Przyśpieszenie przed zminą biegu w AT

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Karwoś » 2 wrz 2008, 22:35

Witam

Mam od zawsze taki objaw w samochodzie:
Warunki do wystąpnienia:

1. Samochód całkowicie zimny po nocy – na podwórku poniżej 15st .

Ruszam na prostej drodze – przypominam – skrzynia AT 4 biegowa – włączam D – jadę – obroty rosną (spokojna jazda) – obroty dochodzą do 2000 (wtedy przerzuca na 2) – ale przed zmianą w ciągu 0.5s samochód przyśpiesza jakby miał o 100 koni więcej – po prostu przed samym wrzuceniem 2 biegu samochodem ciądnie do przodu przez ok 0.5sek – takie jakby przyładowanie tuż przed włączeniem 2 biegu – dzieje się tylko jak samochód jest całkowicie zimny – nie jest to jakieś uciążliwe bo po 200m już się to nie dzieje bo samochód już jest delikatnie ciepły.

Czy jest to jakaś usterka kompa, przepływki czy jeszcze czegoś innego – kiedyś podłącze komp do komputera gazu i sprawdz co się w tym momencie dzieje z czasami wtrysku benzyny – może w tym jest przyczyna.

Dzieje się tak od zawsze jak jest zimno – i jakoś dobrze byłoby znać przyczynę .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 777
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez brii » 3 wrz 2008, 07:36

A obroty rosną podczas tego przyśpieszania i zmienia się odgłos pracy silnika?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8248 (56/59)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo

Postprzez tomekr » 3 wrz 2008, 12:47

Pozwolę sobie wypowiedzieć się, ponieważ miałem ten sam problem w 626 ze skrzynią CD4E. To nie ta sama skrzynia co w M6, ale wydaje mi się, że idea sterowania automatem niewiele się zmieniła.
W moim przypadku ostatecznie pomogła wymiana ustrojstwa pod tytułem "Transmission Range Sensor".
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 55
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez Puhcio » 3 wrz 2008, 14:14

Karwoś, jeśli skrzynia to tylko GF4A-EL po liftingu ... to typowy objaw (usterka?).

My to mieliśmy w Millenii – nazwałbym to szarpaniem przy zmianie biegu z 1 na 2. Nawet gdzieś chyba pisałem na forum, dużo użytkowników samochodów z tymi skrzyniami skarży się na tą przypadłość. ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2759
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Globy » 3 wrz 2008, 15:56

Szarpnięcie 1-2, charakterystyczne nawet dla względnie nowych samochodów i do zniwelowania nieco przez zmianę softu, różni się od poślizgu... W pierwszym przypadku samochód wpada w pojedyncze zadrganie, jakby zużyta była poduszka skrzyni. W drugim zaś zachodzi objaw, jakby w manualu ślizgało się sprzęgło. Jeśli przez ten czas rosną obroty, zainteresowałbym się wypluciem błędów skrzyni, może elementem, o którym pisze tomekr lub elektrozaworem i zajrzeniem do środka – z mojego doświadczenia taki objaw śmierdzi awarią, aczkolwiek dziwne, że między 1 a 2 biegiem... Wiele było takich przypadków kwalifikujących skrzynię do remontu, ale zawsze 2-3 lub 3-4. Powodzenia, oby to była jakaś błahostka <usmiech>

PS. Temat do działu 3/5/6, dziękuję.
Pozdrawiam,
Marcin
MagazynAUTO.pl – internetowy serwis motoryzacyjny

Pieniądze wlewane do baku to najniższy rachunek za miłość do Samochodu.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 10482 (0/1)
Skąd: Warszawa/Kolno

Postprzez brii » 3 wrz 2008, 16:28

Globy napisał(a):Szarpnięcie 1-2, charakterystyczne nawet dla względnie nowych samochodów

Nie zgodzę się z tym.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8248 (56/59)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo

Postprzez Globy » 3 wrz 2008, 17:15

Wszystko zależy od doświadczeń i przebiegu :P
Pozdrawiam,
Marcin
MagazynAUTO.pl – internetowy serwis motoryzacyjny

Pieniądze wlewane do baku to najniższy rachunek za miłość do Samochodu.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 10482 (0/1)
Skąd: Warszawa/Kolno

Postprzez Puhcio » 3 wrz 2008, 18:55

Globy z opisu raczej można wnioskować, że to bardziej szarpanie niż poślizg.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2759
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez brii » 3 wrz 2008, 19:28

Globy napisał(a):Wszystko zależy od doświadczeń i przebiegu

W beznadziejnych Reniach z ponoć najgorszymi automatami jakie wyszły (SU1) przy przebiegu rzędu ~150 000km (bez wymiany oleju i filtra w skrzyni) nie ma szarpnięć – póki co potwierdzone na dówch egzemplarzach :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8248 (56/59)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo

Postprzez Puhcio » 4 wrz 2008, 22:09

brii napisał(a):W beznadziejnych Reniach z ponoć najgorszymi automatami jakie wyszły (SU1) przy przebiegu rzędu ~150 000km (bez wymiany oleju i filtra w skrzyni) nie ma szarpnięć – póki co potwierdzone na dówch egzemplarzach


Potwierdzam, sprawdzone dzisiaj. Skrzynia chodzi aksamitnie ... nawet bardzo się starając bez patrzenia na obrotomierz nie można wyczuć momentu zmiany biegu ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2759
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6