Łączniki stabilizatora. Różne zagadnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MariuS » 17 lip 2008, 12:13

no nie chcę chinskich, tymbardziej, że to kilkanaśnie złotych dopłaty i jest warto.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3374 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez MariuS » 17 lip 2008, 21:46

ten dzwiek jest słyszlany także przy ruszaniu na asfalcie, przy ruszaniu słychać takie delikatne pukanie
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3374 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez KUCZYS » 17 lip 2008, 23:27

Wszyscy piszą łączniki stabilizatora ale wez tez pod uwage sworzeń wahacza .Jesli jest zużyty to bardzo często słychac go np przy zjeżdzaniu/wjeżdzaniu na krawężnik. Równiez polecam firme 555, byle nie Tecnorot, którą musialem kupic do modelu BG na szybko bo nie bylo innej.Wytrzymala 3mies...
Ostatnio edytowano 30 sty 2009, 16:32 przez KUCZYS, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 16:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MariuS » 18 lip 2008, 15:47

tak myślałem o tym sworzniu, własnie przy operacji wjazdu na krawężnik słychać, lae niby mechanik stwierdził, że jest dobry, a orientuje sie ktoś ile +– liczą sobie zakąłdy z awymiane sworznia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3374 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez KUCZYS » 18 lip 2008, 17:33

mariusz_sti napisał(a):własnie przy operacji wjazdu na krawężnik słychać, lae niby mechanik stwierdził, że jest dobry

No własnie! Nie wierz tak do konca mechanikom, czesto ich diagnozy mylą sie z prawda,szczególnie gdy cos stuka,puka w zawieszeniu bo jest wiele elementów, które mogą stukac.Gdy wymienisz łącznik stabilizatora i dalej bedzie stukac ,wtedy powiedzą: Wymień sworzen. Najlepiej jak Ty sam bedziesz obserwował,jak auto sie zachowuje,kiedy stuka,puka.Czy przy skręcie w prawo czy w lewo itd.Wtedy tez mechanik ma więcej informacji na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 16:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MariuS » 18 lip 2008, 20:39

wszystko im powiedziałem dokładnie jak i co, niby twierdzą, że stabilizator tylko, jednak jak dzisiaj wjechałem do znajomego na kanał i on (taki amator mechanik) stwierdził, że sworzeń tkaże do wymiany, ale mielismy mało czasu, jedank trochę tam breszka popodważał no i dzwiek był podobny do tego który mnie prześladuje. A czy wymiana sworznia dolnego wahacza ma powiązanie z wymiana łącznika i jego gumy? chodzi o ot, ż ejak juz wymieniam łaczniki to moze te sworznie lepiej od razy wymienic jak juz będzie ruszane. Bo co do wymainy łącznika i jego gumy to mechanik mi wstepnie powiedział że to koszt od 110-220zł(w zależnosci czy trzeba bedzie spuścić wózek).moze ktoś, kto wymieniał sworzeń napisać ile go wykasowali?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3374 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez KUCZYS » 18 lip 2008, 21:40

mariusz_sti napisał(a):Bo co do wymainy łącznika i jego gumy to mechanik mi wstepnie powiedział że to koszt od 110-220zł

Co miał na mysli? części+ robocizne czy samą robocizne?
Moja rada taka: wymien 2 sworznie wahacza,2 łączniki za jednym zamachem.Bo jesli nie, to zawsze ci cos bedzie stukac.wymienisz jedno, pojezdzisz i w zimie znów zacznie i tak w kółko.Jak nie prawa to lewa strona.Osobiscie ci powiem ze nie jest to skomplikowana operacja i mechanik nie moze zarządac duzo kasy za to.Ja zawsze sobie sam wymieniam.Ze sworzniami jest troszke trudniej ale łączniki to banał.A jak mechanik wyczuje, ze sie nie znasz to bedziesz duuużo płacil :D .Cena za wymiane zalezy tez od regionu Polski, od warsztatu itd.Powiem tyle, ze dla wprawionego mechanika wymiana tych częsci to jest moment.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 16:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MariuS » 18 lip 2008, 21:52

za robocizne tyle sobie życzył, częsci ja bym musiał dostarczyć, mówiłem mu, ż ejak dla mnei dużo za taka wymiane , oni na to, ze tyle kazdy bierze, pojechałem do innego mechanika to podobnie zyczyli. ja akurat pytałem w puszczykowie koło Poznania. Łącznik stabilizatora to sam bym sobie wymienił, ale z e sworzniami podobno nie da rady samemu, przynajmniej tak słyszałem, dlatego podjechałem do mechanika oblukać
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3374 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez KUCZYS » 18 lip 2008, 22:08

Słuchaj, za 100-200zł to mozna wymienic rozrząd ale nie zafajdane sworznie wahacza. Wobec tego zapytaj go ile u niego kosztuje roboczogodzina?Daje słowo, ze wymiana 2 sworzni to max godzina roboty i to tak na luzie z przerwą na papieroska.Czyli wychodzi na to ze 200zł godzina??? Ludzie!! Nie dajcie sie. Nic tylko byc mechanikiem i wymieniac sworznie hahaha .Dziennie 5 aut i 1000zł jest! Poszukaj tanszego mechaniora. Szanuje prace mechaników ale ceny czasem mają z kosmosu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 16:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MariuS » 18 lip 2008, 22:13

też mi isę drogo widziało, dlatego nie umawiałem sie na wymiane, chociaz juz chceili sie ze mna umawiać. a tak apropo to oni chcieli 120-200zł za wymianę łaczników i gum łacznika tylko, bo tam twierdzili, ze sworzeń dobry.

Dlatego szukam dalej kogos tańszego. Zna moze ktos dobrego i w miare taniego mechanika z Poznania albo okolic?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3374 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez sps-snipers » 21 lip 2008, 22:24

KUCZYS napisał(a):Daje słowo, ze wymiana 2 sworzni to max godzina roboty
mylisz si ekolego.Ja wymieniałem z kumplem i sruby odkrecic to moze pół biedy jak sie ma odpowidnie klucze ale wez to skur...stwo wybij.Musiała pójść w ruch opalarka bo inaczej sie niedało (tylko na ciepło).Ale faktycznie za wymiane mozna dac max 50zl za sworzen :]
Mi teraz mechanik wymieni sprzęgło ,przegub,pompe wodyczyli ogólnie rozrząd do tego łączniki i lewy sworzen i po znajomosci max 400 zł za wszystko :)
Gdzie za wymiane sprzegła w BA krzycza 300 , za wymiane pompy wody 150zl wzwyz.przegubu 50 zl wzwyz ,lacznikow 100 wzwyż, i sworznia tyle ile piszecie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1151
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez KUCZYS » 22 lip 2008, 10:42

sps-snipers czytaj uwaznie.

KUCZYS napisał(a):Powiem tyle, ze dla wprawionego mechanika wymiana tych częsci to jest moment.


max godzina roboty dla mechanika (jesli mu sie chce ) a nie jak piszesz dla Ciebie, gdzie musisz uzywac opalarki :P i domowym sposobem sie męczyc.Podstawa to klucze,ściągacze do tego typu zabiegów a mechanicy takowe mają.Cena to juz lezy w kwestii mechaniora i regiony Polski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 16:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez MariuS » 19 sie 2008, 13:37

no wiec wymieniłem łączniki z gumami przód, sworznie i problem zniknął :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3374 (5/22)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY L3 Top Sport
Subaru Impreza GT@STI++



Była 323F BA KL-ZE

Postprzez Majkol » 20 sie 2008, 09:57

Witam,

Podepnę się również pod temat.
Ja miałem podobny problem jakiś rok temu. Również wymieniłem łączniki i było ok. Ostatnio znów