Gdzie jest czujnik położenia wału?

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez rambler_ » 1 cze 2006, 09:57

Witam.

Dwa pytania:

1) Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego w 626 2.0 GE lub czy kable od tego czujnika wchodzą gdzieś pod deskę rozdzielczą? (jak je znaleźć?)

2) Zakładając, że zrobię odciencie tego sygnału to czy przy próbie uruchomienia silnika z "przeciętym" sygnałem od tego czujnika komputer nie ZAPAMIĘTA tego błędu czy zapamięta i _będzie/może być_ to problem?

Pozdrawiam,

R.
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lut 2006, 15:54
Posty: 18
Skąd: Trójmiasto
Auto: 626 GE FS 2.0i '95 LPG BRC24

Postprzez Italiano » 1 cze 2006, 11:25

Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2812
Skąd: Calcinato
Auto: Dodge 3.8,Corsa 1.4,Civic 1.3

Postprzez rambler_ » 1 cze 2006, 12:12

Czytałem :–) ale mi bardziej chodzi o to, gdzie najlepiej się "wpiąć", bo jakoś nieszczególnie mi się widzi ciągnięcie kabli od kopułki rozdzielacza. Może te kable idą pod deskę rozdzielczą (np. zielony kabel w tym i w tym miejscu) i już byłbym w domu. Pytam, bo może ktoś robił takie odcięcie i ma "praktykę" – na szukanie można stracić wiele czasu a jak się coś skopie to..... :|

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lut 2006, 15:54
Posty: 18
Skąd: Trójmiasto
Auto: 626 GE FS 2.0i '95 LPG BRC24

Postprzez rambler_ » 6 cze 2006, 21:39

Dobra, powoli dochodzę sam. Do kopułki rozdzielacza dochodzą dwie kostki. Pierwsza z nich (3 przewody) jest nieistotna w drugiej jest 6 przewodów. Dwa środkowe to odpowiednio:
1) Pomarańczowy
2) Żółto-biały
Jeden z nich to sygnał SGC a drugi SGT – nie wiem jeszcze który jest który, ale obydwa odpowiadają za sygnały położenia wału korbowego – tak przynajmniej wynika ze schematów, które do tej pory przeczesałem.
Prawdopodobnie trzeba będzie (dla pewności) odciąć obydwa sygnały przekaźnikami ale..... i tu drobna ciekawostka.... obydwa sygnały (SGC i SGT) mają zasilanie jednym przewodem na tym samym złączu rozdzielacza. Jest to drugi od krawędzi przewód czerwono-czarny (nie pomylić z czarno-czerwonym, który jest zaraz obok, wygląda prawie identycznie, ale jest masą). Może wystarczy odciąć ten – wówczas czujniki nie powinny pracować? Ale tu dwie uwagi:
1) Łatwiej to ominąć podając zasilanie do rozdzielacza (wątpię, żeby złodziej na to wpadł, ale...)
2) odcinanie dwóch sygnałów przekaźnikami pomijając kłopotliwość rozwiązania ma jeszcze jeden (chyba) minus: Sygnały wychodzące z rozdzielacza to OTWARTE kolektory tranzystorów npn (może ktoś wie dokładniej i poprawi – posiłkuję się schematami) a biegną one do ECM (kompa). Podejrzewam, że w kompie są te sygnały "podwieszone" pod zasilanie przez jakiś opór, ale pewności nie mam. Więc w trakcie przełączania przekaźnika...... może być różnie.

Och jak chciałbym, żeby ktoś coś w tym temacie podpowiedział..... <jelen>

Pzeniosłem temat na razie tutaj.....może nie wszyscy z "6/626.."zaglądają do "Elektroniki", a ktoś coś będzie wiedział.
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lut 2006, 15:54
Posty: 18
Skąd: Trójmiasto
Auto: 626 GE FS 2.0i '95 LPG BRC24

Postprzez Grzyby » 7 cze 2006, 10:28

rambler_ napisał(a):Pzeniosłem temat na razie tutaj.....może nie wszyscy z "6/626.."zaglądają do "Elektroniki", a ktoś coś będzie wiedział.

Italiano – mogłeś chociaż temat nazwać poprawnie :P
Też uważam że tutaj jest lepszę miejsce niż w Elektronice.
Troll naczelny
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 16586 (9/78)
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Mazda 6 GY MZR-CD
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D

Postprzez tadziol » 7 cze 2006, 18:05

rambler_ napisał(a):Och jak chciałbym, żeby ktoś coś w tym temacie podpowiedział.....


mówisz-masz:
wystarczy,że zewrzesz SGT do masy i cała elektrownia stoi...nie ma iskry ani wtrysku,niestety kod usterki przy próbie zapalania silnika z włączoną taką blokadą powstanie (03),na to nie ma siły
komputerowi nic nie będzie...do dzieła! :D
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 1826 (3/30)
Skąd: katowice
Auto: mazda 626GF RF2A with POWER BOX

Postprzez rambler_ » 7 cze 2006, 20:51

No super, tylko pomocnicze pytanie: który z tych dwóch środkowych na złączu jest SGT i (żeby się upewnić) zwieram go do masy nie odcinając od kompa? I kompowi nic nie będzie?

Co do błędu to normalnie nie powstanie, bo moja blokada oprócz tego blokuje jeszcze zasilanie cewki rozrusznika, pompe paliwa i jeszcze jeden mały "dynks" :–) Więc złodziejowi pozostaje albo laweta (....skrajna desperacja przy aucie wartym 10.000) albo odpuścić sobie...

Dzięki za odpowiedź.
Robs.
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lut 2006, 15:54
Posty: 18
Skąd: Trójmiasto
Auto: 626 GE FS 2.0i '95 LPG BRC24

Postprzez tadziol » 7 cze 2006, 21:38

rambler_ napisał(a):No super, tylko pomocnicze pytanie: który z tych dwóch środkowych na złączu jest SGT


dokładnie nie pamiętam,wydaje mi się,że żółty,ale sposób jest prosty:przy zapalonym silniku podaj masę na ten przewód,jeśli motor zgasnie jak ucięty,to go masz ;)
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 1826 (3/30)
Skąd: katowice
Auto: mazda 626GF RF2A with POWER BOX

Postprzez TRIBUTE » 8 cze 2006, 10:59

W Xedosie to właśnie jest zółty jak mogę się wtroncic.
Avatar użytkownika
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 247
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez TRIBUTE » 27 cze 2006, 11:26

Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu czujnika położenia wału w Xedosie 6 2.0 V . Potkreślam że nie chodzi mi o czujnik w aparacie zapłonowym (hall).
Ten czujnik jest gdzieś u dołu na wale tylko z której strony od skrzyni czy paska rozrządu.
Za mało miejsca żeby coś zobaczyć a nie wiem z której za to się zabrać .
Może ktoś z was miał już z tym czujnkiem doczynienia. <jupi>
Avatar użytkownika
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 247
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Italiano » 27 cze 2006, 11:43

Może tu..

HERCIK napisał(a):Moze znajdowac sie obok kola pasowago przy paskach wielorowkowych
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2812
Skąd: Calcinato
Auto: Dodge 3.8,Corsa 1.4,Civic 1.3

Postprzez TRIBUTE » 27 cze 2006, 14:42

Italiano niby mial tam być ale tam nie widać tego ustrojstwa.
Niby proste a jednak nie mogę sobie poradzić . Muszę pod ten czujnika podpiąc się z instalacją gazową .
Znalazłem schemat silnika Forda Probe i z tego co było pokazane powinien znajdować się koło koła pasowego.
Avatar użytkownika
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 247
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez rambler_ » 27 cze 2006, 18:51

TRIBUTE napisał(a):W Xedosie to właśnie jest zółty jak mogę się wtroncic.

Przed chwilą sprawdziłem. W 626 GE FS zwarcie żółto-białego do masy powoduje tylko lekkie zachwianie pracy silnika natomiast zwarcie tego obok (pomarańczowego) całkowicie blokuje silnik. Układ blokady jest już prawie gotowy, pozostaje mi tylko wymyślić miejsce na unryty(e) przełącznik(i) i wstawić gdzieś diode sygnalizacyjną. Diodę wstawię chyba do zegarów w miejsce żarówki CRUISE – jest u mnie nie używana :–). Pod wieczór może wrzucę jakąś fotkę aparatu zapłonowego z zaznaczonym właściwym kablem.
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lut 2006, 15:54
Posty: 18
Skąd: Trójmiasto
Auto: 626 GE FS 2.0i '95 LPG BRC24

Postprzez marek » 27 cze 2006, 19:00

Italiano niby mial tam być ale tam nie widać tego ustrojstwa.
Niby proste a jednak nie mogę sobie poradzić . Muszę pod ten czujnika podpiąc się z instalacją gazową .
Znalazłem schemat silnika Forda Probe i z tego co było pokazane powinien znajdować się koło koła pasowego.


I tam się też znajduje: a konkretnie jak patrzysz na koło pasowe wały (w kierunku silnika) czujnik znajduje się po prawej u gory.
Avatar użytkownika
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2688 (0/4)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: GTC ;)

Postprzez TRIBUTE » 29 cze 2006, 14:31

Marek oglądałem miejsce w którym miałby się znajdować. Żaden kabel z tego miejsca nie wychodzi .
Może odstrony komputera jest możliwość szybszego odnaleźienia kabla od czujnika położenia wału..
Co o tym sądzicie czy to dobry kierunek myślenia. :(
Ostatnio edytowano 30 cze 2006, 14:15 przez TRIBUTE, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 247
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Italiano » 29 cze 2006, 14:37

A może wogóle nie masz tego czujnika? Niemiały chyba modele do 95 r. Ty masz 96...no nie wiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2812
Skąd: Calcinato
Auto: Dodge 3.8,Corsa 1.4,Civic 1.3

Postprzez tomekrvf » 29 cze 2006, 22:51

W FS/FP nie ma czujnika położenia wału korbowego. Są tylko dwa czujniki Ne i G w aparacie zapłonowym
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 2140
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Paweł » 30 cze 2006, 01:19

tomekrvf napisał(a):W FS/FP nie ma czujnika położenia wału korbowego. Są tylko dwa czujniki Ne i G w aparacie zapłonowym

...ale chyba tylko wtedy jak jest wersja z aparatem zaplonowym. ;)
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | RE ES9A AM6 '05
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 10483 (218/192)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05 by ravo :*
C5 Break ES9A AM6 '05
Rx-7 FB33 12A '85 moja ex ;(

Postprzez TRIBUTE » 2 lip 2006, 12:16

Zdaje się że nie ma czujnika położenia wału korbowego. Puste miejsca na kompie które w schemacie podłączeń są zaznaczone jako czujnik położenia wału .
Teraz to już zgłupiałem co z tym fantem zrobić . :(
Co zastosować żeby podnieść obroty widziane przez program gazowy .
Avatar użytkownika
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 247
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez TRIBUTE » 4 lip 2006, 18:10

Pomysłów brak :(
Avatar użytkownika
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 247
Auto: Xedos CA KF '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6