Wymiana paska rozrządu.

Mazda 323 1980–1995

Postprzez afti » 5 paź 2005, 18:50

Witam.

Szukam dokładnego opisu wymiany paska rozrządu, a sprawa wygląda tak:
Na wiosnę moje autko straciło moc, co się najeździłem po warsztatach szkoda mówić :). W końcu jeden z wielu znalazł przyczynę – przeskoczony pasek rozrządu. Nie wiem, czemu nie wymienił na nowy, no ale autko odzyskało moc, dopiero póżniej zauważyłem... że chyba nie pofatygował się do poprawnego jego ustawienia... – chyba... bo aparat zapłonowy znalazł się w krańcowym jego ustawieniu co znaczy, że dalsza regulacja jest już niemożliwa. Ostatnie dwa miesiące nie przebywałem w kraju...Autko miał brat, wsiadam w moją brykę, a tu powtórka z rozrywki z wiosny – chyba przeskoczył pasek. No cóż pora go wymienić, skoro ma skłonności... Pytanie od czego zacząć i jak to zrobić i napewno muszę wypośrodkować aparat zapłonowy, a potem dalej wymienić pasek.

Dzięki za podpowiedzi.

_________________
323 BF B6E 1,6 1989r.
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 50
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez GofNet » 5 paź 2005, 20:55

A zaglądałeś do tematu:
<czytaj> Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 2049
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jackk01 » 5 paź 2005, 21:17

Witam.
Moim zdaniem nie powinieneś zwlekać z kontrolą paska i ewentualną wymianą (całego rozrządu). Jeśli pęknie lub całkiem się ześlizgnie masz kilka tys. zł do tyłu (poważnie uszkodzi silnik). Ostatnio wymienialem rozrząd w serwisie Mazdy – 650zł. Widziałem, jak to robili od cholery roboty, trudny dostęp.

Pozdrawiam
Jacek

PS. Wymieniałem w 323F 1995r.
 
Od: 26 wrz 2005, 21:03
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r

Postprzez Jaksa » 5 paź 2005, 22:18

jackk01 napisał(a):Widziałem, jak to robili od cholery roboty, trudny dostęp.
Takie to teraz auta produkują <lol> ciasno, że nie ma gdzie palca wcisnąć...
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Do sprzedania auto mojego mechanika http://otomoto.pl/mazda-6-i-C34377819.html
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 8319
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Postprzez afti » 5 paź 2005, 22:37

@GofNet: Dzięki za podpowiedź, lecz mój model, to do 1989r. a tam jest od 1989r. :)
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 50
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez afti » 9 paź 2005, 13:19

Witam, widzę, że nikt tu nie ma takiej staruszki... Mam problem by odnaleźć znaki na rozrządzie, to znaczy na kole widzę, ale do czego je ustawić ??
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 50
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez Jaksa » 9 paź 2005, 19:42

afticn napisał(a):do czego je ustawić
Odnosnik powinien być widoczny na pompie olejowej ( tam gdzie jest dolne koło rozrzadu ) Cięzko to wytłumaczyć przez net , moze ktoś ma jakis rysunek.
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Do sprzedania auto mojego mechanika http://otomoto.pl/mazda-6-i-C34377819.html
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 8319
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Postprzez afti » 10 paź 2005, 21:00

Witam.Po 3 godzinach rozkrecania mam otwarty dostep do paska rozrzadu...nareszcie:) nawet nadkole trzeba było sciągnać.Co widze:na dolnym kółku zebatym od wału jest nafrezowany rowek,który zapewne trzeba ustawic wzgledem odnosnika na korpusie silnika....jest tam odlany znaczek ..i tu wszystko jasne:)Ale mam problem z górnym kołem od wałka rozrzadu,bo tam sa dwie kreski na godzine 17;45:) i zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic....wzgledem jakiego odnosnika???/
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 50
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez Jaksa » 10 paź 2005, 22:01

afticn napisał(a):zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic
Patrz ( od rozrządu ) na dekiel zaworowy ( w B6 i B3 jest tam odnosnik )
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Do sprzedania auto mojego mechanika http://otomoto.pl/mazda-6-i-C34377819.html
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 8319
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2011 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Postprzez afti » 11 paź 2005, 15:10

Czesc.Poznałem mój problem dlaczego mnie rozrzad straszył:okazało sie po zdjeciu kola zebatego od wału korbowego,iz wyrąbany jest klin,a co najgorsze ze rowek czesciowo też jest uszkodzony,dam nowy klin na ciasno wbije...ale martwi mnie ten rowek w wale,wyjecie wału i zaspawanie oraz na nowo wyfrezowanie to juz robota nie dla mnie....i dosc kosztowna
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 50
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez fuckworld » 4 sie 2008, 14:32

Apropo tematu: "Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp" Jak mogę sie do niego dostać jestem zarejestrowanym użytkownikiem a po kliknięciu na link wyskakuje mi komunikat: "Przepraszamy, ale tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą czytać tematy na tym forum"!
fuckworld
 

Postprzez KyRy » 4 sie 2008, 14:50

fuckworld jesteś zarejestrowanym użytkownikiem ale nie jesteś klubowiczem. A tylko klubowicze mają dostęp do tego działu.
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą, niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy...
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2085 (0/2)
Skąd: Święcko - Kotlina Kłodzka
Auto: jest M5 2.0 2005'
jest Mx-5 1,6 16V 96'
była Mx-3 1,6 16V 95'
był Xedos 6 2,5 V6 95'

Postprzez fuckworld » 4 sie 2008, 15:03

Co to znaczy klubowicze??
fuckworld
 

Postprzez fuckworld » 4 sie 2008, 15:05

afticn napisał(a):...Co widze:na dolnym kółku zebatym od wału jest nafrezowany rowek,który zapewne trzeba ustawic wzgledem odnosnika na korpusie silnika....jest tam odlany znaczek ..i tu wszystko jasne:)Ale mam problem z górnym kołem od wałka rozrzadu,bo tam sa dwie kreski na godzine 17;45:) i zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic....wzgledem jakiego odnosnika???/


Mam podobny problem chcę wymienić pasek ale nie wiem jak potem ustawić koła.
fuckworld
 

Postprzez kleik87 » 15 wrz 2008, 09:45

ja tez mam zamiar wymienic pasek i górne koło
posiadam mazde 323 BG 1.3 16V 91r.
z tematu wyczytałem że jest koło zębate górne a co za tym idzie łańcuszek??
poprawcie mnie lub potwierdzcie
pozdrawiam
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 108
Skąd: Gdańsk

Postprzez Lukasz1985 » 13 kwi 2010, 18:47

czemu nie mogę tego linka zobaczyć

* Zgłoś ten post
* Odpowiedz z cytatem

Postprzez GofNet » 05 paź 2005 19:55
A zaglądałeś do tematu:
<czytaj> Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.

Powodzenia.
pisze ze nie mam uprawnień
Lukasz1985
 

Postprzez Daro_GST » 14 kwi 2010, 08:36

bo kolego na mazdaspeed to trzeba być klubowiczem żeby mieć dostęp do takich rzeczy, a żeby być klubowiczem to trzeba mamone płacić... zobacz tutaj http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=9492/
Avatar użytkownika
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 122
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323