Czym uszczelnić łączenia tłumików

Postprzez Manieko i Kasor1 » 4 maja 2006, 17:56

Witam ostatnio wymianiałem dwie części środkową i końcową tłumika kupiłem nowe uszczelki (bosal) wymieniłem śruby mocujące ale za chine nie mogę dokręcić tak aby był super szczelny zawsze gdzieś mi wydmuchuje na uszczelce może macie jakieś pomysły czym to uszczelnić jakieś patenty?
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 251
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Lesiu » 4 maja 2006, 19:10

najprostszy i chyba najtańszy to silikon wysokotemperaturowy. nakładasz na kryze, dookoła "dziury" a najlepiej chyba na całości, z tym że tam gdzie uszczelka cienko w pozostałych miescach grubiej, zakładasz uszczelke i skręcasz. nadmiar wypłynie, możesz po zaschnięciu obciąć nożykiem wypływy, ale nie wyrywaj, bo możesz wydżeć ze środka i spowodować nieszczelność.
są jakieś pasty uszczelniające do układów wydechowych ale ja osobiście zastosowałbym silikon wysokotemperaturowy.

pozdro
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 19:27 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 366
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Waluś » 4 maja 2006, 19:13

Lesiu napisał(a):silikon wysokotemperaturowy

jasne, i myślisz że wydech go nie wypali ?? wątpie
Jest taka specjalna pasta towydechu. Zasycha jak zaprawa murarska <lol> ale jest skuteczna. Użtwałem tego na krzywą flanszę od dwururki do kolektora. Z dobrym skutkiem :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Obrazek
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5476 (0/3)
Skąd: Włodawa
Auto: jakieś DiTD i 150 KM na dwóch kołach

Postprzez Lesiu » 4 maja 2006, 19:17

silikon wysokotemperaturowy z tego co sie orientuje (jaki widziałem w sklepie) ma wytrzymałość do 800*C wiec chyba wytrzyma. pozatym niektórzy robią na nim uszczelki silnikowe więc według mnie powinien sie zdać :)
Avatar użytkownika
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 366
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Lesiu » 4 maja 2006, 19:18

Lesiu napisał(a):silikon wysokotemperaturowy z tego co sie orientuje (jaki widziałem w sklepie) ma wytrzymałość do 800*C wiec chyba wytrzyma. poza tym niektórzy robią na nim uszczelki silnikowe więc według mnie powinien sie zdać :)
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 19:26 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 366
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Marcino » 4 maja 2006, 19:32

Zdecydowanie tak jak pisze Waluś Pasta do uczczelniania układów wydechowych. Zastosowałem takową z Bosala na dziurawy tłumik środkowy. Po jakichś dwóch m-cach upaliła mi się rura na łączeniu z końcowym a środkowy nie popuścił
Avatar użytkownika
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 522
Skąd: Bytom
Auto: Małe cabrio ForTwo

Postprzez Manieko i Kasor1 » 5 maja 2006, 12:50

Co do silikonu to miałem wcześniej tak zrobione jak opisujecie ale i tak wydmuchało jestem ciekaw jaki jest koszt takiej pasty uszczelniającej, a swoją drogą to trochę dziwne nowe tłumiki nowe uszczelki i jeszcze jest nieszczelny...
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 251
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Lesiu » 5 maja 2006, 18:30

jajak wymieniałem środkowy tłumik to na złączu z katalizatorem nie było przedmuchów a na łączeniu z ostatnim tlumikiem świstało jak cholera. poprawiłem, lepiej ułożyłem uszczelke zakręciłem bardzo mocno i udało sie. może ty też spróbój przesunąć delikatnie uszczelke tam skąd dmucha.
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 19:25 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 366
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Manieko i Kasor1 » 6 maja 2006, 17:45

już to robiłem ale bez rezultatów byłem w hurtowni gdzie kupywałem tłumik i dokupiłem pastę o której wcześniej była mowa koszt niewielki bo 6 zł a wystarcza podobno na cały układ wydechowy i zastyga na amen szkoda tylko że wcześniej mi nie doradzili
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 251
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Yard » 19 maja 2006, 23:08

Ja zastosowałem klej w tubie (takiej jak silikony) do pieców i kominków. W Leroy Merlin polecili jako dobry do Mazdy <lol> . Byłem kolejnym mazdowiczem, który go kupował do wydechu. Sprawdził się. Polecam.
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 2564 (15/21)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Postprzez Manieko i Kasor1 » 22 maja 2006, 10:13

oczywiście ja też kiedyś taki stosowałem ale to jest rozwiązanie na bardzo mały okres bo po pewnym czasie i tak to wydmucha wiem to z doświadczenia a pasta, którą kupiłem (bosal 6 zł) wiąze jak stal
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 251
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Yard » 22 maja 2006, 10:24

Ja jeździłem z tak połatanymi połączeniami tłumików i tłumikiem rok zanim nazbierałem pieniądze na wymianę całości
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 2564 (15/21)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992
1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003
2,0 DiTD 101 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki