Wymiana filtra paliwa
Swoop napisał(a):dziękuje za informacje
a czy ktoś może mi powiedzieć gdzie się znajduje i jak się dobrać do wymiany filtra paliwa?
Lewa górna strona komory silnika koło webasto. Pomocna jest instrukcja obsługi w temacie "spuszczanie wody z odstojnika w filtrze paliwa".
do tego przyda sie tez czasami jakas zaba albo klucz paskowy do filtrow, u mnie np. byl problem z wykreceniem filtra z podstawy
-----------
jak mowilem, dodaje fotki
umiejscowienie filtra:
obok prawej (mowie o stronach auta) kolumny, za silnikiem
zespol filtra:
czyli podstawa filtra wraz z reczna pompka paliwa oraz podgrzewacz wraz z korkiem spustowym do upuszczania kondensatu wody
porowanie czystosci filtrow, nowego i starego:
zblizenie na stary filterek po 2 latach uzytkowania:
jako ciekawostka, stary filtr – orygialny Mazda mial tez logo i symbole Knecht'a, oryginal kosztowal w ASO 2 lata temu ponad 150zl, Knecht w IC tydzien temu ponizej 50zl
-----------
jak mowilem, dodaje fotki
umiejscowienie filtra:

obok prawej (mowie o stronach auta) kolumny, za silnikiem
zespol filtra:

czyli podstawa filtra wraz z reczna pompka paliwa oraz podgrzewacz wraz z korkiem spustowym do upuszczania kondensatu wody
porowanie czystosci filtrow, nowego i starego:

zblizenie na stary filterek po 2 latach uzytkowania:

jako ciekawostka, stary filtr – orygialny Mazda mial tez logo i symbole Knecht'a, oryginal kosztowal w ASO 2 lata temu ponad 150zl, Knecht w IC tydzien temu ponizej 50zl
Ten zespół filtera po odkręceniu górnych nakrętek i ściągnięciu przewodów wyjdzie do góry bez problemów? Czy jest on jakoś na dole przymocowany?
Poprostu niechce niczego wyrwać ani pourywać przewodów bo wydaje mi się że na dole jest jakś wtyczka z przewodami.
Poprostu niechce niczego wyrwać ani pourywać przewodów bo wydaje mi się że na dole jest jakś wtyczka z przewodami.
- Od: 19 wrz 2006, 22:45
- Posty: 23
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r
adas74 napisał(a):Poprostu niechce niczego wyrwać ani pourywać przewodów bo wydaje mi się że na dole jest jakś wtyczka z przewodami.
Ściągasz pierwsze przewody paliwowe – następnie wyjmujesz wtyczki, które przeszkadzają – odkręcasz 2 śrubki – i wszystko idzie do góry
- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
witam potrzebuje rady jak odpowietrzyc uklad paliwowy. wymienilem wszystkie filtry jakie byly i poleglem na filtrze paliwa.przyjechal mechanik i zaczelismy odpowietrzac.na poczatek uznal ze membrana w recznej pompie paliwa jest walnieta a potem za od zapiwietrzenia mogla walnac elektronika. co Wy na to?
skobel napisał(a):od zapiwietrzenia mogla walnac elektronika
Nie jestem wielkim znawcą ale chyba wypada zmienić mechanika
Wg mnie trzeba sprawdzić czy wszystko jest przykręcone jak należy. Przez źle dokręcony filtr lub przewody będzie łapać powietrze i qpa.
Jeżeli ręczna pompka nie chodzi podejrzanie lekko i czuć opór to wykluczyłbym
skobel napisał(a):ze membrana w recznej pompie paliwa jest walnieta
wielkie dzieki za odzew. Tez mysle ze mechanik nie bardzo wie co zrobic wiec wymysla banialuki. Sprawdze dzis w innej 6-ce czy przypadkiem nie zalozylem przewodow na pompe odwrotnie. Nie wiem czy to istotne , ale uzylem nie oryginalny filter i gdy wszystko podlaczylem nie odpowietrzylem pompy. wiec zastanawiam sie czy powietrze z fitra moglo zostac wepchniete w przewody paliwowe i teraz jest zapowietrzony uklad od filtra az do wtryskow.wielkie dzieki za sugestie. 
Haloooo Ja wymianiałem filtr paliwa i u mnie był ciut inny miał jeszcze takie otworki w górnej części jak by duży otwór w wkładzie po środku czy jest możliwe że kupiłem do benzynaika??????????? Z zewnątrz wyglądał identycznie i ten co był w środku wyglądał tak samojak teen co kupiłęm....
Chyba że mi siękiełbasi dzisiaj to sprawdze poszukam tego starego może leży w garażu jeszcze..
Chyba że mi siękiełbasi dzisiaj to sprawdze poszukam tego starego może leży w garażu jeszcze..
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
witam ponownie. Pogonilem mechanika i ruszylem swoja pusta mozgownica i w efekcie Madzia znowu zyje!!!!
. Siedzac samemu moge smialo powiedziec
. Odwrotnie zalozylem przewody na pompe. Po poprawieniu wystarczylo 7-10 razy przepompowac i madzia zagadala. Tak czy siak Poflek wielkie dzieki za otuche. Blaster7 po moich postach widac ze mechanik ze mnie jak z koziej
traba, ale ja zamontowalem dokladnie taki sam fitr jak Ty. Od spodu wyglada jak na zdjeciach kilka postow wczesniej a od gory tak jak to opisales.Moj stary filtr byl oryginalny i wygladal dokladnie tak samo. wiec spoko
,to ten co ma byc.




Blaster7 napisał(a):Haloooo Ja wymianiałem filtr paliwa i u mnie był ciut inny miał jeszcze takie otworki w górnej części jak by duży otwór w wkładzie po środku czy jest możliwe że kupiłem do benzynaika? Z zewnątrz wyglądał identycznie i ten co był w środku wyglądał tak samojak teen co kupiłęm....
JA też kupiłem wczoraj Knecht X100 i był inny niż poprzedni. Wcześnij tez miałem Knecht. Ten nowy ma po środku wkładu właśnie duży otwór z małymi otworami na powierzchni bocznej. Facet w sklepie mówi że jest wszystko ok.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
bcinek napisał(a):ja za ten filtr dalem 24zl 80 gr
Witam!Gdzie go kupiłeś?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Ściągasz pierwsze przewody paliwowe
tu proponuje w te przewody szybko wsadzic srubki (m6),
zaraz po demontazu, aby je zaslepic,
zeby paliwo nie ucieklo z powrotem do zbiornika...
przez to bedzie potem mniej pompowania!!!
cd. cytatu j/w:
nie zapomnij podpompować ręcznie paliwka, żeby wyciągnąć "air"
a tu wazna informacja:
koniecznie podpompowac pompka po wymianie na maxa..
tzn. do kompletnej twardosci guzika pompki!
i najlepiej jeszcze po odpalenie przez chwile tez dusic ten guzik,
a to w celu: aby nawet przez chwile pompa wtryskowa nie chodzlia na sucho ;bez paliwa bo sie zatrze i szlag trafi wtedy wtryski!!!!
a to juz nie zarty dla portfela
pozdr.
E. :(
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam. Jestem tu świeży wiec prosze o cierpliwosc:) W mojej mazdzie nie moge znalezl tego filtra!!! W miejscu gdzie powinien byc filt jest zbiorniczek z płynem hamulcowym hmmm dziwna sprawa. Moze mam jakis nietypowy rodzaj silnikaalbo cos.Mam fote silnika ale ie wiem jak wstawic. Moja mazda to szóstka 2.0 d TS 136KM 2004r. prosze o pomoc
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
moze to angol?
tzn angielska wersja,
wtedy szkaj z drugiej strony,
czyli od kierowcy!
E.
tzn angielska wersja,
wtedy szkaj z drugiej strony,
czyli od kierowcy!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6