Regulacja sprzegła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomsfactory » 17 paź 2005, 17:25

Mazda 626 GW kombi 2.0 B rocznik 99
Chciałbym Was zapytac o prace sprzegła – generalnei chodzi mi o punkt zbierania u mnie jest tak ze przez 3/4 wcisniecia nic sie nie dzieje i musze je dusic do podłogi. Przez co czasem ciezko jest znaleźc punkt poł sprzęgła.
dodatkowo przewaznie na 1 i 2 biegu od czasu do czasu zdarza sie jakies takie dziwne szarpanie samochodem.
Nie zaobserwowałem poslizgu. Znam to z innej marki ale tu tego nie ma.
Nie wykonalem jeszcze testu na 5 biegu. ale raczej poslizg odpada.
Czy mozliwa jest jakas regulacja – podniesienie sprzegła?
Czy moje problemy moga byc zwiazane z jakas spreżyna – sam sie nie znam tylko tak mniemam jako laik.
Co moze sie dziac???
Dzieki i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2005, 22:59
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG

Postprzez Jaksa » 17 paź 2005, 19:34

tomsfactory napisał(a):Czy mozliwa jest jakas regulacja
Na pedale sprzegła jest regulacja – masz jakis wogole luz ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomsfactory » 17 paź 2005, 21:19

Jaksa napisał(a):
tomsfactory napisał(a):Czy mozliwa jest jakas regulacja
Na pedale sprzegła jest regulacja – masz jakis wogole luz ?


A gdzie jej szukac dokładnie???
Początkujący
 
Od: 8 paź 2005, 22:59
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG

Postprzez Jaksa » 17 paź 2005, 21:33

tomsfactory napisał(a):A gdzie jej szukac dokładnie?
Musisz dostac się pod pedały , zobaczysz trzpien ktory wchodzi w pompę sprzęgła – tam jest regulacja. ( tylko tym się reguluje )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Janek B. » 5 maja 2008, 18:14

Jaksa napisał(a):
tomsfactory napisał(a):Czy mozliwa jest jakas regulacja
Na pedale sprzegła jest regulacja – masz jakis wogole luz ?

Dzięki Jaksa ja też z twojej porady skorzystałem miałem ten sam problem. Niech żyje klub!!!
Janek B.
 

Postprzez Jaksa » 5 maja 2008, 22:33

Janek B. napisał(a):Niech żyje klub!
Sto lat <prezent>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hugo » 31 maja 2008, 00:00

A jak powinno być i jak się reguluje sprzęgło hydrauliczne w 626 GE FS? U mnie sprzęgło zaczyna brać ok. 1-2 cm od podłogi. I mam wrażenie, że ten dystans (1-2 cm) cały czas się zmniejsza... Sprzęgło jest nowe z ASO. Trzeba wcisnąć pedał sprzęgła do samej podłogi (dociskając niemalże na siłę) i wtedy biegi wchodzą bajecznie, jak w masełko.
Proszę o porady. Odpowietrzać (ale płyn jest w zbiorniczku i nie ma wycieków) czy regulować? I w którym miejscu?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hugo » 1 cze 2008, 12:11

Już mogę powiedzieć, że w GE z silnikiem FS sprzęgło reguluje się tak samo jak w GF, czyli śrubą na pedale sprzęgła. Jestem już po. Kilka obrotów w/w śrubą i sprzęgło znów działa bajecznie i "bierze" ok. 4-5 cm od podłogi.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez radar79 » 6 cze 2008, 07:10

SUPER właśnie mam ten sam problem
byłem w 3 warsztatach ponieważ z tego powodu mam problemy z wrzuceniem jedynki
i wszyscy zawsze mówil ze to skrzynia biegów ze synchronizator jest do pupy i ze trzeba to zmienić ...
a koszt to bagatela 550 robocizna plus cześci ... hehe dzieki wam jestem bogarszy o parę stówek :D
co prawda jeden koleś powiedział ze to sprzegło ale też trzeba całe wymienić gdzie orginał kosztuje około 7 – 8 stówek no i ma sie rozumiec jeszcze robocizna ....
Ja pierdykam Ci ludzie chyba oszaleli ...
Fachowcy za 5 groszy :P

THX
Radar
Mazda 4ever :D

http://otomoto.pl/mazda-626-C15888849.html

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2008, 12:26
Posty: 154 (13/0)
Skąd: Winterthur / Wrocław / Dobrzykowice / Lądek-Zdrój
Auto: Obecnie:
CX-3 AWD 1.5 / r. 2016
SKYACTIV-D-MT 105 KM
Dynamic Blue

Dawniej:
– 626 GW 2.0 / r.1998
– 626 GF 2.0 / r.1999
– Xedos 6 V6 2.0 / r.1996
– 121 1.3 / r.1993

Postprzez domingez » 17 cze 2008, 16:36

Warto może jeszcze zwrócić uwagę, że w pierwszej kolejności kluczem nr 12 luzujemy nakretkę przy pedale a potem regulujemy śrubą na klucz nr 10 punkt "brania" sprzęgła. Ufff.. Prościej się chyba nie da :D
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez radar79 » 10 wrz 2008, 13:43

domingez napisał(a):Warto może jeszcze zwrócić uwagę, że w pierwszej kolejności kluczem nr 12 luzujemy nakretkę przy pedale a potem regulujemy śrubą na klucz nr 10 punkt "brania" sprzęgła. Ufff.. Prościej się chyba nie da :D


No włśnie święte słowa :D
i tak własnie zrobił mi jeden kolo <czarodziej> i zamiast zapłacić 500-800 PLNów zapłaciłem 20 PLN <jupi>

Zatem wszystkim polecam warsztat na Klecińskiej przy Auto-GOSI we WRO
pytac o Waldka :D super kolo uczciwy, zawsze doradzi i pomoze ... Szkoda ze tacy ludzie to zadkość... W zasadzie to jeżdże do niego ze swoją MAZDZIĄ z kazdą pierdołą <spoko>
Mazda 4ever :D

http://otomoto.pl/mazda-626-C15888849.html

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2008, 12:26
Posty: 154 (13/0)
Skąd: Winterthur / Wrocław / Dobrzykowice / Lądek-Zdrój
Auto: Obecnie:
CX-3 AWD 1.5 / r. 2016
SKYACTIV-D-MT 105 KM
Dynamic Blue

Dawniej:
– 626 GW 2.0 / r.1998
– 626 GF 2.0 / r.1999
– Xedos 6 V6 2.0 / r.1996
– 121 1.3 / r.1993

Postprzez andrzej.j » 10 wrz 2008, 18:13

Witam mam pytanko,żeby biegi lepiej wchodziły to śrube trzeba wkręcić czy wykręcić.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2007, 09:56
Posty: 24
Skąd: Bialystok

Postprzez maxim_wawa » 10 wrz 2008, 19:07

panowie laik jestem jakich malo i przydala by sie jakas rycina co gdzie jak :)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez domingez » 10 wrz 2008, 20:47

Jak zajrzysz pod spód i obejrzysz pedał to pokapujesz szybciej niż po rycinie, bo ona nie koniecznie ukaże mechanizm z twojego punktu widzenia. Weź dwa klucze płaskie 10 i 12 a instrukcję ich użycia masz kilka postów wyżej. Powodzenia.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2008, 20:52 przez domingez, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez mmario20 » 13 wrz 2008, 16:25

Jaksa (domingez też) jesteście fantastyczni. Jaksa-za cierpliwość dostaniesz w niebie złoty tron. Ja jestem leń do potęgi n-tej ale nie odważyłem się zadać tego pytania. Zapytałem kolegi z forum gdzie w ogóle jest regulacja sprzęgła bo faktycznie nie mam kanału. Myślałem że może jak 125p-popychacz na siłownik/łapa...Niech żyje forum Mazdaspeed ( i ty Jaksa)
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 21:15
Posty: 43
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 626GF 2.0 116KM 98r

Postprzez maxim_wawa » 13 wrz 2008, 20:32

wyregulowałem.. jest super

dzieki panowie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez malkolm » 1 gru 2008, 15:13

no cóż u mnie też łapie zaraz przy podłodze jakieś 3 może 5 cm, porównywałem z innym ditd i jest różnica, czy w dieslu tak samo się reguluje jak w benzyniaku??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Kerrinf » 26 kwi 2010, 19:27

Moglibyście udzielić rady w sprawie regulacji. Mam taki problem, że sprzęgło łapie około 2cm od podłogi, znalazłem już tą srubę do regulacji. Tu mam problem. Jest ona wkręcona na chyba maxa lub prawie maxa. Czy żeby poprawić te sprzęgło to potrzebuję ta śrubę wkręcić czy wykręcić? Boję się o to, że jak trochę odkręce tą śrubę i to nie zadziała tak jak trzeba, a w konsekwencji nie będę mial możliwości powrotu do tego co jest teraz. Jeśli ktoś to robił to proszę o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 10:54
Posty: 39
Skąd: Białystok
Auto: 626 gf Ditd 99r

Postprzez ceraz » 3 lip 2010, 23:05

Jesteście wielcy !!! Właśnie wyregulowałem pedał sprzęgła tymi śrubkami !!! Tysiak w kieszeni. Dzięki !
Wszystkie palanty w warsztatach tylko wymieniać chciało komplet sprzęgła. Nikomu się nie chciało nawet łapki włożyć pod konsole, a schylić się to już poważna czynność.
Niech żyje MazdaSpeed
ceraz
 

Postprzez malkolm » 3 lip 2010, 23:51

Kerrinf napisał(a):Moglibyście udzielić rady w sprawie regulacji. Mam taki problem, że sprzęgło łapie około 2cm od podłogi, znalazłem już tą srubę do regulacji. Tu mam problem. Jest ona wkręcona na chyba maxa lub prawie maxa. Czy żeby poprawić te sprzęgło to potrzebuję ta śrubę wkręcić czy wykręcić? Boję się o to, że jak trochę odkręce tą śrubę i to nie zadziała tak jak trzeba, a w konsekwencji nie będę mial możliwości powrotu do tego co jest teraz. Jeśli ktoś to robił to proszę o pomoc.

wykręć ją trochę,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6