FOTORELACJA – Samodzielna wymiana sworznia wachacza i końcówki drążka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez KRZYSIU » 28 lis 2007, 22:45

Sworzeń wachacza 18mm zamocowany na 3 sruby
dobrze jest popsikać śruby srodkiem WD40 JEDEN DZIEN WCZESNIEJ przed odkręceniem ja tak zrobilem i poszlo gladko

Górna sruba sworznia.
Obrazek
dolna sruba.
Obrazek
Rozmiar klucza 17
Obrazek
dolna też 17
Obrazek
sruba trzymająca sam sworzeń przed wysunieciem klucz rozm 14
Obrazek
po odkreceniu od wachacza i wysunieciu sruby tzymającej sworzeń
Obrazek
oto stary sworzeń zamontowany nie wyglądal tak żle
Obrazek
nowy dla porównania
Obrazek
wsówamy nowy sworzeń i blokujemy go srubą przed wysunieciem
Obrazek
przykrecamy spowrotem do wachacza dwóma srubami
Obrazek

Podepne odrazu wymiane końcówki drążka
potrzebne narzędzia :)Obrazek


stara końcówka z zawleczką blokująca srubę przed odkręceniem trzeba ją wyciągnąc


Obrazek
następnie odkręcamy nakrętkę klucz rozmiar 17
Obrazek
poluzniamy nakrętkę kontrującą końcówke klucz rozmiar 17
Obrazek
wybijamy koncówke mi pomóg w tym mlotek
Obrazek
stara końcówka po odkręceniu od drążka
Obrazek
dla porównania
Obrazek
to już po przykręceniu nowej końcówki
Obrazek

Zadowolony wlascićel samochodu to taki który ma sprawna Mazde :]

Proszę to wstawić tam gdzie trzeba lub usunąć
Ostatnio edytowano 11 sty 2009, 01:29 przez KRZYSIU, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 20:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez TALREP » 29 lis 2007, 08:29

dodal bym jeszcze, ze przy wymianie koncowki drazka dobrze jest oznaczyc miejsce do ktorego koncowka byla dokrecona (dlugosc drazka) zeby pozniej przy ustawianiu geometrii bylo mniej do krecenia ;) I generalnie przydaloby sie dodac info o koniecznosci sprawdzenia geometrii przy takich wymianach :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 15:30
Posty: 614
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez LuK » 29 lis 2007, 11:59

dobra fotorelacka, KRZYSIU duzy masz przebieg ze to wymieniales czy jakies zmeczenie materialu przy kontakcie z dziura?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:30
Posty: 124
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez Artiks » 29 lis 2007, 12:43

Fotorelacja <spoko> Sworznie jakiego producenta zamontowałeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 11:17
Posty: 1594 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> SEAT ALTEA

Postprzez sps-snipers » 29 lis 2007, 15:04

Fotorelacja.OK ;)
www.mazda-323.pl
Zapraszamy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1173
Skąd: Gliwice
Auto: Była 323F Z5 ..
jest E46 :–)

Postprzez KRZYSIU » 29 lis 2007, 19:31

TALREP napisał(a):dodal bym jeszcze, ze przy wymianie koncowki drazka dobrze jest oznaczyc miejsce do ktorego koncowka byla dokrecona (dlugosc drazka) zeby pozniej przy ustawianiu geometrii bylo mniej do krecenia ;) I generalnie przydaloby sie dodac info o koniecznosci sprawdzenia geometrii przy takich wymianach :)


O tym zapomnialem wspomniec, ale jak chcialem odkręcic nakrętkę kontrującą to odkręcila sie razem z drążkiem i nie mialem problemu,(z zaznaczaniem drążka) poprostu przykręcilem końcówkę spowrotem i dociąglem .Ale zbierzność i tak muszę ustawić.

Przebieg mam 182 tyś.,wygląd nie wskazywal na takie zużycie dopuki nie odkręcilem i nie zobaczylem samemu, diagnosta na przeglądzie zerowym stwierdzil, ze jest wszystko wporządku ,ale mi nie podobal sie wygląd sworzni i końcówek więc wolalem wymienić , pierwszy raz samemu wymienialem sworznie i końcówki czas jaki mi to zajelo to jakies póltorej godziny.

Sworznie firmy CTR, a kńcówki chyba 555 takie mi w sklepie polecili i cena też byla przystępna okolo 42 zl za sztuke, wiec wolalem wymienić przed zimą żeby niemieć niespodzianek na drodze.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 20:06
Posty: 35
Skąd: Poddębice
Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96

Postprzez krzychu22t » 24 cze 2008, 08:02

mam jedno pytanie dotyczące, śruby trzymającej sam sworzeń przed wysunięciem (klucz rozm 14) – jakiej klasy twardości powinna byc? Ktos u mnie wczesniej wymienial sworznie i zastosował zwykle – po demontażu niewiele z nich zostalo a chciałbym skrecić to juz porządnie – w końcu to dość ważny dla bezpieczenstwa element.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 13:05
Posty: 7
Skąd: Toruń
Auto: 323 BG 1.3 8V

Postprzez SebaT74 » 24 cze 2008, 15:52

Dostaniesz śruby w komplecie, w każdym razie ja tak miałem jak kupowałem do BG
Co byśmy robili bez naszych magdalenek :)
Kupie 4 felgi stalowe do BA Z5

Moje autka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 23:22
Posty: 37
Skąd: Rybnik
Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA

Postprzez lama » 24 cze 2008, 19:54

A jak to jest z dokręcaniem tych śrub? na czuja do oporu czu potrzebny jest klucz dynamometryczny czy jakoś tak :) ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 22:50
Posty: 181
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Majlo » 25 cze 2008, 10:48

Przy wymianie końcówek drążka to oczywiste że trzeba ustawić zbieżność ale czy przy wymianie samego sworznia też jest taki obowiązek? I jeszcze pytanie czy do mojej 323F Ba 1996r na 100% bedzie sworzeń 18mm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 14:06
Posty: 152
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Pikvl » 26 cze 2008, 21:45

Majlo napisał(a):Przy wymianie końcówek drążka to oczywiste że trzeba ustawić zbieżność ale czy przy wymianie samego sworznia też jest taki obowiązek? I jeszcze pytanie czy do mojej 323F Ba 1996r na 100% bedzie sworzeń 18mm?


tak od bodajrze 95 r. są 18mm ja mam 94r i też już sa 18 bo tych mniejszych już cieżko dosta ja nowa zwrotnice rozwiercałem;)
Moje Oczko w Głowie MX-3 =>Komentujcie:)
Druga Zabawka BMW 318ti e36
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=49379
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2006, 15:49
Posty: 26
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1.6 16V 1994r.

Postprzez lama » 26 cze 2008, 22:29

Jestem po wymianie... bez dobrych narzędzi i kanału to jest maskara, o ile lewa strona luzik to prawa mi z 1,5 h zajeła tak była zapieczona :) pół Wd wypsikałem bo nie mogłem wybić tej śruby z zwrotnicy... Kolejne doświadczenie z madzią i zaoszczędzona kasa w portwelu. Sworznie kupiłem 555 mam nadzieje że trochę posłużą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 22:50
Posty: 181
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez sps-snipers » 31 lip 2008, 20:54

Jakos kiedys wymienailem sworzen ,nieustawialem zbieznosci i bylo oki.Dzis zas wymienialem i zas bedzie oki:)Zbiezność sie ustawia tylko po wymianie koncowek i wymianie amorkow :)
www.mazda-323.pl
Zapraszamy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1173
Skąd: Gliwice
Auto: Była 323F Z5 ..
jest E46 :–)

Postprzez najko » 6 paź 2008, 16:10

mam takie pytanie, czy śruba trzymająca sworzeń jest wkręcana czy mozna ją wysunąć?
najko
 

Postprzez Gość » 6 paź 2008, 16:22

najko napisał(a):mam takie pytanie, czy śruba trzymająca sworzeń jest wkręcana czy mozna ją wysunąć?
śruba jest włożona i zabezpieczona nkrętką, jak jej nie wyjmiesz to nie wyciągniesz sworznia :]
Gość
 

Postprzez najko » 6 paź 2008, 16:43

no tak ale czy tylko nakretka ja zabezpiecza przed wyciagnieciem czy jeszcze w uchwycie jest gwint...
najko
 

Postprzez Gość » 6 paź 2008, 16:51

nie ma nic oprócz rdzy... :) gwint tylko pod nakrętką
pozdrówki
Gość
 

Postprzez najko » 6 paź 2008, 16:56

to jutro bede z nia walczyl dalej...pozostale sruby poszly i nakrętka od tej pechowej tez sie odkrecila a ona nawet wybic sie nie chce:) ale nie dam jej sie:P
najko
 

Postprzez cybuhh87 » 24 gru 2008, 19:48

witam...mialem mala przygode na sniegu moja mazda,uderzylem bokiem samochodu w kraweznik, po czym kierownica w czasie jazdy zaczela ciezko chodzic...czy przyczyna moze lezec w koncowce drazka?? z gory dziekuje za odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 09:55
Posty: 11

Postprzez MaciekM » 6 sty 2009, 00:26

Wielkie dzięki za tą fotorelacje :)
bardzo ułatwiła mi prace, chociaż i tak było ciężko z pierwszym walczyłem ponad 3h z drugim prawie 2h ( Śruba w piaście zapieczona na amen ) musiałem stosować "młotkoterapie " ale to i dobrze bo wymieniłem na wzmocniona śrubę na klucz 17 ( w przyszłości będzie łatwiej odkręcić.

Pozostała mi tylko zbieżność do ustawienia ...
Wielki Szacun i oby więcej tego typu fotorelacji :)
MaciekM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323