Środki do płukania silnika

Postprzez doktor79 » 7 mar 2008, 09:17

Witam,

Mama taki problem: planuje zrobic płukanke silnika przed zalaniem go olejem syntetycznym. W sieci znalazłem takie dwa oto środki (wydawające się być dobrymi) : Valvoline Engine Flush oraz Liqui Moly Engine Flush ? Czy miał moze którys z forumowiczów do czynienia z nimi? Który z nich jest bardziej skuteczny ? Czy stosowanie tych srodków jest bezpieczne dla silnika? A może jeszcze jakies inne preparaty godne polecenia sie znajdą?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 12:00
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC '98 r.

Postprzez Davit » 7 mar 2008, 09:54

większość używa środka STP
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 17:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Paweł Mo » 7 mar 2008, 14:46

Stosowałem kilka preparatów STP i z czystym sumieniem polecam.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 11:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Grzyby » 8 mar 2008, 08:40

doktor79 napisał(a):A może jeszcze jakies inne preparaty godne polecenia sie znajdą?

Polecam STP – stosowałem wielokrotnie

doktor79 napisał(a):Czy stosowanie tych srodków jest bezpieczne dla silnika?

biorąc pod uwagę powyższe i fakt że auto na 240kkm z hakiem i jeździ na syntetyku nie mogę złego słowa powiedzieć :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16587 (53/162)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez gazparts » 8 mar 2008, 09:28

przedwczoraj zmieniałem olej i jak nigdy użyłem płukacza silnika z Xeramica
nowy olej i filtr, silnik działa :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 991 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T5 ,
jest Ford S-Max 2,5L T i Warrior 1700

Postprzez Grzyby » 8 mar 2008, 09:31

bananmin napisał(a):silnik działa

hehe – ale zawsze jest ten dreszczyk emocji czy nic się nie urwie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16587 (53/162)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez gazparts » 8 mar 2008, 17:05

Grzyby napisał(a):ale zawsze jest ten dreszczyk emocji czy nic się nie urwie

Właśnie miałem wrażenie,że coś głośniej chodził na tym specyfiku :|
ale trochę pojeżdziłem po wymianie i wszystko gra :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 991 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T5 ,
jest Ford S-Max 2,5L T i Warrior 1700

Postprzez BratCukierka » 11 mar 2008, 19:43

Dziś u Cukierka zrobiliśmy płukankę silnika środkiem Liqui Moly i głównie pod moim naciskiem przeszliśmy z mineralnego na semisyntetic (także shell) i wrażenia pozytywne... widać było ile syfu wyleciało z silnika :)
Ja u siebie także będę robił płukankę przy wymianie oleju :)
Polecam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:21
Posty: 3959 (0/1)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Xedos 9 KF M/T '97 LPG SGI, Toyota Yaris '16

Postprzez ravo » 11 mar 2008, 19:44

a ja sie boje :(
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 15880 (4/189)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez BratCukierka » 11 mar 2008, 19:54

ravo napisał(a):a ja sie boje smutny


czego??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:21
Posty: 3959 (0/1)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Xedos 9 KF M/T '97 LPG SGI, Toyota Yaris '16

Postprzez ravo » 11 mar 2008, 20:00

BratCukierka napisał(a):czego??

ze cos sie za bardzo wyczysci, ze cos zapcha i spadnie cisnienie oleju i padnie silnik albo turbo, nie wiem jaki jest syf w silniku. Sam nie wiem, poprostu sie boje :P
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 15880 (4/189)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez gazparts » 11 mar 2008, 20:26

obskoczyłem niemcy, i luks :D
olej po wymianie i pojechaniu 2 tys km jest bardziej przeżroczysty (jaśniejszy) .
W drodze do Niemiec padły mi świece (świeca)
ale nie wiąże tematów ;)
kupilem w Burgu swiece (15 euro sztuka) i malina :]
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 991 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T5 ,
jest Ford S-Max 2,5L T i Warrior 1700

Postprzez qbus » 12 mar 2008, 10:15

U mnie było płukane raz STP a raz Blue Coral, widoczna różnica jest taka, że olej po wymianie przez dłuższy czas jest jasny. Aż ciężko ustalić poziom oleju na bagnecie :). negatywnych skutków nie zauważyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 21:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez Widelec » 13 mar 2008, 23:04

ktoś gdzieś kiedyś wspominał, że w czasie płukania, w którymś momencie z wydechu zaczął mu wylatywać sukcesywnie czarny bąk... to ja bym się spytał – co to miał piszący na myśli (bo nie pamiętam gdzie to stwierdzenie padło)?
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 23:10 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 22:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Sokool » 13 mar 2008, 23:39

Mariusz to chyba pisał (Grzyby).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 17:10
Posty: 2736 (9/34)
Skąd: Tychy
Auto: Kosiarka

Postprzez Grzyby » 14 mar 2008, 09:39

Ja to pisałem :)
I miałem na myśli że wypłukiwało pewnie syf z komór spalania a potem pierścienie które prawdopodobnie zaczynały się blokować się wyczyściły i dymienie zniknęło.
Tak miałem tylko raz – podczas pierwszego użycia płukanki.
A po czym poznać że wystarczy płukania? Ano po zegarku :P
Czas pracy silnika z płukanką to 15 minut. I tyle zawsze stosuję, potem zlewam błotko :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16587 (53/162)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG