Falujace lub wysokie obroty

Postprzez Quidam » 14 wrz 2005, 10:24

Problem pojawia się na rozgrzanym silniku. Obroty albo zwiekszają sie powoli do 1200-1500 obr/min, lub falują od 1000 do 2000obr/min i stabilizuja się na ok 2000obr . Nie wiem czy do przeczyszczenia jest jakaś przepustnica czy to elektronika głupieje?

ktoś może wie co to za cholera??
Avatar użytkownika
 
Posty: 88
Od: 8 mar 2004, 14:33
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez nemi » 14 wrz 2005, 10:40

Sprawdź płyn chłodniczy (w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym).. Jak za mało to dolej.
I zobacz archiwum.
Avatar użytkownika
 
Posty: 7919
Od: 21 sie 2004, 14:20
Skąd: Warszawa

Postprzez Quidam » 14 wrz 2005, 10:46

nemi napisał(a):Sprawdź płyn chłodniczy (w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym).. Jak za mało to dolej.
I zobacz archiwum.


czytałem <glupek2>
Ostatnio edytowano 14 wrz 2005, 15:37 przez Quidam, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Posty: 88
Od: 8 mar 2004, 14:33
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez sołtys » 14 wrz 2005, 10:56

zawór beipass wolnych obrotów do wymiany albo czyszczenia.Poszukaj gdzieś jużo tym pisałem odnośnie czystości spalin i falowania obrotów
 
Posty: 1395
Od: 20 lip 2005, 16:56
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez rrrradek » 14 wrz 2005, 11:28

Widzę, że jesteś z Józefowa więc niedaleko Wa-wy. Aby pozbyć się problemu musisz:
1. Wziąć wolny dzień,
2. Jechać do Jaksy.

Przyczyn może być wiele począwszy od płynu chłodniczego a na łapaniu "lewego powietrza" skończywszy (ja tak miałem). U Jaksy mi zrobili i wszystko gra.
powodzenia.
Avatar użytkownika
 
Posty: 96
Od: 26 paź 2004, 10:14
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez Quidam » 14 wrz 2005, 15:37

nemi napisał(a):Sprawdź płyn chłodniczy (w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym).. Jak za mało to dolej.
I zobacz archiwum.



A jaki płyn do chłodnic najlepiej kupic? na co zwaracac uwage??

No i najwazniejsze , czy uzupełniac plyn poprzez dolewanie zo zbiorniczka czy chłodnicy . No i przy odpowietrzaniu oba owory powinny byc otwarte?


Uf to na razie kończe z pytaniami
Ostatnio edytowano 14 wrz 2005, 15:45 przez Quidam, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
 
Posty: 88
Od: 8 mar 2004, 14:33
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez rrrradek » 14 wrz 2005, 15:39

Zbliża się jesień i zima. Kup koncentrat Glycoshell albo castrola. Ja jeżdżę na Glycoshell'u.
Avatar użytkownika
 
Posty: 96
Od: 26 paź 2004, 10:14
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez Quidam » 14 wrz 2005, 16:04

rrrradek napisał(a):Zbliża się jesień i zima. Kup koncentrat Glycoshell albo castrola. Ja jeżdżę na Glycoshell'u.


i z czym to rozcieńczać?
Avatar użytkownika
 
Posty: 88
Od: 8 mar 2004, 14:33
Skąd: ..........
Auto: Mazda

Postprzez rrrradek » 14 wrz 2005, 17:10

Nie rozcieńczaj. 4 litry kosztują około 70 zł w Makro a Ty potrzebujesz prawdopodobnie 6 -6,5 litra więc wyniesie Cię to jakieś 100 zł plus wymiana. W stacji shella płacisz tylko za płyn. ja za całą wymianę z płynem zapłaciłem 99 zł.
Avatar użytkownika
 
Posty: 96
Od: 26 paź 2004, 10:14
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez mayer » 14 wrz 2005, 20:01

kup dowolny płyn chłodniczy. Era miedzianych chłodnic bezpowrotnie minęła więc nie ma najmniejszego znaczenia co wlejesz. Obecnie wszystkie dostepne płyny bazuja na glikolu, kiedyś do FSO trzeba było lać płyny na bazie poli-propylenów. Lej na co masz ochotę . Nie ma najmniejszego sensu przepłacać za "markę" i tak 90% "zachodnich" jest produkowana w polskich zakładach chemicznych typu Inco veritas, rokita , organica, petrochemie,itp...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
 
Posty: 502
Od: 3 mar 2005, 16:36
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez nemi » 14 wrz 2005, 20:32

Ja zalewam Petrygo. Koszt płynu na wymianę to jakieś 30-35 zł.
Avatar użytkownika
 
Posty: 7919
Od: 21 sie 2004, 14:20
Skąd: Warszawa

Postprzez sołtys » 14 wrz 2005, 20:50

nemi napisał(a):Ja zalewam Petrygo. Koszt płynu na wymianę to jakieś 30-35 zł


ja robie dokładnie to samo o ile w jakość mrkowych olejów moge jeszcze uwierzyć natomiast w wyższość markowego płynu już nie uwierze to jest dokłądnie to samo wiec nie warto przepłacać.
 
Posty: 1395
Od: 20 lip 2005, 16:56
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Sebastian_S » 14 gru 2008, 00:50

Quidam napisał(a):Problem pojawia się na rozgrzanym silniku. Obroty albo zwiekszają sie powoli do 1200-1500 obr/min, lub falują od 1000 do 2000obr/min i stabilizuja się na ok 2000obr . Nie wiem czy do przeczyszczenia jest jakaś przepustnica czy to elektronika głupieje?

ktoś może wie co to za cholera??


Przepraszam, ze odgrzewam stary temacik, ale mam wręcz identyczny co do joty przypadek z obrotami. Co Ci wtedy pomogło Quidam ? Wymiana płynu w chłodnicy?

widzę że tu jest wyczerpujący temat:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ch%B3odnic
poczytam póki co... ;)
 
Posty: 18
Od: 9 lip 2005, 20:12

Postprzez Tygrysek21krk » 15 gru 2008, 19:49

Proponuje 3 rzeczy na ktore warto zwrucic uwage a niezaszkodzi :
– Odpowietrzyc uklad chlodzenia
– Sprawdz przeplywke czy nie jest wlanieta np czy drucik jest caly
– wyreguluj oborty sruba na przepustnicy bupassu – chyba tak to sie nazywa
 
Posty: 101
Od: 14 mar 2006, 17:37
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Filippo80 » 15 gru 2008, 21:15

mi olej leci do przeplywomierza i zalewa silnik krokowy ... stad pewnie mam 2000 obr jak temp skoczy powyzej polowy skali.Tak wiec remont silnika typu uszczelki,pierscienie,panewki...cholera wie co jeszcze.No ale wam chyba nie bierze oleju 3/4 zbiornika na 650 km ? wiec sprawdz j/w.
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<jelen><br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 28
Od: 18 sty 2008, 16:31
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF

Postprzez Sebastian_S » 15 gru 2008, 23:10

Tygrysek21krk napisał(a):Proponuje 3 rzeczy na ktore warto zwrucic uwage a niezaszkodzi :
– Odpowietrzyc uklad chlodzenia
– Sprawdz przeplywke czy nie jest wlanieta np czy drucik jest caly
– wyreguluj oborty sruba na przepustnicy bupassu – chyba tak to sie nazywa



Na szczęście wystarczyło dolać płynu do chłodnicy :P i jak nowo narodzona :D
Wpłynęło do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego chyba ze 2 litry , prawie 1/3 :|
Ale dzięki za odp...
 
Posty: 18
Od: 9 lip 2005, 20:12

Postprzez dcc69 » 15 gru 2008, 23:21

A ja mam troszke inny problem ale tez związany też z obrotami.
U mnie płyn jest ok. Kopułka i palec wymieniany na początku toku swiece teraz i przewody na początku roku.
U mnie wyglada to tak.
Na bezynie odpala normalnie.
Po przekroczeniu 2500 obrotów przełącza się na LPG.
Jadę sobie jadę obroty w normie dojezdzam do skrzyzowania a tu nagle obroty 200-900, 800-150 i stop.
Wtdey silnik ciezko mi odpala nawet na PB !!!!
Jak odpali czuć bardzo gaz mimo ze odpaliłem na PB.
Jak myslicie co to moze byc??
Pozdrawiam.
DC CARS Partner HIPOL i Ge Parts Edpol SAGA Auto,
Najlepsze części do aut Japońskich, Koreańskich, Amerykańskich i Europejskich oraz motocykli, wózków widłowych i samochodów dostawczych.
97-300 Piotrków Trybunalski ul. M. Curie-Skłodowskiej 9
e-mail: d.cecotka@dccars.pl ; www.dccars.pl ; Tel. 781066665
Avatar użytkownika
 
Posty: 695
Od: 6 sie 2007, 13:53
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS -Sedan

Postprzez Hugo » 16 gru 2008, 00:43

Sebastian_S napisał(a):Na szczęście wystarczyło dolać płynu do chłodnicy i jak nowo narodzona
Wpłynęło do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego chyba ze 2 litry , prawie 1/3
Więc wypadałoby znaleźć przyczynę ubytku płynu, bo tyle samo z siebie nie odparuje nawet przez 10 lat.
dcc69 napisał(a):Jadę sobie jadę obroty w normie dojezdzam do skrzyzowania a tu nagle obroty 200-900, 800-150 i stop.
Wtdey silnik ciezko mi odpala nawet na PB
Jak odpali czuć bardzo gaz mimo ze odpaliłem na PB.
Ciężko odpala na Pb, bo odpala też rónocześnie na LPG (zalewa się). Stąd zapach gazu. Polecam wycieczkę do gazownika na przegląd i regulację instalacji LPG.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
 
Posty: 1148
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Tygrysek21krk » 16 gru 2008, 09:21

MIlem ta sama usterke i dla tego musialem jechac do gazownikow i musili zalozyc od poczatku cala elektryke do gazu wraz z modulatorami o gazu bo u mnie oto bylo zastapioine jakim dziwnym przekaznikiem wiec polecam zmienic
 
Posty: 101
Od: 14 mar 2006, 17:37
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez K8 » 16 gru 2008, 12:22

Hm.
A byłem przed napisaniem postu u gazownika który stwierdził ze była mieszanka zbyt bogata.
wydawało mnie sie ze już jest ok.
ale jadąc dzisiaj do pracy jak wrzuciłem na luz to to znowu to samo czyli od 900-200 ale po rozgrzaniu silnika problem ustaje.
Zastanawiam się czy gdzieś nie będzie zasysać lewego powietrza.
I zapytam Hugo dlaczego podczas odpalania idzie LPG z PB podczas odpalania??
Pozdrawiam.
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
 
Posty: 346
Od: 5 maja 2006, 22:15
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6