FOTORELACJA – samodzielna wymiana sworznia wahacza i końcówki drążka.
Sworzeń wahacza 18mm zamocowany na 3 śruby
Dobrze jest popsikać śruby środkiem np. WD40 JEDEN DZIEŃ WCZEŚNIEJ przed odkręceniem
Ja tak zrobiłem i poszło gładko
Górna śruba sworznia.
Dolna śruba.
Rozmiar klucza 17
Dolna też 17
Śruba trzymająca sam sworzeń przed wysunięciem klucz rozm 14
Po odkręceniu od wahacza i wysunięciu śruby trzymającej sworzeń
Oto stary sworzeń zamontowany nie wyglądal tak żle
Nowy dla porównania
Wsuwamy nowy sworzeń i blokujemy go śrubą przed wysunięciem
Przykręcamy ponownie do wahacza dwoma śrubami
Podepnę od razu wymianę końcówki drążka
Potrzebne narzędzi:
Stara końcówka z zawleczką blokująca śrubę przed odkręceniem trzeba ją wyciągnąć
Następnie odkręcamy nakrętkę klucz rozmiar 17
Poluźniamy nakrętkę kontrującą końcówkę klucz rozmiar 17
Wybijamy końcówkę – mi pomógł w tym młotek
Stara końcówka po odkręceniu od drążka
Dla porównania
To już po przykręceniu nowej końcówki
Zadowolony właściciel samochodu to taki który ma sprawna Mazdę
Proszę to wstawić tam gdzie trzeba lub usunąć
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły i nieco poprawiłem treść.
Dobrze jest popsikać śruby środkiem np. WD40 JEDEN DZIEŃ WCZEŚNIEJ przed odkręceniem
Ja tak zrobiłem i poszło gładko
Górna śruba sworznia.
Dolna śruba.
Rozmiar klucza 17
Dolna też 17
Śruba trzymająca sam sworzeń przed wysunięciem klucz rozm 14
Po odkręceniu od wahacza i wysunięciu śruby trzymającej sworzeń
Oto stary sworzeń zamontowany nie wyglądal tak żle
Nowy dla porównania
Wsuwamy nowy sworzeń i blokujemy go śrubą przed wysunięciem
Przykręcamy ponownie do wahacza dwoma śrubami
Podepnę od razu wymianę końcówki drążka
Potrzebne narzędzi:
Stara końcówka z zawleczką blokująca śrubę przed odkręceniem trzeba ją wyciągnąć
Następnie odkręcamy nakrętkę klucz rozmiar 17
Poluźniamy nakrętkę kontrującą końcówkę klucz rozmiar 17
Wybijamy końcówkę – mi pomógł w tym młotek
Stara końcówka po odkręceniu od drążka
Dla porównania
To już po przykręceniu nowej końcówki
Zadowolony właściciel samochodu to taki który ma sprawna Mazdę
Proszę to wstawić tam gdzie trzeba lub usunąć
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły i nieco poprawiłem treść.
Ostatnio edytowano 11 sty 2009, 02:29 przez KRZYSIU, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lis 2006, 21:06
- Posty: 35
- Skąd: Poddębice
- Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96
dodal bym jeszcze, ze przy wymianie koncowki drazka dobrze jest oznaczyc miejsce do ktorego koncowka byla dokrecona (dlugosc drazka) zeby pozniej przy ustawianiu geometrii bylo mniej do krecenia I generalnie przydaloby sie dodac info o koniecznosci sprawdzenia geometrii przy takich wymianach
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
TALREP napisał(a):dodal bym jeszcze, ze przy wymianie koncowki drazka dobrze jest oznaczyc miejsce do ktorego koncowka byla dokrecona (dlugosc drazka) zeby pozniej przy ustawianiu geometrii bylo mniej do krecenia I generalnie przydaloby sie dodac info o koniecznosci sprawdzenia geometrii przy takich wymianach
O tym zapomnialem wspomniec, ale jak chcialem odkręcic nakrętkę kontrującą to odkręcila sie razem z drążkiem i nie mialem problemu,(z zaznaczaniem drążka) poprostu przykręcilem końcówkę spowrotem i dociąglem .Ale zbierzność i tak muszę ustawić.
Przebieg mam 182 tyś.,wygląd nie wskazywal na takie zużycie dopuki nie odkręcilem i nie zobaczylem samemu, diagnosta na przeglądzie zerowym stwierdzil, ze jest wszystko wporządku ,ale mi nie podobal sie wygląd sworzni i końcówek więc wolalem wymienić , pierwszy raz samemu wymienialem sworznie i końcówki czas jaki mi to zajelo to jakies póltorej godziny.
Sworznie firmy CTR, a kńcówki chyba 555 takie mi w sklepie polecili i cena też byla przystępna okolo 42 zl za sztuke, wiec wolalem wymienić przed zimą żeby niemieć niespodzianek na drodze.
- Od: 24 lis 2006, 21:06
- Posty: 35
- Skąd: Poddębice
- Auto: 2x323F.BA.Z5.rok.98/ BA.BP.96
mam jedno pytanie dotyczące, śruby trzymającej sam sworzeń przed wysunięciem (klucz rozm 14) – jakiej klasy twardości powinna byc? Ktos u mnie wczesniej wymienial sworznie i zastosował zwykle – po demontażu niewiele z nich zostalo a chciałbym skrecić to juz porządnie – w końcu to dość ważny dla bezpieczenstwa element.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 30 maja 2008, 14:05
- Posty: 7
- Skąd: Toruń
- Auto: 323 BG 1.3 8V
Dostaniesz śruby w komplecie, w każdym razie ja tak miałem jak kupowałem do BG
- Od: 14 cze 2008, 00:22
- Posty: 37
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA
Przy wymianie końcówek drążka to oczywiste że trzeba ustawić zbieżność ale czy przy wymianie samego sworznia też jest taki obowiązek? I jeszcze pytanie czy do mojej 323F Ba 1996r na 100% bedzie sworzeń 18mm?
- Od: 4 paź 2007, 15:06
- Posty: 150
- Skąd: Kraków + okolice
- Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r
Majlo napisał(a):Przy wymianie końcówek drążka to oczywiste że trzeba ustawić zbieżność ale czy przy wymianie samego sworznia też jest taki obowiązek? I jeszcze pytanie czy do mojej 323F Ba 1996r na 100% bedzie sworzeń 18mm?
tak od bodajrze 95 r. są 18mm ja mam 94r i też już sa 18 bo tych mniejszych już cieżko dosta ja nowa zwrotnice rozwiercałem;)
Moje Oczko w Głowie MX-3 =>Komentujcie:)
Druga Zabawka BMW 318ti e36
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=49379
Druga Zabawka BMW 318ti e36
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=49379
- Od: 3 wrz 2006, 16:49
- Posty: 26
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1.6 16V 1994r.
Jestem po wymianie... bez dobrych narzędzi i kanału to jest maskara, o ile lewa strona luzik to prawa mi z 1,5 h zajeła tak była zapieczona pół Wd wypsikałem bo nie mogłem wybić tej śruby z zwrotnicy... Kolejne doświadczenie z madzią i zaoszczędzona kasa w portwelu. Sworznie kupiłem 555 mam nadzieje że trochę posłużą...
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
Jakos kiedys wymienailem sworzen ,nieustawialem zbieznosci i bylo oki.Dzis zas wymienialem i zas bedzie oki:)Zbiezność sie ustawia tylko po wymianie koncowek i wymianie amorkow
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
śruba jest włożona i zabezpieczona nkrętką, jak jej nie wyjmiesz to nie wyciągniesz sworznianajko napisał(a):mam takie pytanie, czy śruba trzymająca sworzeń jest wkręcana czy mozna ją wysunąć?
-
Gość
no tak ale czy tylko nakretka ja zabezpiecza przed wyciagnieciem czy jeszcze w uchwycie jest gwint...
-
najko
to jutro bede z nia walczyl dalej...pozostale sruby poszly i nakrętka od tej pechowej tez sie odkrecila a ona nawet wybic sie nie chce:) ale nie dam jej sie:P
-
najko
Wielkie dzięki za tą fotorelacje
bardzo ułatwiła mi prace, chociaż i tak było ciężko z pierwszym walczyłem ponad 3h z drugim prawie 2h ( Śruba w piaście zapieczona na amen ) musiałem stosować "młotkoterapie " ale to i dobrze bo wymieniłem na wzmocniona śrubę na klucz 17 ( w przyszłości będzie łatwiej odkręcić.
Pozostała mi tylko zbieżność do ustawienia ...
Wielki Szacun i oby więcej tego typu fotorelacji
bardzo ułatwiła mi prace, chociaż i tak było ciężko z pierwszym walczyłem ponad 3h z drugim prawie 2h ( Śruba w piaście zapieczona na amen ) musiałem stosować "młotkoterapie " ale to i dobrze bo wymieniłem na wzmocniona śrubę na klucz 17 ( w przyszłości będzie łatwiej odkręcić.
Pozostała mi tylko zbieżność do ustawienia ...
Wielki Szacun i oby więcej tego typu fotorelacji
-
MaciekM
Już jestem po zabiegu.Powiem szczerze,że trochę się namęczyłem.Doszło do tego,że musiałem jedną ze śrub ciąć,ale jakoś dałem rade.
Dziś wymieniałem łączniki stabilizatorów i końcówki drążków.Łączniki z tyłu potraktowałem szlifierką kontową i poszło jak po maśle-30min.
Z przodem było gorzej bo kątówka już nie podeszła tak swobodnie Jednak dałem radę-po odkręceniu końcówek drążków kierowniczych(i wymianie na nowe firmy 555) bo inaczej byłoby ciężko.Wreszcie jest cisza,słychać tylko jak buczy mi dziurawy tłumik
Dziś wymieniałem łączniki stabilizatorów i końcówki drążków.Łączniki z tyłu potraktowałem szlifierką kontową i poszło jak po maśle-30min.
Z przodem było gorzej bo kątówka już nie podeszła tak swobodnie Jednak dałem radę-po odkręceniu końcówek drążków kierowniczych(i wymianie na nowe firmy 555) bo inaczej byłoby ciężko.Wreszcie jest cisza,słychać tylko jak buczy mi dziurawy tłumik
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
wd 40 nie jest taki dobry można drzwiczki w kuchni przesmarować do takich operacji lepiej kupic jakiś typowy odrdzewiacz sam w pracy stosuje psikasz idziesz na papierosa wracasz i odrazy nie ta śruba
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości