ET Felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kamilos83 » 5 kwi 2007, 22:32

Witam,
mam krótkie pytanie, czy felga 195/50/15 ET 25 wejdzie do mazdy 323 f(bg)..i czy bardzo by wystawało koło poza obrys auta?? może ktoś ma takie założone i może się podzielić wrażeniami z jazdy?Mam upatrzone ładne aluski, ale boję się że ET 25 jest za małą wartością..
szukałem informacji na forum, ale nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 17:50
Posty: 10
Skąd: warszawa
Auto: mazda 323f 94r 1,6 16v lpg

Postprzez Winetou » 5 kwi 2007, 22:36

raczej nie będzie to ze sobą śmigać – jakby ET było za duże to mógłbyś problem rozwiązać dystansami, ale tak to może być problem – szukaj raczej czegoś z ET35 :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 17:06
Posty: 1740
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez kamilos83 » 5 kwi 2007, 22:39

Chyba masz rację, lepiej będzie szukać czegoś bardzie zbliżonego do ET 38..a wiadomo jakie ET najmniejsze można wstawić, bez obawy o optarcia i zbytnie wystawanie koła poza auto?
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 17:50
Posty: 10
Skąd: warszawa
Auto: mazda 323f 94r 1,6 16v lpg

Postprzez SALWA » 6 kwi 2007, 12:10

Wejdzie... dopiero co sprzedałem takie felgi.. ale musisz sie liczyć z tym że jak wrzócisz takie ET to nie ma wożenia wiecej niż 1 osoby z tyłu :D
Mazda .. :)
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 19:33
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda Mx-3 1.6 16v

Postprzez krystian28 » 6 kwi 2007, 21:11

Ja mam ET38 i pasuje idealnie a posiadam Mazde 323c 95r
krystian
Początkujący
 
Od: 20 sty 2007, 16:12
Posty: 10
Skąd: szczecin
Auto: 323c 1.5 16v 95 r.

Postprzez kamilos83 » 7 kwi 2007, 11:14

dzięki za info, jednak juz upatrzyłem fajne aluski z ET 35, więc powinno byc z nimi mniej kłopotu.
Chociaż trochę mi szkoda tamtych :(
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 17:50
Posty: 10
Skąd: warszawa
Auto: mazda 323f 94r 1,6 16v lpg

Postprzez SALWA » 7 kwi 2007, 19:06

Wiesz to zalezy do czego chcesz używać to auto... jeśli nie wozisz ludzi na tylnej kanapie to czym bliżej felga nadkola tym lepiej wyglada...ale jeśli np wozisz dzieci czy ziemniaki to trzeba zdecydować sie na coś z większym ET żeby sie chowało albo twarde zawieszenie :)....

Ja teraz np poszukuje Borbetów 16x9 z ET 15 :)... do tego stożkową oponkę i będą wyglądały malina... ale wiem że auta już nie załaduje na max :)
Mazda .. :)
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 19:33
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda Mx-3 1.6 16v

Postprzez .:MarciN:. » 7 kwi 2007, 19:16

w 323BG z tyłu mam 15stki z ET 25 – 3 osoby z tyłu i jedna w bagażniku dało rade – nic nie ocierało (aluski układają równo z linią boczną autka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 21:06
Posty: 349 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez kamilos83 » 8 kwi 2007, 20:14

Powiedz mi MarciN jak sie jezdzi na tych felgach? pogorszyla sie trakcja, czy raczej odczuwasz poprawe?..mam dylemat bo wyczytalem na forum cytuje :
magicadm napisał(a):Oprócz zmiany obciążeń kół zmienia się rozkład sił w układzie kierowniczym. Przy bardzo dużym przesunięciu ET – np o 10 mm na koło autko może zaczać "myszkować" po drodze tracić stabilność w koleinach i na zakrętach, a przy hamowaniu nałuku po prostu wyp... nas na drzewo

Zmiana ET to nie tylko tarcie oponek o nadkola, ale zmiana "geometrii" (nie weim jak to "lepiej nazwać) samochodu
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 17:50
Posty: 10
Skąd: warszawa
Auto: mazda 323f 94r 1,6 16v lpg

Postprzez ggumis » 31 paź 2007, 16:43

mam trochę głupie pytanie :D czy jeśli mam 3 felgi z ET 45 (standardowe ET dla mazdy 323C Z5) i jedna felga ma ET 49 (prawe tylne koło) i jest taki problem że lekko mi ściąga auto na lewo dodam że zbieżność przedniej osi była ustawiana ale i tak ściąga dalej na lewo choć może mniej . Czy powodem tego jest złe ET?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez TALREP » 31 paź 2007, 19:08

ggumis napisał(a):mam trochę głupie pytanie :D czy jeśli mam 3 felgi z ET 45 (standardowe ET dla mazdy 323C Z5) i jedna felga ma ET 49 (prawe tylne koło) i jest taki problem że lekko mi ściąga auto na lewo dodam że zbieżność przedniej osi była ustawiana ale i tak ściąga dalej na lewo choć może mniej . Czy powodem tego jest złe ET?


Na zimowkach mam ET45 (oponki standart 175/70/13) w poniedziałek złapałem gumę i przez dwa dni miałem zapas na prewym przednim kole (ET 38) i nie czyłem żeby autko sciągało czy w ogóle inaczej się zachowywało
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 15:30
Posty: 582
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Mazdaxxx » 31 paź 2007, 20:59

oto foto 195/50/15 ET 25 w 323 bg z tyłu nie moge wozic wiecej niz 2 chudych osob albo 1 grubasa na srodku bo obcieraja ;p
Obrazek
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 11:51
Posty: 722
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Mazdaxxx » 31 paź 2007, 21:03

kamilos83 napisał(a):Powiedz mi MarciN jak sie jezdzi na tych felgach? pogorszyla sie trakcja, czy raczej odczuwasz poprawe?..mam dylemat bo wyczytalem na forum cytuje :
magicadm napisał(a):Oprócz zmiany obciążeń kół zmienia się rozkład sił w układzie kierowniczym. Przy bardzo dużym przesunięciu ET – np o 10 mm na koło autko może zaczać "myszkować" po drodze tracić stabilność w koleinach i na zakrętach, a przy hamowaniu nałuku po prostu wyp... nas na drzewo

Zmiana ET to nie tylko tarcie oponek o nadkola, ale zmiana "geometrii" (nie weim jak to "lepiej nazwać) samochodu


ja powiem tak po zakretach trzyma sie ja przyklejona tam gdzie wylatywalem na 165/70 r13 przy 60 km/h teraz spokojnie wlatuje setka zuca mnie po auie tak ze usze sie kierownicy trzymac a mimo to nie przypiszczy i wchodzi głądko hmm koleiny matko boska tylko nie koleiny nie mam wspomagania jak mnie zacznie zucac to nie wiem co sie dzieje hehe no i krecenie na parkingu ze 195 ;p;p bez wspomagania hmmm hamulec jest lepszy lepiej hamuje jednak ciezej reaguje zeby zahamowac z pichami ostrymi trzeba mu teraz ostro deptnac do podlogie przedtem nie trzeba bylo tak hmm auto nieznacznie zesłabło na szerszych kapciach licznik nie przekłamuje i to w sumie tyle pozdro :)
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 11:51
Posty: 722
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez TALREP » 31 paź 2007, 21:45

nalezy zauwazyc jeszcze jedna rzecz ---> zakladajac felgi z wiekszym ET, dystanse czy poprostu zmniejszajac profil opony auto faktycznie lepiej sie prowadzi, ale duzo bardziej cierpi zawieszenie jak i powstaja wieksze naprezenia na calej budzie. nie zapominajmy, ze nie zaleznie jakie kola sie zalozy sily dzialajace na auto w zakrecie sa takie same. gdy opony nie sa w stanie przeniesc obciazenia auto wypada z zakretu, natomiast gdy zmienimy kola i auto przy tej samej szybkosci przejezdza zakret, sily ktore wczesniej wyzucily samochod z zakretu nie znikaja, poprostu sa przenoszone na zawieszenie i nadwozie, ktore bardziej cierpia. zwykle powoduje to szybsze zuzycie elementow zawieszenia ale w skrajnych przypadkach moze doprowadzic do uszkodzen karoserii np na laczeniu blach (zwykle w okolicach mocowan elementow zawieszenia takich jak kielichy amortyzatorow)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 15:30
Posty: 582
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Mazdaxxx » 31 paź 2007, 22:53

TALREP napisał(a):skrajnych przypadkach moze doprowadzic do uszkodzen karoserii np na laczeniu blach (zwykle w okolicach mocowan elementow zawieszenia takich jak kielichy amortyzatorow)

a to musiałby być zgn