Kompletny zestaw rozrządu
witam czy ponizsze ceny rozrządu sa do zaakceptowania??
1-sza rolka 117,– (ntn,nsk, japonia)
2-ga rolka 108,– (ntn,nsk, japonia)
napinacz hydrauliczny 420,– (orginał)
pompa wody 235,– (aisin)
pasek 180,– (gates)
uszczelniacze 15,– szt. (japonia)
1-sza rolka 117,– (ntn,nsk, japonia)
2-ga rolka 108,– (ntn,nsk, japonia)
napinacz hydrauliczny 420,– (orginał)
pompa wody 235,– (aisin)
pasek 180,– (gates)
uszczelniacze 15,– szt. (japonia)
-
jachoo2
priester napisał(a):Całość czyli co pasek, napinacz, koła zębate i rolki prowadzące. Pytam, gdyż w innych autach zalecane jest wymienianie wraz z paskiem i napinaczem dolnego koła zębatego. Pompę wody sprawdzę po rozebraniu układu rozrządu przez mechanika.
Witam!Tak, tylko nie wiem jak jest z kołem zębatym.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Dowiedzialem sie dzisiaj, ze w mazdie 3 z silnikiem 1,6 disel rozrzad wymienia sie co 240k km... prawda to?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):Dowiedzialem sie dzisiaj, ze w mazdie 3 z silnikiem 1,6 disel rozrzad wymienia sie co 240k km... prawda to?
Witam!Tak.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Myśle że temat godny osobnego nagłowka. Proszę zwroćić uwagę że opieram się na tym co mam, z góry przepraszam za domysły w stosunku do elementów ktorych nie posiadam ( czytaj – nie znam)
Regeneracja nie dotyczy samego paska , to raczej oczywiste
Zawsze zostawiam stare cześci.
W tym momencie posiadam dwie śliczne "zużyte"rolki prowadzące E53029 oraz E53030 i narazie na tych elementach się skupmy. Aż się prosi żeby coś z nimi zrobić i nie chodzi o wyrzucenie na śmietnikczy złom
Posiadam tylko dwie gdyż pierwsza wymiana dotyczyła tylko paska
i dwóch rolek. W aucie zostały nie wymienione dwie najdroższe części – jedna z nich to napinacz hydrauliczny E43024, oraz rolka napinająca E53021.
Posiadane rolki nie są do końca zużyte – wypracowane są jedynie łożyska. Koszt jedngo to ok 3,40 zł czyli bardzo niski
http://allegro.pl/item345285172_lozysko ... html#photo
W każdej znich zastosowano po dwa łożyska typ 6006 . Nie trzeba być znawcą żeby wiedzieć że wystarczą 4 nowe łożyska(dla tych dwóch rolek), prasa, para wprawnych rąk i chęci. Nie jest to skomplikowana czynność. Trzeba tylko wypchnąć zużyte łożyska z tulei zewnetrznej (prowadnicy paska ) a potem wypchnąć z łożysk tuleje wewnętrezną. Analogicznie postępujemy przy montowaniu zestawu. Ważne jest żeby przed demontażem zwymiarować rolki. To narazie tylko moje dywagacje i zarys projektu, jednak idę do znajomka z prasą i się pobawimy.
Nie wiem jek się mają sprawy z pozostałymi elementami, lecz jeśli będę posiadał dokładne zdjęcia to bedę mogł dojść do wniosku czy tam też można przeprowadzić prostą wymianę łożysk (jestem optymistą i zakładam że tak)
Napewno dokonam takiej operacji nie tylko ze względu na koszty, lecz na satysfakcje, oraz bycie ekologicznym. Prawdopodobnie bedę pionierem w tej dziendzinie, lecz ktoś kiedyś zawsze coś zaczyna. Zrobię z tego foto relacje. Nie będzie to instrukcja wymiany rozrządu lecz sama naprawa rolek. Potem moj Xedos zostanie królikiem doświadczalnym
Temat jest rozwojowy i każdy z nas może dodać cenną uwagę, czy chćby konstruktywną krytykę lub aprobatę. A może ktoś dokonał już czegoś takiego, a ja jestem gapa i nie znalałem w postach?
Zakładając, że udałoby się wymienić łożyska w każdym z 4 elementów prowadzących pasek, to możnaby zaoszcędzić co najmniej kilkaset złotych. Realne koszty to 100 zł robocizna i łożyska, oraz pasek 85-110 zł czyli można by się realnie zamknąć w 210-250 zł zamiast 750 -1100 zł
Jesli ktoś posiada zużyty hydronapinacz lub zwykły napinacz niech się koniecznie odezwie. Ja do tych elementów będę mieć dostęp dopiero po demontażu...
Regeneracja nie dotyczy samego paska , to raczej oczywiste
Zawsze zostawiam stare cześci.
W tym momencie posiadam dwie śliczne "zużyte"rolki prowadzące E53029 oraz E53030 i narazie na tych elementach się skupmy. Aż się prosi żeby coś z nimi zrobić i nie chodzi o wyrzucenie na śmietnikczy złom
Posiadam tylko dwie gdyż pierwsza wymiana dotyczyła tylko paska
i dwóch rolek. W aucie zostały nie wymienione dwie najdroższe części – jedna z nich to napinacz hydrauliczny E43024, oraz rolka napinająca E53021.
Posiadane rolki nie są do końca zużyte – wypracowane są jedynie łożyska. Koszt jedngo to ok 3,40 zł czyli bardzo niski
http://allegro.pl/item345285172_lozysko ... html#photo
W każdej znich zastosowano po dwa łożyska typ 6006 . Nie trzeba być znawcą żeby wiedzieć że wystarczą 4 nowe łożyska(dla tych dwóch rolek), prasa, para wprawnych rąk i chęci. Nie jest to skomplikowana czynność. Trzeba tylko wypchnąć zużyte łożyska z tulei zewnetrznej (prowadnicy paska ) a potem wypchnąć z łożysk tuleje wewnętrezną. Analogicznie postępujemy przy montowaniu zestawu. Ważne jest żeby przed demontażem zwymiarować rolki. To narazie tylko moje dywagacje i zarys projektu, jednak idę do znajomka z prasą i się pobawimy.
Nie wiem jek się mają sprawy z pozostałymi elementami, lecz jeśli będę posiadał dokładne zdjęcia to bedę mogł dojść do wniosku czy tam też można przeprowadzić prostą wymianę łożysk (jestem optymistą i zakładam że tak)
Napewno dokonam takiej operacji nie tylko ze względu na koszty, lecz na satysfakcje, oraz bycie ekologicznym. Prawdopodobnie bedę pionierem w tej dziendzinie, lecz ktoś kiedyś zawsze coś zaczyna. Zrobię z tego foto relacje. Nie będzie to instrukcja wymiany rozrządu lecz sama naprawa rolek. Potem moj Xedos zostanie królikiem doświadczalnym
Temat jest rozwojowy i każdy z nas może dodać cenną uwagę, czy chćby konstruktywną krytykę lub aprobatę. A może ktoś dokonał już czegoś takiego, a ja jestem gapa i nie znalałem w postach?
Zakładając, że udałoby się wymienić łożyska w każdym z 4 elementów prowadzących pasek, to możnaby zaoszcędzić co najmniej kilkaset złotych. Realne koszty to 100 zł robocizna i łożyska, oraz pasek 85-110 zł czyli można by się realnie zamknąć w 210-250 zł zamiast 750 -1100 zł
Jesli ktoś posiada zużyty hydronapinacz lub zwykły napinacz niech się koniecznie odezwie. Ja do tych elementów będę mieć dostęp dopiero po demontażu...
- Od: 12 kwi 2008, 11:16
- Posty: 6
- Skąd: Pruszków
- Auto: xedos 6 2.0 V6 93r
Pomysł bardzo ambitny.
Zastanawiałeś się nad trwałością swojego rozwiązania?
Elementy rozrządu dobrych producentów starczają zwykle na taki sam długi dystans jazdy co oryginalnie montowane. Najtańsi i niestety zarazem najsłabsi producenci oferują elementy rozrządu, które trzeba koniecznie wymieniać co około 50-60 tyś. km. Jak to wygląda przy częściach regenerowanych?
Zastanawiałeś się nad trwałością swojego rozwiązania?
Elementy rozrządu dobrych producentów starczają zwykle na taki sam długi dystans jazdy co oryginalnie montowane. Najtańsi i niestety zarazem najsłabsi producenci oferują elementy rozrządu, które trzeba koniecznie wymieniać co około 50-60 tyś. km. Jak to wygląda przy częściach regenerowanych?
Specem nie jestem ale wg mnie to już zależy od typu zamontowanych łożysk oraz od ich oporów toczenia ABEC 1-9 (im wyższy nieparzysty współczynnik tym mniejsze opory). Każdy producent powinien podawać specyfikacje danego modelu łożyska. Srodowisko pracy pod osłonami nie jest zanieczyszczone a cykl pracy łożyk nie jest zakłócany przez zwiększające się naciski czy też prace wsteczną, wg nmnie problemem trwałości każdego rozrządu jest stosunkowo wysoka temperatura stałej pracy oraz olbrzymia ilość cykli obrotowych przy średnim przeciążeniu. Nie wiem przypadkiem czy dany model(6006) łożyska nie zawiera konkretnych norm co do trwałości/ jakości.
Gdybyśmy założyli łozyska renomowanej firmy np SKF czy NSK(oryginały)to teoretycznie uzyskamy identyczną czyli najwyższą żywotność dla danego producena – zakładając że nie uszkodzimy łożyska przy montażu i założyliśmy łożyska pierwszego gatunku. To przecież są naprawde najbardziej pracujące elementy prowadnic jak i docisków... (jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi)
w ekstermalnych przypadkach gdy rozrząd jest zjechany po prostu słychać szum pracujących głośniej łożysk, a to znak dla każdego mechanika – "do roboty"
Zresztą zanim się rozlecą łożyska raczej poleci pasek a tego nikomu nie życzę .
Trzeba by o to dokładniej zapytać speców – mechaników/ forumowców. Pewnie widzieli wiele zrytych i skasowanych rozrządów.
Gdybyśmy założyli łozyska renomowanej firmy np SKF czy NSK(oryginały)to teoretycznie uzyskamy identyczną czyli najwyższą żywotność dla danego producena – zakładając że nie uszkodzimy łożyska przy montażu i założyliśmy łożyska pierwszego gatunku. To przecież są naprawde najbardziej pracujące elementy prowadnic jak i docisków... (jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi)
w ekstermalnych przypadkach gdy rozrząd jest zjechany po prostu słychać szum pracujących głośniej łożysk, a to znak dla każdego mechanika – "do roboty"
Zresztą zanim się rozlecą łożyska raczej poleci pasek a tego nikomu nie życzę .
Trzeba by o to dokładniej zapytać speców – mechaników/ forumowców. Pewnie widzieli wiele zrytych i skasowanych rozrządów.
Szukam przegubu wewnętrznego do Xedosa 6 2.0 V6 – nie wiem czy od jakiejs inne Madzi nie pasuje
- Od: 12 kwi 2008, 11:16
- Posty: 6
- Skąd: Pruszków
- Auto: xedos 6 2.0 V6 93r
mam pytanie zakupiłem madzie 323f z 94r silnik 1.5 dohc i nie wiem jaki jest rozrząd pasek czy łańcuch
-
aras.m
Za duże ryzyko. Jeśli źle spasujesz te łożyska i nie wejdzie ono idealnie równo to mogą być później problemy. Z rozrządem jest jak z kobietą jak kupisz jej byle co albo coś co tobie sie podoba to i tak będzie źle i tak niedobrze. Na tym nie zaoszczędzisz. Podobnie jest w przypadku rozrządu. Nie wolno na nim oszczędzać ale każdy zrobi jak będzie chciał.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Siema
Ja właśnie zrobiłem kompletny rozrząd w mojej Madzi 323f 2.0 V6 przebieg 163000
Pasek BANDO ori
Rolka prowadząca NSK
Rolka prowadząca KOYO
Rolka napinające GMB(boNTN w komplecie bez śruby)
Napinacz hydrauliczny ori- chociaz nigdzie na napinaczu nie znajdziecie czy jest ori czy nie.wierze jednak w carspeed.pl
Wymiana 180 pln w Łodzi ul. Lutomierska 50 Fan Car. Nie policzyli mi za wymianę oleju która robiłem przy wymianuie rozrządu. Wyjete części dostałem z powrotem.
Ze względu na ceny w carspee.pl uważam że nie warto oszcędzać na zamiennikach znikomej jakości tym bardzie ze zaoszczędzicie nie więcej niż 300pln.
Pozdro.Jesli jakies pytania to proszę.
Olej zalałem Mobil 1 5W50 ponieważ wycieków nie zanotowałem w Madzi, wcześniejszy olej to Dexelia 5W30, ponadto ten syntetyk to olej bardzo dobry i uznałem ze nie ma sensu jeszce lać półsyntetyku chociaz czytałem na ten temat wiele opinii.
Aha, za olej 4l zapłaciłem 119 pln
Pozdrawiam
323f 2.0 V6
Ja właśnie zrobiłem kompletny rozrząd w mojej Madzi 323f 2.0 V6 przebieg 163000
Pasek BANDO ori
Rolka prowadząca NSK
Rolka prowadząca KOYO
Rolka napinające GMB(boNTN w komplecie bez śruby)
Napinacz hydrauliczny ori- chociaz nigdzie na napinaczu nie znajdziecie czy jest ori czy nie.wierze jednak w carspeed.pl
Wymiana 180 pln w Łodzi ul. Lutomierska 50 Fan Car. Nie policzyli mi za wymianę oleju która robiłem przy wymianuie rozrządu. Wyjete części dostałem z powrotem.
Ze względu na ceny w carspee.pl uważam że nie warto oszcędzać na zamiennikach znikomej jakości tym bardzie ze zaoszczędzicie nie więcej niż 300pln.
Pozdro.Jesli jakies pytania to proszę.
Olej zalałem Mobil 1 5W50 ponieważ wycieków nie zanotowałem w Madzi, wcześniejszy olej to Dexelia 5W30, ponadto ten syntetyk to olej bardzo dobry i uznałem ze nie ma sensu jeszce lać półsyntetyku chociaz czytałem na ten temat wiele opinii.
Aha, za olej 4l zapłaciłem 119 pln
Pozdrawiam
323f 2.0 V6
- Od: 2 maja 2008, 10:46
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 2.0 GT V6 BA KF
Pasek Bando oryginał 220 pln
Rolka prowadząca NSK 89 pln
Rolka prowadząca Koyo 85 pln
Rolka napinająca GMB 65 pln (miałem jeszce NTN w tej samej cenie)
napinacz hydrauliczy royginał MAZDA(chociaż ciężko to sprawdzic bo na napinaczu nie ma niegdzie logo firmy) 445 pln
Wszystko zakupiłem w carspeed.pl, bardzo miła i fahowa obsługa, człowiek który sprzedaje ma xeda V6, służy cennymi radami i jest bardzo pomocny. Gorąca polecam.
Rolka prowadząca NSK 89 pln
Rolka prowadząca Koyo 85 pln
Rolka napinająca GMB 65 pln (miałem jeszce NTN w tej samej cenie)
napinacz hydrauliczy royginał MAZDA(chociaż ciężko to sprawdzic bo na napinaczu nie ma niegdzie logo firmy) 445 pln
Wszystko zakupiłem w carspeed.pl, bardzo miła i fahowa obsługa, człowiek który sprzedaje ma xeda V6, służy cennymi radami i jest bardzo pomocny. Gorąca polecam.
- Od: 2 maja 2008, 10:46
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 2.0 GT V6 BA KF
Moim zdaniem lepiej kupić cały rozrząd i nie ryzykować.Bo jeśli rozrząd nawali to wymiana silnika będzie droższa niż rozrządu. Ja wczoraj kupiłem Mazdę 323f 2.0l v6 DOHC i pasek i 3 rolki i napinacz hydrauliczny będzie mnie kosztowało 800zl + robocizna ale przynajmniej się nie będę martwił że coś może być nie tak.
Lepiej się zastanowić dwa razy.
Lepiej się zastanowić dwa razy.
- Od: 23 maja 2008, 19:35
- Posty: 27
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA 2.0 v6
marcinasss82, akurat silnik masz bezkolizyjny, więc nic poza zerwaniem paska (ew. nadłamaniem obudowy) by się nie stało.
Aczkolwiek też uważam, że trzeba zmienić cały rozrząd. Rolki też w jakimś stopniu się zużywają, nie tylko łożyska.
Aczkolwiek też uważam, że trzeba zmienić cały rozrząd. Rolki też w jakimś stopniu się zużywają, nie tylko łożyska.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
silniki KF, KL są bezkolizyjne wiem z doświaczenia – przy montażu rozrządu jedno koło przez przypadek źle założyłem (są 3 kropki jednej nie zauważyłem bo po lampe nie chciało mi się pójść) odpaliłem samochód i chodził jak seiciento 700cc i jechała tylko 90km\h po przestawieniu na właściwe znaki odpaliła jak rasowa V6;D
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Witam. mam poważne pytanko?? wymienilem rozrzad i pasek mi sie poszczepil i chyba przeskoczył zaplon i Madzia nie odpala ale kreci normalnie, czy moglo mi sie cos stac z silnikiem 2,0 V6 KF Bo czytam tu ze ten silnik jest bez kolizyjny czy to prawda???? Z góry dzieki za podpawiedz Pozdrawiam.
- Od: 14 maja 2007, 01:02
- Posty: 6
- Skąd: Wodzislaw ŚL.
- Auto: 323F 2.0 V6 "Madzia"
witam znalazlem na allegro aukcje http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=407422323 wystawiona przez allegrowicza AutoJapan_2007
co o tym zestawie myslicie
wydaje mi sie ze i cena i jakosc (producent) jest ok
co o tym zestawie myslicie
wydaje mi sie ze i cena i jakosc (producent) jest ok
-
ZEPPEL
ZEPPEL dokładnie tą samą aukcję znalazłem wczoraj i zestaw producentów części jest rzeczywiście wyśmienity, a o cenie nie wspomnę. 420 zł za to wszystko to praktycznie 50% normalnej ceny za taki zestawik.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki