czujniki? w obudowie filtra powietrza, mocowanie filtra stożkowego

Postprzez Bł@żej » 12 kwi 2009, 15:41

Heja banana... ostatnio wpadłem na pomysł załozenia sobie lepszego filtra powietrza(stożek) ale nie o to tu chodzi... dzis tak otwieram maske ogladam jak tu zdemontować obudowe od filtra powietrza i zauważyłem pare przewodów... małe pytanko... od czego one są i co z nimi zrobić przy zakładaniu stożka

podsumowując co jest od czego i co z tym zrobić?

Obrazek

Edit: Jak umocować najlepiej filtr stożkowy by nie latał na lewo i prawo, mile widziane zdjęcia xD
Ostatnio edytowano 12 kwi 2009, 16:27 przez Bł@żej, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez waldez » 12 kwi 2009, 15:54

A – przepływomierz. Przy instalacji stożka musi pozostać w tym samym miejscu i musi być.
B – ten czujnik umieszczasz zaraz za stożkiem a jeszcze przed przepływomierzem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez Bł@żej » 12 kwi 2009, 15:55

waldez napisał(a):B – ten czujnik umieszczasz zaraz za stożkiem a jeszcze przed przepływomierzem

a od czego to jest... i jak to tak zainstalowac?

czy moze warto zastosowac cuz takiego: http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=307
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez waldez » 12 kwi 2009, 15:59

Jak bedziesz miał łacznik guowy od stożka do rury dolotu to zrób w nim małą dzurkę i przełóż go razem z uszczelką. można też w ruże dolotu zrobić dziurkę i go tam umieścić.
A jest to jeśli się nie mylę czujnik czystości powietrza.

Jeśli nie chcesz dziurawić elementów dolotu to można sobie cos takiego zamówić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez Bł@żej » 12 kwi 2009, 16:03

dzieki teraz juz czyje sie o wiele pewniej w tym temacie xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez soul » 12 kwi 2009, 16:18

waldez napisał(a):A jest to jeśli się nie mylę czujnik czystości powietrza.


:| :| :|


DonAntonio napisał(a):co jest od czego i co z tym zrobić?


czujnik B to czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Bł@żej » 12 kwi 2009, 16:26

soul napisał(a):czujnik B to czujnik temperatury zasysanego powietrza.


coż to mi bardzioej pasuje hihihi

bo jezeliby mialo by cos okreslac czystosc... to chyba wtedy bylby to sensor a nie czujnik.... a moze tak przy okacji... jak ustabilizowaliście filtry... by nie latały na lewo i prawo... mile widziane fotki xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez JaySon » 12 kwi 2009, 17:12

nie mam zdjęcia ale opcją mogą być sztywne rury dolotowe, mocno poskręcać .... bajlando ..... na allegro można zakupić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez Bł@żej » 12 kwi 2009, 17:53

JaySon napisał(a):nie mam zdjęcia ale opcją mogą być sztywne rury dolotowe, mocno poskręcać .... bajlando ..... na allegro można zakupić.

ogolnie to powietrze chcialem zasysac z orginalnego dolotu... ma to sens???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez JaySon » 12 kwi 2009, 18:12

DonAntonio napisał(a):
JaySon napisał(a):nie mam zdjęcia ale opcją mogą być sztywne rury dolotowe, mocno poskręcać .... bajlando ..... na allegro można zakupić.

ogolnie to powietrze chcialem zasysac z orginalnego dolotu... ma to sens???



nie wiem czy dobrze zrozumiałem .... chcesz wywalić tylko "pudło" z filtrem wstawiając stożek ? ... ogólnie dźwięk powinien być inny :–) .... osiągi nie wiem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez Borys » 12 kwi 2009, 18:20

DonAntonio a jak zrobisz doprowadzenie zimnego powietrza do filtra? jak wstawisz stożek w miejsce puszki to zasysać ci będzie gorące powietrze z komory i kolejne KM zrobią papa ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Bł@żej » 12 kwi 2009, 18:22

chce wywalic pudlo z filtrem... w to miejsce walnac stozek ale kupic taki obudowany by byl w maire chroniopny przed temperatura no i podprowadzic go ladnie pod orginalny dolot...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Borys » 12 kwi 2009, 18:26

Można, tylko po co? ;) Ale żeby było jasne to pokaż co chcesz kupić, tzw. airboxa czy klasyczny odsłonięty stożek z osłoną z blachy (który IMHO się nie sprawdza).
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Bł@żej » 12 kwi 2009, 18:28

http://allegro.pl/item584775064_jtng_fi ... udowa.html

cos takiego xD

a jezeli nie to gdzie najlepiej doprowadzic i jaki stozek????

btw... co z ta rura ktora zostanie... orginalny dolot?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Borys » 12 kwi 2009, 18:38

Take cuś i tak zasysa ciepłe powietrze, a poza tym ten jest akurat za mały (do aut ok 70KM). Albo warto zrobić tzw. CAI (wyprowadzenie stożka gdzieś w dół, pewnie w błotniku jest miejsce, i doprowadzenie tam dolotu powietrza z zewnątrz by mogł zasysać zimne powietrze – poczytaj w dzialu tuning o CAI, na pewno ktoś w Z5 to robił) albo tzw. airboxa (taka puszka, tylko z wkładem stożkowym), ale osłonę na wlocie także połączyć jakoś z fabrycznym dolotem powietrza, który idzie do puszki teraz (nie pamiętam gdzie w Z5 jest poprowadzony ten kanal doprowadzający powietrze z zewnątrz). Generalnie zasada taka, że należy zrobić wszystko by zasysało jak najzimniejsze powietrze, czyli z zewnątrz.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Majki88 » 12 kwi 2009, 18:58

Ja proponował bym żeby stożek włożyć w miejsce gdzie jest tłumik szmerów ssania tzn przed prawym kołem pod reflektorem po prawej stronie patrząc na wprost silnika jak znajdę fotkę to wkleję i zaznaczę
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez soul » 12 kwi 2009, 19:58

warunkiem takiego ulozenia stozka jest posiadanie w idealnym stanie oslon nadkola w przeciwnym razie po miesiacu jazdy wyjmiymy stozek caly brązowy w blocie i w czymkoklwiek tam jeszcze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez MariuS » 13 kwi 2009, 18:23

ja wywaliłem puszkę od filtra, dałem czujnik w gumową rurkę dolotu przed przepływką ofkors, i dałem stożek AOMA z obudowie doprowadzając powietrze z tego pudła ori rezonansowego czy jak ono tam się zwie taką rurka jak do gorącego powietrza chyba są...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez lukasssss1 » 13 kwi 2009, 18:35

ja zrobiłem tak samo jak mariusz_sti tyle ze czujnik dałem za przepływomierzem czy coś to zmienia??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez waldez » 13 kwi 2009, 18:36

lukasssss1 napisał(a):ja zrobiłem tak samo jak mariusz_sti tyle ze czujnik dałem za przepływomierzem czy coś to zmienia??

Prawidłowo powinien być przed, tak jak jest w oryginalnym dolocie. A czy coś to zmienia to nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323