Wymiana osłony przegubu zew. (626 GE/Probe)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Indi » 16 lip 2006, 11:58

Mam uszkodzoną osłone przegubu zewnętrzenego od strony kierowcy probe 2.5l v6 MTX, wiadomo trzeba wymienić mam dostęp do warsztatu, kanału itd. i tu pare pytań:
1. Czy można to zrobić na autcie bez wyciągania ze skrzyni całej pół osi
2. Jeżeli tak to na co zwróćić uwage, aby przez przypadek coś nie uszkodzić
i później nie narobić sobie kłopotów przy składaniu wszystkiego.
3. Jakie osłony kupić i smar do nich, warto wykładać wiecej kasy za ori( może mazda będzie tańsza w Opolu za ori w sklepie specjalizującego się tylko w fordach wołają za osłone 260zł :| pasjuej od mazdy GE ), ma może ktoś ozaczenia części ori i dobrych odpowiedników piorytet jakość.
4. Co trzeba przy okazji wymiany tej osłony kupić np. jakieś zabezpieczenia które przy składaniu wszystkiego muszą być nowe

Dość pilne, bo w poniedziałek jak dostane osłone to przystępuje do wymiany.

pozdro 4all
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 15:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez es » 16 lip 2006, 14:37

Nie wiem dokladnie jak wyglada zawieszenie w Twoim bolidzie. Jednak pewne zasady sa zawsze takie same. Otoz poza podnosnikiem koniecznie musisz posiadac stabilne "koziolki" pod auto. Przed podniesieniem auta wielkim kluczem musisz poluzowac nakretke piasty. Ciezko idzie – nakretka do wymiany. Kolejne kroki to zdjecie kola, odkrecenie nakretki polosi, wygodnie jest zdjac zacisk hamulcowy i powiesic gdzies na sprezynie. Potem trzeba odkrecic stabilizator od wahacza (jakby nie bylo to rozwiazane), poluzowac sruby wahacza i odkrecic swozen zwrotnicy. Wygodnie jest rowniez zdjac koncowke drazka kierowniczego. Kiedy juz wszystko rozbebeszysz kolej na polos. Po podniesieniu i sprawnych manewrach zwrotnica powinna wyjsc z piasty. Miejmy nadzieje, ze nie zapiekla sie na wieloklinie w piascie. Potem sciagasz odlone, po zdjeciu opasek, w kierunku skrzyni. Przegub ma na polosi zabezpieczenie. Moze byc nieco ciezko sciagnac to z polosi. Po zdjeciu przegubu dokladnie wymyj wnetrze i daj nowy smar. Kolejnosc montazu odwrotna. Troche ciezko w ciasnej komorze kola trafic przegubem na polos i liniowo puknac mlotkiem w celu zaskoczenia zabezpieczenia. Przydatna pomoc drugiej osoby. Do wymiany musisz miec: oslone, smar, nakretke i pierscien zabezpieczajacy. Z reguly mozna to kupic w komplecie.

Pamietaj – nigdy nie szarp sie z autem na podnosniku – to predzej czy pozniej trwale uszkodzenie cennego ciala ;)

Upierdliwa robota. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 12:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Jaksa » 16 lip 2006, 16:29

es napisał(a):Nie wiem dokladnie jak wyglada zawieszenie w Twoim bolidzie.
Tak samo jak u Ciebie, Probe ma tylko bude Forda , reszta to mazda.
es napisał(a):Przed podniesieniem auta wielkim kluczem musisz poluzowac nakretke piasty.
Nasadka 32 i dobra rura
es napisał(a):Kolejne kroki to zdjecie kola, odkrecenie nakretki polosi, wygodnie jest zdjac zacisk hamulcowy i powiesic gdzies na sprezynie. Potem trzeba odkrecic stabilizator od wahacza (jakby nie bylo to rozwiazane), poluzowac sruby wahacza i odkrecic swozen zwrotnicy. Wygodnie jest rowniez zdjac koncowke drazka kierowniczego. Kiedy juz wszystko rozbebeszysz kolej na polos
Łojezu połowe zawieszenia musisz rozbierać ? Po co tyle roboty...... :P
Wystarczy odkręcic 2 sruby od amortyzatora przy zwrotnicy,odpiąc przewod hamulcowy od mocowania ( gumowy ) nestępnie przekręcic kolumnę w lewo i poloska sama wyskoczy . Miłej pracy zyczę , jak nie dasz rady sam tego zrobić serwis wezmie za tę operację jakies 80 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7841 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH 2.2 CiTD Top Sport / GH 2.0 CiTD 2010

Postprzez Waluś » 16 lip 2006, 17:01

Jaksa napisał(a):Łojezu połowe zawieszenia musisz rozbierać ? Po co tyle roboty...... język
Wystarczy odkręcic 2 sruby od amortyzatora przy zwrotnicy,odpiąc przewod hamulcowy od mocowania ( gumowy ) nestępnie przekręcic kolumnę w lewo i poloska sama wyskoczy

dokładnie tak :) nie ma potrzeby odkręcania całej piasty.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5114 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GH na zupę, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Indi » 16 lip 2006, 17:38

es napisał(a):Do wymiany musisz miec: oslone, smar, nakretke i pierscien zabezpieczajacy


Rozumiem, że chodzi nakrętke od mocowania piasty jaka ma być ? Chce kupić wszystko od razu, by później złożyć wszystko do stanu pierwotnego,a będe to robił w okolicach godziny 18-tej i nie będzie możliwości kupić w tedy.


Jaksa napisał(a):Miłej pracy zyczę , jak nie dasz rady sam tego zrobić serwis wezmie za tę operację jakies 80 zł.


No zobaczymy myśle żę dam rade, he można Jaksa jakiś numer telefonu do Ciebie, jakby potrzebna była konsultacja w nieprzewidzianych przypadkach.

tnx 4ALL za helpa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 15:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez es » 16 lip 2006, 20:15

Jaksa napisał(a):Łojezu połowe zawieszenia musisz rozbierać ? Po co tyle roboty...... :P
Wystarczy odkręcic 2 sruby od amortyzatora przy zwrotnicy,odpiąc przewod hamulcowy od mocowania ( gumowy ) nestępnie przekręcic kolumnę w lewo i poloska sama wyskoczy . Miłej pracy zyczę , jak nie dasz rady sam tego zrobić serwis wezmie za tę operację jakies 80 zł.


No tak. Ale u mnie jakos nie chcialo to wyskoczyc w ten sposob. Pracowicie wiec rozbieralem zawieche. Moze jednak moja ciezka praca to zasluzone frycowe za pozbawianie pracy fachowcow ;)

Wiem, ze probe to mazda. Wlasnie kupilem w USA uczelki glowicy do proba, bo kosztowaly tylko 73$. To samo do mazdy kosztowalo 134$!! Dla pewnosci porownalem nawet numery katalogowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 12:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez tomekrvf » 16 lip 2006, 20:20

Kup osłonę marki Spidan (np w Intercarsie) W zestawie będziesz miał smar, nową nakrętkę i pierścień zabezpieczjacy na półoś. Nie wiem czy osłona będzie taka sama jak 626 GE KL ale jakby co to numer katalogowy osłony to 0.025520 cena 28.16 PLN
Wymiary:
średnica pólosi 28 mm
średnica przegubu 90
wysokoś 108 mm
Polecam te osłony jak i przeguby Spidana
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1968 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 16 lip 2006, 20:52

Indi napisał(a):można Jaksa jakiś numer telefonu do Ciebie, jakby potrzebna była konsultacja w nieprzewidzianych przypadkach.
Tu masz telefon 601 323 626 , reszta nizej....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7841 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH 2.2 CiTD Top Sport / GH 2.0 CiTD 2010

Postprzez Indi » 17 lip 2006, 15:21

Zamówiłem osłone rekomendowaną przez tomekrvfa, ale będe miał ją na jutro.
Dla ciekawości zadzwoniłem do ASO forda i pan mi podał cene za osłone, przekonany że zaszło nie porozumienie opisałęm o jaki element o którym mówiłem i i sprzedawca potwierdził że to jest to samo o co mi chodzi a cena wynosiła 490 zł <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 15:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez Indi » 20 lip 2006, 10:58

A wieć tak poszło , wszystko bez większych przeszkód.
Na początek piasta odkręcona pistoletem( najpier poluzowana troche później odkręcona nic na hama), póżniej wybity sworzeń wachacza, skręcona kierownica w lewo przegub wyskoczył(bez odkręcania przewodu hamulcowego) i tu dalej raczej bez kanału problem, bo wybiće przgubu zew. bedzie doś trudne, bo jest mało miejsca. Najlepiej jak jedna osoba przytrzymuje półośke wychodzącą ze skrzyni, a druga ostukuje przegub z kanału(trzeba doś enrgicznie ale z wyczuciem stukać i doś mocno trzymać półośke bo inacze wszystko sprężynuje i nic z tego nie będzie(uwaga na pierścień zabezpieczający przygub). Po wybiciu przgubu, okazało się na całę sz