Paląca się/gasnąca kontrolka silnika i TCS/DSC

Postprzez mądry » 24 sty 2010, 20:55

krzych napisał(a):U mnie dziala non-stop. Przy -15 gdy stoi na zewnatrz tez.

U mnie dzisiaj rano było -25 a kontrolka DSC świeciła się może przez 3 sekundy. Samochód stał ponad 20 godzin w takiej temperaturze, więc wydaje mi się że płyn chłodzący miał już tą bardzo niską temperaturę :D .

krabdul napisał(a):Cytat z instrukcji dla tej ikonki:
"UWAGA: Po uruchomieniu silnika przy bardzo niskiej temperaturze płynu chłodzącego układ TCS jest automatycznie wyłączony. Lampka kontrolna DSC OFF świeci lecz nie oznacza to niesprawności układu. Po rozgrzaniu silnika układ TCS wznowi pracę i lampka zgaśnie"

krzych wnioskuję z tego że to DSC to chyba nam źle działa <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 642 (0/6)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Detrytus » 24 sty 2010, 21:48

Panowie temat dotyczy łącznego palenia się kontrolek silnika i TCS/DSC...
Niestety dołączam do grona z palącym problemem. Mi zaczęły obie kontrolki świecić po agresywnym przyspieszaniu (wyprzedzanie) – może w trakcie. Podejrzewam ten kabelek, o którym zostało napisane tutaj. Muszę go tylko odnaleźć :).
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2009, 12:22
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY'03

Postprzez krabdul » 24 sty 2010, 21:50

U mnie też ona więcej jak 5-10 sekund się nie świeci a odpalałem ostatnio przy -20
Ja rozważałem mój problem i to co napisałem miało na celu podkreślenie o którą kontrolkę mi chodzi bo w sumie obie się odnoszą do DSC

Co do instrukcji to mam polską ściągniętą z neta – do oryginalnej nie zaglądałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 321
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG LF '02

Postprzez krzych » 24 sty 2010, 22:14

Niestety Macku, nam zle dziala, bo nawet w moim barbarzynskim jezyku napisali, ze ma dzialac jak chlopakom ;)
PS. Sorry za pol-OT, ale spotykam sie z taka opinia juz ktorys raz, a nijak nie moge potwierdzic tej nieaktywnosci DSC w wyniku niskiej temperatury.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2859 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez krabdul » 25 sty 2010, 09:58

No i znowu temat się powtórzył ale to pewnie ma związek ze spadkiem napięcia. Dzisiaj ledwo odpaliłem (niby za drugim razem) – auto kręciło dużo wolniej i przy drugim odpalaniu wskazówki obrotów i prędkości powędrowały na maxa czyli domniemam jak przy padniętym aku i w tym samym czasie silnik cudem załapał ale kontrolka nie zgasła. Dojechałem do pracy odpaliłem jeszcze raz – parę metrów do przodu , parę to tyłu i w końcu zgasła.

Jedyne co mnie zastanawiam to już drugi raz przy ruszaniu i mocnym skręcie w lewo coś przytarło w lewym kole (osłona tarcz o której była gdzieś już mowa?) Przy kolejnych skrętach problemu już nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 321
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG LF '02

Postprzez krzych » 25 sty 2010, 12:18

A przy tarczach masz czujniki ABS z ktorych korzysta DSC... ale byc moze to tylko zbieznosc miejsc ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2859 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez krabdul » 25 sty 2010, 13:15

krzych napisał(a):A przy tarczach masz czujniki ABS z ktorych korzysta DSC... ale byc moze to tylko zbieznosc miejsc ;)


Właśnie dlatego mnie to zmartwiło ale z drugiej strony kontrolka zaświeciła już przy samym uruchamianiu więc póki co stawiam na spadek napięcia. A to wcześniejsze przytarcie miało miejsce podczas innej jazdy niż pierwsze pojawienie się kontrolki.

Tam poza tym dzisiaj jak się świecił samochodzik to zarówno TCS jak i ABS działały. DSC nie miałem gdzie wytestować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 321
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG LF '02

Postprzez diabloo28 » 10 lut 2010, 10:28

A u mnie panowie kontrolka silnika pojawiła sie po szybkiej jeździe, przegoniłem madzie z dość ciężko wszystko było ok i myślałem ze na drugi dzień przejdzie. Niestety na drugi dzień odmówiła posłuszeństwa. Czekam właśnie na werdykt co i za ile do zrobienia. :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 01:23
Posty: 8
Auto: mazda 6 2002 2,3 sport

Postprzez krzych » 10 lut 2010, 18:54

Ja od siebie dodam jeszcze, ze podczas tych maksymalnych mrozow jakie byly, nawet wyswietlacz juz zaczynal z opoznieniem wyswietlac cyfry/litery, ale nadal DSC gaslo w czasie identycznym jak zwykle (albo niezauwazalnie roznym, aczkolwiek ja dosc dokladnie obserwuje)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2859 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez jarooman » 10 lut 2010, 22:40

No to teraz i ja chce:) Auto – MAZDA 6 kombi diesel 136KM 2004r. Zapaliła się kontrolka silnika (check engine) i TCS jednocześnie. Po skasowaniu poprzez odpięcie akumulatora po przejechaniu 12 km zapalają sie ponownie obie :] Akumulator naładowany był oczywiście. Po podpięciu laptopa pod OBDII wyświetliło błąd P0850 – Neutral switch circuit malfunction (uszkodzony obwód czujnika potocznie "luzu" neutral w skrzyni biegow – prawdopodobnie). Skrzynię biegów mam manualną. I teraz pytanie jest – Czy ten neutral switch connector nie powinien być wpięty w manualną skrzynię biegów czy może powinien być zaślepiony zworką ? Mam jedną taką kostkę w aucie niepodłączoną bez zadnej zaślepki – ale nie wiem czy to o to chodzi.
Oczywiście po skasowaniu błedu komputerem pojawia się ponownie po przejechaniu ok. 12km.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:33
Posty: 2
Auto: MAZDA 6 2.0 TD

Postprzez jarooman » 11 lut 2010, 23:39

Już sprawa załatwiona. Neutral switch connector nie był podpięty do skrzyni biegów. Problem rozwiązany przynajmniej na razie :)
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:33
Posty: 2
Auto: MAZDA 6 2.0 TD

Postprzez kuba dun » 20 mar 2010, 13:36

Witam koledzy mam 6 w dieslu czy ktos moze mi naswietlic temat a pro po tego DSC bo mam taki przycisk i jak wlaczam to pokazuje DSC OFF.Co to za funkcja i za co odpowiedzialna?
kuba dun
 

Postprzez Topaz » 20 mar 2010, 13:54

Latwiej napisac trzeci post, niż przeczytac wczesniej forum :)
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 19:18
Posty: 487
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 17:19

Topaz napisał(a):Latwiej napisac trzeci post, niż przeczytac wczesniej forum :)

Ba, instrukcje obslugi samochodu! :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2859 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez mądry » 27 mar 2010, 20:21

Koledzy już jakiś czas świeciły mi się kontrola silnika i trakcji, kupiłem kabelek ELM 327 i z czytałem błędy.
P0610- pcmscan interpretuje to jako (uszkodzony sterownik dla urządzenia wyposażenia dodatkowego
P2144- pcmscan interpretuje to jako (obwód kontroli recyrkulacji spalin niska wartość)
Może podpowiecie coś więcej na temat tych błędu i co może być ich przyczyną? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 642 (0/6)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez krzych » 27 mar 2010, 23:02

P0610 ja bym raczej przetlumaczyl jako bledy w ustawieniach opcji pojazdu (Control Module Vehicle Options Incorrect).
P2144 to Exhaust Gas Recirculation Vent Control Circuit Low – kontrola otwartosci EGR – stan nisko obwodu, czyli brak komunikacji praktycznie. Wyglada na wypiety kabel. Pierwszy blad moze to potwierdza, a moze jest czyms innym. Ew. moze byc spalony obwod otwierania EGRa, ale pewnie mniej prawdopodobne.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2859 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez mądry » 28 mar 2010, 07:46

Dzięki krzych. Może jeszcze dzisiaj przejrzę okolice EGRa i dam znać jakie efekty..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 642 (0/6)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 28 mar 2010, 09:50

Co do tych błędów to doszedłem jeszcze do tego że póki silnik się nie zagrzeje chociaż do 60 stopni C to nie da rady w ogóle ich skasować, ani przez obd II ani przez odpięcie klemy z akumulatora. Ale jak już silnik trochę pochodzi i zagrzeje się błędy można skasować na obydwa sposoby. Trochę mnie to dziwi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 642 (0/6)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 00:31

Widocznie po skasowaniu od razu "wylaza" ponownie, wiec nawet nie zauwazasz, ze je jednak skasowales, bo znow sa.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2859 (7/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez christoph007 » 29 mar 2010, 16:43

Auto – Mazda6 2.0 Sport 2003/2004
U mnie też wyjaśniła się sytuacja – chociaż nie do końca.
Pojechałem zrobić diagnostykę i okazało się że komunikat błędu pokazywał nr P0171 czyli wg kolesia w warsztacie "za mała dawka paliwa w silniku" – cokolwiek ma to znaczyć.
Błąd skasowany i jak na razie nic się nie dzieje ale dlaczego pojawiał się ten błąd nie byli w stanie mi powiedzieć, generalnie z moja Mazda6 wszystko OK :]
Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 13:08
Posty: 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6