Demontaż klimatyzacji – co i jak rozmontować?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Boost » 3 sie 2006, 18:39

Siemka

Ostatnio dorwałem Mazdę na części i wymontowuję z niej klimatyzację, zdemontowałem już:
• Chłodnicę
• wentylator na chłodnicy
• osusacz
• przewody ciśnieniowe
• sprężarkę
• przyciski do sterowania z deski rozdzielczej
jednak natrafiłem na pewien problem, mianowicie nie wiem jak zdemontować parownik spod deski rozdzielczej, zdemontowałem dwie obejmy z rur wentylacyjnych, rozłączyłem kostkę elektryczną, odkręciłem śrubę na dole, ale nadal coś go trzyma (chyba na górze), nie mogę dojść co, bardzo proszę o pomoc – już wyjaśnione sróbę na górze zasłaniała plastikowa rura :)

Z tego co wiem do demontażu zostało mi jeszcze:
• kontrolka od klimatyzacji
• wiązka elektryczna (tu kolejny problem, proszę o opis jakie dokładnie kable muszę wymontować)
Jeśli czegoś nie wymieniłem, to bardzo proszę mnie uświadomić :) <glupek2>


PS. Grzyby, Smirnoff plizzzzzz nie kasujcie,(wiem że jest temat specialny o klimie), to wyjątkowa sytuacja, muszę wiedzieć do poniedziału
Ostatnio edytowano 3 sie 2006, 20:06 przez Boost, łącznie edytowano 4 razy
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 17:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez Paweł » 3 sie 2006, 19:00

DjBoost napisał(a):zdemontować skraplacz spod deski rozdzielczej

...chyba parownik
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | RE ES9A AM6 '05
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10761 (429/426)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05 by ravo :*
C5 Break ES9A AM6 '05
Rx-7 FB33 12A '85 moja ex ;(

Postprzez Grzyby » 3 sie 2006, 19:08

DjBoost napisał(a):PS. Waluś plizzzzzz nie kasuj

huhuhuhu
Akurat nie Waluś, bo nie on jest tu modem <diabełek>

Ok. zostaje ale nazwij temat zgodnie z regulaminem KLUBOWICZU!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16477 (46/142)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez Boost » 3 sie 2006, 19:10

no nie wiem mi powiedziano że parownik to taka walcowata część przy chłodnicy wielkości dużej szklanki, a to czarne pudełko pod deską rodzielczą to skraplacz??, mniejsza oto tylko jak to zdemontować :D
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 17:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez cobrajas » 3 sie 2006, 19:17

a nie jest przyspawany do jakiegoś ramienia a to ramie dalej może przykręcone? macaj macaj :)
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 13:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez Paweł » 3 sie 2006, 19:22

DjBoost napisał(a):no nie wiem mi powiedziano że parownik to taka walcowata część przy chłodnicy wielkości dużej szklanki,

...osuszacz (dziwne slowo, hehe) – zbiera wilgoc z ukladu... co jakis czas do wymiany.

DjBoost napisał(a):a to czarne pudełko pod deską rodzielczą to skraplacz?

Czarne pudelko to pewnie obudowa ukladu sterujacego nawiewem. W srodku jest cos, co wygladem przypomina chlodniczke/nagrzewnice – parownik. Wewnatrz parownika nastepuje rozprezenie cieczy do gazu, czemu towarzyszy nagly spadek temperatury.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | RE ES9A AM6 '05
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10761 (429/426)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05 by ravo :*
C5 Break ES9A AM6 '05
Rx-7 FB33 12A '85 moja ex ;(

Postprzez Boost » 3 sie 2006, 19:32

tco_tm dzięki za uświadomienie :), poprawie w pierwszej info :)
cobrajasnie ma żadnego ramienia
Grzybyoryginalnie temat dałem do porad dlatego dałem że Waluś :)
Taki jak teraz jest może być?

bardzo bym prosił o info jak to zdemontoać od kogoś kto to już robił :)
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 17:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez adam626 » 3 sie 2006, 19:52

Pod deską rozdzielcza jest parownik
skraplacz to poprostu chłodnica
a osuszacz to własnie ten cylinder pod zderzakiem i możesz go odrazu wyrzucić chyba że jest potrzebny na wzór

parownik jest przykrecony dwiema nakrętkami
jedna pod spodem od strony dmuchawy
a dróga u góry bardziej po lewej stronie i czasem zasłania go karbowana rurka nawiewu od strony pasażera
reszta jest na wcisk w obudowę nagrzewnicy i dmuchawy
pozostaje jeszcze gumowy odpływ skroplonej wody i kostka czujnika temperatury
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 767
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Boost » 3 sie 2006, 20:10

adam626
Wielkie dzięki za info, to właśnie ta rura mi zasłaniała :) wąż wyciągnąłem i kostkę rozłączyłem

A osuszacz na 100% do wyrzucenia?, bo ta mazda to jest praktycznie noowka 4000mil ma przejechane więc klima nie była za długo używana, no a jak trzeba wymienić, to gdzie to kupić i za ile?

Czytałem że sobie zakładałeś klimę od początku, więc mam pytanie odnośnie wiązek elektrycznych, jak byś mógł to opisz dokładnie jakie muszę zdemontować i gdzie która idzie :)


Widzę że jesteś z wa-wy, znasz jakiś dobry i tani zakład gdzie by mi zmienili olej w sprężarce (wyczytałem na forum, że trzeba przy przejściu na R134 go zmienić) i napełnili układ?

Czy wypisałem wszystkie potrzebne części? Coś słyszałem, że jakieś przekaźniki jeszcze trzeba wsadzić dodatkowe, żeby obroty niskie były po załączeniu Klimy.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 17:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez Waluś » 3 sie 2006, 21:34

trzymać mogą poprostu końcówki rurek które wychodzą przez bude pod maskę. Luknij pod maską.
Zabierz jeszcze przekaźnik H270 (lub D270) zawsze zapominam który to. Z przodu za prawą lampą jest.
Wiązka elektryczna powinna być standardowa,i wątpie aby była ci potrzebna, tymbardziej że dysponujesz motorem F2, który to miewał klimę w opcji. Więc sprawdź poprostu czy masz.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...