Słabe ładowanie akumulatora jaka przyczyna??

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 16:06

Witam

Kupiłem jakies 6 miesiecy temy Madzie 626 z 98roku 2 litry w benzynce. Ostatnio borykam sie z problemem słabego ładowania w mojej Madzi. Dokładniej po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł ładowanie oscyluje w granicach 13.20V do 13,30V. Na poczatku myślałem że to alternator lecz po wymianie alternatora na nowy ładowanie w dlaszym ciągu oscyluje na tych samych wartościach czy ktos sie spotkał z czymś takim??
Bardzo proszę o pomoc.

P.S Wszystkiego Najlepszego w 2008 Roku!!
Ostatnio edytowano 4 sty 2008, 13:26 przez maxior, łącznie edytowano 1 raz
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez brii » 1 sty 2008, 16:23

Akumulator stary czy nowy??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8245 (55/56)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 16:35

Akumulator nowy 60Ah.
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez qbass » 1 sty 2008, 17:19

Regulator napięcia?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1064
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 17:23

Hmm
Nie wiem nie sprawdzałem a gdzie w aucie moge znalesc regulator napiecia. Może ktos wie jaki jest koszt takiego regulatora.
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez brii » 1 sty 2008, 17:26

maxior – a czy przypadkiem akumulator nie powinien być troszkę mniejszy??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8245 (55/56)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 17:30

Sorka za lamerskie pytanie. Ale co do mechaniki samochodowej nie znam sie na tym poprostu. Chodzi ci regulator napiecia w alternatorze?? Jesli tak to mój trzeci alternator bo za kazdym razem podejrzewałem z mechanikiem ze to jednak regulator napiecia lecz po 3 alternatorze to raczej nie możliwe. Alternatory poszły do wymiany a problem pozostał....a Madzia cierpi. :–(
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 17:34

Własnie co do akumulatora raczej nie sprawdzałem w autodata i moj model ma 60Ah dodam ze autko jest z klimką. Jednak na sto procent nie jestem pewien. Może ktos na forum jest lepiej zorientowany co do wielkosci akumulatora?? Pozdrawiam
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 17:47

Akumulator dokładniej jego wielkosc w ampero godzinach nie ma nic do rzeczy gdyz nawet na za duzym akumulatorze napiecie ładowania powinno byc normalne tzn w granicach 13.8V do 14.2V.
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez Grzyby » 1 sty 2008, 18:10

brii napisał(a):maxior – a czy przypadkiem akumulator nie powinien być troszkę mniejszy??

to nie ma nic do rzeczy

maxior, a ciebie proszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu.
tata :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 16580 (8/78)
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Mazda 6 GY MZR-CD
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 18:15

Ok napewno sie zapoznam gdyz czytam forum od dawna ale dopiero dzis postanowiłem poddac sie rejestracji :D Dzięki za wszelkie sugestie.
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez Grzyby » 1 sty 2008, 18:21

Więc polecam w szczególności punkt 4 regulaminu + ostatni akapit
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
:)
tata :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 16580 (8/78)
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Mazda 6 GY MZR-CD
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D

Postprzez Misiek-Bełchatów » 1 sty 2008, 18:23

A pasek sprawdzałeś czy się nie ślizga ? skoro 3 alternator to mało prawdopodobne jest żeby wszystkie były wadliwe ...
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1208
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 18:29

Pasek jest nowy Goodyear zmieniany razem z alternatorem wiec chyba nie to raczej w dodatku nie jest luzny.
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez maxior » 1 sty 2008, 20:15

Czytałem regulamin choc czasem ciezko cos znalesc w szukajce. Wracajac do tematu myślałem ze to moze sub który jest zamontowany w bagazniku. Sprawdziłem jednak nie to, odłączyłem zupełnie lecz poziom ładowania pozostał taki sam jak był wczesniej przy włączonych światłach i odpalonym silniku. Zreszta kiedy włączam radio i podgłaszam znacznie radio napiecie nie spada zbyt mocno. Wygląda mi na to że gdzies sie gubi ten woltarz. Jakies inne sugestie??
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez lichy » 1 sty 2008, 21:24

Sprawdź przewód masy między silnikiem a nadwoziem. <głaszcze> Musi być pewne połączenie.
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Auto: mazda CA KL SGI
mazda GY LF LPFI

Postprzez brii » 2 sty 2008, 10:27

Napewno za duża pojemność akumulatora nie ma wpływu?? Ja bym taki pewny nie był, chociaż nie twierdzę, że jest to przyczyną aż takiego spadku napięcia...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8245 (55/56)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo

Postprzez chudy » 2 sty 2008, 20:53

lichy napisał(a):Sprawdź przewód masy między silnikiem a nadwoziem

Do tego radziłbym sprawdzić opór przepływu prądu od alternatora/regulatora napięcia do aku – czy czasem nie ma słabego styku na bezpieczniku albo innych złączach. A jeszcze prościej porównać napięcie na odpalonym silniku i zapalonych światłach między akumulatorem a wyjściem regulatora. Jeśli na aku będzie niższe a na regulatorze normalne to problem tkwi w przewodach :).
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1039
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez maxior » 2 sty 2008, 23:22

chudy napisał(a):
lichy napisał(a):Sprawdź przewód masy między silnikiem a nadwoziem

Do tego radziłbym sprawdzić opór przepływu prądu od alternatora/regulatora napięcia do aku – czy czasem nie ma słabego styku na bezpieczniku albo innych złączach. A jeszcze prościej porównać napięcie na odpalonym silniku i zapalonych światłach między akumulatorem a wyjściem regulatora. Jeśli na aku będzie niższe a na regulatorze normalne to problem tkwi w przewodach :).



Witam ponownie, te dwie rzeczy sprawdzone wszystko w normie. Napiecie na akumulatorze i alterantorze sa takie same. Problem pozostał dalej nie rozwiazany.
Dodam ze zuważyłem iz czasem spadaja mi bardzo obroty tzn przy wsysprzęglaniu
spda do 200 moze 300 obrotów po czym wraca do normalnej wartosci obrotów czyli 800 na luzie. Nie wiem czy to ma cos do rzeczy ale pisze co widze.
 
Od: 1 sty 2008, 15:51
Posty: 25
Skąd: Birmingham

Postprzez Grzyby » 4 sty 2008, 10:10

Obstawiam jednak uszkodzenie alternatora w takiej sytuacji.

I proszę o poprawne nazwanie tematu (w regulaminie są przykłady). Czas 24h od teraz (chociaż już powinno leżeć i gnić w koszu)
tata :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 16580 (8/78)
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Mazda 6 GY MZR-CD
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6