Mazda RX-8

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Yoshi323 » 27 lip 2005, 03:27

Zauważyłem na www.autoscout24.de i www.mobile.de , że ceny RX-8 192KM i Mazdy 3 w wersji 2,0 są zbliżone.
Niebawem będę zmieniać samochód, więc pomyslałem o RX-8. Nigdy wcześniej nie brałem pod uwagę zakupu tego auta, więc pochodziłem trochę po róznych forach, żeby poczytać opinie użytkowników. I co sie dowiedziałem?
W dwóch słowach RX-8 to wynalazek jak 323GT-R.
Myślałem, że pracując nad jednym modelem tyle lat inżynierom Mazdy udało się dopracować tą konstrukcję. A tu okazuje sie, ze w bardzo wielu egzemplarzach wymieniano silniki, które traciły moc, gasły i nie dawały sie uruchomić. Problem jest poważny. Uszkodzone silniki miały po kilka-kilkanaście tysięcy km przebiegu. Przyczyna awarii-brak kompresji na jednym z tłoków.
A czytałem o tym na forach: amerykańskim, kanadyjskim, hiszpańskim , francuskim, belgijskim i niemieckim.
Ciekawe, dlaczego nikt o tym nie mówi?


Od razu wyleczyłem sie z RX-a.

Ciekawe, jak RX-8 pobił te wszystkie rekordy, jak zdobył te wszystkie nagrody....

Nie kumam....

Czy może mam wierzyć, że to jednostkowe przypadki, a awarie spowodowane były brakiem dbałości o poziom i stan oleju?
Nie, to chyba niemożliwe...

A w AZ Auto zapewniali mnie, że RX-8 to nieprawdodpodobnie dopracowane auto i że nic, tylko olej i benzynę wlewać...
Zresztą w Auto 2000 mówili to samo...
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Od: 15 sty 2004, 08:58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 MPS

Postprzez yari » 27 lip 2005, 08:35

zerknalem na autoscout24 i mobile, i!
szok, ogloszen cholernie duzo! cos niesamowitego! zreszta to auta z rocznikow 2004/2005, najstarszy z XI-2003... no bo chyba wczesniej nie produkowali?!
na coupe, ktore produkowano przez niecale 9lat ogloszen jest mniej... wiec o co chodzi?
rx-8 piekne autko, kiedys w kownie byla prezentacja, no moglem zakochac sie w tym autku :)
ale faktycznie jakies dziwne mysli przychodza, bo:
1.produkcja krotka, wiec auto wcale nie musi byc dopracowane
2.w polsce tych autek jest niewiele, wiec mimo wszystko mysle, ze polskie ASO maja niewiele do powiedzenia na ten temat...
3.z reguly glos niezaleznych forow internetowych milosnikow motoryzacji jest obiektywny, kazdy pisze o swoich doswiadczeniach, nie ma potrzeby agitacji, badz negowania, nie wiem ile przypadkow spotkales awarii silnika, ale moze warto zapytac tych ludzi konkretnie, ktorzy sie wypowiadali, mysle, ze Ci pomoga :)
4.bardzo duza ilosc egzemplarzy na sprzedaz /moje subiektywne odczucie/ pomimo krotkiego okresu produkcji, czyzby ludzie uciekali od tego auta?
5.inna sprawa, to autko o aspiracjach sportowych, wiec jego awaryjnosc bedzie wyzsza, niz przecietnego, chociazby ze wzgledu na wysilenie calego organizmu auta
6.magiczny silnik, ktorego nie rozumiem :) a ktory z zalozenia bedzie inaczej sie zachowywal, nizli nasze pospolite :)

mimo wszystko, gdyby byl zakochany w tym aucie, to nie odpuscilbym i dalej szukal, tylko napewno wzmoglbym czujnosc i zdrazyl temat, czego i dlaczego sie ustrzegac... moze warto posiedziec na tych forach zagranicznych i zobaczyc "z czym sie to je" :)
powodzenia
Avatar użytkownika
 
Posty: 421
Od: 15 mar 2005, 14:21
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez jesus » 27 lip 2005, 13:38

Niestety wraz z pojawieniem się modelu RX-8 moim zdaniem czar wankla prysł .. za 5-6 lat będzie to jeden z popularniejszych aut dla młodziaków (o ile ten silnik się do tego czasu nie rozleci ;) ), a cena takiej madzi będzie bardzo niska :D ... skąd taki wniosek .. zapraszam do berlina rx-8 jest tyle co mx-3 i mx-6 razem wziętych ;)
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
 
Posty: 300
Od: 24 maja 2004, 13:40
Skąd: Toruń
Auto: RX-7 FD3S 1.3 MĘSKIE PORNO

MX-6 FS 2.0 DOHC 16V CZERWONY KAPTUREK

Postprzez Bimbak » 27 lip 2005, 15:21

jesus napisał(a):zapraszam do berlina rx-8 jest tyle co mx-3 i mx-6 razem wziętych


no własnie ... nie liczą się te wszystkie lata produkcji tego auta (rx-7) ale liczba sprzedanych egzemplarzy a w przypadku RX-8 z tego co pamiętam to w roku ubiegłym była ona imponująca (jak na auto o aspiracjach do miana sportowego).
Jednak gdybym sie w tym aucie zakochał bez pamięci to zrobiłbym tak jak pisze Yari.
Osobiście wierze że z kazdego wynalazku mozna; po przyłożeniu pewnych starań, pieniędzy i wiedzy na jego temat, zrobić auto niezawodne.
W końcu niska liczba rx-7 na sprzedaz nie wiąże sie chyba z jakąś niezawodnością tego auta ale bardziej z zamiłowaniem ich właścicieli do swoich aut :)
Pozdro
Pozdrawiam, Tomek

Obrazek
Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
 
Posty: 3790
Od: 17 maja 2005, 20:55
Skąd: Śrem
Auto: wieczny pensjonariusz i dżinks

Postprzez jesus » 27 lip 2005, 15:40

kibel napisał(a):W końcu niska liczba rx-7 na sprzedaz nie wiąże sie chyba z jakąś niezawodnością tego auta ...


nie dlatego – ale z innego prostego powodu ceny tych aut w momencie gdy weszły na rynek były niemiłosiernie wysokie – i generalnie większość klientów decydowała się na kupno porszaka niż na rx-7.
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
 
Posty: 300
Od: 24 maja 2004, 13:40
Skąd: Toruń
Auto: RX-7 FD3S 1.3 MĘSKIE PORNO

MX-6 FS 2.0 DOHC 16V CZERWONY KAPTUREK

Postprzez tomekrvf » 27 lip 2005, 15:48

Mazda zasluzyla sobie na docenienie uporu nad pracami nad silnikiem Wankla. Bardzo mnie cieszy ze RX-8 cieszy sie tak duza popularnoscia
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
 
Posty: 2187
Od: 9 gru 2003, 19:51
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez kocie_ruchy » 27 lip 2005, 17:09

kibel napisał(a):W końcu niska liczba rx-7


Tylko w EU tak jest. W USA i Japoni to wciąż popularny i poszukiwany samochód.
a co do rx-8 psuje się tak jak inne.To,że wymieniają silniki jest wsumie do wytłumaczenia,skoro tylko Mazda produkuje wankla. Wszyscy mogą brać garściami doświadczenia z budowy R4,V8,R6 – bo te silniki są budowane przez wszystkich. Choć jak doświadczenie pokazuje,niektórzy mają i z tym problemy. Mazda wymieniała całe silniki przy najmniejszej awarii,właśnie po to,żeby zdobywać "obiekty do badań" i mimo kilku wpadek jest to nowoczesny i dobry silnik.

PS.
World goes around and around not up and down.
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Od: 17 lip 2005, 18:30
Skąd: Łódź
Auto: 323P '98 BA B3

Postprzez bajer0 » 27 lip 2005, 17:31

kocie_ruchy napisał(a):World goes around and around not up and down.

<diabełek>
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
 
Posty: 1650
Od: 26 sie 2004, 13:11
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez GOŁY70 » 28 lip 2005, 11:39

Yoshi323 napisał(a):...W dwóch słowach RX-8 to wynalazek jak 323GT-R...
...Od razu wyleczyłem sie z RX-a...
No toś mnie chłopie nie pocieszył bo ja właśnie teraz zacząłem się rozglądać i to za RX-8.
Choć cena w DE (w PL nie) egzemplarzy z przebiegiem 15-20k km faktycznie wydaje się bardzo atrakcyjna nie zastanowiłem sie dlaczego aż tak bardzo....
Pozdr. Grzegorz
Avatar użytkownika
 
Posty: 197
Od: 8 maja 2004, 21:35
Skąd: Wa-wa, BemOwo
Auto: służbowe albo TAXi ;)

Postprzez tomekrvf » 28 lip 2005, 12:27

GOŁY70 napisał(a):
Yoshi323 napisał(a):...W dwóch słowach RX-8 to wynalazek jak 323GT-R...
...Od razu wyleczyłem sie z RX-a...
No toś mnie chłopie nie pocieszył bo ja właśnie teraz zacząłem się rozglądać i to za RX-8.
Choć cena w DE (w PL nie) egzemplarzy z przebiegiem 15-20k km faktycznie wydaje się bardzo atrakcyjna nie zastanowiłem sie dlaczego aż tak bardzo....

Kolega Yoshi wspomina ze padaly silniki w RX8 ale niech wskaze mi marke gdzie sie nie wymienia silników Niedaleko patrzec: Toyota, VW,Audi!!!! I to nie sa jednostkowe przypadki. Pytanie jest jak to wyglada procentowo, ale specjalnie mnie nie dziwi ze wymienia sie silniki w takich autach. Wszystko mozna zakatowac a niestety jak jest auto na gwrancji to trudno jest udowodnic klientowi ze katowal sprzeta, nie dotarl itd itp. a ten samochod nie sluzy do jezdzenia na zakupy
Moim zdaniem nie masz co przejmowac sie faktem ze wymienia sie silniki – tak sie robi wszedzie.
Wez pod uwage ze najwiekszy szum robia Ci którym cos sie zepsulo i warto wziac pod uwage fakt ile zepsulo sie tych aut na zdaje sie 100 000 sprzedanych sztuk
Zreszta auto jest piekne(widzialem taka czerwona w akcji) i jak chcesz miec swiety spokój to kup auto ktore ma jeszcze gwarancje i masz wtedy wszystko gdzies – jak padnie to naprawia na gwarancji.
I jeszcze raz Yoshi – jak sie o czyms nie mowi to znaczy ze problem nie jest powazny, nie tragizuj tak nad tymi wymienianymi silnikami
Avatar użytkownika
 
Posty: 2187
Od: 9 gru 2003, 19:51
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Yoshi323 » 28 lip 2005, 12:59

I jeszcze raz Yoshi – jak sie o czyms nie mowi to znaczy ze problem nie jest powazny, nie tragizuj tak nad tymi wymienianymi silnikam

Proponuję, żebyś sam odwiedził fora RX-8 i sam wyrobił sobie zdanie na temat awaryjności tego auta. To nie są jednostkowe przypadki.
To, że się nie mówi wcale nie znaczy, że problemu nie ma. Zacznie sie o tym mówić, jak upłynie ludziom gwarancja i będą silniki wymieniać za własne pieniądze.
Jak kupowałem 323GT-R nikt w autoryzowanych stacjach Mazdy nie powiedział mi o padającej non stop skrzyni.
Czy Mazda kiedykolwiek przyznała się do niedopracowania tego elementu?

Puzdro!
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Od: 15 sty 2004, 08:58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 MPS

Postprzez tomekrvf » 28 lip 2005, 13:29

Yoshi323 napisał(a):Proponuję, żebyś sam odwiedził fora RX-8 i sam wyrobił sobie zdanie na temat awaryjności tego auta. To nie są jednostkowe przypadki.

Tak, tak tak....Jaki procent wszystkich samochodów stanowia te zepsute???Sprawdziles to?
Dziwie sie ze nic nie slyszales o GTR
W ASO faktycznie niewiele wiedza o GTR. Raz bylem na Rydygiera z kumplem zamawiac czesci do GTR i koles nie bardzo wiedzial o co nam chodzi.Poza tym GTR bylo 2500 a RX8 juz jest ponad 100 000
A czy Twój GTR byl szary?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
 
Posty: 2187
Od: 9 gru 2003, 19:51
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GOŁY70 » 28 lip 2005, 18:35

Tutaj jest ciekawy topic na temat awarii silnika w RX-8 –> www.RX8club.com
Wynika z niego, że faktycznie jest jakaś akcja wymiany niektórych elementów silnika i flash kompa sterującego ale nie jest jasne jaka jest skala tj. czy dotyczy tylko rocznika 2004 i konkretnej serii (która poszła akurat do US) czy jest bardziej ogólna.
Padają stwierdzenia, że "dealer przekazał informację o akcji wymiany..." ale to może być wkręt.
Faktem jest że goście piszą o problemach z "dziwnymi" odgłosami silnika, spadkiem mocy i przegrzewaniem nie tylko w podanym wątku ale w wielu innych także (na szybko znalazłem i przejrzałem kilkanaście) co nie jest optymistyczne.
Pozdr. Grzegorz
Avatar użytkownika
 
Posty: 197
Od: 8 maja 2004, 21:35
Skąd: Wa-wa, BemOwo
Auto: służbowe albo TAXi ;)

Postprzez Yoshi323 » 28 lip 2005, 18:40

tomekrvf napisał(a):A czy Twój GTR byl szary?

Nie, czerwony.
I miałem go dawno temu, kiedy internet nie był jeszcze tak popularny, jak dziś i kupując auto musiałem opierać się na opinii serwisów. Problem w tym, że w autoryzowanych serwisach nie pracują raczej pasjonaci...Ja w każdym razie takiego do dziś w serwisie nie poznałem.
To prawda, GT-Rów było tylko 2500 – tutaj trudniej było mi dotrzeć do sprawdzonych informacji.
Co do RX-a – przeczytałem kilkaset postów, które w wiekszości dotyczyły jednego problemu- silnik traci moc, aż w końcu gaśnie. Powód-brak kompresji na jednym z tłoków. Jak wiadomo, największym problemem w Wanklu jest szczelność i tu tą wadę mamy, jak na dłoni...
Z tych 100 000 posiadaczy RX-8 prawdopodobnie 90% nie wchodzi na fora RX-8 i nie pisze o swoich problemach. Wiekszość z nich zapewne zakupiła Rexa nie z miłości do Mazdy, tylko dlatego, ze auto im sie podoba.

Wartoby sprawdzić, co na to JD Powers.


tomekrvf napisał(a):Mazda zasluzyla sobie na docenienie uporu nad pracami nad silnikiem Wankla. Bardzo mnie cieszy ze RX-8 cieszy sie tak duza popularnoscia

Ja też sie cieszę.
Uwielbiam wynalazki Mazdy, ale nie chcę nimi już dłużej jeździć :)


GOŁY70 napisał(a):Choć cena w DE (w PL nie) egzemplarzy z przebiegiem 15-20k km faktycznie wydaje się bardzo atrakcyjna nie zastanowiłem sie dlaczego aż tak bardzo....

Mnie bardziej niż cena zastanawia, dlaczego jest tak ogromna podaż tych aut...
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
 
Posty: 199
Od: 15 sty 2004, 08:58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 MPS

Postprzez kocie_ruchy » 28 lip 2005, 18:51

eksperymentalnie przejrzałem autoscout24.de

1. Ogłoszeń rx8 około 500 w tym około połowy samochodów fabrycznie nowych. Te 250 używanych to w 80% samochody zprzebiegiem większym niż 20000km – znudziła się zabawka -zmieniamy na coś innego
2. Ogłoszeń 350z około 350...Czy to znaczy,że właściciele pozbywają się ich bo to padaga?

Niesądze. To jest poprostu mentalność niemieckiego rynku samochodowego. W Polsce jeszcze kilka lat tego nie doświadczymy.
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Od: 17 lip 2005, 18:30
Skąd: Łódź
Auto: 323P '98 BA B3

Postprzez GOŁY70 » 29 lip 2005, 14:01

Yoshi323 napisał(a):Mnie bardziej niż cena zastanawia, dlaczego jest tak ogromna podaż tych aut...
Oczywiście masz rację. Wspomniałem o cenie mając na myśli jej spadek wynikający z podaży.
Im bardziej wczytuję się w komentarze na RX8club.com tym bardziej zaczynam wątpić :|
Stać mnie na zakup + różne opłaty (w tym ubezpieczenie) ale jak pomyślę, że miałbym przechodzić takie nie tanie "zabawy" z silnikiem to niestety włącza mi się alarm budżetowy......
Pozdr. Grzegorz
Avatar użytkownika
 
Posty: 197
Od: 8 maja 2004, 21:35
Skąd: Wa-wa, BemOwo
Auto: służbowe albo TAXi ;)

Postprzez Bimbak » 1 sie 2005, 09:38

kocie_ruchy napisał(a):To jest poprostu mentalność niemieckiego rynku samochodowego


dokładnie.. trzeba też o tym pamiętać.
Dla przykładu:Miałem ostatnio u siebie w firmie serwisanta z niemiec, chłopak jeździ na MV Auguscie od 16 miesiecy i planuje ją sprzedać (jakieś 6 tys euro w plecy) bo stwierdził że sypanie na gumie przez miasto już go nie bawi i przywali sobie teraz jakiegoś wypasionego chopera bo kolega ma i dał mu sie przejechać i mu sie spodobało.
Dla niego ten motocykl to była zwykła zabawka, czego ja wogóle pojąć nie potrafię. Mysle tez że ten gość to nie jest odosobniony przypadek.
Pozdrawiam, Tomek

Obrazek
Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
 
Posty: 3790
Od: 17 maja 2005, 20:55
Skąd: Śrem
Auto: wieczny pensjonariusz i dżinks

Postprzez GOŁY70 » 3 sie 2005, 22:45

Ciekawostka – na trzech niezależnych forach znalazłem wątki o tym, że Mazda zaleciła aby nie montować tablicy rejestracyjnej na "grilu" w RX8 bo to jest prawdopodobnie przyczyną przegrzewania silnika.
Brzmi to logicznie, ale czy ktoś z ASOwców o tym słyszał? i czy da się zamontować w RX8 tablicę w innym miejscu?
Pozdr. Grzegorz
Avatar użytkownika
 
Posty: 197
Od: 8 maja 2004, 21:35
Skąd: Wa-wa, BemOwo
Auto: służbowe albo TAXi ;)

Postprzez yari » 4 sie 2005, 12:26

pozwole sobie na dwie uwagi:
1.powtorze: coupe bylo produkowane przez niecale 9lat -ogloszen jest ok.300 /i nie sadze, zeby to bylo spowodowane brakiem samochodow na runku... podejrzewacie, ze /F/I/A/T/ jest lepiej wykonany? nie sadze, zeby ktorykolwiek z mazdowiczow tak stwierdzil, ale jednak jest faktem, ze stosunkowo niewiele osob chce go sprzedac, czy teza, ze niemcy sprzedaja swoje zabawki /mowie teraz o rx-8/ jest sluszna? sam nie wiem.../
2.moze zupelnie bez zwiazku, ale: w coupe stousnkowo czesto zdarzaja sie wymiany/awarie silnikow:
a) to glownie silniki 16v/16vt, czyli konstrukcje z lat 93-96, wiec maja juz kilka lat...
b) w 16v pekaja waly korbowe, albo obracaja sie panewki, bo silniki sa przezylowane /z seryjnego 139KM, ktore juz jest wysrubowane, wyciagaja jeszcze troche, do tego przegrzanie przy ostrej jezdzie 5-6krpm
c) pekaja paski rozrzadu... i to czasem przed terminem wymiany, stad potoczne mniemanie o wymianie paska przy ok.45-60kkm
d) czasen "splywaja tloki" w 16vt/20vt, glownie z powodu "zabaw" z mieszanka paliwa i doladowaniem powietrza

to kilka uwag, jak sprawa wyglada w innych autkach o aspiracjach sportowych, nalezy pamietac, ze to zupelnie inna konstrukcja silnikow /silniki, cztero, badz pieciocylindrowe, rzedowe z czterema zaworami na cylinder, wolnossace, badz doladowane, wszystkie o pojemnosciach ok.2l /jeden wyjatek: 1.8 16v bez turbo/, ale zauwazcie tez, ze siadaja wlasnie silniki, "dlubane" i to juz z kilkoma latami na karku i wieloma przebytymi kilometrami...
pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 421
Od: 15 mar 2005, 14:21
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Globy » 4 sie 2005, 14:52

GOŁY70 napisał(a):czy da się zamontować w RX8 tablicę w innym miejscu?

Si, aczkolwiek psuje wyglad:

Obrazek

W odniesieniu do tematu uwazam, iz mlodziutki badz co badz egzemplarz powinien pojezdzic jeszcze dlugo bezobslugowo, tym bardziej z gwarancja (plus dla atrakcyjnych cen). Mazda powinna po analizie rynkowej wziac sie za opracowanie prawdziwego coupe z Wanklem obok "osemki".
Pozdrawiam,
Marcin
MagazynAUTO.pl – internetowy serwis motoryzacyjny

Pieniądze wlewane do baku to najniższy rachunek za miłość do Samochodu.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 11456
Od: 24 paź 2003, 22:02
Skąd: Warszawa/Kolno

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kisia12, Ksylo, loockas i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto