Benzyna dostaje sie do oleju

Postprzez Mario35 » 22 sty 2008, 22:10

Moja madzia z silnikiem FS 2.0 DOHC 16v ma przejechane 182 tys z czego 167 po niemieckich autobanach ,chodziła bez zarzutu do Wigili zaczło swiecic cisnienie oleju ,spusciłem stary olej rzadki i czuc benzyną ku mojemu zaskoczeniu było go ok. 7 l . Nalełem nowego na 3/4 miarki cisnienie zgasło OK . zrobiłem ok 200km stan miarki juz na fuul i czuc benzyną ,sprawdziłem swiece mam NGK BKR5E wydaje mi sie ze troche za duze przerwy są niewiem jakie mają być, maja wszystkie ceglany kolor . Auto pali na dotyk , chodzi rowniutko i nie kopci .
Ten brak cisnienia był spowodowany rozrzedzeniem oleju przez benzyne
Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju ??
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Chorzów

Postprzez qbass » 22 sty 2008, 23:06

Nie ubywa cieczy z układu chłodzenia?
Jesteś pewny w 100%, że to benzyna?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1062
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Mario35 » 22 sty 2008, 23:13

qbass napisał(a):Nie ubywa cieczy z układu chłodzenia?
Jesteś pewny w 100%, że to benzyna?

Tak jestem pewien ze to benzyna ,czuc ewidentnie i auto zaczło wiecej palic , płynu nie ubywa w układzie
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Chorzów

Postprzez alf28 » 23 sty 2008, 10:16

Mario35 napisał(a):sprawdziłem swiece mam NGK BKR5E wydaje mi sie ze troche za duze przerwy są niewiem jakie mają być
o ile dobrze pamiętam to przerwa powinna być 1.1
Mario35 napisał(a):Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju
no cóż bęzyna może przedostawać się, chyba tylko przez pierścienie więc;sprawdziłbym kompresje bo narazie nic innego nie przychodzi mi do głowy,aczkolwiek nie słyszałem o takim problemie na forum
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 763
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mario35 » 23 sty 2008, 16:49

Jeden znajomy mechanik sugeruje mi ze którys wtrysk leje ,znowu drugi muwi ze jak by lał wtrysk to auto bedzie kopcic na czarno ,a nie kopci nic nawet jak zapale .
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Chorzów

Postprzez dcc69 » 24 sty 2008, 07:02

Gdyby to były pierścienie to ubywałoby oleju.
Naprawdę to jest dziwna sprawa.
Coś takiego moze doprowadzić do eksplozji.
I to nie jest mój jakis tam wymysł.
Opary paliwa są mieszanką bardzo wybuchową.
ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak te wtryski i słuchał mechaników.
Ja tez nie znalazłem na forum podobnego problemu tak więc wszystkie Nasze wskazówki mogą byc tylko gdybaniem .
Zacznij od sprawdzenia wtrysków.
DC CARS Partner HIPOL i Ge Parts Edpol SAGA Auto,
Najlepsze części do aut Japońskich, Koreańskich, Amerykańskich i Europejskich oraz motocykli, wózków widłowych i samochodów dostawczych.
97-300 Piotrków Trybunalski ul. M. Curie-Skłodowskiej 9
e-mail: d.cecotka@dccars.pl ; www.dccars.pl ; Tel. 781066665
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 12:53
Posty: 695
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS -Sedan

Postprzez Grzyby » 24 sty 2008, 10:07

dcc69 napisał(a):Ja tez nie znalazłem na forum podobnego problemu

Bo czegoś takiego po prostu nigdy nie było.
Sam jestem ciekaw co jest powodem.

Też zacząlbym od wtrysków – w zasadzie to jedyne miejsce gdzie benzyna dostaje się do silnika.
d.pa
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16424 (9/81)
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D
DDV 1.6 LPG

Postprzez alf28 » 24 sty 2008, 10:18

dcc69 napisał(a):Gdyby to były pierścienie to ubywałoby oleju.
no fakt troszke żle się wyraziłem sugerująć tylko pierścienie,bardziej chodziło mi o sprawdzenie kompresji

dcc69 napisał(a):ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak te wtryski i słuchał mechaników.
wtryski można sprawdzić bo to nie są koszty i jest do nich dobry dostęp,ale;gdyby lały wtryski i kompresja była wporządku to nieprzepalone paliwko powinna iść w kolektor wydechowy.tak mi się wydaje.

może MODERATOR powinien to umieścić w dziale Eksploatacja, gdysz jest to; problem związany z silnikiem niż z konkretną marką samochodu.a tam częściej zaglądają fachowcy.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 763
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez qbass » 24 sty 2008, 17:25

alf28 napisał(a):gdyby lały wtryski i kompresja była wporządku to nieprzepalone paliwko powinna iść w kolektor wydechowy.tak mi się wydaje.
Dokładnie. Chyba że ma naprawdę wyrypane pierścienie, to byłoby to możliwe...
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia sprężania.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1062
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez waldii » 24 sty 2008, 21:51

ale z tymi wtryskami to chyba nie ten trop.Kolega pisze,ze auto chodzi normalnie i nie kopci.A tez chyba lejacy wtryskiwacz nie napelni calej komory silnika na 200km.Rozumiem,ze pompka paliwa jest w zbiorniku czy byly tez inne wynalazki w poczatkowej serii FS??A jak auto rano odpala???Moze jak zgasisz silnik to faktycznie puszczajacy wtryskiwacz leje paliwo na cylinder???Nawet nowe pierscienie nie utrzymaja benzyny nad tlokiem.Dziwna sprawa.W motorze na gazniku to byla normalka ale w autku na wtrysku :|
A nic wczesniej nie robiles przy silniku,samo sie tak nagle zrobilo??
waldii
 

Postprzez wiesiek5 » 25 sty 2008, 08:09

Jedyna mozliwa przyczyna dostawania się paliwa do oleju to regulator cisnienia paliwa to taki mały
grzybek na listwie wtryskow , membrama przepuszcza paliwo i wraca się podcisnieniem do kolektora ssącego.
Zdejmij wężyk z niego i zobacz czy nie leje się benzynka.
Masz tam gaz to wyjaśnia problem.
Wiesiek.
Ostatnio edytowano 25 sty 2008, 22:16 przez wiesiek5, łącznie edytowano 2 razy
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 17:04
Posty: 334

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 25 sty 2008, 20:05

waldii napisał(a):Nawet nowe pierscienie nie utrzymaja benzyny nad tlokiem

ja też bym obstawiał pierścienie, ale wiesiek5 też dał dobrą myśl i najłatwiejszą metodę do sprawdzenia.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 10:45
Posty: 204
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Camry V6 ASB '95 LPG /GF 1.8 '97 Koltec/Necam

Postprzez gobinik » 27 sty 2008, 16:48

Jam mam również przypadek z benzyną w oleju.Czyli po odłączeniu od strony listwy wtryskiwaczy regulatora ciśnienia benzyny nie powinna wypływać benzyna?
gobinik
 

Postprzez Mario35 » 5 lut 2008, 01:04

Wiec tak panowie cisnienie spręzania sprawdzoine 1-14, 2-13, 3-13,5, 4-14 wiec chyba pierscienie przy takim coisnieniu odpadają powtarzam autko rano pali na dotyk nigdy nie chodziło nawet na moment na 3 cylindry ,na świecach przrwa 1,1 sprawdziłem wszystkie swiece ceglane ładnie palą oczywiscie NGK do tej mazdy . sciagłem weżyk z tego małego regulatorka na listwie wtrysków nic nie leje sucho .
Chciałem dodac jerzdze krótkie trasy i duzo na ssaniu ,które dziła i sie oczysiscie wyłancza silnik pracuje na 800 na wolnych obrotach ,i jezdze bardzo delikatnie nie przeciagając na biegach mechanicy od wtrysków i gazników sugerują za bogatą mieszanke paliwa ,filtr powietrza czysty i przepływomierz sprawny
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2008, 21:32
Posty: 4
Skąd: Chorzów

Postprzez alf28 » 5 lut 2008, 09:15

Mario35 napisał(a):mechanicy od wtrysków i gazników sugerują za bogatą mieszanke paliwa
analiza spalin powinna to wyjaśnić,choć nie wydaje mi się;zeby to było to
Mario35 napisał(a):Chciałem dodac jerzdze krótkie trasy

jak krókie; kilometr,dwa,...
Mario35 napisał(a): i duzo na ssaniu ,które dziła i sie oczysiscie wyłancza
po jakim czasie(odcinku)
się wyłancza
Mario35 napisał(a):jezdze bardzo delikatnie nie przeciagając na biegach
może za delikatnie :|
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 763
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez muunek » 6 lut 2008, 07:23

Mi również nie przychodzi nic do głowy.
Miałem identyczny przypadek(benzyna w oleju), lecz w aucie gaźnikowym, z mechaniczną, membranową pompką paliwa – po pęknięciu membrany benzyna dostała się do korpusu silnika, ale opisanego przez Mario35 przypadku nie potrafię sobie wyjaśnić.
Jasny ceglany kolor świec wskazywałby na przepalanie cieczy chłodzącej, zużycie pierścieni również spowodowałoby odbarwienie się elektrod świec wskazując na przepalanie oleju, który by wtedy mógł dostawać się do komory sprężania, pojawiłoby się wtedy dymienie z wydechu...

Dla mnie opisany przypadek również jest zagadką.
Czekam na jej rozwiązanie.

Pozdrawiam
M
[b]serwis kotłów gazowych i olejowych instalacja C.O i Cwu/SOLARY[/b] – darmowa energia. Masz problemy, pytania, pisz na PW z chęcią odpowiem, doradzę, przyjadę, naprawię...
Pochwalę się jednocześnie moim COMPREXEM...;0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 913 (0/8)
Skąd: Kostrzyn Wlkp - okolice
Auto: mazda 626 2,0 D comprex 1993

Postprzez Redoo » 2 gru 2008, 20:36

nadal sie zastanawiam jakim cudem tam mogła sie dostać benzyna?!czy istnieje taka możliwość z układem wtryskowym?!jestem po szkole mechanicznej nie praktykuje mechaniki ale coś tam w głowie zostało i dziwi mnie to z drugiej strony moja Mazda nieraz mnie zaginała!~Jesteś pewien co do swoich stwierdzeń?jeżeli tak to tak jak pisał Hugo jezeli nie chcesz mieć agonii silnika :| ale nadal sie upieram ze to niemożliwe!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1040
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez żubr » 3 gru 2008, 16:50

Benzyna dostaje się do oleju przez nieszczelności między tłokiem a cylindrem. Przyczyną jest oczywiście niespalenie benzyny, czyli albo mieszanka jest zbyt bogata/leje wtrysk lub niedomaga układ zapłonowy (słaba iskra). W ostateczności bardzo duże wyeksploatowanie silnika – słaba kompresja (wytarte tuleje cylindrów i pierścienie tłokowe, walnięta uszczelka głowicy). Zabity filtr powietrza lub katalizator spalin.
Wtryskiwacze łatwo sprawdzić, wystarczy je wyjąć bez rozłączania węży i przewodów i zakręcić rozrusznikiem, po uprzednim odpięciu czujnika Halla.

Jeśli na bagnecie nie widać wzrostu stanu oleju to nie ma co wpadać w panikę i lawetować auta do mechanika. Benzyna jest bardzo lotna i dlatego tak mocno śmierdzi, pomimo że tak naprawdę dostają się do oleju śladowe ilości. Benzyna miesza się z olejem nie czyniąc szkód, oczywiście jeśli są to śladowe ilości. Zacząłbym od wykręcenia świecy zapłonowej i określenia po jej stanie co dzieje się w cylindrze podczas pracy silnika.
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 09:48
Posty: 39

Postprzez Redoo » 3 gru 2008, 17:32

żubr no patrz nawet nie pomyślałem o tym <glupek2> ciekawe rozwiązanie podałeś!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1040
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez adam626 » 6 gru 2008, 19:44

a co się dzieje z ciśnieniem paliwa w listwie po zgaszeniu silnika
może przepuszczajacy wtrysk pokapuje przez całą noc aż zejdzie ciśnienie z listwy
benzyna przecieknie łatwo przez pierscienie i rano silnik dobrze odpala (może lepiej bo ma bogato)
puszczanie wtrysku może być na tyle małe że nie przeszkadza podczas pracy
"Ruch wielkomiejski jest to suma cudem unikniętych katastrof" Tuwim
Kupię mx-6 GD F2Turbo preferowany kolor biały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD91 2.2 Carb+LPG OMVL/BLOS +
626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6