Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez brii » 21 gru 2005, 18:27

Ponoć fajna jest i ma 5 gwiazdek :]
Ale w tej cenie (jeśli kupujesz nówkę) zastanów się poważnie nad Renault Scenic. Ludzie z Renaulta mają w temacie minivanów najwięcej doświadczenia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8531 (97/194)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo / Kupisiontes

Postprzez Gość » 22 gru 2005, 09:55

Na temat francuskich samochodów ma swoje zdanie , bardziej jednak chciałbym cos wiecej wiedziec o mazdach 5, 6 , bo po 2000 roku mowia ze Mazda to bardziej Ford a wiadomo Ford .. , Czy jakosc mazdy nie ulegla pogorszeniu w obecnie produkowanych po 2000 r. modelach , czy niezawodnosc dlalej jest na maksa jak dawniej . Prosze o informacje na temat Mazdy 5 lub 6 .
Gość
 

Postprzez Paweł » 22 gru 2005, 11:06

bobesz1 napisał(a):bardziej jednak chciałbym cos wiecej wiedziec o mazdach 5, 6 , bo po 2000 roku mowia ze Mazda to bardziej Ford a wiadomo Ford .. , Czy jakosc mazdy nie ulegla pogorszeniu w obecnie produkowanych po 2000 r. modelach , czy niezawodnosc dlalej jest na maksa jak dawniej

Faktycznie w chwili obecnej mazdy wspoldziela z fordem tak wiele rozwiazan jak nigdy dotad. Przede wszystkim chodzi o plyty podlogowe, zawieszenia i silniki.

O pochodzeniu tych pierwszych ciezko cos dokladnie powiedziec. W przypadku Mazdy3/5 z cala pewnoscia sa to wspolne opracowania marek nalezacych do Forda (Ford, Mazda, Volvo) i wykorzystywane w Fordzie Focusie, C-MAX, Mazdzie3/5 i Volvo S40/V50. W przypadku Mazdy6 mozna mowic o projekcie pod przewodnictwem Mazdy, ktory wtornie jest wykorzystywany przez amerykanskiego forda do budowania raczej malo nam znanych pojazdow. Uwage zwraca dosc slaby wynik jaki osiagnela Mazda6 w testach ENCAP.

Jesli chodzi o obecnie stosowane silniki benzynowe, Mazda rozwinela wlasna serie silnikow "Z" (na forum raczej chlodno oceniana) – nazywanych obecnie MZR, ktore sa rowniez szeroko wykorzystywane przez forda. Silniki diesla oznaczone MZ-CD sa produktem wspolnym Forda/Citroena/Peugeota.

Obecnie jakosc wykonania (co raczej mozna ocenic powierzchownie), jak i jakosc projektow jest moim zdaniem znacznie lepsza, niz ta ktora mazda oferowala w okresie '98-'01. W tej chwili Mazda stara sie odbudowac wizerunek i odzyskac rynek, stawiac przy tym obok filozofii zycia i designu przede wszystkim na jakosc produktow. Dowodem tej dbalosci jest m.in. wycofanie produkcji modelu Mazda2 z Europy, gdzie wg Mazdy nie udalo sie osiagnac wystarczajacej starannosci wykonania i o ile dobrze kojarze, Mazda rowniez chce przy kolejnym projekcie opartym na tej platformie uniezaleznic sie od kooperacji z Fordem.

Czy jednak dobre checi przy faktycznym problemie globalizacji produkcji i ciecia kosztow wystarcza, do odzyskania wiarygodnosci zbudowanej na modelach produkowanych do polowy lat dziewiecdziesiatych? Raczej watpliwe.

Poniewaz mazda jest niestety coraz mniej popularnym samochodem w naszym kraju, dostep do publikacji na jej temat jest dosc ograniczony, a model Mazda5 jest konkretnie jeszcze bardzo swiezy, to niestety ciezko odpowiedziec na pytanie o jakosc i trwalosc tego samochodu.

Jesli chodzi o Mazde6, to w chwili obecnej jest juz sporo egzemplarzy, ktore maja przebiegi w okolicach 100kkm, wiec mozna poczytac opinie ich uzytkownikow (jednak na pewno nie na polskich forach). W roznych pismach model ten jest oceniany bardzo wysoko, co biorac pod uwage kraj pochodzenia wydawcow raczej powinno napawac optymizmem.

***

Dzieki uprzejmosci Auto-Ksiezyno mielismy okazje dokladnie przyjrzec sie Mazdzie5. Na pewno jest to samochod w swojej klasie wyrozniajacy sie projektem i funkcjonalnoscia wnetrza. Jest przy tym stosunkowo obszerny, z dobrze zaprojektowanym ostatnim rzedem siedzen/bagaznikiem oraz bardzo wygodnymi, odsuwanymi drzwiami, ktore umozliwijaja sensowne korzystanie z dodatkowych miejsc. Pozycja kierowcy i pasazerow jest raczej dostojna i jesli ktos nie lubi schylac sie do fotela, to na pewno doceni taki uklad. Ergonomia obslugi wydaje sie byc rowniez bez zarzutu. Troche razi panel srodkowy, przeladowany sztucznym aluminium.

Podsumowujac, na pewno jest to propozycja do rozwazania jesli chodzi o styl, liczbe miejsc i/lub pozycje za kierownica, a przede wszystkim wyrazna przewage we wlasnej klasie... Jesli jednak nie zamierzasz wozic licznej rodziny i lubisz byc blizej asfaltu, to osobiscie proponuje Mazde6 SW, ktora co tu duzo mowic, bagaznika nie ma mniejszego, a przede wszystkim jest samochodem ulokowanym o oczko wyzej i daje sie to odczuc.
Mazda Rx-7 A-Spec FB 12A '85 | CM0M F4Rt '05 #145/500 | JK0E P9X SU4 '09
...sings an irresistible song, begging to be revved to its redline and thrown into corners. | bought not built. | ...ultimate solution for those with a distrust of birth control.
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 10799 (460/459)
Skąd: Warszawa
Auto: CM0M F4Rt '05 by ravo :*
JK0E P9X SU4 '09
Rx-7 FB33 12A '85 moja ex ;(

Postprzez Gość » 22 gru 2005, 13:51

Dziekuje za wyczerpująca odpowiedz o 5 , wlasciwie to coraz bardziej sie sklaniam do 6 , bo co do 5 to odstrasza mnie glownie chyba brak doswiadczenia z tym samochodem u nas w Polsce.
Gość
 

Postprzez dlugi13 » 5 gru 2006, 16:06

Jeśli chodzi o MAZDE 5 to bardzo ciekawy samochód. Owszem bardzo ciężko ją spotkać na polskich drogach, na zachodzie też ich nie za wiele. Autko bardzo dobre, komfortowe, wychwytuje każdą nierówność na drodze. Zawieszenie nastawione tylko i wyłącznie na komfort, aczkolwiek przy większych prędkościach autko nie przechyla sie na zakrętach. Jednostka 2.0 diesla z intercoolerem i turbosprężarką daje 143 KM mocy i 360 Nm momentu. Wiem że mniejsze jednostki są raczej dla ludzi którzy nie lubią mieć gorąco pod butem. 143 KM silnik daje wrażenia niesamowite. Środek piękny, funkcjonalność też świetna. Minusami może być dostęp do części. Zdecydowanie więcej znajdziesz do 3 i 6. Jako minivanik rodzinny "piątka" jest bardzo dobra.
Mazda 5 2.0 diesel 143KM 2006r
Początkujący
 
Od: 20 sie 2006, 10:26
Posty: 7
Auto: Mazda 5 2.0 diesel 143KM 2006r

Postprzez Grzechuka » 2 sty 2007, 15:46

Od tygodnia mam 5-tkę CD 145KM w wersji TOP z tzw "wypasem". Jechałem do Niemiec zdecydowany kupić Mitsubishi Grandis, którego można było obejrzeć w kraju. Jednak wizyta u Mazdy wyleczyła mnie z Grandisa. Mazda jest subtelniejsza, obszerniejsza, za podobne pieniądze zdecydowanie lepiej wypasiona, spycha Grandisa o kilka miejsc w dół.
Mam syna 195cm wzrostu, który jako niespełna 14-latek pewnie jeszcze podrośnie. 5-tka daje mi tę swobodę rośnięcia.... On ma dużo miejsca i z przodu i z tyłu, a nawet się "poskładał" na trzecim rzędzie foteli. Pies się cieszy jadąc w luce między siedzeniami 2-go rzędu. Navi, kamerka cofania, pakiet "entertainment" ksenonki, DVD, Audio jest w innych modelach trudna do zestawienia za takie pieniądze.
Mam zamiar pojeździć tym autem kilka lat... będę komentował na bieżąco.

Chętnie zasięgnę opinii o nawigacji – brak mapy Polski i Ostlandów jest mankamentem. Może inne mapy ..."pasują" do Mazdy?

Dosiego Roku Mazdowicze
Grzechu
przesiadka z Nissana i wsiadka w Defendera
Początkujący
 
Od: 2 sty 2007, 15:32
Posty: 17
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: