Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)

Postprzez sadcom » 6 sty 2007, 19:00

Witam – spaliła się w mojej Mazdzie żaróweczka (światła mijania) – tylko jak ją wymienić...heh?? :(

Temat uaktualniony / Myjk
 
Posty: 2
Od: 6 sty 2007, 18:57

Postprzez tomekrvf » 6 sty 2007, 19:16

A nie masz instrukcji obsługi samochodu?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
 
Posty: 2173
Od: 9 gru 2003, 19:51
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 6 sty 2007, 19:22

tomekrvf napisał(a):A nie masz instrukcji obsługi samochodu?

Naprawdę, bez instrukcji nie można "wykumać"???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 3472
Od: 31 gru 2004, 02:28
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez sadcom » 6 sty 2007, 19:38

W tym problem że nie mam...kupilem autko bez instrukci obsługi. Kumać...mozna, ale po co niepotrzebnie grzebać. Co mam całą lampe wyciągnąć..?
 
Posty: 2
Od: 6 sty 2007, 18:57

Postprzez tomekrvf » 6 sty 2007, 19:56

magicadm napisał(a):Naprawdę, bez instrukcji nie można "wykumać"?

Wywnioskowałem, że pytający jest na tyle nieobyty z samochodami że potrzebuje dodatkowych wskazówek które są np w instrukcji obsługi.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
 
Posty: 2173
Od: 9 gru 2003, 19:51
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 6 sty 2007, 23:26

sadcom napisał(a):kupilem autko bez instrukci obsługi
Odbierz PW a Twoje życie się zmieni...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. I uzupełnij swój profil, aby inni mogli wiedzieć, że Twoje życie się zmieniło... (w skrócie: Mazda 6 GG, silnik, rok produkcji, wersja wyposażenia, inne dane, miasto zamieszkania.)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
 
Posty: 2178
Od: 17 lis 2004, 18:33
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez gieroj » 7 sty 2007, 17:52

należy zdemontować lampe albo podjechać do jakiegoś serwisu pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 43
Od: 24 sie 2006, 19:27
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez darow » 17 sty 2007, 01:42

gieroj napisał(a):należy zdemontować lampe albo podjechać do jakiegoś serwisu pozdrawiam


zeby wymienic jakakolwiek zarowke w przednich reflektorach w mazdzie 6 nie trzeba nic demontowac!
a sama wymiana jest prosta, wystarcza zgrabne paluszki i lusterko zeby najpierw zobaczyc co i gdzie jest w reflektorze.
Avatar użytkownika
 
Posty: 306
Od: 14 cze 2006, 01:01
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: Mazda 6 TS Diesel 136km

Postprzez Karwoś » 17 sty 2007, 23:13

Może w 2.0 tak jest. Ale w 2.3 żeby dobrać się do lewej lampy i np wyienić żarówkę od drogowych to nieźle trzeba się namęczyć. Oj wiem co mówię. :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
 
Posty: 819
Od: 24 lut 2006, 20:01
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez mooj » 21 sty 2007, 20:27

dziś przydarzyło mi się to samo
mazda6 1,8 lewe światło mijania
instrukcję mam:) nawet po polsku
stoi jak byk "ŻARÓWKI W ŚWIATŁACH MIJANIA WYMIENIA SERWIS"
kierunkowskaz wymieniałem – jak budowa cepa owszem proste
drogowe -na oko nie jest większy proplem
mijania -ni w ząb :(
nie jestem uzdolniony mechanicznie ale cokolwiek zrobić umiem – podziwiam darow popieram gieroja
choć rzeczywiście moze po obejtrzeniu w lusterku i przy zgrabnych paluszkach...
ja poległem bez lusterka na macanego nie wyczaiłem
pozdrawiam
 
Posty: 8
Od: 23 cze 2006, 09:57
Skąd: Warszawa
Auto: mazda6 1,8 2003

Postprzez mooj » 22 sty 2007, 16:43

pojechałem zobaczyłem niewiele się nauczyłem
ale już wiem ze wystarczy trochę zręczności i praktyki
 
Posty: 8
Od: 23 cze 2006, 09:57
Skąd: Warszawa
Auto: mazda6 1,8 2003

Postprzez sergiusz27 » 24 sty 2007, 00:17

mooj napisał(a):pojechałem zobaczyłem niewiele się nauczyłem
ale już wiem ze wystarczy trochę zręczności i praktyki


czy w daselu jest ten sam problem wymiany ja mam 2.0 ts 121km i powiem ze, nie jedna zarowke wymienilem w samochodzie metoda prob i bledow ale jesli chodzi o ten model wolal bym czegos nie spieprzyc wiec sie radze.. mam standardowe zarowki a chce wymienic na philipsa blue vision+ ale ze mazda ma soczewki to moze ktos z was jesli wymienial na te czy jest jakas zasadnicza roznica ...chodzi mi niebieskie zimny strumien swiatla.... pozdrawiam
Mój podpis został usunięty przez Administratora, ponieważ był nieregulaminowy. Zachęcam do lektury FAQ Forum!
 
Posty: 2
Od: 13 sty 2007, 21:41
Skąd: london
Auto: mazda6

Postprzez darow » 24 sty 2007, 01:48

sergiusz27 napisał(a):
mooj napisał(a):pojechałem zobaczyłem niewiele się nauczyłem
ale już wiem ze wystarczy trochę zręczności i praktyki


czy w daselu jest ten sam problem wymiany ja mam 2.0 ts 121km i powiem ze, nie jedna zarowke wymienilem w samochodzie metoda prob i bledow ale jesli chodzi o ten model wolal bym czegos nie spieprzyc wiec sie radze.. mam standardowe zarowki a chce wymienic na philipsa blue vision+ ale ze mazda ma soczewki to moze ktos z was jesli wymienial na te czy jest jakas zasadnicza roznica ...chodzi mi niebieskie zimny strumien swiatla.... pozdrawiam


posiadam w/w zestaw w 2.0 dieslu i wszystko dziala ok, takze mozesz smialo zakladac

pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 306
Od: 14 cze 2006, 01:01
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: Mazda 6 TS Diesel 136km

Postprzez tenten » 11 lip 2007, 08:27

Cichyq: czy da się je wymienić bezpośrednio z komory silnika bez demontażu filtra, czy innych elementów?
Avatar użytkownika
 
Posty: 7
Od: 9 lip 2007, 11:53
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM Kombi

Postprzez Pawnik » 11 lip 2007, 09:37

tenten napisał(a):Cichyq: czy da się je wymienić bezpośrednio z komory silnika bez demontażu filtra, czy innych elementów?

Lampa prawa: trzeba odkręcić zbiornik spryskiwaczy i odsunąć go od reflektora.Dostęp b. dobry. Lampa lewa: dostęp gorszy,ale też wykonalny dobrze jest poluzowac i odsunąć skrzynkę bezpieczników i pomanewrowac paluchami ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 591
Od: 12 mar 2007, 21:45
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez tenten » 11 lip 2007, 09:57

Dzięki za pomoc – zaoszczędziliście mi dużo pracy :)
Po pierwszych oględzinach chciałem zdejmować zderzak i wymontowywać reflektory.
Avatar użytkownika
 
Posty: 7
Od: 9 lip 2007, 11:53
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM Kombi

Postprzez Cichyq » 11 lip 2007, 12:10

tenten napisał(a):czy da się je wymienić bezpośrednio z komory silnika bez demontażu filtra, czy innych elementów?


Oczywiscie ze sie da :)
Tak jak napisalem – zrobilem to w 15 minut ;)

Jak jestes z Wroclawia lub okolic, to zapraszam, chetnie Ci pomoge ;)

Pozdrawiam,
Cichy
Ostatnio edytowano 11 lip 2007, 12:18 przez Cichyq, łącznie edytowano 1 raz
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
 
Posty: 167
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Cichyq » 11 lip 2007, 12:12

Pawnik napisał(a):Lampa prawa: trzeba odkręcić zbiornik spryskiwaczy i odsunąć go od reflektora.Dostęp b. dobry. Lampa lewa: dostęp gorszy,ale też wykonalny dobrze jest poluzowac i odsunąć skrzynkę bezpieczników i pomanewrowac paluchami


Nie no, nie robcie sobie jaj z chlopaka :)
Nic nie trzeba odkrecac, wystarczy troche sprytu, popatrzec i pomyslec zanim sie zacznie grzebac.
Bardzo pomocne jest male lusterko i latarka zeby zobaczyc "co z czym sie je" :)

Acha, proponuje przetrzec zarowki spirytusem, zeby nie bylo tlustych plam od palcow :)

pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
 
Posty: 167
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Pawnik » 11 lip 2007, 14:05

Cichyq napisał(a):
Pawnik napisał(a):Lampa prawa: trzeba odkręcić zbiornik spryskiwaczy i odsunąć go od reflektora.Dostęp b. dobry. Lampa lewa: dostęp gorszy,ale też wykonalny dobrze jest poluzowac i odsunąć skrzynkę bezpieczników i pomanewrowac paluchami


Nie no, nie robcie sobie jaj z chlopaka :)
Nic nie trzeba odkrecac, wystarczy troche sprytu, popatrzec i pomyslec zanim sie zacznie grzebac.
Bardzo pomocne jest male lusterko i latarka zeby zobaczyc "co z czym sie je" :)

Acha, proponuje przetrzec zarowki spirytusem, zeby nie bylo tlustych plam od palcow :)

pozdrawiam,
Cichy

Jak chcesz to się męcz z peryskopem. Odkręcenie zbiornika trwa 15 sekund i dostęp do żarówki masz nawet palcami od stopy :P Przy drugim reflektorze nieco gorzej ale poluzowanie bezpieczn znacznie pomaga.
Avatar użytkownika
 
Posty: 591
Od: 12 mar 2007, 21:45
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Gość » 19 sty 2008, 12:07

W temacie zarowek – wyczytalem w instrukcji obslugi, ze nalezy wyjac czesc nadkola zeby wymienic zarowke i ze lepiej jechac do zerwis uz tym. Zastanawialem sie czy wlasnie tak zrobic czy raczej samemu sie pomeczyc z wykrecaniem zbiornika na spryskiwacz i skrzynka z bezpiecznikami?
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6