Witam od ponad tygodnia borykam się z niecyklicznymi szarpnięciami w mojej Madzi. Nigdy nie wiadomo kiedy szarpnie, jak mocno szarpnie i na którym biegu. Czasami są to delikatne szarpnięcia nie redukujące biegów czasami jak na zamieszczonym filmie, który znalazłem w sieci.
https://www.youtube.com/watch?v=Heu9Dbp ... e=youtu.be
Obrazuję on dokładnie te mocniejsze szarpnięcia kiedy obrotomierz blokuje się na chwilę a skrzynia redukuje z 5 na 3 biegi, zapala się w tym momencie kontrolka AT i trwa to jakieś 1-2 sekundy i wraca na 5 bieg. podpinanie pod komputer nic nie dawało bo nie pokazywał błędów. Pojechałem do SAMKO tych od automatów stwierdzili, że to na pewno wina elektryki. Wczoraj szarpnęło mi 4 razy pod rząd i zaświeciła się kontrolka silnika – błąd U0101 –
– Faulty Transmission Control Module (TCM)
– TCM harness is open or shorted
– TCM circuit poor electrical connection
Nikt nie chce tego naprawiać, nawet w serwisie Mazdy w Warszawie powiedzieli mi abym pojechał do elektryka specjalizującego się w takich rzeczach bo to wcale nie musi być wina tego modułu.
U mechanika silnik sprawdzony, świece, skrzynka z bezpiecznikami, zawory itp i zero zmian.
Czy kogoś spotkała taka przykra usterka, jeśli tak proszę o radę.
Mazda 3 2.3 AT szarpie kod U0101
Strona 1 z 1
Witam wszystkich
po wizycie i potwierdzeniu przez Jacka Grabowskiego z firmy Elektronika Grabowski z Piaseczna (dobry specjalista ) uszkodzony kontroler TCM do wymiany ale takiego nie kupisz używanego a nowy 3700 więc lepiej usunąć automat i wsadzić manual będzie taniej i dłużej pojeżdżę.
Postaram się zrobić foto relację z operacji przekładania wraz z opisem
po wizycie i potwierdzeniu przez Jacka Grabowskiego z firmy Elektronika Grabowski z Piaseczna (dobry specjalista ) uszkodzony kontroler TCM do wymiany ale takiego nie kupisz używanego a nowy 3700 więc lepiej usunąć automat i wsadzić manual będzie taniej i dłużej pojeżdżę.
Postaram się zrobić foto relację z operacji przekładania wraz z opisem
przy jakim przebiegu padl ci ten modul? w usa tez to sporo kosztuje bo cena niecale 500$ tego ustrojstwa,
http://www.zoomzoomnationparts.com/p/Au ... 89E1D.html
automat fajna sprawa, ale jak cos padnie to niestety finansowo zaboli
chociaz z drugiej strony odpadaja problemy ze sprzeglem jakby nie patrzec, ktore pewnie tez do najtanszych nie nalezy,
niestety sporo ludzi mialo problemy z tym modulem i to przy przebiegach rzedu 60tys mil
http://www.zoomzoomnationparts.com/p/Au ... 89E1D.html
automat fajna sprawa, ale jak cos padnie to niestety finansowo zaboli

niestety sporo ludzi mialo problemy z tym modulem i to przy przebiegach rzedu 60tys mil
Witam padł przy 69tys mil czyli standard jak to opisują na amerykańskich forach. W Polsce wszystkie dostępne skrzynie automatyczne na rynku wtórnym maja te moduły TCM usunięte jedyna możliwość to ściągnięcie z USA. Produkują tam wersje OEM pasujące do skrzyń z rocznika 2007-2009 – cena 485-700$.
Jest w Rumi firma Electronic, która zajmuje się naprawą takich modułów
http://eltronic24.pl/oferta/naprawa-ste ... ni-biegow/
może obejdzie się bez przekładania na manuala zwłaszcza, że jak dzwoniłem do serwisów z pytaniem jaki model skrzyni manualnej mogę zastosować do mojego silnika to spotkałem się ze spychoterapią i ignorancją na poziomie sześciolatków , cytuję " chyba pan żartuję tego nie da się zrobić a w ogóle to możemy panu podać po vinie jaka skrzynia teraz u pana siedzi" Qr chyba wiem jaka skrzynia u mnie teraz siedzi. Napisałem skargę do Mazda Poland na te serwisy (już taki jestem), że ich pomoc ogranicza się tylko do dzień dobry.
Pożyjemy zobaczymy, będę pisał co i jak by osoby z podobnym problemem mogły skorzystać z moich doświadczeń.
Jest w Rumi firma Electronic, która zajmuje się naprawą takich modułów
http://eltronic24.pl/oferta/naprawa-ste ... ni-biegow/
może obejdzie się bez przekładania na manuala zwłaszcza, że jak dzwoniłem do serwisów z pytaniem jaki model skrzyni manualnej mogę zastosować do mojego silnika to spotkałem się ze spychoterapią i ignorancją na poziomie sześciolatków , cytuję " chyba pan żartuję tego nie da się zrobić a w ogóle to możemy panu podać po vinie jaka skrzynia teraz u pana siedzi" Qr chyba wiem jaka skrzynia u mnie teraz siedzi. Napisałem skargę do Mazda Poland na te serwisy (już taki jestem), że ich pomoc ogranicza się tylko do dzień dobry.
Pożyjemy zobaczymy, będę pisał co i jak by osoby z podobnym problemem mogły skorzystać z moich doświadczeń.
Grzegorz 2.3 napisał(a):W Polsce wszystkie dostępne skrzynie automatyczne na rynku wtórnym maja te moduły TCM usunięte jedyna możliwość to ściągnięcie z USA.
co masz na mysli piszac usuniete?
zycze powodzenia, mam nadzieje ze uda Ci sie ogarnac problem w jakis normalnych pieniadzach

co mam na myśli pisząc usunięte? a to, że wszystkie dostępne skrzynie z rynku wtórnego nie maja tych kontrolerów TCM. Nikt z serisu ani MMPoland nie chce mi powiedzieć jaki typ skrzyń manualnych był montowany do tego silnika a domiar złego nie ma możliwości zakupu tego kontrolera w Europie nawet w w głównym magazynie belgijskim Mazdy na Europę. Jednym słowem koszmar, chyba to będzie moja ostatnia Mazda, powoli tracę szacunek do tej marki a zwłaszcza MM Poland.
Obdzwoniłem 20 firm specjalizujących sie w naprawie elektroniki do automatów i nikt nie chce się w tym grzebać.
Skończy się ściągnięciem części z USA tam przynajmniej mają wszystko na stanie.
Obdzwoniłem 20 firm specjalizujących sie w naprawie elektroniki do automatów i nikt nie chce się w tym grzebać.
Skończy się ściągnięciem części z USA tam przynajmniej mają wszystko na stanie.
Kupiłeś używane auto ściągnięte prywatnie z USA, z silnikiem, który nie był w ogóle oferowany w Europie w tym modelu. Trzeba liczyć się z tym, że niektórych części nie da się w Europie kupić, ASO może nawet nie mieć instrukcji i dokumentacji serwisowej do tej wersji, bo i po co im.
Pretensje możesz mieć co najwyżej do siebie.
Pretensje możesz mieć co najwyżej do siebie.
Logując się tutaj szukałem pomocy ludzi, którzy mogli mieć podobne problemy a dostaje przemądrzałe wpisy ćwierć inteligenta. Panie some1, twoje dywagacje nic nie wnoszące do tematu możesz wsadzić sobie głęboko w rzyć. Przestań pisać posty bo nikomu one nie służą pomocą.
Edycja widmo82:
Otrzymujesz ostrzeżenie za ten wpis. Na tym forum szanujemy zdanie innych nawet jeśli się nie zgadzamy z nimi.
Edycja widmo82:
Otrzymujesz ostrzeżenie za ten wpis. Na tym forum szanujemy zdanie innych nawet jeśli się nie zgadzamy z nimi.
No pewnie, przecież to wina Mazdy i wszystkich wokoło, że w Europie nie można dostać części do amerykańskiej limuzyny Jaśnie Pana ani ASO nie wie jak zrobić przekładkę na manual.
Sprzedaj Pan rzęcha, kup jakiś porządny samochód marki do której jeszcze masz szacunek. Ostatnio diesle Vokswagena potaniały w USA.
A na serio, proponuję popytać u źródła, czyli na amerykańskich forach, jaki model skrzyni manualnej był w tych autach montowany i czy będzie pasować np. skrzynia z silnika 2.0. Tutaj nie kojarzę aby ktoś coś takiego robił i się tym chwalił, co najwyżej ludzie zmieniali w silniku 2.0 skrzynię z 5 na sześć biegów.
W przypadku naprawy skrzyni automatycznej, zamówienie części z USA czy to bezpośrednio, czy przez firmę która się tym zajmuje, to też nie jest jakiś wielki problem.

Sprzedaj Pan rzęcha, kup jakiś porządny samochód marki do której jeszcze masz szacunek. Ostatnio diesle Vokswagena potaniały w USA.
A na serio, proponuję popytać u źródła, czyli na amerykańskich forach, jaki model skrzyni manualnej był w tych autach montowany i czy będzie pasować np. skrzynia z silnika 2.0. Tutaj nie kojarzę aby ktoś coś takiego robił i się tym chwalił, co najwyżej ludzie zmieniali w silniku 2.0 skrzynię z 5 na sześć biegów.
W przypadku naprawy skrzyni automatycznej, zamówienie części z USA czy to bezpośrednio, czy przez firmę która się tym zajmuje, to też nie jest jakiś wielki problem.
Witam,
Wyskoczył mi ten sam błąd sugerując sprawdzenie połączeń kablowych. Pisze czy udało Ci się kolego ruszyć temat do przodu?
Wyskoczył mi ten sam błąd sugerując sprawdzenie połączeń kablowych. Pisze czy udało Ci się kolego ruszyć temat do przodu?
Witam również mam Mazdę 3 S z Ameryki u mnie podczas jazdy gasną kontrolki danego biegu na desce i auto zaczyna jechać na jednym biegu szarpiąc . Czy to wina tego modułu o którym piszecie ? Pomocy Mariusz.
- Od: 5 sie 2023, 17:18
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3s 2007 r.2.3 benzyna automat .
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości