Pompowtryskiwacze

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Riki » 26 lis 2005, 23:15

Witam :)
Mam pytanie, jak zbudowane sa pompowtryskiwacze w silnikach TDI z grupy VAG ?? Szukalem w necie ale nic konkretnego nie znalazlem :P jak to działa, jak tradycyjna pompa i wtryski jak np. w starym passacie z lat 80?? Wiem ze tam byl TD, czy TDI ma inny system zasilania od starego TD? Mialem okazje zobaczyc silnik TD w starym Passacie i TDI w Sharanie. Po zdjeciu plastiku z silnika TDI ja laik zobaczylem tylko 2 roznice, w TD gaz byl tradycyjnie na linke a w TDI byl oparty na elektornice... No i intercooler w TDI...
Pozdrawiam ;)
Obrazek
Mazda Części – mazparts.pl NOWOŚĆ: OLEJE MILLERS W NASZEJ OFERCIE
mazparts.pl
Avatar użytkownika
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5697
Skąd: Warszawa
Auto: DiTD/CiTD/D-4D

Postprzez Italiano » 26 lis 2005, 23:38

http://www.techauto.republika.pl/pompow ... iwacze.htm Masz np. tu. Różnica między starym TD a TDi ? O ile sie nie myle to w TD pompa działała na zasadzie że miała cały czas ciśnienie i je tylko dawkowała poprzez np. pompe rotacyjną. A w TDI ciśnienie jest doprowadzane do wtryskiwaczy które są sterowane i dozują paliwo. NP. najnowsze Common reill podczas jednej pracy tłoka ssanie/sprężanie potrafi dawkować paliwo kilkukrotnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2812
Skąd: Calcinato
Auto: Dodge 3.8,Corsa 1.4,Civic 1.3

Postprzez Riki » 26 lis 2005, 23:43

Italiano dzieki za odpowiedz :) czyli w pompowtryskiwaczu sa jakby 4 pompy wtryskowe we wtryskiwaczu na kazdy cylinder? dobrze kapuje? :P ;)
Obrazek
Mazda Części – mazparts.pl NOWOŚĆ: OLEJE MILLERS W NASZEJ OFERCIE
mazparts.pl
Avatar użytkownika
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5697
Skąd: Warszawa
Auto: DiTD/CiTD/D-4D

Postprzez bajer0 » 26 lis 2005, 23:51

ooooo apstrachujac od rzeczywistosci, to chyba Italikowi chodzilo o pompe paliwa :)... totalnie sie na tym nie znam, ale tak "wykombinowalem" ;)

Riki napisał(a): czyli w pompowtryskiwaczu sa jakby 4 pompy wtryskowe we wtryskiwaczu na kazdy cylinder?

wiec chyba raczej kazdy z wtryskow ma swoja pompe ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1358
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Italiano » 26 lis 2005, 23:53

To masz może jeszcze tutaj coś dobrego do poczytania.
http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/15_po ... iwacze.htm


Riki napisał(a):zyli w pompowtryskiwaczu sa jakby 4 pompy wtryskowe

Eeee...jest pompa z takjakby czterema wtryskami.
Riki napisał(a): we wtryskiwaczu na kazdy cylinder?

A wtryskiwacz sie montuje do każdego cylindra.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2812
Skąd: Calcinato
Auto: Dodge 3.8,Corsa 1.4,Civic 1.3

Postprzez Italiano » 27 lis 2005, 00:02

Bo on się Rafale zapytał o zasilanie....a to nic innego jak pompa,wtryskiwacze.......pompowtryskiwacze. :)

Riki napisał(a):Mialem okazje zobaczyc silnik TD w starym Passacie i TDI w Sharanie. Po zdjeciu plastiku z silnika TDI ja laik zobaczylem tylko 2 roznice

Bo na pierwszy rzut oka różnice są małe w każdym z tych dwóch jest pompa,są przewody i są wtryski. Tu już trza się troche znać na tym żeby załapać różnice.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2812
Skąd: Calcinato
Auto: Dodge 3.8,Corsa 1.4,Civic 1.3

Postprzez MartiniS » 27 lis 2005, 01:16

http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prac ... kiwacz.pdf

Pompowrtyskiwacz umieszczony jest w kazdym cylindrze, jest to rodzaj małej wysokocisnieniowej pompy sterowanej z krzywki wałka rozrzadu. Różni się tym od Common Rail'a (wspólnej wysokocisnieniowej listwy), ze paliwo jest spreżane w samym wtryskiwaczu, a nie jak w CR w pompie i dopiero potem doprowadzane wspolna listwa do wtrysków.
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 193
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG 2.0i / Celica VII gen.

Postprzez brii » 27 lis 2005, 09:41

MartiniS napisał(a):Pompowrtyskiwacz umieszczony jest w kazdym cylindrze, jest to rodzaj małej wysokocisnieniowej pompy sterowanej z krzywki wałka rozrzadu. Różni się tym od Common Rail'a (wspólnej wysokocisnieniowej listwy), ze paliwo jest spreżane w samym wtryskiwaczu, a nie jak w CR w pompie i dopiero potem doprowadzane wspolna listwa do wtrysków.

Dokładnie tak :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8250 (58/64)
Skąd: Częstochowa
Auto: Klijo

Postprzez Riki » 27 lis 2005, 12:33

Ok dzieki za odpowiedzi :) teraz juz sobie troche rozjasnilem temat... jak widac to sie sporo rozni np. od silnika RF7 co ja mam w swojej madzi ;) czyli w TDi mamy 4 male pompy na kazdy cylinder, ktore sa napedzane od krzywek walku rozrzadu, a ja mam 1 wieksza pompe na 4 cylindry i zero elektroniki?? dobrze myslę :P
pozdr
Obrazek
Mazda Części – mazparts.pl NOWOŚĆ: OLEJE MILLERS W NASZEJ OFERCIE
mazparts.pl
Avatar użytkownika
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5697
Skąd: Warszawa
Auto: DiTD/CiTD/D-4D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Krzemol1994, p_pekala i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto