Automatyczna skrzynia biegów. Problemy?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jasne » 24 mar 2009, 10:30

Witam wszystkich.

Posiadam mazdę 3 2004 1.6 automat (4 biegowa). Przyznaje ze jest to mój pierwszy automat i dopiero uczę się jeździć automatem. Przeczytałem już trochę w necie na ten temat ale w dalszym ciągu nie znalazłem odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Czy jest to normalne że 4 bieg wrzuca się przy 50-60 km/h (+–). Jazda przy wciskaniu spokojnie pedału gazu ?

2. Czy jest to normalne że wytracając prędkość do 30km/h (+–), na parkingu np. skrzynia redukuje się do biegu 3 ? Jazda przy wciskaniu spokojnie pedału gazu ?

3. Czy jest to normalne że przy starcie samochodu z P i dociskając delikatnie pedał gazu, przechodzenie biegu 1->2 i czasami 2->3 jest lekko odczuwalne ? Efekt wygląda jak by samochód lekko dostał więcej gazu niż ja wcisnąłem. Natomiast 3->4 jest to nie obecne.

4. Czy automat 1,6 benzyna przy spokojnej jeździe może w mieście spalić 9 – 9,5 L ? Natomiast poza miastem w trasie (też spokojna jazda 120-130) 7 – 7,5 L ??

Proszę o pomoc i z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 16:31
Posty: 33
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez tomekr » 24 mar 2009, 11:23

4xTAK
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 15:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez maliniak14 » 24 mar 2009, 11:40

potwierdzam :–)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 18:50
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM

Postprzez Globy » 24 mar 2009, 14:07

jasne napisał(a):3. Czy jest to normalne że przy starcie samochodu z P i dociskając delikatnie pedał gazu, przechodzenie biegu 1->2 i czasami 2->3 jest lekko odczuwalne ? Efekt wygląda jak by samochód lekko dostał więcej gazu niż ja wcisnąłem. Natomiast 3->4 jest to nie obecne.

Jeśli piszesz o bardzo delikatnym wciśnięciu pedału gazu, to faktycznie samochód może zaliczyć hopka. Powyżej 2 tys. obrotów w czasie jazdy powinien jednak biegi zmieniać w miarę płynnie i w żadnym wypadku nie mogę podnosić się w czasie zmiany biegów obroty – spójrz na wskazówkę obrotomierza.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jasne » 24 mar 2009, 14:37

Zaobserwowałem dokładniej sytuację zmiany biegów 1 – >2 –>3 przy delikatnym wciskaniu gazu.
Wygląda tak

Lekko powyżej 2000rpm wyświetla że wrzucił 2 bieg, po niecałej sekundzie czuć te lekkie przyśpieszenie (o którym pisałem wcześniej) i obroty na liczniku też spadają. Podobnie sytuacja wygląda z 2->3 lecz te przyśpieszenie jest o połowę mniej odczuwalne w stosunku do 1->2. Natomiast z 3->4 prawie nic nie czuć.

Jeśli natomiast wciskam trochę więcej w pedał gazu, nie czuć nic a nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 16:31
Posty: 33
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez Globy » 24 mar 2009, 14:51

To okej <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez webaster » 8 kwi 2009, 10:21

czy zostawianie auta tylko na "P" (bez zaciagania hamulca recznego) na bardzo małej pochyłości terenu wpływa w jakikolwiek sposób ujemnie na skrzynię automatyczną ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 00:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: mazda 3 2.0 110kW AT 2008r USA sedan

Postprzez Karwoś » 8 kwi 2009, 16:30

W taki przypadku samochód opiera się o "skrzynię" – nawet przy małym spadku, co prawda do uszkodzenia skrzeni to nie dopraowadzi ale lepiej zaciągać ręczny dla świętego spokoju i wyrobienia sobie tego odruchu. Po co potem szarpać się z drążkiem :) na którym oparte jest ponad 1000kg :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez travisowski » 8 kwi 2009, 19:54

ja rowniez sie przylaczam wszystko co napisales w poscie to normalne objawy.co do recznego to na P lepiej zostawiac gdy jest naprawde rowne podloze tak jak napisal ci karwos.

ps.pamietaj ze zima zanim wrzucisz D lub R musisz rozgrzewac uklad kilka minut na wolnych obrotach az obroty spadna do minimum 1200.to jest podstawa.wplynie bardzo korzystnie na transmisje.latem przyslowiowa minutka takze nie zawadzi.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez jasne » 8 kwi 2009, 21:37

Czytałem kilka postów odnośnie wymiany oleju w skrzyni AT, lecz nie mam nadal koncepcji jaki olej powinien być wlany do Mazdy 3 1.6 AT z 2004. Dzwoniłem do ASO Mazda, tam powiedzieli że oni wlewają Detrox III .
Za wymianę oleju + filtr zaśpiewali 600 zł . Co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 16:31
Posty: 33
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez travisowski » 8 kwi 2009, 22:22

hehehehe za 600zł to ja im moge olej wymienic.dobry frajer <faja> w cenie
nie masz instrukcji?w instrukcji jest wyraznie jaki ATF zalac.instrukcja to podstawa

http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1928.pdf
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 9 kwi 2009, 03:49

olej sobie sciagnij z zagranicy ... wydatek ... ale cuz ... na skrzyni sie oszczedza raz ....
Polecam Amsoil .. jak chcesz moge ci w cenie Delerskiej zalatwic ..

skrzynia na Amsoil pracuje duzo luzniej
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1354 (0/1)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 9 kwi 2009, 11:11

krisek a moglbys podac specyfikacje tego ATF-u Amsoil? zakladam ze to jest grupa bodaj że 4 i 5 tak jak kiedys pisales.

ps.a tak konkretnie to 600zł za wymianę statyczną oleju w ASO bo i mi kiedys tez tyle proponowali (i szybko podziekowalem) to jakas istna paranoja.owszem trzeba uwzglednic w tej cenie olej M-V 75zł za litr x 4l bo wiecej nie zejdzie oraz filtr ktory w ASO kosztuje minimum 150zł do tego potem jeszcze robia jakies sprawdzanie komputerowe (pic na wode) do niczego nie potrzebne wszystko tylko po to zeby zdoic jak najwiecej.w przypadku dexrona III to juz wogole obled.w Ksiezynie do starszych modeli z AT leją M-III ale litr kosztuje 35 zł.nie wiem skandal. jeszcze w przypadku M-V to mozna przełknąc ale za dexron III tyle hajsu? ja za robocizne wymiany ATF-u płace 50zl (do tego moj olej i filtr który widziałem w midpartsie za 27zł).Niewiem płacić tyle kasy za zdjęcie i oczyszczenie miski + silikon+nalanie oleju.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez jasne » 9 kwi 2009, 14:36

Więc dzisiaj podzwoniłem po innych ASO Mazda. Dowiedziałem się od dwóch ASO MAZDA że się w Mazdach (bynajmniej mojej 3 AT) nie wymienia oleju !!!. Jedynie ewentualnie uzupełnia jego stan. Sprawdziłem to też w instrukcji samochodu i wyraźnie jest napisane że jedynie sprawdza się stan i uzupełnia co 60k km. Reszta ASO Mazda i inne serwisy jeśli usłyszy że klient chce wymienić olej w AT wcale go nie informuje iż nie wymienia się oleju w mazdach tylko podają cenę i zapraszają. Kasa jest kasa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 16:31
Posty: 33
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez travisowski » 9 kwi 2009, 14:56

a czym sie różni twoja mazda od innych że w twojej sie nie wymienia?to jakies bzdury.u mnie w instrukcji takze nie ma mowy o wymianie ATF tylko o ewentualnym dolaniu.daj mi telefony do tych ASO ktorzy