Cieknie z aparatu zapłonowego (626 GE)

Postprzez Rafi » 5 lip 2008, 15:15

Hugo, czyli aparat zaplonowy do wymiany?
Jesli tak, wiesz moze czy kazdy aparat o symbolu S9 bedzie pasowal do mojej 626 GE FP r. 95? Czy ma znaczenie rocznik auta i pojemnosc silnika?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 18:54
Posty: 23
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Hugo » 6 lip 2008, 07:05

Rafi napisał(a):Hugo, czyli aparat zaplonowy do wymiany?
Z doświadczenia wiem, że aparaty idzie rozbierać na części pierwsze i można wymienić ten uszczelniacz w środku. Niestety nie wiem jak jest w aparatach Mazdy. I najważniejsze: jakie są wymiary tego uszczelniacza. Bo jak ma wymiary niepełne (po przecinku) to dupa...
Rafi napisał(a):wiesz moze czy kazdy aparat o symbolu S9 bedzie pasowal do mojej 626 GE FP r. 95?
Niestety nie wiem.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1143
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Rafi » 7 lip 2008, 21:05

Dzieki za pomoc Hugo!
Wyglada na to ze bede musial wymienic aparat :–(, bo z tego co sie dowiedzialem to ten wewnetrzny uszczelnaiacz nie wystepuje jako czesc zamienna.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 18:54
Posty: 23
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez tom3k » 7 lip 2008, 21:34

Siema. Miałem ten sam problem z moją 626 tylko że z 1992r. Nie musisz wymieniać aparatu chodz to by było może i najlepsze wyjście z sytuacji ale powiem tak, ja za uszczelnienie aparatu zapłonowego w servisie MAZDY w Łodzi zapłaciłem 130 zł i problem znikł na 2 miesiące, ale są jeszcze inne czynnniki jak np. to że u mnie na budziku jest dosyc czesto 6000 obrotów na pierwszych biegach i mam gaz w aucie. Podejrzewam że Ty tez masz instalację gazową w swoim autku. A teraz krótko po tym jak po wizycie w serwisie znowu zaczeło kapac z aparatu zapłonowego wymieniłem świece i przewody zapłonowe i podjechałem do gościa który mi zakładał gaz i okazało sie że jest za duże cisnienie gazu. Po podpięciu gazu pod kompa i zmniejszeniu cisnienia problem znikł. I tak jak wczesniej były widoczne ubytki oleju tak teraz ich nie ma. Pozdrawiam.
A i jeszcze jedno przed tym jak byłem w servisie dzwoniłem do nich i dowiedziałem się że za uszczelnieni aparatu zapłonowego (wymianę oringu i simeringu) skasują 250 zl. Może się w moim przypadku orżneli :)))
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 21:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: 626 2.0 16V GE (1992r)

Postprzez tom3k » 7 lip 2008, 21:36

I jeszcze jedno ja mam 2.0 16v ( BMW KILLER :))
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 21:28
Posty: 6
Skąd: Łowicz
Auto: 626 2.0 16V GE (1992r)

Postprzez Hugo » 7 lip 2008, 22:39

Rafi napisał(a):uszczelnaiacz nie wystepuje jako czesc zamienna
Do Civica też nie, a dało się wymienić. Trzeba tylko trochę chęci i czasu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1143
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Bodzio Zi » 11 lip 2008, 21:57

Moim zdaniem zawsze należy wymieniać uszczelniacze bo to jest najtaniej. Dobry przykład z simmeringiem 12x22x5 zamiast 12,45x22x6 bo jeszcze trochę wyrobiony jest wałek wirnika i średnica 12 będzie lepij uszczelniać. Oring też można kupić bez problemu. W aparecie można wymieniać części np: wirnik jeśli nadpalony styk (blaszka mosiężna lub miedziana). Aparat zapłonowy wymieniasz jak części składowe w większości są zużyte. Polecam potem co pół roku przeczyścić aparat w środku i styki z nalotu(szczególnie wirnik). Polecam www.racepages.com <czytaj>
Najpierw poznaj konstrukcję i zasadę działania czegoś, a potem to naprawiaj.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 09:56
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 2.0i B+G, GE, htchbg

Postprzez robertg76 » 18 lip 2008, 20:04

Witam czy ktos rozbierał ten aparat zapłonowy i może dac jakies wskazówki żeby czegos nie uszkodzic, gdyz próbowałem sie za to zabrac lecz po odkręceniu kilku śrubek zrezygnowałem ponieważ jest tam jakis czujnik i niebardzo wiedziałem czy go nie uszkodze jesli wyjmę ta blaszke która w nim sie obraca.
Jesli ktos moze dac jakies rady to dzięki.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 20:54
Posty: 21
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Postprzez Bodzio Zi » 19 lip 2008, 20:45

Polecam rozwiązanie: kupujesz kpl uszczelniaczy do aparatu zapłonowego twojej mazdy i zlecasz wymianę mechanikowi miejscowemu który nie jest na liście niepolecanych zakładów lub w sąsiedniej miejscowości. Jak się umówisz to zrobi ci to" na poczekaniu". Na wszelki wypadek jak by wałek był więcej podrobiony kup simmering 12x22x5. Powodzenia. P.S Poczytaj stronę polecaną, nie zaszkodzi. <czytaj>
Najpierw poznaj konstrukcję i zasadę działania czegoś, a potem to naprawiaj.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 09:56
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 2.0i B+G, GE, htchbg

Postprzez Rafi » 13 wrz 2008, 14:57

Witam wszystkich po dluzszej przerwie. Moze troszke odswieze temat :D
Po przeczytaniu waszych postow nie wymienilem aparatu, nadal cieknie :(
Ale w tej chwili musze cos z tym zrobic. Sprobuje go uszczelnic. Prosze podajcie wymiary tego wewnetrznego uszczelniacza do 626 FP 1.8, bo podane byly chyba do FS 2.0 (chyba ze sa takie same).
Dziekuje wszystkim za pomoc.
Jeszcze do tom3k, jezdze na benzynce ;)
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 13 wrz 2008, 16:05 przez Rafi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 18:54
Posty: 23
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Grzyby » 13 wrz 2008, 15:32

Rafi napisał(a):Prosze podajcie wymiary tego wewnetrznego uszczelniacza do 626 FP 1.8, bo podane byly chyba do FS 2.0 (chyba ze sa takie same).

są takie same :)
d.pa
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16447 (9/81)
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D
DDV 1.6 LPG

Postprzez NIdhogg86 » 15 wrz 2008, 17:10

Witam, u mnie jest podobny problem, mam jednak nowiutki aparat i cieknie oring....oleju ubywa bardzo dużo.Jak się rozgrzeje to po 10 minutach pod autem jest 3 cm plama
Było:
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 16:57
Posty: 148
Skąd: Sulechów
Auto: Była Mazda Mx-6 2.5 V6 4WS

Postprzez Redoo » 15 wrz 2008, 19:53

Mi też troszku puszcza kurcze myslałem ze tak ma byc bo pod tym aparatem jest taka blaszka jak by podkładka!Poci mi się delikatnie ale na bagnecie nie ma ubytku.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1040
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Veyron » 17 wrz 2008, 22:47

Witam.
Mialem drobne wycieki spod aparatu zapolonowego wiec wymienilem oring (z ASO). Po tej operacja cieknie jeszcze bardziej. Nie wiecie co moze byc przyczyna?
Driving is my EXTASY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2007, 11:52
Posty: 461
Skąd: Zagranica
Auto: Zagazowany koreanczyk

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2008, 22:50

Veyron napisał(a):Nie wiecie co moze byc przyczyna?

A nie zgniotłeś go czasem przy składaniu?
d.pa
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16447 (9/81)
Skąd: KIELCE
Auto: HS SVX Turbo
Renault Kangoo 1.9D
Renault Master 2.5D
DDV 1.6 LPG

Postprzez Veyron » 18 wrz 2008, 08:21

Grzyby raczej nie. Sam oring zalozyl sie bez problemow a z wlozeniem calego aparatu rowniez poszlo w miare bez oporow.
Co rozumiesz przez zgniecenie go?
Chyba pozostaje wyciagnac ponownie aparat zeby zobaczyc o co chodzi.
Driving is my EXTASY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2007, 11:52
Posty: 461
Skąd: Zagranica
Auto: Zagazowany koreanczyk

Postprzez jarusiek » 1 gru 2008, 12:44

Odświeże :)

Czy aparat w Xedosie 6 2.0 V6 różni się od tych z FS? Aktualnie staram się naprawić wszelkie nieszczelności- mechanik w aparacie dopatrzył się lekkiej nieszczelności z wewnętrznej części aparatu zapł. Zewnętrzny oring już zakupiłem, jednak mam problem z znalezieniem jakiegoś zamiennika- wewnątrz aparatu znajduje się simmering(podobno nie serwisowany przez mazde :( )wymiary 24x14x6mm (14 średnica ośki aparatu, więc od wymiarów trzeba jeszcze odjąć 1mm). Czy ktoś wcześniej spotkał się z podobnym problemem?
Dzięki za pomoc ;P :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 15:48
Posty: 749
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Hugo » 1 gru 2008, 15:26

jarusiek napisał(a):Czy aparat w Xedosie 6 2.0 V6 różni się od tych z FS?
Musi się różnić. FS ma 4 cylindry, a Twój Xedos ma ich 6.
jarusiek napisał(a):24x14x6mm
Najważniejsze, że wymiary nie są "po przecinku", np. 14,2 mm. Takiego powinieneś gdzieś znaleźć, a jeśli nie to simmeringi dorabiają na wymiar.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1143
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez orso » 2 gru 2008, 08:01

Witam. Mam podobny problem do waszego w xedosie6 1.6 16v,wyciek oleju.Moze ktos zna rozmiar uszczelniacza?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2008, 08:45
Posty: 7
Skąd: kolobrzeg
Auto: mazda 626 1.8 16v

Postprzez delarossa » 2 gru 2008, 18:49

mi też wali ostro spod aparatu, ale w środku suchutko.. wtyczka od lambdy jest ciągle mokra..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 20:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6