Wymiana filtra kabinowego (fotorelacje)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez karmazyn33 » 8 kwi 2009, 19:33

Jeżeli jest już jakaś fotorelacja z wymiany kabinowego filtra , to proszę moderatora o zrobienie z tym tematem tego, co zrobił by Michael Jordan z piłką, czyli proszę o wsad do kosza.

Może jest to banalnie prosta fotorelacja ale moze się komuś przyda

edit by stachan: w związku ze strata zdjęć linki do imageshack zostały usunięte :(

Jest to fotorelacja z wymiany filtra w BJce który jest umieszczony za schowkiem ( nie pod) więc najpierw trzeba odkręcić 8 śrub dookoła schowka ,i odpiąć podświetlanie schowka i przycisk/czuinik do tego podswietlania.

i jedną od spodu , więc musimy się położyć na plecach i wsunąć pod schowek żeby ją odkręcić

jak już mamy odkręcony ukazuje nam się filter tzn jego przednia część

wyciągamy stary filter w ten sposób że odciągamy lekko góre aż wyskoczy i potem wypinamy dół , filter ma zaczep taki ząbek na dole obudowy, tak więc nie ciągniemy go prosto do siebie tylko odchylamy tak jak pisałem

i w to miejsce wkładamy nowy filter

tak wygląda stary jak widac zabrudzony wytrzepałem z niego jeszcze liśćie jakieś trawy i inny syf,


wkładamy nowy filter (zakupiony za 55zł ) zapinamy go i montujemy z powrotem schowek. Montażu powtórnego nie opisuje bo wiadomo co i jak

dla porównania czystości filtra przy nowym widac jaki zasyfiały , jak wyjołem stary a nie miałem jeszcze nowego zdawało mi się że nie jest jeszcze taki zły ale jak przywiozłem to jednak okazało sie że stary filtr to poważna porażka

Czas wymiany ok 15 min , potrzebne narzędzia to 2 śrubokręty gwiazdkowe jeden dłuższy z magnetyczną końcówką , do odkręcania boków schowka a drugi krótki do odkręcenia schowka od góry.
z braku srubokręta z magnetyczną końcówką można użyć taśmy izolacyjnej i kawałeczkiem przykleić śrubkę do śrubokręta a jak już załapie gwint to oderwać .

Jest to moja pierwsza fotorelacja więc niewiem nawet czy zdjęcia dobrze zamieściłem i się otworzą jak coś to ewentualnie będą linki zamiast zdjęc – tak mi się przynajmniej zdaje.
Jakby jakieś wątpliwości to pytać lub pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 18:53
Posty: 611
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Borys » 8 kwi 2009, 19:52

Dobra fotorelacja <spoko> ale ja mam jednak i inny filtr, i inaczej wkładany (od dołu). Pokręcili w tej Japoni :]
Pozwole sobie dodac link do FAQ :)

PS Nie trzeba tyle odkręcania, ścianki schowka (boczne), są na tyle elastyczne, że można wyjąć te boczne bolce z prowadnic i schowek opadnie, wtedy powinno się dać już wymienić filtr w twoim wypadku ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2263
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez karmazyn33 » 8 kwi 2009, 19:58

No własnie jeden model samochodu a filtra chyba ze cztery odmiany, nie pomyślałem o tym żeby tak spróbować , a teraz juz wymieniony i na jakiś czas chyba wystarczy ten nowy filter., ale dzięki za info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 18:53
Posty: 611
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez gszymans » 8 lis 2009, 18:30

Dziś wymieniałem u siebie w 323F BJ 2.0 DiTD 99 i filtry kabinowe są pod schowkiem to może dodam mała fotorelację.
Jeżeli coś by było nie tak to także proszę moderatora o usunięcie wpisu.

Wymiana dzielonego filtru kabinowego.

Najlepiej położyć się na plecach na podłodze pasażera, tak aby głowa weszła pod schowek, nogi będą wystawać z auta:)
Wpierw trzeba pod schowkiem odkręcić motylek, czasem jest tam po prostu śrubka.

filtr84947735.jpg


Następnie kupić nowy filtr.

edit by stachan: niestety w tym poście również zostały utracone zdjęcia – nieaktywne linki imageshack zostają usunięte :(


Są to 2 filtry dzielone, czyli z możliwością złamania co ułatwia wymianę.


Po wyjęciu starych filtrów tak wygląda miejsce do wkładania nowych.


Wkładanie pierwszego filtra jest proste, po prostu wsuwamy w dziurę, ważne aby pamiętać by ten bolec był na dole z prawej, ponieważ potem w niego wchodzi mocowanie.


Po wsunięciu pierwszego filtra przesuwamy go w stronę przodu auta


Następnie wsuwamy drugi filtr, jego złamanie ułatwia nam wsuniecie,


znowu pamiętać aby bolec był z prawej (bliżej tyłu auta), pomaga też nam w tym prowadnica w którą wchodzi bok filtra.



Teraz wystarczy ponownie dokręcić, zakrycie. Wystające bolce winny wejść w dziury w tym zakryciu.


I koniec w sumie 3-5 minut pracy.[/b]
gszymans
 

Postprzez karmazyn33 » 8 lis 2009, 19:08

Fotorelacja <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 18:53
Posty: 611
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez freshbratek » 9 lis 2009, 11:29

gszymans a gdzie można nabyć taki motylek bo to wiele ułatwia – jeden klucz mniej :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 15:45
Posty: 362
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez rumunn95 » 9 lis 2009, 18:47

gszymans to jest taki sam filtr jak u mnie w 626 gw dodam tylko ze to jest filtr do autka z klima wymienialem go u siebie i "Pan" ze sklepu motoryzacyjnego sprzedal mi inny nie dzielony do autka bez klimy :) ( wtedy nie wiedzialem jaki mam bo autko mialem pare dni dopiero) :]
FAjna fotorelacja Pozdro <ganja>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 904 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez gszymans » 9 lis 2009, 20:22

freshbratek wydaje mi się, że w większym mieście w sklepie żelaznym bez problemu powinno się dostać, bo w Practikerze lub Castoramie to nie wiem, o sklepach motoryzacyjnych nie wspomnę :)
rumunn95 a no widzisz, też nie wiedziałem że dzielone to do klimy :), cały czas się człowiek uczy.
gszymans
 

Postprzez fabus » 23 maja 2010, 20:57

gszymans Dzięki za fotorelację.. Przydała się! <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2009, 19:13
Posty: 19
Skąd: Suwałki
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001 r.

Postprzez Siwy19 » 31 lip 2010, 23:36

Panowie ja mam taki problem ze mialem wczesniej Mazde 323f BJ z silnikiem 1.5 2000r i tam byl taki filtr jk tu w fotorelacji, a teraz mam mazde 323f BJ 2.0 DiTD z klima i kupilem taki sam filter jak tu a jak chcialem go zalozyc to wogule nie ma tych srubek i tej zaslepki na ten filtr poprostu jest to calem zlane, a sa miejsca na te uchwyty tej blaszki, i co o tym myslec? czy w tych Dieslach nie bylo filtrow? a jak rozebralem ta obudowe gdzie powinien byc ten filter to byla zasyfiona ta mała chlodnica czy jakos tak to sie nazywa, Jak jest w waszych mazdach z 20003 roku 2.0 DiTD??
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nast