Wybijanie wody, bąbelki w zbiorniku wyrównawczym – pęknięta głowica

Postprzez Jaksa » 24 paź 2005, 23:05

andi! napisał(a):Jutro to sprawdze
Podłączenie jego do instalacji ew. wykręc i oczysc koncowkę ktora jest w płynie moze tam zebrał się syf i sygnalizuje o przerwie w obwodzie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7841 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH 2.2 CiTD Top Sport / GH 2.0 CiTD 2010

Postprzez andi! » 30 paź 2005, 11:10

Witam .
Zrobiłem wedle pana zaleceń i nieposkutkowało.masa była zasniedziała,czujnik wykręciłem z chłodnicy,był brudny,wyczysciłem,i nadal sie świeci.
zamówiłem nowy,mały koszt 22zł,będzie na środe i zobaczę wtedy czy to od tego zalezy.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2005, 22:37
Posty: 4
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 2.0Diesel 89r.

Postprzez Gość » 13 sty 2006, 21:23

Witam
Po paru tysiącach km w niedawno zakupionej mazdzie diesel comprex z 92r. zaczęły się dziać rzeczy smutne i niepokojące, do których nasza poprzednia ( mojego ojca) madzia1.6 benzyna 1985, 220tys. przebiegu nas nie przyzwyczaila. pewnego pieknego dnia zapaliła się kontrolka temperatury, i co jakiś czas się zapala, a prócz tego wybija płyn chłodzący ze zbiorniczków wyrównawczych. Wymienione już były: korek chłodnicy, pompa, termostat, uszczelka pod głowicą.
Według informacji których tu na forum znalazłem, przyczyną powinno być pęknięcie głowicy silnika.
A może są jeszcze inne możliwe usterki, które dadzą się usunąć tanim kosztem?

Pytanie do fachowców: czy z tymi bąbelkami w zbiorniku (w domyśle z pękniętą głowicą) można jeszcze trochę pojeździć?
Ostatnio edytowano 14 sty 2006, 23:23 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez Waluś » 13 sty 2006, 21:43

jankomuzykant napisał(a):Według informacji których tu na forum znalazłem, przyczyną powinno być pęknięcie głowicy silnika.

niestety pewnie fakt

jankomuzykant napisał(a):A może są jeszcze inne możliwe usterki

co najwyżej uszcelka pod głowicą
jankomuzykant napisał(a):czy z tymi bąbelkami w zbiorniku (w domyśle z pękniętą głowicą) można jeszcze trochę pojeździć

ja bym nie ryzykował. Bo jeśli to tylko uszczelka, to w efekcie głowica napewno pęknie, no i bankowo wkońcu przegrzejesz.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5114 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GH na zupę, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez JACU626 » 13 sty 2006, 22:17

Tak na moje oko to z 10 20 tyś km napewno zrobisz <lol>
www.karcherserwis.pl

[b][color=#FF0000]KUPIĘ MAZDĘ MPV PO 99 ROKU BENZYNA PISAĆ NA PW!!!![/color][/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 17:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 13 sty 2006, 22:23

JACU626 napisał(a):10 20 tyś km napewno zrobisz

hehe klekot power <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5114 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GH na zupę, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 13 sty 2006, 23:03

Popraw temat zgodnie z regulaminem – konsekwencje poznasz po lekturze.

Pozdr.
Grzyby
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16488 (48/142)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez Jaksa » 13 sty 2006, 23:08

jankomuzykant napisał(a):czy z tymi bąbelkami w zbiorniku (w domyśle z pękniętą głowicą) można jeszcze trochę pojeździć?


Waluś napisał(a):ja bym nie ryzykował.
Szkoda dołu silnika – głowica i tak będzie do śmietnika – RF-G pękają jak szklanki między- zaworowo
jankomuzykant napisał(a):uszczelka pod głowicą
I co ?? Nie widział pęknięć między zaworami ?? :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7841 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH 2.2 CiTD Top Sport / GH 2.0 CiTD 2010

Postprzez Waluś » 14 sty 2006, 10:30

Jaksa napisał(a):Nie widział pęknięć między zaworami

Może nie przyszło mu do głowy że głowice zawsze się powinno sprawdzić po zdjęciu <glupek2> albo nie chciał widzieć <killer>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5114 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GH na zupę, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mayer » 14 sty 2006, 14:16

a trzeba było dac głowice do planowania – na próbie szczelności samo by wyszło. Zaoszczędziłeś 200pln....
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 15:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Gość » 16 sty 2006, 23:07

sfoti napisał(a):ez mi dmuchalo ze zbiornika (GDV 2.0D zwykly) i tez myslalem ze to glowica a co pomoglo?? – wlalem takie gownienko do czyszczenia ukladu chlodzenia i teraz nawet kropelka nie poszla a juz ponad 10 tkm.


Sfoti, Globy A co to za gownienko do czyszczenia układu chłodzenia? mam problem z bąbelkami w zbiorniku wyrównawczym, wszystko wskazuje, ze to głowica, ale płynu nie ubywa, więc może jednak nie... (mam nadzieje)
Gość
 

Postprzez kot » 18 sty 2006, 13:19

ja tez tak mam w 323.winą tego że wybija wode jest zjechany korek.wlasnie zakupilem nowy (używany). jak dojdzie i zamontuje go i jak bedzie ok to napisze .pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2005, 11:45
Posty: 58
Skąd: Ruda Śląska Wirek
Auto: 323 BG 1.6-LPG i DWIE 626 1,8

Postprzez GofNet » 18 sty 2006, 16:42

kot napisał(a):winą tego że wybija wode jest zjechany korek
Tak właśnie najprawdopodobniej jest. W korku jest zawór upustowy. Jeśli on nie działa prawidłowo, to wpuszcza powietrze, ale nie odpowietrza układu.

Dokładniej: jeśli silnik jest gorący i zgasisz silnik, to stygnie a w związku z tym płyn chłodniczy zmniejsza swoją objętość. Wtedy zasysa powietrze przez korek. Jeśli odpalisz zimny silnik, to płyn chłodzący rozgrzewając się zwiększa swoją objętość. Wypychane ku górze powietrze uchodzi korkiem, zaś gdy całe ujdzie i do korka dojdzie płyn chłodzący, to korek już go nie przepuszcza, lecz wydostaje się on z układu zamkniętego do zbiorniczka "retencyjnego".

Układ chłodzenia w autach marki Mazda odpowietrza się zamoczynnie (pomijając operacje warsztatowe, które wymagają odpowietrzenia układu). Jeżeli korek masz uszkodzony, to np. wpuszcza on powietrze, lecz go nie wypuszcza. Pod wpływem ciśnienia zawór wypuszcza płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego (choć uważam, że powinien się on nazywać "retencyjnym"). Efektem tego jest ciągłe przybywanie płynu w zbiorniczku oraz nieustanne ubywanie go w układzie chłodzenia. W skrajnych przypadkach dochodzi do zapowietrzenia układu chłodzenia a na dłuższą metę –