Stuki w tylnym zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez driwer1977 » 10 wrz 2008, 22:54

koledzy mam pytanie sprowadziłem sobie niedawno mazde premacy 2002 ditd z niemiec po przy pierwszym przeglądzie nie miała żadnych luzów i usterek teraz po przejechaniu ok 3tys km z tylniego zawieszenia słychać stuki na wybojach czy to będzie łącznik stabilizatora?? moze mi ktoś podpowiedzieć jaki jest ewentualny koszt czesci i gdzie najtaniej kupić
pozdrawiam i z góry dziekuje
Avatar użytkownika
 
Posty: 3
Od: 28 maja 2008, 23:05
Skąd: łęczna
Auto: mazda premacy 2002 DITD

Postprzez blacky24 » 11 wrz 2008, 00:12

na 99% to łącznik, częsta przypadłość mazdy premacy, koszt podróbki to okolo 50 zl + wymiana
 
Posty: 90
Od: 3 paź 2007, 19:37
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez arti154 » 11 wrz 2008, 09:25

Sprawdź łącznik stabilizatora i gumy drążka stabilizatora, to dwie najczęstsze przypadłości tylnego zawieszenia Premacy.
Jeśli będziesz coś wymieniał to wymień od razu i łączniki i gumy, unikniesz wtedy podwójnej roboty.
Łączniki Ramech (polecam) po 30 PLN za sztukę i gumy ori po 15-20PLN za sztukę

W podpisie masz Premacy citd, fajnie by było... ;)
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
 
Posty: 86
Od: 21 sie 2007, 10:05
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Auto: Mazda Premacy 2.0DiTD '01

Postprzez Jacuś_Premacy » 11 wrz 2008, 13:07

Nie wiem czy inne Mazdy mają to samo ale koledzy mają racje, najprawdopodobniej łącznik stabilizatora, już raz wymieniałem, ale jak się dobrze to zrobi i łącznik razem z gumami wymienisz to będziesz miał spokój.
Pozdrawiam
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Avatar użytkownika
 
Posty: 7
Od: 11 wrz 2008, 12:29
Skąd: Osiedle Niewiadów
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000r

Postprzez Mako » 11 wrz 2008, 13:13

robota dla jednej osoby to gora godzina wymiany calego tylu (laczniki + gumy) i to nawet bez uzywania ciezkiego sprzetu (gumowka), sam ostatnio przeprowadzalem taka akcje praktycznie w warunkach polowych (dzialka), za przod sie jeszcze nie wzialem bo tam jest dolna sruba odwrocona w strone silnika, ciezko tam dojsc i odkrecic. naprawde warto to zrobic, dwa prety ze srubami za 30 zl szt a tyle radosci podczas jazdy bez stukania :D
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 2831
Od: 31 paź 2007, 22:54
Skąd: Poznań/Szamotuły
Auto: GF HB FP
Sirion 1.3 Areo

Postprzez driwer1977 » 15 wrz 2008, 23:31

Dzięki koledzy za podpowiedz tak to juz jest na naszych polskich a w szczególności lubelskich drogach przy weekendzie zabieram sie za prace przy mazdzi mam nadzieje ze pójdzie sprawnie pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 3
Od: 28 maja 2008, 23:05
Skąd: łęczna
Auto: mazda premacy 2002 DITD

Postprzez Yard » 17 cze 2009, 09:33

Ceny w ASO
Łącznik stabilizatora – 170 zł hahaha
guma stabilizatora – 17 zł <spoko>
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2453
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 6 lip 2009, 14:57

Mako napisał(a):robota dla jednej osoby to gora godzina wymiany calego tylu (laczniki + gumy) i to nawet bez uzywania ciezkiego sprzetu (gumowka), sam ostatnio przeprowadzalem taka akcje praktycznie w warunkach polowych (dzialka)

Ja dzisiaj nie dałem rady. Nakrętka kręci się razem z przegubem. Mało miejsca przy górnym mocowaniu żeby odciąć. Muszę coś wymyślić.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2453
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez wac_ns » 6 lip 2009, 15:04

w łączniku masz jeszcze imbus i nim kontrujesz zeby się nie obracało. Jak to nie pomoże to flex mały :) z tyłu mi się tak udało. Ja kupiłem łącznik org za jakieś 70 zl
i też dopiero usterka się odezwała na polskich drogach :D
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]

MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
Avatar użytkownika
 
Posty: 382
Od: 7 lip 2008, 09:22
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2000(84KW-114KM)

Postprzez Yard » 6 lip 2009, 15:10

Boję się brać za przód. Tam to nawet ręki nie ma jak wsadzić przy górnym mocowaniu.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2453
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez say » 6 lip 2009, 15:22

Yard, rozumiem, ze wymieniasz laczniki stabilizatora? jesli tak to sie w ogole nie piernicz tylko fleksem na srodku i wylam przeguby (sa plastikowe w srodku). Potem na glowke klucz do rur i nasadowy z drugiej. wac_ns, imbusem, w takim przypadku, mozna sobie w nosie podlubac :). Gdy wymienialem swoje, wszystkie 4 glowki musialem takim kluczem przytrzymac:
Obrazek
Ostatnio edytowano 6 lip 2009, 20:41 przez say, łącznie edytowano 1 raz
stary, ponoc jary :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1817
Od: 14 lip 2007, 08:58
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 6 lip 2009, 20:02

Założyłem klucz, na niego rurkę i poszło. Aż strzeliło. Teraz obraca się nakrętka razem z przegubem. Fakt, że przestało stukać. <jupi> Właściwie cel osiagnięty. <lol>
Jutro podejdę do tego ze szlifierką.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2453
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez wac_ns » 6 lip 2009, 22:10

say – imbus przy próbie odkręcenia to była teoria. Pisząc powyżej ze mi się udało... miałem na myśli małego bosch'a. Z przodu pewnie jest ciaśniej ale z autopsji jeszcze nie musiałem sprawdzać.

Przy zakręcaniu nowego łącznika z tyłu imbus się przydał do dokręcenia ;–)
Potem posmarowałem wszystko smarem żeby przyszły właściciel miał łatwiej – mam nadzieje ze to po prostu tak długo wytrzyma. Madzi się nie pozbywam.
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]

MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
Avatar użytkownika
 
Posty: 382
Od: 7 lip 2008, 09:22
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2000(84KW-114KM)

Postprzez Yard » 10 lip 2009, 19:38

I nastała cisza. <jupi>

Wymieniłem wszystkie cztery łączniki stabilizatora.

Generalny wniosek: łatwiej odkręcić niż odciąć.
Główny problem to ruszenie nakrętki razem ze śrubą. Później odkręcanie to pestka.
W oryginalnych łącznikach na główkach są plastikowe wypustki. Wystarczy je odtłuc i łącznich schodzi. Jeśli ktoś chce mniej destrukcyjnie to można go zbić z przegubu.
Wymiana z tyłu to zabawa dła małych dziewczynek. Wymiana z przodu to zabawa dla twardzieli. Najlepiej użyć wzroku teściowej bo kluczem nie ma jak podejść.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2453
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez daniel20 » 12 lip 2009, 13:43

Chłopaki powiedzcie gdzie dostajecie te częsci do mazdy wiem że łączniki są wszędzie ale gumy stabilizatora to nigdzie nie moge dostać prócz serwis a już nie wspomne o tulejkachna tylnych wahaczach wzdłużnych są tylko całe wahacze w ASO za 330zł za strone.
 
Posty: 46
Od: 30 paź 2008, 23:30
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy Ditd

Postprzez tomaszek21t » 19 mar 2010, 22:09

Znalazłem przez przypadek ten temat – szukam rozmiaru otworu wewnętrznego tulejki wahacza tylego ( tulejki na której przymocowany jest wahacz do nadwozia). Panowie pomóżcie
tomaszek21t
 

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 21 mar 2010, 11:55

witam


równiez lubelskie drogi :) u mnie stukanie slychac w tyle przy wolnej jezdzie po w miare rownej jezdni, kiedy przejade przez prog zwalniajacy nie slysze stuku ale kiedy delikatnie przyhamuje i samochod sie ledwie zakolysze przod -tyl to juz slychac

na ewidentnych dołach nie slychac za duzo

dzwiek jest taki jakby kamyki stukały

laczniki i gumy czy raczej lozysko ?
jezeli laczniki i gumy to wymieniac w obu kolach czy tylko w stukajacym ? rozumiem ze jeszcze 1 tys km zrobie bez uszczerbku dla samochodu ale z nerwica narastajaca ?

pozdrawiam
rt
 
Posty: 108
Od: 11 sie 2007, 20:17
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez Yard » 21 mar 2010, 12:06

Jak staniesz na progu i zaczniesz bujać budą to będą stukać łaczniki po przeciwnej stronie jeśli mają luz..
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2453
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez say » 21 mar 2010, 18:03

Wymieniaj jak chcesz (oba albo jeden, jeśli zdiagnozujesz dokładnie, który stuka). Długość łącznika to 26-26,5 cm. Ja mam znowu do wymiany lewy przód. Zamiennik wytrzymał rok.
Dla potomnych, tył ma 16 cm. jeśli będą gdzieś wam wciskać 18 centymetrowe to nie brać bo nie wejdzie.
Pozdrawiam
stary, ponoc jary :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1817
Od: 14 lip 2007, 08:58
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 21 mar 2010, 19:23

say napisał(a): Ja mam znowu do wymiany lewy przód. Zamiennik wytrzymał rok.

Czyj masz łącznik?
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2453
Od: 13 mar 2004, 22:32
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy