Ciężko pracuje pedał sprzęgła/uszkodzona sprężyna

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gawro57 » 29 lip 2008, 14:37

Od pewnego czasu podczas wciskania pedału sprzegła (jazda w korkach coraz częstsza)
oczuwam jakby zacierał sie pedał sprzegła , u góry pod cokpitem gdzie jest w nieznany dla mnie sposób ułożyskowany.
Czy istnieje jakis sposób szybkiej naprawy takiej usterki np. po przez nasmarowanie wałka na którym sie on obraca wciskajac pompę hydr. sprzęgła.
Może ktoś miał taki kłopot i podzieli sie ze mną jak temu zaradzić .
Może jakis rysunek mocowania pedału z katalogu – proszę bo poprostu nie umiem znalejźć. <glupek2>
Za pomoc z góry dziekuję gdyż w niedzielę wyjeżdżam na urlop i chciałbym usunać tą usterkę przed wyjazdem.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
 
Posty: 92
Od: 14 gru 2006, 12:37
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez magicadm » 29 lip 2008, 15:31

Ja bym zaczął od zapryskania WD40....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 3472
Od: 31 gru 2004, 02:28
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Adaś » 30 lip 2008, 00:17

wydaje mi się że był juz temat o ciężko pracującym sprzęgle w M6
Avatar użytkownika
 
Posty: 6749
Od: 8 paź 2004, 16:11
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Gawro57 » 30 lip 2008, 08:36

Adaś napisał(a):wydaje mi się że był juz temat o ciężko pracującym sprzęgle w M6


Tylko jak go znalejżć.Próbowałem przez "szukajkę" ale na nic o M6 nie trafiłem.
Jeśli ktos trafi na taki temat to prosze o padanie linku. :)
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
 
Posty: 92
Od: 14 gru 2006, 12:37
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez madzia6 » 30 lip 2008, 16:04

ja jestem autorem ciezko chodzacego sprzegla, poprostu ten typ tak ma i nic nie zrobisz ja popryskalem Wd40 ale dalej to samo i zakonczylem temat to wszystko
Avatar użytkownika
 
Posty: 56
Od: 3 lip 2008, 18:06
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez kit666 » 30 lip 2008, 21:54

nie wiem czy te modele tak maja czy poprostu jest to sprawa trafienia na odpowiedni egzemplarz ?
nie tak dawno chcialem kupic M6 i wiele z nich ogladalem/jezdzilem
w niektorych pedal sprzegla chodzil bardzo ciezko a w niektorych normalnie !
trzy dni temu bedac w serwisie mazdy ogladalem sobie rozne mazdy w salonie obok i ta sama sytuacja w jedna z nowych szostek /kombi diesel/ pedal sprzegla chodzi ciezko a w drugiej benzynowej jak po masle !
 
Posty: 48
Od: 10 mar 2008, 21:20
Skąd: Gliwice
Auto: Toyota Avensis 2003

Postprzez madzia6 » 31 lip 2008, 16:23

tak jak mowisz jak trafisz tak masz
Avatar użytkownika
 
Posty: 56
Od: 3 lip 2008, 18:06
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 31 lip 2008, 16:41

Jak zmieniałęm sprzęgło w DITD to przesmarowałem mufkę łożyska wyciskowego – efekt: sprzęgło zaczęło pracować lekko jak w 1.0 :)
Może i tutaj to samo nawala?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 3472
Od: 31 gru 2004, 02:28
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blaster7 » 3 gru 2008, 20:08

a JA się dołącze do tematu ale z innej beczki....
Strzeliła mi sprężyna przy pedale sprzęgła....w serwisie mają całe pedały ze sprężyną cena 1500 zł.....

gdzie moge dostać samą sprężynę ... pedał wraca ale nie jest tak jak było ....

POMOCY!!!!

czy da się coś przerobić dać z innego samochodu ale jakiego...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
 
Posty: 221
Od: 4 maja 2008, 07:31
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez magicadm » 3 gru 2008, 21:32

Blaster7 napisał(a):gdzie moge dostać samą sprężynę

Allegro zamknęli ??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 3472
Od: 31 gru 2004, 02:28
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blaster7 » 3 gru 2008, 21:41

ciężo jest coś znaleźć io też chcą sprzedawać razem z pedałem.....

Myślisz że nie szukałem a dasz 200 za głupią sprężynke>>>>????
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
 
Posty: 221
Od: 4 maja 2008, 07:31
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez magicadm » 3 gru 2008, 21:58

Blaster7 napisał(a):Myślisz że nie szukałem a dasz 200 za głupią sprężynke>>>>

To może poszukaj firm produkujących sprężyny na zamówienie?
Ja kiedyś dorabiałem sprężyny do zawieszenia w Lancerniku. Obok stała maszyna robiąca sprężynki do długopisów. Więc rozrzut chłopaki mieli spory :) Była to firma z Łodzi z Wólczańskiej
...inna sprawa to szrot. Wrzuć fotki tej sprężyny i zwymiaruj – może ktoś co ma podobne graty pomoże :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 3472
Od: 31 gru 2004, 02:28
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 3 gru 2008, 23:18

Gawro57 napisał(a):Od pewnego czasu podczas wciskania pedału sprzegła oczuwam jakby zacierał sie pedał sprzegła ,chciałbym usunać tą usterkę przed wyjazdem.


sprzeglo jest w srodko mechaniczne
a dzwignia zwenetrzna jest hydraulicznie poruszana
i proponuje abys odpowietrzyl je tam moze je przesmarowal
i potem obejrzal pedal w nogach.
jesli tam nic nie stwierdzisz,
to niestety, aby to usunac trzeba obejrzec sprzeglo: od srodka
no i je wtedy wymienic, najlepiej na nowe lub lekko uzywane,
przy tej robocie, bo ona jest pracochlonna.
powodz.
E.
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 00:05

Ja kilka dni temu zaryzykowałem i przez otwór od łapy wysprzęglającej popryskałem jakimś WD40 w okolicy łożyska oporowego. Efekt: jakby lżej :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 3472
Od: 31 gru 2004, 02:28
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 4 gru 2008, 00:10

magicadm napisał(a):popryskałem jakimś WD40 w okolicy łożyska oporowego. Efekt: jakby lżej

bedzie lzej ale na 2-3 tyg pozniej wroci do normy. Tez tak robilem w poprzednim aucie. To fakt pomaga ale na chwile.
Gość
 

Postprzez madzia6 » 4 gru 2008, 09:16

pavlos napisał(a):bedzie lzej ale na 2-3 tyg pozniej wroci do normy. Tez tak robilem w poprzednim aucie. To fakt pomaga ale na chwile.



zgadza sie tez tak zrobilem przez kilka dni jakby lzej ale pozniej powrocilo do normy powiem ze rozmawialem z mechanikiem i powiedzial ze jak hydrulika to ciezki temat, za duzo roboty i cenowo tez , dalem sobie spokoj ale.....

myslalem jezeli jest przy pedale sprezyna to mozna ja zamienic na mieksza o ile da rady, moze to przez twarda sprezyne ?
Avatar użytkownika
 
Posty: 56
Od: 3 lip 2008, 18:06
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 10:31

madzia6 napisał(a):myslalem jezeli jest przy pedale sprezyna to mozna ja zamienic na mieksza o ile da rady, moze to przez twarda sprezyne ?

Można to łatwo spradzić. Wystarczy wycofać "ręcznie" wysprzęglik i sprawdzić, czy opór "na sucho" ulegnie zmianie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 3472
Od: 31 gru 2004, 02:28
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 4 gru 2008, 16:51

no musze tak zrobic jak bedzie ciezko do zmiana sprezyny nic nie da ale zobacze to w sobote
Avatar użytkownika
 
Posty: 56
Od: 3 lip 2008, 18:06
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez Enduro » 4 gru 2008, 18:36

uwazam ze to nie wina sprezyny przy pedale...,
bo ona ma tam czysto i sucho!
i ma ona za zadanie, aby pedal powracal do gory
raczej to kwestja słoneczka
lub dzwigni hydraulicznej..
P.S. mam taką do osprzedania...
pozdr
E.
zubozony o STATUS KLUBOWICZA
silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
 
Posty: 4520
Od: 6 sie 2008, 22:37
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2, ´12 , M6 GY1 citd DPF´07 Top Sport.
MX 5 NB FL, Prosie 996
Triumph- czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 4 gru 2008, 22:14

magicadm napisał(a):Jak zmieniałęm sprzęgło w DITD to przesmarowałem mufkę łożyska wyciskowego – efekt: sprzęgło zaczęło pracować lekko jak w 1.0
Może i tutaj to samo nawala?
No widzisz ...... masz rację ... wystarczy wydłubac skrzynię i po sprawie....
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl http://www.facebook.com/profile.php?id=100002102202904
 
Posty: 8515
Od: 10 mar 2004, 23:46
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2008 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6