Aparat zapłonowy [BA Z5]

Postprzez farciarz » 10 maja 2005, 18:41

W ostatnim swoim poście prosiłem o schemat rozrządu w silniku Z5, gdyż podejżewałem iż jest żle coś złożone. Wizyta na warsztacie...wszystko jest OK.

Jednak coś mnie tknęło i wymieniłem świece na nówki. I nagle wszystkie problemy zniknęły. Tak mogłem się cieszyć niestety tylko przez dwa tygodnie, gdy na świecach nie zgromadził się jakikolwiek nagar. Teraz znów się zaczyna to samo i zaczyna się już od czasu do czasu samochód dusić podczas przyspieszania z dolnej partii obrotów. Czy nie jest to faktycznie walnięty aparat zapłonowy ??????....bo w ASO powiedzieli mi, że daje niby zbyt mały prąd.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez diesel » 10 maja 2005, 22:41

Myślę że warto sprawdzić aparat zapłonowy tj. odkręcić kopułkę, sprawdzić czy styki nie są zaśniedziałe, w miarę potrzeby trochę je oskrobać i koniecznie dokładnie ale to dokładnie obejrzeć palec rozdzielacza.

Ja miałem taką sytuację że fura strasznie szarpała zwłaszcza przy ruszaniu a potem to już wogóle palić nie chciała i co się okazało.... a okazało się ze palec rozdzielacza ma mikroskopijną dziurkę mniejszą niż łepek od szpilki i tamtędy "uciekała iskra" o czym świadczył ślad opalenia wokół tejże nieszczęsnej dziurki. W tej chwili palec rozdzielacza mam załatany (zaklejony) i jest ok. Oryginał dopłynął już z Okinaway bo na zaś zamówiłem czekając bez mała 3 tygodnie ale póki jezdzi to nie grzebie!

Reasumując warto zajrzeć do aparatu zapłonowego bo tam może tkwić problem :|
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 48
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez farciarz » 10 maja 2005, 22:51

Diesel...sęk w tym, że z odpalaniem to nie miałem nigdy problemu...ale tylko i wyłącznie z przyspieszaniem
Ale sprawdzę kopułkę i palec.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez diesel » 11 maja 2005, 13:21

Nie no jasne sprawa nie jest taka prosta i nie twierdze że to rozwiąże sprawę ale myślę że warto tam zajrzeć bo przyczyna moze gdzieś tam tkwić... no i pokazuje zarazem jakie dziwy można znaleźć w aparacje zapłonowym.

Pół biedy jak to by się okazał palec rozdzielacza – oryginał kosztuje ok. 130 zł a podróbki ponoć nie pasują. Gorzej gdy będzie to moduł zapłonowy.... a moze jeszcze co innego.

P.S.
Początkowo też nie miałem żadnego problemu z odpalaniem tylko podczas przyśpiesznia dało się wyczuć drobne szarpnięcia... a skończyło się istotnie na tym że przy ruszaniu mi zdechła, zalała się i nie chciała odpalić!!
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 48
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez wwy » 11 maja 2005, 16:05

Hej Farciarz!
Jeśli okaże się, że to aparat zapłonowy, to służę pomocą. Mam taki aparat (BP M6 P9), tzn. wyciągnąłem go z 323F '96 poj.1,5 i mógłbym go tanio sprzedać.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 41
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez farciarz » 11 maja 2005, 18:01

wwy nie jestem pewien, czy jest to ten sam aparat, bo symbol mojego to B6 BF z dużym napisem P5.
Teraz to mnie trochę zaskoczyłeś tą symboliką, bo teraz nie wiem, czy czasem nie mam złego aparatu wsadzonego :(
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez farciarz » 11 maja 2005, 18:02

diesel...mam do Ciebie prośbę. Możesz sprawdzić u siebie symbol swojego aparatu zapłonowego ?????????
Ostatnio edytowano 11 maja 2005, 18:56 przez farciarz, łącznie edytowano 2 razy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez wwy » 11 maja 2005, 18:09

Napewno wyciągnąłem go z auta o którym wcześniej pisałem...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 41
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez farciarz » 11 maja 2005, 18:52

wwy ale chodzi mi o to, czy w poszczególe roczniki nie wychodziły z innymi aparatami, czyli czy tan aparat będzie napewno pasował do mojego. No i jeśli by pasował, to pozostaje kwestia ceny :|
No i jaką można mieć pewność, że jest w pełni sprawny
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez wwy » 11 maja 2005, 23:02

farciarz nie wiem jak to się kształtowało na przestrzeni produkcji BA. Myślę, że wiarygodnych informacji na ten temat może udzielić Ci XXX, tzn. moderator. Jeśli będziesz wiedział, że to pasuje, to wtedy pogadamy o cenie. co do sprawności, mówię uczciwie, że auta z którego ten aparat wyjąłem nie odpalałem, więc nie wiem, ale możemy umówić się na zwrot gdyby coś było nie tak.
Mój tel. 0 608 373 289.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 41
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez farciarz » 12 maja 2005, 18:19

wwy dziś byłem w ASO...i pocieszyli mnie, że mam cały silnik do wymiany. Jestem tak wściekły.... <killer> <killer> bo zżera mi tyle oleju, że trzeba by zrobić szlif...a to mi się zwyczajnie nie opłaca, bo taniej wyjdzie sprowadzić coś rozbitego z niemiec. I chyba właśnie to zrobię, ale z mocniejszym już silnikiem. Jeśli jednak bym się zdecydował na remont, to się w sprawie aparatu do Ciebie odezwę.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez wwy » 12 maja 2005, 19:05

farciarz wyrazy współczucia. Ale mogę Cię pocieszyć, bo ja również mam do zrobienia pierścienie i uszczelniacze (a mam tylko 98 tyś. km przejechane. ale ponad rok stała w Szwajcarii na garażu bez odpalania i stanęły pierścionki lub spruchniały uszczelniacze zaworów). Polecam 1,8 odnośnie zmiany auta, 115 koni Madzi pokonuje w amatorskim wyścigu równoległym Opla Astrę II OPC 160 koni, hehe.
Pozdrawiam i powodzenia.
Avatar użytkownika
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 41
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez diesel » 12 maja 2005, 22:06

Przykra sprawa farciarz :( pewnie w tej chwili nic Ci to nie pomoże a skoro prosiłeś to podaje symbol mojego aparatu zapłonowego: BP1A M3


farciarz napisał(a):...a to mi się zwyczajnie nie opłaca, bo taniej wyjdzie sprowadzić coś rozbitego z niemiec


Może lepiej spróbować kupić silnik 1.5 i wymienić niż sciągać nową furę!? Jest to wprawdzie ryzykowna gra bo nie można przetestować silnika zanim się go nie zamontuje ... ale cóż może warto wziąść to pod rozwagę!?

Na Allergro pojawiają się silniki:
1.5 – http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=50321971
1.8 – http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=50321973

Cena obu silników podobna tyle że wymiana na 1.8 wiąże się z dodatkowymi kosztami (chociażby skrzynia biegów)

Pozdrawiam i życze powodzenia oraz cierpliwości
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 48
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez farciarz » 12 maja 2005, 22:39

Już przeglądałem Alegro i widziałem oba....ale mam ciągle wielki dylemat, bo łatwo jest się wpędzić w jakieś bagno
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez diesel » 13 maja 2005, 08:41

farciarz napisał(a):Już przeglądałem Alegro i widziałem oba....ale mam ciągle wielki dylemat, bo łatwo jest się wpędzić w jakieś bagno


No niestety.

Myśle że optymalnym rozwiązaniem byłoby znalezienie firmy która zajmuje się sprowadzanie silników i jednocześnie ich montażem wtedy bynajmniej wiadomo kogo pociągnąć za mordę jak coś nie działa. Inaczej to odbywa się swego rodzaju spychologia i ciężko znaleźć winnego jeśli coś nie działa. Poza tym firmy takie zwykle udzielają bodaj rocznej gwarancji na silnik więć dobre i to!
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 48
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez farciarz » 13 maja 2005, 11:46

diesel...montaż miałbym robiony w zaprzyjaźnionym serwisie ASO. Znam się z nimi ładnych kilka latek i objżeliby ten silnik przed montażem.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez diesel » 13 maja 2005, 19:06

W takiej sytuacji wystarczy tylko dograć sprawy rękojmy/gwarancji i już. Ciekawe tylko czy Twój aparat zapłonowy jest dobry bo z tego co mi się wydaje Aparat zapłonowy zaliczany jest do osprzętu silnika a nie samego silnika... a z reguły sprzedają silniki bez osprzętu za osprzęt jak mają to dodatkowo kasują ;)
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 48
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez farciarz » 13 maja 2005, 21:20

diesel...to już najmniejszy problem. Najpierw zajmę się silnikiem. Pojadę go obejżeć z mechanikiem, który będzie go później montowal. Ściągnie na miejscu głowicę i obejrzy jak wyglądają gładzie na cylindrach...głowicę itp, a poźniej dopiero decyzja o zakupie.
A co do aparatu...to faktycznie jest zaliczany do osprzętu. Zresztą pogadam z nimi o wszystkim na miejscu.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez diesel » 13 maja 2005, 22:29

No to pozostaje mi tylko życzyć powodzenia ;)
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 48
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez organo » 28 sty 2007, 11:30

Jak pisalem poprzednim moim problemie o szrpaniu na wolnych obr po rozgrzaniu i uciesze ze po wimianie swiec na katalogowki ustąpilo okazalo sie ze nie do konca :)

teraz na wolnych jest spoko ale po dobrym rozgrzaniu silnika okazuje sie ze silnik lubi sobie czasami po szrpac i to raczej na wyzszych obr i tak analizujac ten jak i ten http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... wy&start=0 post doszedlem do wniosku ze tu moze lezec przyczyna w aparacie zaplonywym

teraz pytanie jak rozebrac bo sciagajac palec i i pozniej te dwie blaszki ( ta miejsza nie mam pojecia jak byla wczesniej) dalej zabardzo nie kumam jak rozebrac ewentualnie jak sprawdzic poszczegulne elementy aparatu ?moze ktos sie troszkie orientuje w tym i cos by podpowiedzial ?

A i wazna sprawa czy wyprzedzenie zaplonu samo sie ustawia ? przekrecilem aparat na maxa do przodu i po chwili chodzi jak by normalnie znaczy jak by sie sam przestawil do prawidlowego wyprzedzenia (nie mam lampy zeby to sprawdzic) ale za to jak by teraz ustarka znikla tak mi sie wydaje przynajmniej.
Avatar użytkownika
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 388
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323