem dynamiki w ruchu miejskim, premacy jest niedobra. ale ma zalete, 6,5 l/100km w wawie we dnie i w korkach to jest osiagniecie niazwykle. sam to sprawdzilem, a jak sie postarac, mozna i ponizej zejsc...

mazda premacy posiada jednak pewne wady:
– korozja tylnej pokrywy;
– korozja przedniej pokrywy;
– korozja nadkoli tylnych blotników.

z mechanicznych problemów...
osoby kupujace mazde premacy powinny zwrocic szczegolna uwage na czas rozruchu na goraco, jesli trzeba troche pokrecic... no coz, szykuja sie wydatki od kilkuset zl na zaworki pompy do nawet kilku tys zl za sama pompe.
mozna w necie przeczytac opinie, ze po 200kkm pompa wtryskowa sie sypie, nieoceniony jaksa ma w tym doswiadczenie.
gdzies w obcym jezyku wyczytalem, ze pompy wtryskowe forda sa nieprzystosowane do paliwa o wiekszej niz w wiadomych krajach zawartosci siarki. moze to samo dotyczy pomp denso w premacy, nie wiem, ale wydaje mi sie, ze te 200km granicznego przebiegu to raczej sciema albo wynik lania rozpuszczalnikow do ON

zawieszenie w premacy sie sypie rowno jak w mazdach z tej samej generacji. czyli male koszty ale czeste kontrole – polecam co 20 kkm szarpak.

na koniec jeszcze mozna ponarzekac na halasliwe wnetrze ale to daje sie stopniowo wytlumic, dziwne tylko, ze mazda tego nie zrobila.
moze rzeczywiscie premacy dla mazdy to dacia dla reno.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
 
Posty: 403
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez bobox » 14 maja 2009, 17:06

plusy:

-przestronnosc
-spalanie
-pojemność
-trwałość
-bezawaryjnosc(przy odpowiedniej eksploatacji)

minusy:

-słabe wytłuminie hałasu
-nie tanie cześci
-silnik diesla troche mulasty


Ogólnie auto dla 4 osobowej rodziny w sam raz. wózek wchodzi do bagaznika wzdłuz lini samochodu,duza przednia szyba,wysokie fotele.komfort jazdy na długich trasach pogarsza hałas jednak rekompensuja to wizyty przy dystrybutorze:) ogólnie polecam jako minivana dla spokojnej rodziny.
Avatar użytkownika
 
Posty: 31
Od: 18 sty 2009, 12:41
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD 2002r.

Postprzez wolfik » 14 maja 2009, 21:42

bobox napisał(a):Ogólnie auto dla 4 osobowej rodziny w sam raz. wózek wchodzi do bagaznika wzdłuz lini samochodu,


Zaryzykuję, że nawet dla 5-cio osobowej. Co do wózka to zależy jaki. Mój wchodzi w poprzek. Poza tym się zgadzam.
 
Posty: 41
Od: 28 mar 2008, 13:40
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00

Postprzez wac_ns » 16 maja 2009, 10:45

pakowne autko, pozytywne spalanie poza miastem, pakowny o wózkach już pisali powyżej to ja dodam ze do mojej włożyłem materac 200cm na 160 cm :) Auto bardzo komfortowe,

moim zdaniem minus to: korozja nadkoli tył – ale z tym już sobie poradziłem...

plusów jest wiele, głównie to przy tak rzadkim modelu jak premacy ogromny plus – forum mazdaspeed ;–)
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]

MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
Avatar użytkownika
 
Posty: 382
Od: 7 lip 2008, 09:22
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2000(84KW-114KM)

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 8 lip 2009, 12:38

Plusy

– bezawaryjność
– komfortowa jazda na długich odcinkach
– wygoda, przestronnosc mozliwości bagaznika
– dodatki do samochodu – relingi stoliki itp


Minusy
– ceny cześci (albo trzeba byc zaj. zorientowanym lub odzalowac kasę)
– zuzycie paliwa nie jest małe
– halas – cos z tym zrobie
– mułowaty jest ten samochód jak cholera mimo ze nie mam jakis wysokich wymagań


Ale tak poza to mysle ze jak ktoś wsiądzie pojeździ to polubi to auto – mimo plusów i minusów
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
 
Posty: 110
Od: 11 sie 2007, 20:17
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez McMan » 9 lip 2009, 12:05

Jak dla mnie plusy to:

– bezawaryjność – mam nadzieję ;)
– komfort w trasie i akceptowalne spalanie
– przestronność wnętrza – moja 2,5 letnia córeczka z radością biega między fotelami :) (oczywiście na postoju..) ostanio jak testowałem wyjmowanie foteli, to mi uciekła do bagażnika :D
– mała popularność w Polsce (pewnie zapotrzebowanie na lusterka, halogeny, felgi itp. na giełdach niewielkie – niestety to dość istotne w mojej okolicy <killer> )
– do 120-130 km/h wystarczająco cicho jak dla mnie


Minusy:
– trochę mało poręczny w mieście – duży promień zawracania i b.krótkie 1. i 2. bieg (płynna jazda w korkach wymaga przyzwyczajenia)
– system detekcji pasażera <oczy> – zależy kto siądzie, ale czasami coś mu nie pasuje (trzeba będzie patent z forum zastososwać)

"Lecz ogólnie jest dobrze, jest dobrze, ale nienajgorzej jest..." <cfaniak>

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 227
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9 '00
N16 '00

Postprzez arulio » 25 lip 2009, 13:10

Fajne auto w trasie i tylko w trasie. Mila pozycja za kierownica, super widocznosc, komfort (procz uszu), przestrzen bagazowa i latwosc wstawiania duzych gabarytow -bajka.
W miescie auto ma jedna wade-nie da sie jezdzic. Bardziej mulowatego tutbodiesla o tej pojemnosci chyba znalezc nie podobna :( .Za to apetyt na paliwo duzy 7-8l ON to kiepski wynik. A dobra tolerancja biopaliwa to zbyt male pocieszenie Wprost dobijajacy koszt np wymiany rozrzadu. Zdecydowanie nie polecam za przeproszeniem ditd
 
Posty: 5
Od: 19 cze 2009, 01:29
Skąd: Wawa
Auto: Premacy 2.0 DITD

Postprzez Jasziu » 29 lip 2009, 09:28

Moją premacy bujam się od kwietnia tego roku (Dzięki blacky24) i nakręciłem już 9Kkm – myślę że już coś na temat podstawowej eksploatacji mogę powiedzieć. Czasem powtórzę się po przedmówcach.

Zalety:
przestronność – dla mnie było to kryterium no2 – na tylnych fotelach bez problemu mieszczą się TRZY foteliki dziecięce i nie sprawia to najmniejszych problemów przy zapinaniu pasów małym pasażerom
pojemność bagażowa – nawet przy pełnej obsadzie i dojazdówce w bagażniku daliśmy radę a to już coś – do tego decha na dachu.
ekonomia – instalacja LPG była priorytetem więc aktualnie jestem bardzo zadowolony.
bezawaryjność – na razie bez zastrzeżeń – oby jak najdłużej
wygląd – jak dla mnie rewela :]
wygoda – u mnie nikt nie narzeka. Nawet 5 pełnoletnich jechało w komforcie – co prawda tylko 50km ale Ci z tyłu twierdzili że było ok.

Wady:
dynamika – nie jest to demon prędkości czy przyspieszenia ale nie po to się kupuje minivana żeby przycinać między światłami
hałas – dla mnie uciążliwy powyżej 120kmh lub 4000 obrotów. Ale jako że głównie bujam lokalnie do 100 i ekonomicznie 2-3k obr/min to nie za bardzo o tym pamiętam
rdza – gdzieś tam się pojawia ruda (auto miało gwarancyjnie naprawianą powłokę) ale to przypadłość mazd z tego co wiem

Zużycie paliwa:
PB:
mieszany: nie przekroczyłem 9l/100kmh
trasa: 7,5 – najniższe moje zużycie – trasa Gdynia-Kielce nocą.
LPG:
mieszany: max 10,5 (ostatnio regulowany na pierwszym przeglądzie – może będzie mniej)
trasa: 9,1 – Gdynia-Szczecin nocą.

Więcej szczegółów na ten temat mogę podać na mail – są też po kliknięciu w sygnaturkę. Pomiary z zużycia z baku – nie z kompa który zaniża.


Podsumowując.
Auta szukałem w Polsce za długo. W końcu kupiłem istną perełkę w Niemcewie – jakieś 1200km od domu. Było warto. Auto rodzinne, wystarczająco przestronne (da się przewieźć dziwne gabarytowo rzeczy) i wg mnie ekonomiczne. Nie jest to auto sportowe – raczej maszyna do przemieszczania się z pkt A do pkt B w większym składzie niż 2 osoby.
Avatar użytkownika
 
Posty: 7
Od: 30 paź 2008, 13:47
Skąd: Mosty koło Gdyni
Auto: Mazda Premacy '02 1,9/101KM

Postprzez aLechu » 9 sie 2009, 19:19

Kupiłem Mazdę parę dni temu więc opinia na gorąco:

– jak na takie gabaryty to silnik benzynowy 1,8 114KM dosyć dynamiczny,
– auto wygodne, przestronne i pakowne,
– trochę czuły pedał gazu i niestety zaraz to widać na kompie pokładowym – taki dodatkowy hamulec,
– części w porównaniu z moim poprzednim autem – Volvo 850 – śmiesznie tanie i to w oryginale – polecam hurtownię Smirnoffa.

Więcej może później, po dłuższym użytkowaniu

Pozdrawiam i polecam
szofer fochowozu
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Opolszczyzny
 
Posty: 2217
Od: 3 sie 2009, 12:39
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda Premacy
1,8 114KM 1999

Postprzez aLechu » 27 sie 2009, 15:25

Wróciłem właśnie z urlopu. Zrobiłem 2300 km i jestem mile zaskoczony ponieważ na trasie autko spaliło mi średnio według komputera i nawet zgadza się to z przeliczeniami przy tankowaniu, od 6,4 do 7,1 litra/100 km, przy jeździe około 100 – 110 km/h.
Pozdrawiam
szofer fochowozu
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Opolszczyzny
 
Posty: 2217
Od: 3 sie 2009, 12:39
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda Premacy
1,8 114KM 1999

Postprzez APLICA » 4 wrz 2009, 08:16

Ja zrobiłem już prawie 10Kkm, przejechałem całą Polskę i muszę powiedzieć, że dla rodziny to super autko.
ZALETY:
– dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów
– pakowny bagażnik!!!
– ergonomia wnętrza, wszystko pod ręką i intuicyjne
– dużo dodatków typu: schowki, stoliki, uchwyty, światełka itp.
– całkiem przyzwoite spalanie: w trasie 6.0 ON, w Krakowie w zależności od korków ale nie więcej niż 6.8 ON

DO ULEPSZENIA:
– redukcja hałasu w środku przy dużych obrotach (można jeździć na niskich :] )

Ogólnie polecam samochód, bardzo przyjemnie się jeździ, duży komfort no i MAZDA!
Pozdrawiam
Michał
 
Posty: 4
Od: 1 lip 2009, 15:24
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy 2.0 DT

Postprzez McMan » 23 wrz 2009, 09:13

3000 RPM na V to ok. 100 km/h – wtedy wyprzedzam raczej na IV (w miarę potrzeby lub w trybie FUN ;) na III), na piątce od tych obrotów to faktycznie raczej można mówić o procesie nabierania prędkości niż odczuwalnym przyspieszaniu.. choć ja w sumie dyskomfortu z tego powodu nie czuję. Najlepiej byłoby obiektywnie porównać czasy przyspieszania z innym/inną premacy – przy najbliższej okazji postaram się pomierzyć.

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 227
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9 '00
N16 '00

Postprzez Tutor » 23 wrz 2009, 14:07

Wrażenia jakie opisujesz są bardzo trudne do porównania. Każdy może dynamikę odczuwać inaczej, a przede wszystkim może mieć inne oczekiwania.
Z pewnością Premacy z tym silnikiem to spokojne auto rodzinne, a nie demon dynamiki. Nie mam jednak obaw, że u mnie wszystko jest OK. Porównując ją do innych samochodów, w których podawane jest przyspieszenie do 100 w ok. 12 sekund nie wiedzę różnicy – wcześniej jeździłem np. Lanosem z silnikiem 1,5 SOHC, który mniej więcej miał takie samo przyspieszenie i doznania z dynamiki jazdy mam podobne.
Ale jeżeli porównam to do Mondeo, którym jeździłem, gdzie podawali przyspieszenie do setki na poziomie 10 sek. to oczywiście dynamika Premacy jest odczuwalnie mniejsza. Zatem dla mnie ona ma taką dynamikę, jakiej się spodziewałem czytając jej parametry.

Pamiętać dodatkowo należy, że ten silnik jest obsługiwany przez skrzynią biegów, którą zaprojektowano dla zapewnienia maksimum elastyczności, a nie dynamiki. Inaczej jest w Premacy z silnikiem o tej samej pojemności, ale mocy 114KM. Tam pierwsze 4 biegi są dłuższe i piątka znacznie krótsza, przez co auto jest wyraźnie dynamiczniejsze, ale mniej elastyczne i więcej pali. Zatem do koloru do wyboru.
Ja rzadko wyjeżdżam w długie trasy i rzadko mam okazję korzystać z dynamiki, za to jeżdżę mnóstwo po mieście i dzięki temu, że daję radę spokojnie jechać na 5 od 45km/h mam wyraźnie mniejsze spalanie – zatem ja jestem zadowolony, choc przy wyprzedzaniu często muszę redukować bieg – pamiętam o tym i problemu nie ma.

W końcu po coś tam ten drążek między fotelami włożyli... :–)
Avatar użytkownika
 
Posty: 23
Od: 15 wrz 2008, 18:29
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 1,8 benzyna 2003

Postprzez wandrzej » 25 paź 2009, 21:37

Posiadam premacy 8-mcy. Kupił bym ją drugi raz. To taki mały miniwan . Kiedyś gdy zaparkował obok citroen berlingo to premacka wyglądała przy nim jak zabawka.
Plusy-wygodna pozycja za kierownicą(wysoko) , jakość wykonania(przebieg 120tyś. nic nie piszczy,środek nie nosi prawie śladów zużycia) , bogata wyposażenie , Japończyk produkowany w Japonii , wreszcie jest czym jechać 100KM (przesiadłem sie z astry jedynki 60KM+gaz),spalanie średnio 6l
minusy-hałas ,krótka dwójka , drogie części
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Od: 23 sty 2009, 15:51
Skąd: Bełchatów
Auto: Premacy 2,0 DiTD 04r

Postprzez Roberm » 27 paź 2009, 16:03

Najchętniej wypowiadają się nowi użytkownicy :D , po 4 latach użytkownia (90kkm): nie podzielam już euforycznego zachwytu, nie mniej nie mam również pomysłu no coś ,,w zamian'' w tej klasie cenowej (do 30tys.)
mazda for ever :)
 
Posty: 18
Od: 11 sie 2006, 14:41
Skąd: Lublin
Auto: premacy 2 td 2001, 323 1993

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy