Ciężko wchodzą biegi 2 i 4. Co to takiego?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Młody B-B » 4 maja 2007, 21:45

Mam taki problem. Dzisiaj chciałem szybko ruszyć, koła podskoczyły i od tego momentu okropnie ciężko wchodzą biegi 2 i 4. Jeszcze większy problem jest z wybiciem biegów. Może ktoś wie co się mogło stać?
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 22:12
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała/Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez GofNet » 4 maja 2007, 22:14

Sprawdź poduchy pod silnikiem i skrzynią.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Młody B-B » 4 maja 2007, 22:43

GofNet napisał(a):Sprawdź poduchy pod silnikiem i skrzynią.


Tak właśnie myślałem ale nie chciałem nic sugerować.
Dzięki GofNet
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 22:12
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała/Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez Briareos » 5 maja 2007, 02:06

Jeśli poduchy są OK to jeszcze zajrzyj czy ta gumowa tuleja przy skrzyni, na której siedzi drążek, nie ma luzu. Jak ma to wymień.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Mirek » 7 maja 2007, 10:44

zgadzam się z tym co powiedział Briareos to najprostszy temat do wykrycia, i zarazem dość popularny temat w tych autach. A jak Ci działa sprzęgło? nie ślizga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Młody B-B » 7 maja 2007, 18:06

Don Szturchen napisał(a):A jak Ci działa sprzęgło? nie ślizga?


Sprzęgło było i jest ok. Muszę sprawdzić te poduszki i tą tuleję ale od wczoraj jest trochę lepiej biegi wchodzą bez problemu ale trochę gorzej jest z ich wyjęciem. Może któreś mocowanie się poluzowało i się przestawia. Jest to możliwe?
Była Mazda 323F (BA) 1.8 16V a teraz będzie Mazda 323F (BA) 2.0 V6 GT a może MX-6 ?.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 22:12
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała/Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez Mirek » 7 maja 2007, 22:07

Młody B-B napisał(a):od wczoraj jest trochę lepiej biegi wchodzą bez problemu ale trochę gorzej jest z ich wyjęciem.


no i właśnie dlatego obstawiałbym luzy na tulei, jeśli są to niema reguły, czasem wchodzą biegi jak złoto a czasem się blokują. a próbowałeś np. przed wrzuceniem biegu 'pomieszać' nieco lewarkiem, żeby się 'ułożył we właściwą pozycję' i wtedy wrzucać delikatnie bieg? spróbuj (kiedy się blokują) wtedy trochę delikatnie ruszać lewarkiem w różne kierunki i wtedy wrzucać/wyciągać bieg. jeśli tak się dzieje to zajrzyj na te tuleje.

zerknij sobie tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26071
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Młody B-B » 7 maja 2007, 23:20

Don Szturchen napisał(a):
Młody B-B napisał(a):od wczoraj jest trochę lepiej biegi wchodzą bez problemu ale trochę gorzej jest z ich wyjęciem.


no i właśnie dlatego obstawiałbym luzy na tulei, jeśli są to niema reguły, czasem wchodzą biegi jak złoto a czasem się blokują. a próbowałeś np. przed wrzuceniem biegu 'pomieszać' nieco lewarkiem, żeby się 'ułożył we właściwą pozycję' i wtedy wrzucać delikatnie bieg? spróbuj (kiedy się blokują) wtedy trochę delikatnie ruszać lewarkiem w różne kierunki i wtedy wrzucać/wyciągać bieg. jeśli tak się dzieje to zajrzyj na te tuleje.

zerknij sobie tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26071


Znalazłem już ASO w Katowicach to będę musiał do nich podjechać po te tuleje.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 22:12
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała/Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez Mirek » 8 maja 2007, 00:01

Młody B-B napisał(a):Znalazłem już ASO w Katowicach to będę musiał do nich podjechać po te tuleje.
Dzięki wszystkim za pomoc.


Hej czemu tak z rozpędu? Zaglądałeś pod auto ?? Wjechanie na kanał nic nie kosztuje (no chyba że ktoś niema możliwości wjechać na kanał za darmo ;P ) Sprawdź pierwsze czy to aby na pewno wina tego, poza tym wcale nie znaczy że musisz mieć nowe może wystarczy je przeczyścić albo dokręcić nakrętkę (można nią skasować luz jeśli nieduży). Chyba że faktycznie nie zależy Ci na kasie tylko na efekcie.

Poza tym jeśli jesteś z Bielska to możesz to załatwić w Euro Moto Plus (niech Cię nazwa nie zmyli ;) zajmują się japończykami i koreańczykami – salon Kia i przy okazji części do Mazdy oryginalne w całkiem niezłych cenach

Warszawska 154
Bielsko-Biała

tel do sklepu: 033 8282465

i albo w Inter Cars albo w JC Auto też mieli tylko już teraz nie pamiętam w którym z powyższych, na wszelki wypadek podam Ci oba namiary

Inter Cars SA o/Bielsko-Biała
ul. Wajdeloty 2

tel: 033 8123524
fax: 033 8104451
email: bielsko@intercars.com.pl

JC Auto Filia 1 Bielsko Biała
ul. Hałcnowska 194

tel: 033 8117734
fax: 033 8220097
email: bielskobiala@jcauto.pl

JC Auto Filia 2 Bielsko Biała
ul. Hiacyntów 4

tel: 033 4975052
fax: 033 4973838
email: bielskobiala1@jcauto.pl

no i oczywiście możesz zapytać u Smirnoffa http://carspeed.pl/portal/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez siwy_dymek » 8 maja 2007, 09:21

A ja proponuje CarMax,
43-300 Bielsko-Biała
ul. Żywiecka 179a
tel: (33) 819 22 00
tel: (33) 819 22 14

Wystarczy umiejetnie zagadac i mozna wynegocjowac nizsze ceny niz w Inter Carsie! Czesci sa przewaznie dostepne na miejscu albo na drugi dzien. I do tego fachowy sprzedawca
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Młody B-B » 8 maja 2007, 19:27

Dzisiaj dzwoniłem do CarMaxu ale w sprawie przegubów i może coś zorganizują. Jutro mają do mnie dzwonić to przy okazji zapytam o te tuleje.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Była Mazda 323F (BA) 1.8 16V a teraz będzie Mazda 323F (BA) 2.0 V6 GT a może MX-6 ?.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 22:12
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała/Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez Młody B-B » 28 wrz 2007, 13:04

Znalazłem problem ciężko wychodzących biegów 2 i 4. Kilku klientów nie wzięło przez to auta w obawie że to skrzynia i pojechałem do mechanika. On po kilku minutach stwierdził że trzeba wyregulować mieszadło w kabinie. Wszystko zajęło mu 30 min i skrzynia chodzi jak marzenie.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 22:12
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała/Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323F (BA) 1.8 16V

Postprzez banan11 » 28 wrz 2007, 14:47

Jeszcze dodam coś od siebie jeśli mowa już o sklepach:
polecam InterCars.
W Kioto (JC) trzeba uważać żeby nie kupić taniego i beznadziejnego zamiennika.
Pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323