Benzyna dostaje sie do oleju

Postprzez Mario35 » 22 sty 2008, 22:10

Moja madzia z silnikiem FS 2.0 DOHC 16v ma przejechane 182 tys z czego 167 po niemieckich autobanach ,chodziła bez zarzutu do Wigili zaczło swiecic cisnienie oleju ,spusciłem stary olej rzadki i czuc benzyną ku mojemu zaskoczeniu było go ok. 7 l . Nalełem nowego na 3/4 miarki cisnienie zgasło OK . zrobiłem ok 200km stan miarki juz na fuul i czuc benzyną ,sprawdziłem swiece mam NGK BKR5E wydaje mi sie ze troche za duze przerwy są niewiem jakie mają być, maja wszystkie ceglany kolor . Auto pali na dotyk , chodzi rowniutko i nie kopci .
Ten brak cisnienia był spowodowany rozrzedzeniem oleju przez benzyne
Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju ??
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Chorzów

Postprzez qbass » 22 sty 2008, 23:06

Nie ubywa cieczy z układu chłodzenia?
Jesteś pewny w 100%, że to benzyna?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/1)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Mario35 » 22 sty 2008, 23:13

qbass napisał(a):Nie ubywa cieczy z układu chłodzenia?
Jesteś pewny w 100%, że to benzyna?

Tak jestem pewien ze to benzyna ,czuc ewidentnie i auto zaczło wiecej palic , płynu nie ubywa w układzie
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Chorzów

Postprzez alf28 » 23 sty 2008, 10:16

Mario35 napisał(a):sprawdziłem swiece mam NGK BKR5E wydaje mi sie ze troche za duze przerwy są niewiem jakie mają być
o ile dobrze pamiętam to przerwa powinna być 1.1
Mario35 napisał(a):Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju
no cóż bęzyna może przedostawać się, chyba tylko przez pierścienie więc;sprawdziłbym kompresje bo narazie nic innego nie przychodzi mi do głowy,aczkolwiek nie słyszałem o takim problemie na forum
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mario35 » 23 sty 2008, 16:49

Jeden znajomy mechanik sugeruje mi ze którys wtrysk leje ,znowu drugi muwi ze jak by lał wtrysk to auto bedzie kopcic na czarno ,a nie kopci nic nawet jak zapale .
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Chorzów

Postprzez dcc69 » 24 sty 2008, 07:02

Gdyby to były pierścienie to ubywałoby oleju.
Naprawdę to jest dziwna sprawa.
Coś takiego moze doprowadzić do eksplozji.
I to nie jest mój jakis tam wymysł.
Opary paliwa są mieszanką bardzo wybuchową.
ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak te wtryski i słuchał mechaników.
Ja tez nie znalazłem na forum podobnego problemu tak więc wszystkie Nasze wskazówki mogą byc tylko gdybaniem .
Zacznij od sprawdzenia wtrysków.
DC CARS Partner HIPOL i Ge Parts Edpol SAGA Auto,
Najlepsze części do aut Japońskich, Koreańskich, Amerykańskich i Europejskich oraz motocykli, wózków widłowych i samochodów dostawczych.
97-300 Piotrków Trybunalski ul. M. Curie-Skłodowskiej 9
e-mail: d.cecotka@dccars.pl ; www.dccars.pl ; Tel. 781066665
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 12:53
Posty: 688
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS -Sedan

Postprzez Grzyby » 24 sty 2008, 10:07

dcc69 napisał(a):Ja tez nie znalazłem na forum podobnego problemu

Bo czegoś takiego po prostu nigdy nie było.
Sam jestem ciekaw co jest powodem.

Też zacząlbym od wtrysków – w zasadzie to jedyne miejsce gdzie benzyna dostaje się do silnika.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16669 (58/168)
Ostrz.: 1
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez alf28 » 24 sty 2008, 10:18

dcc69 napisał(a):Gdyby to były pierścienie to ubywałoby oleju.
no fakt troszke żle się wyraziłem sugerująć tylko pierścienie,bardziej chodziło mi o sprawdzenie kompresji

dcc69 napisał(a):ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak te wtryski i słuchał mechaników.
wtryski można sprawdzić bo to nie są koszty i jest do nich dobry dostęp,ale;gdyby lały wtryski i kompresja była wporządku to nieprzepalone paliwko powinna iść w kolektor wydechowy.tak mi się wydaje.

może MODERATOR powinien to umieścić w dziale Eksploatacja, gdysz jest to; problem związany z silnikiem niż z konkretną marką samochodu.a tam częściej zaglądają fachowcy.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez qbass » 24 sty 2008, 17:25

alf28 napisał(a):gdyby lały wtryski i kompresja była wporządku to nieprzepalone paliwko powinna iść w kolektor wydechowy.tak mi się wydaje.
Dokładnie. Chyba że ma naprawdę wyrypane pierścienie, to byłoby to możliwe...
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia sprężania.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/1)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez waldii » 24 sty 2008, 21:51

ale z tymi wtryskami to chyba nie ten trop.Kolega pisze,ze auto chodzi normalnie i nie kopci.A tez chyba lejacy wtryskiwacz nie napelni calej komory silnika na 200km.Rozumiem,ze pompka paliwa jest w zbiorniku czy byly tez inne wynalazki w poczatkowej serii FS??A jak auto rano odpala???Moze jak zgasisz silnik to faktycznie puszczajacy wtryskiwacz leje paliwo na cylinder???Nawet nowe pierscienie nie utrzymaja benzyny nad tlokiem.Dziwna sprawa.W motorze na gazniku to byla normalka ale w autku na wtrysku :|
A nic wczesniej nie robiles przy silniku,samo sie tak nagle zrobilo??
waldii
 

Postprzez wiesiek5 » 25 sty 2008, 08:09

Jedyna mozliwa przyczyna dostawania się paliwa do oleju to regulator cisnienia paliwa to taki mały
grzybek na listwie wtryskow , membrama przepuszcza paliwo i wraca się podcisnieniem do kolektora ssącego.
Zdejmij wężyk z niego i zobacz czy nie leje się benzynka.
Masz tam gaz to wyjaśnia problem.
Wiesiek.
Ostatnio edytowano 25 sty 2008, 22:16 przez wiesiek5, łącznie edytowano 2 razy
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 17:04
Posty: 331

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 25 sty 2008, 20:05

waldii napisał(a):Nawet nowe pierscienie nie utrzymaja benzyny nad tlokiem

ja też bym obstawiał pierścienie, ale wiesiek5 też dał dobrą myśl i najłatwiejszą metodę do sprawdzenia.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 10:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Camry V6 ASB '95 LPG /GF 1.8 '97 Koltec/Necam

Postprzez gobinik » 27 sty 2008, 16:48

Jam mam również przypadek z benzyną w oleju.Czyli po odłączeniu od strony listwy wtryskiwaczy regulatora ciśnienia benzyny nie powinna wypływać benzyna?
gobinik
 

Postprzez Mario35 » 5 lut 2008, 01:04

Wiec tak panowie cisnienie spręzania sprawdzoine 1-14, 2-13, 3-13,5, 4-14 wiec chyba pierscienie przy takim coisnieniu odpadają powtarzam autko rano pali na dotyk nigdy nie chodziło nawet na moment na 3 cylindry ,na świecach przrwa 1,1 sprawdziłem wszystkie swiece ceglane ładnie palą oczywiscie NGK do tej mazdy . sciagłem weżyk z tego małego regulatorka na listwie wtrysków nic nie leje sucho .
Chciałem dodac jerzdze krótkie trasy i duzo na ssaniu ,które dziła i sie oczysiscie wyłancza silnik pracuje na 800 na wolnych obrotach ,i jezdze bardzo delikatnie nie przeciagając na bie