Czego nie lubi Wankel

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez pudel » 4 lip 2008, 16:33

Pytanie jak w temacie. Od kilku dni mam pierwszego w życiu wankla i jestem chyba kompletnie zielony w temacie. Na razie zmieniłem tylko olej na 20W50, silik wcześniej był zalany pełnym syntetykiem 5W40. Chciałbym się dowiedzieć na co uważać, czego ten silnik bardzo nie lubi, co ile zmienia się w nim olej? Dręczą mnie pytania czy np redukcje biegów i hamowanie silnikiem mu szkodzi, czy jazda emerycka w granicach 1900-2500 obrotów tez mu szkodzi. Czy lepiej jest pozwolić mu się zagrzać na postaju po odpaleniu, czy można po chwili juz spokojnie jechać. Zawsze nurtowało mnie też pytanie czy do benzynki można dodać trochę oleju i tak będzie lepiej dla niego, czy w ten sposób go zniszczę. Jeśli chodzi o motor to jest to 13B z FC bez turbo. Przebieg 1300km :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 02:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez RoRO » 5 lip 2008, 21:17

Obsluga jak przy klasycznym silniku, jak jezdzil na syntetyku trzeba bylo tez nalac taki sam syntetyk,a najbardziej szkodzi pilowanie zimnego silnika ,to go zabija(niewazne jaki olej nalejesz),pilnuj wymiany plynow a do benzynki nie dolewaj oleju ,bo smarowanie dostaje poprzez pompe i specjalne dysze .Zobacz ten link :http://www.rotaryheads.com/PDF/ jest bardzo pomocny. Zycze milych wrazen z jazdy wanklem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 12:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez Pit » 5 lip 2008, 21:40

Nie zgodzę się z tezą, że jazda na syntetyku (chyba, że jest to Dexelia) jest OK...

Wankiel najbardziej nie lubi: pałowania na zimno (jak każdy silnik), niskiego stanu oleju, niskiego stanu płynu chłodzącego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Retro » 6 lip 2008, 23:46

I nie lubi jak się go wyłącza zimnego ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez koksik750 » 6 lip 2008, 23:58

Wankla nie można wyłączać od razu po zapaleniu ponieważ podczas startu silnika dostaje on podwójna dawkę paliwa i gasząc go od razu po prostu go zalewamy ( info od osoby z dealera mazdy ) musi minąć pare minut żeby spalił wszystko, a co do oleju to słyszałem że ten silnik TYLKO i WYŁĄCZNIE powinien chodzić na oleju 5W30 ( mam rx-8 i tak mi od początku mówią )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2008, 18:47
Posty: 5
Auto: Mazda Rx-8

Postprzez Retro » 7 lip 2008, 00:35

Tak mówią u nas.
Ja qpiłem ReXa w USA i w bagażniku mam 5W-20 :D To w ogóle kosmos, nie ma chyba u nas takiego oleju :P ale 5W 40 – to chyba źle zrobiłeś, że nalałeś :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez pudel » 7 lip 2008, 11:23

5W 40 – to chyba źle zrobiłeś, że nalałeś

Taki to zlałem, a zalałem 20W50 :)

Jeszcze mnie ciekawi bardzo jak wankiel znosi redukcję biegów, czy można "hamować" silnikiem i czy nie szkodzi mu jazda na niskich obrotach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 02:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez Retro » 7 lip 2008, 11:43

Chyba nie bez powodu kręci się do 10 tyś i najlepszy moment i najwięcej mocy ma od 5 tyś w górę :)
Expertem nie jestem ale to tak na chłopski rozum ;)

A z tym olejem to gafa, sorry xD
Co do niskich obrotów to też dobre pytanie, podłączę się ;)
Na codzień staram się jeździć oszczędnie ale na niskich obrotach strasznie go telepie na boki.
Tak od 4 tyś to już ładnie chodzi;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez _Pe-Pe_ » 7 lip 2008, 20:08

:)
Raj Młodocianych Bogów.... " ... tego nie mozna poznać jak sie tym nie żyje ... "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:16
Posty: 221
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda RX8.. '04 rok

Postprzez nismo » 11 lip 2008, 13:36

pudel napisał(a):i czy nie szkodzi mu jazda na niskich obrotach.

Czytając kiedyś forum rx8club wyczytałem, że silniki Wankla nie lubią jednostajnej jazdy poniżej 4000 obrotów. Czasami warto zdywersyfikować jazdę i wkręcić go na wyższe obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:34
Posty: 107

Postprzez nikkor » 17 lip 2008, 09:02

czy ktoś już eksperymentował z założeniem gazu do wankla? :)
Początkujący
 
Od: 16 lip 2008, 23:14
Posty: 5
Skąd: Katowice
Auto: Premacy 2000, 1.8 benz

Postprzez aybabtu » 17 lip 2008, 16:51

nikkor napisał(a):czy ktoś już eksperymentował z założeniem gazu do wankla? :)


Tak, Japońce, z wodorem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez Pit » 17 lip 2008, 17:56

nikkor napisał(a):czy ktoś już eksperymentował z założeniem gazu do wankla? :)

Tak, był ktoś z południowej Polski z zagazowną FC. Na mobile.de widziałem kiedyś ósemkę z gazem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Retro » 18 lip 2008, 10:20

Patrząc na to jak jeździ Jeep Grand Cherokee mojego ojca na gazie to bym w życiu do Rexa tego shitu nie wsadził.
Masakra jakaś... niby sekwencja cacy... 8,000 kosztował i.... czasami nie chce palić... czasami sam gaśnie... czasami się dławi... a idź pan z tym :P
Jak na benzynę przełączę to jak ręką odjoł :P

erura napisał(a):
pudel napisał(a):i czy nie szkodzi mu jazda na niskich obrotach.

Czytając kiedyś forum rx8club wyczytałem, że silniki Wankla nie lubią jednostajnej jazdy poniżej 4000 obrotów. Czasami warto zdywersyfikować jazdę i wkręcić go na wyższe obroty.

W książce serwisowej mam to samo napisane.
Dodatkowo napisali, żeby nie jechać długo ze stałą prędkością , czytaj: na tym samym biegu, na tych samych obrotach.

Dobrze, że mam ciężką nogę :P
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Widelec » 18 lip 2008, 20:33

Retro napisał(a):Dodatkowo napisali, żeby nie jechać długo ze stałą prędkością , czytaj: na tym samym biegu, na tych samych obrotach.

mam rozumieć że nie nadaje się ten samochód na europejskie autostrady, a jedynie i wyłącznie na nasze polskie drogi gdzie co chwila zwalniasz do 80 bo ciężarówka się telepie?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Retro » 19 lip 2008, 10:55

Nie, na tor wyścigowy :)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez aybabtu » 19 lip 2008, 11:40

erura napisał(a):
pudel napisał(a):i czy nie szkodzi mu jazda na niskich obrotach.

Czytając kiedyś forum rx8club wyczytałem, że silniki Wankla nie lubią jednostajnej jazdy poniżej 4000 obrotów. Czasami warto zdywersyfikować jazdę i wkręcić go na wyższe obroty.


Ciekawe jakie jest fizyczne uzasadnienie tegoż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez Widelec » 19 lip 2008, 12:15

Retro napisał(a):Nie, na tor wyścigowy

aha.... czyli mamy świetne auto zrobione i przygotowane idealnie na tor wyścigowy i na polskie drogi... rewelacja... <jupi>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez nikkor » 20 lip 2008, 18:06

aybabtu napisał(a):
erura napisał(a):
pudel napisał(a):i czy nie szkodzi mu jazda na niskich obrotach.

Czytając kiedyś forum rx8club wyczytałem, że silniki Wankla nie lubią jednostajnej jazdy poniżej 4000 obrotów. Czasami warto zdywersyfikować jazdę i wkręcić go na wyższe obroty.


Ciekawe jakie jest fizyczne uzasadnienie tegoż


konstrukcja silnika – tak samo mają dwusówy (Trabant, Wartburg etc) :)
Początkujący
 
Od: 16 lip 2008, 23:14
Posty: 5
Skąd: Katowice
Auto: Premacy 2000, 1.8 benz

Postprzez aybabtu » 21 lip 2008, 09:31

nikkor napisał(a):
konstrukcja silnika – tak samo mają dwusówy (Trabant, Wartburg etc) :)


A dlaczego dwusuw nie lubi jednostajnej jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7