Jak zakodować pilota zamka centralnego?
Witam,
Ja miałem to samo.
W pilocie brak baterii a po jej zakupieniu i zamontowaniu pilot nadal nie działał.
Tak jak podaj post z rozwiązaniem problemu "Chudy" jest to kwestia zaprogramowania tego pilota.
W skrócie robisz to tak:
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy
2. Otworzyć drzwi kierowcy
3. Przycisnąć na krótko zamek centralnego zamka (przystryczek przy szybie) – normalnie odbije bo drzwi otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem off z wyjęciem kluczyka ze stacyjki – czynność powtórzyć 3 x
5. Zamykasz i otwierasz drzwi (zamknąć nie oznacza złapanie za klamkę – normalnie należy zatrzasnąć drzwi) x 3. Samochód powinien dać znać (albo piknie albo centralny zamek zamknie się i otworzy)
6. 2 x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. JAK Pilot dział to znowu samochód da znać przez pikniecie centrala lub zamkniecie – otwarcie centralka.
7. Po kilku s samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka piknięć centrala lub biperem
Ja miałem to samo.
W pilocie brak baterii a po jej zakupieniu i zamontowaniu pilot nadal nie działał.
Tak jak podaj post z rozwiązaniem problemu "Chudy" jest to kwestia zaprogramowania tego pilota.
W skrócie robisz to tak:
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy
2. Otworzyć drzwi kierowcy
3. Przycisnąć na krótko zamek centralnego zamka (przystryczek przy szybie) – normalnie odbije bo drzwi otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem off z wyjęciem kluczyka ze stacyjki – czynność powtórzyć 3 x
5. Zamykasz i otwierasz drzwi (zamknąć nie oznacza złapanie za klamkę – normalnie należy zatrzasnąć drzwi) x 3. Samochód powinien dać znać (albo piknie albo centralny zamek zamknie się i otworzy)
6. 2 x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. JAK Pilot dział to znowu samochód da znać przez pikniecie centrala lub zamkniecie – otwarcie centralka.
7. Po kilku s samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka piknięć centrala lub biperem
Potwierdzam! temat sprawdziłem jakiś tydzień temu i faktycznie to działa!
zanim zdecydujemy się wymienić pilota lub centralkę warto to przetestować. Można zaoszczędzić na naprawie...
zanim zdecydujemy się wymienić pilota lub centralkę warto to przetestować. Można zaoszczędzić na naprawie...
Ja miałem podobny problem, przeczytałem posta marcili i hura, działa, a już się bałem, że następne pieniążki będą wydane na madzie. 

-
wojciechu
Witam, w dziale 'elektronika' po raz pierwszy, trafił i mi się taki sam problem, pilot przestaje nagle działać no to co , lece do sklepu i kupuje baterię i oczywiście dalej to samo... Zmierzyłem teraz starą – równe 3,00V, trzyma nawet po krótkim zwarciu. Użyłem przed chwilą opisanej metody, z tym że wyjąłem kluczyk dopiero po trzecim przkręceniu na ON. Zadziałało, pilot żyje. Zastanawiam się tylko co jest przyczyną nagłej blokady sterowania. Z nienormarnych rzeczy to wydaje mi się, że dość głośno słychać siłownik tylnych drzwi lewych przy otwieraniu, czego przed tem nie zauważałem. Wie ktoś może dlaczego pilot nagle przestaje działac?
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Witam.
W moim przypadku doszło do tego, że nie mogłem otworzyć Madzi z pilota centralnego zamka.
Kluczykiem jak najbardziej.
Początkowo myślalem, że padła bakteryjka w pilocie, ale po jej wymianie zero reakcji.
Przedstawiona nieco wyżej procedura okazała się zbawienna.
Powodem braku reakcji pilota było prawdopodobnie przypadkowe zablokowanie (wciśnięcie) przycisków pilota w kieszeni.
Jak przeczytałem w instrukcji obsługi Madzi:
Naciśnięcie 250 razy przycisku bez reakcji ze strony centralnego zamka samochodu powoduje blokadę pilota.
Dzięki za pomoc!
Szerokich dróg i gumowych słupów!
MT
W moim przypadku doszło do tego, że nie mogłem otworzyć Madzi z pilota centralnego zamka.
Kluczykiem jak najbardziej.
Początkowo myślalem, że padła bakteryjka w pilocie, ale po jej wymianie zero reakcji.
Przedstawiona nieco wyżej procedura okazała się zbawienna.
Powodem braku reakcji pilota było prawdopodobnie przypadkowe zablokowanie (wciśnięcie) przycisków pilota w kieszeni.
Jak przeczytałem w instrukcji obsługi Madzi:
Naciśnięcie 250 razy przycisku bez reakcji ze strony centralnego zamka samochodu powoduje blokadę pilota.
Dzięki za pomoc!
Szerokich dróg i gumowych słupów!
MT
-
tosman
marcili napisał(a):Witam,
Ja miałem to samo.
W pilocie brak baterii a po jej zakupieniu i zamontowaniu pilot nadal nie działał.
Tak jak podaj post z rozwiązaniem problemu "Chudy" jest to kwestia zaprogramowania tego pilota.
W skrócie robisz to tak:
1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy
2. Otworzyć drzwi kierowcy
3. Przycisnąć na krótko zamek centralnego zamka (przystryczek przy szybie) – normalnie odbije bo drzwi otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem off z wyjęciem kluczyka ze stacyjki – czynność powtórzyć 3 x
5. Zamykasz i otwierasz drzwi (zamknąć nie oznacza złapanie za klamkę – normalnie należy zatrzasnąć drzwi) x 3. Samochód powinien dać znać (albo piknie albo centralny zamek zamknie się i otworzy)
6. 2 x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. JAK Pilot dział to znowu samochód da znać przez pikniecie centrala lub zamkniecie – otwarcie centralka.
7. Po kilku s samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka piknięć centrala lub biperem
Zależy jak kto sobie interpretuje ten tekst, który kolega tu zamieścił. W KROKU 4 NIE WYJMUJEMY KLUCZYKA. W każdym razie operacją z wyjęciem nie działa w mazdzie 626 gf. Punkt 7 – nie po kilku s, tylko po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Poniżej wrzucę trochę dokładniejsze tłumaczenie angielskiej instrukcji "how to", którą uważam, że trochę lepiej doprecyzowałem, a każdy krok jest ważny.
Step 1: Open drivers door and leave open. (Otwórz drzwi kierowcy, wsiądź do środka i pozostaw otwarte)
Step 2: Lock and unlock the drivers door using the power door lock switch on the door. (Zarygluj drzwi za pomocą "klamki" centralnego zamka. Chodzi dokładnie o naciśnięcie tego http://img160.imageshack.us/img160/7294/31122531wb5.jpg przełącznika z tym czerwonym. Ponieważ drzwi są otwarte, przełącznik odbije).
Step 3: Insert key into the ignition. (Włóż kluczyk do stacyjki)
Step 4: Turn key to on position and return to off position. (IMPORTANT – use ON position NOT ACC position). Do this 3 times within 10 seconds. Leave key in the ignition. (Ustaw kluczyk w pozycję ON, czyli do momentu zapalenia się kontrolek, ale nie dalej (nie odpalać silnika ACC), a następnie powróć do pozycji OFF. Czynność powtórz trzy razy czyli trzy razy zapal kontrolki i na koniec zostaw w pozycji OFF – wazne zeby kluczyk został w stacyjce. Czynność nie powinna przekroczyć czasu 10 sekund)
Step 5: Open and close the drivers door 3 times. (Door should be left open after this step). (Otwórz i zamknij drzwi trzykrotnie – nie za pomocą centralnego zamka. Poprostu je otwieraj i zamykaj. Na koniec zostaw uchylone)
Step 6: ECU should respond by locking and unlocking the doors. (Moduł centralnego zamka powinien się odezwać poprzez otwarcie i zamknięcie zamków)
Teraz moduł oczekuje sygnału z pilota, do którego ma się dostroić!
Step 7: Press any button on remote #1 twice. ECU responds by locking and unlocking the car doors. (Naciśnij dwukrotnie dowolny przycisk na pilocie. Jeśli moduł zareaguje na pilota odpowie zaryglowaniem i odryglowaniem drzwi. Jeśli nie – sprawdź baterię lub zgodność modelu pilota z centralką – o tym poniżej...)
Step 8: Press any button on remote #2 twice (etc.) Each time the ECU will respond by locking & unlocking the doors. (Taką samą operację jak w kroku 7 wykonaj z drugim pilotem)
Step 9: Remove the key from the ignition and the ECU will respond a final time with a series of door locks and unlocks. (Wyjmij kluczyk ze stacyjki. Kiedy to zrobisz moduł centralnego zamka zakończy tryb dostrajania się do pilotów i odpowie poprzez serię blokowań i odblokowań drzwi)
W tej chwili piloty powinny już sterować centralnym zamkiem Twojego samochodu.
Potwierdzam, że pilot Visteon Model No. 41601 działa na 100% z Mazdą 626 V GF (98r.).
Pilota i centralkę zakupiłem od Allegrowicza, który demontował Mazdę 323F BJ (99r.). Wniosek – piloty są zamienne między 323, a 626 w latach 97-2001. Centralką jest mi już w sumie nie potrzebna, bo dostroiłem sobie pilota do swojej, jeśli jest ktoś chętny – sprzedam.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
- Od: 25 lut 2010, 10:46
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
U mnie w premacy kodowanie pilota centralnego zamka zadzialalo po wykonaniu nastepujacych czynnosci:
1.otworzyc drzwi kierowcy(reszta drzwi zamknieta)i tak zostawic;
2.wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic 3 razy na zaplon i z powrotem bez wyjecia kluczyka
3.nacisnac 3 razy czujnik wlaczenia i wylaczenia swiatel wewnatrz auta, znajdujacy sie na dole progu od strony drzwi kierowcy
4.w tym momencie centralny zamek zadziala zamykajac i otwierajac wszystkie zamki
5.na koniec nalezy wcisnac w pilocie otworz(LOCK) i zamknij (UNLOCK) i wszystko bedzie gites o ile bedziemy mieli sprawny pilocik..w moim przypadku mialem takie szczescie:)niestety stosujac inne metody kodowania podane na tym forum nie zdaly egzaminu a ta metoda naprawde dziala:)
1.otworzyc drzwi kierowcy(reszta drzwi zamknieta)i tak zostawic;
2.wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic 3 razy na zaplon i z powrotem bez wyjecia kluczyka
3.nacisnac 3 razy czujnik wlaczenia i wylaczenia swiatel wewnatrz auta, znajdujacy sie na dole progu od strony drzwi kierowcy
4.w tym momencie centralny zamek zadziala zamykajac i otwierajac wszystkie zamki
5.na koniec nalezy wcisnac w pilocie otworz(LOCK) i zamknij (UNLOCK) i wszystko bedzie gites o ile bedziemy mieli sprawny pilocik..w moim przypadku mialem takie szczescie:)niestety stosujac inne metody kodowania podane na tym forum nie zdaly egzaminu a ta metoda naprawde dziala:)
- Od: 11 sie 2009, 11:19
- Posty: 62
- Skąd: Ostroleka
- Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km
Ratujcie ludziska bo mnie co trafi zaraz! Od sierpnia zeszłego roku to juz juz chyba piąty raz jak mi pilot pada. Wiosną był raz raz drugi, więc wydrukowałem sobie to co napisał kwiatu5 i wożę w samochodzie skoro sprawa ma się powtarzać. No i się wzięło i powtórzyło, tydzień temu był czwarty raz, no a wczoraj znowu...
. Na razie jeszcze nie programowałem pilota ponownie ale siedze i myśle gdzie pies pogrzebany. Nie wie nikt gdzie szukać przyczyny? Coś się zaczyna dziać z instalacją czy jak?
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
cóż... z punktu widzenia inżyniera IT, czyli mojego to istnieje jakiś problem z pamięcią EEPROM. Jeśli jest to jakaś jednostka z pamięcią nieulotną EEPROM (bo po odłączeniu i podłączeniu akumulatora nie musimy programować pilota od nowa) to właśnie tutaj leży problem. Wygląda to tak, jakby centralka wracała do początkowych ustawień. A może to posiada jakąś małą baterię podtrzymującą zmodyfikowane ustawienia? Nie wiem.
mam taką centralkę na zbyciu:
http://www.swistak.pl/a7760268,Sterowni ... GF-GW.html
ale nie wiem czy bedzie do Ciebie pasować,
pzdr.
mam taką centralkę na zbyciu:
http://www.swistak.pl/a7760268,Sterowni ... GF-GW.html
ale nie wiem czy bedzie do Ciebie pasować,
pzdr.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
- Od: 25 lut 2010, 10:46
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
na razie dzięki, właśnie się dokopałem do opisu napięć na złączu do centralki pilota, najpierw bym musiał sprawdzić czy od strony instalacji wszystko dochodzi jak trzeba, choć jak znam życie to będzie ok, no by inaczej nie dałoby sie to programować na nowo. hmm... jutro chyba jeszcze raz skorzystam z Twojej instrukcji ale przed lipcowym urlopem należałoby sprawę rozwikłać. Może w takim razie ktoś podpowie jak sie dobrać do tego 'keyless control modul'a"? Ponoć w premacce jest gdzieś w suficie...
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Step 2: Lock and unlock the drivers door using the power door lock switch on the door. (Zarygluj drzwi za pomocą "klamki" centralnego zamka. Chodzi dokładnie o naciśnięcie tego http://img160.imageshack.us/img160/7294/31122531wb5.jpg przełącznika z tym czerwonym. Ponieważ drzwi są otwarte, przełącznik odbije).
Mam pytanie ponieważ opis wyżej dotyczy mazdy z 1999 roku, która rzeczywiście ma taki przełącznik, który odbija. Ja natomiast mam Maździnkę z 2002 roku, która ma normalny przycisk i on w przypadku otwartych drzwi nie otwiera się tylko zostaje zamknięty. Czy macie jakiś sposób na programowanie pilota do mojej Maździny ?
( problem jak wszyscy wyżej pilot powoli zaczął nie reagować aż zdechł po czym po wymianie baterii głucho )
- Od: 17 gru 2010, 15:04
- Posty: 9
- Skąd: Koziegłowy
- Auto: Mazda 323 F ( BJ ) 2002r. 2.0 T.diesel
Songolooz – wystarczy jak naciśniesz przycisk zamykania drzwi.
A przynajmniej w swoim X9 tak właśnie robiłem i .... działało.
Powodzenia!
P.S. ... i uzupełnij profil.
A przynajmniej w swoim X9 tak właśnie robiłem i .... działało.
Powodzenia!
P.S. ... i uzupełnij profil.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Więc po wielu próbach udało się zrobić tak by centralka zaczęła reagować, tak jak kolega Marek powiedział, trzeba zamykać i otwierać drzwi. Niestety centralka szalała i szukała pilota, ale on nie "nawiązywał połączenia". I teraz wiem tylko tyle, że coś jest z pilotem. Nowe baterie też nic nie dały. Tak się zastanawiam czy są jakieś szybkie sposoby sprawdzenia czy pilot reaguje, czy jest żywy, czy wysyła sygnał ( podczerwień wiem, że w ciemnym pokoju kamerą z telefonu ), to jest radiowy pilot. Macie jakieś sposoby ?
- Od: 17 gru 2010, 15:04
- Posty: 9
- Skąd: Koziegłowy
- Auto: Mazda 323 F ( BJ ) 2002r. 2.0 T.diesel
A u mnie jest taki przypadek dziwny. Mianowicie mam alarm i centralny i od dwoch dni centralny przestał działać a dokładnie otwieranie. Zamykanie drzwi i właczenie alarmu odbywa sie po naciśnięciu jednego przycisku i aktualnie działa , natomiast rozbrojenie alarmu wykonuje się za pomocą tego samego przycisku (rozbrajanie działa), ale żeby otworzyć drzwi używa się drugiego przycisku trzeba go przytrzymać . I właśnie ten przycisk otwierający przestał działać chociaż przy jego naciskaniu dioda na pilocie się świeci więc przycisk nie może być uszkodzony czy nie stykać. Czy centralny w jakiś magiczny sposób sam się rozkodował (znaczy to otwieranie bo zamykanie działa ale to z innego przycisku się zamyka więc niby logiczne jest że to może być wina przycisku otwierającego ale tak jak pisałęm dioda się podświetla przy naciśnięciu) i czy ten sposób z zamykaniem otwieraniem drzwi itd. może to naprawić?
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości