Parametry prawidłowej zbieżności – ustawianie zbieżności

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojo » 15 kwi 2008, 19:33

Bardzo prosze kto może szybko podrzucić mi parametry proawidłowego ustawienia kół przód i tył (zbiżności) wlasnie jestem na warsztacie i komputer nie widzi Mazdy, tak wiec jesli ktos jest łaskaw to bardzo prosze i dziekuje.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez bziko98 » 15 kwi 2008, 20:31

nie wiem czy w europie jest taki sam, znalazłem do wersji NA

http://www.mizo.pl/pliki/7331/alignment.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 17:25
Posty: 120
Skąd: Chicago
Auto: 2016 mazda6 2.5

Postprzez martinpl » 16 kwi 2008, 07:55

podawalem juz to na forum, podam jeszcze raz :)

dane z infotecha

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojo » 16 kwi 2008, 11:07

<jupi> bardzo dziekuje. A co do ustawiania zbieznosci to w komputerze były dane do Mazdy które sie okazały zupełna bzdurą i co sie okazało na j. próbnej auto kosmos kierownica w lewo auto w prawo itp. teraz ustawiłem wszystko co do ideału i niestety łudziłem sie ze bedzie super jest jak przewidywałem – zbacza dalej w prawo, nieststey nie da sie juz chyba nic zrobic, mozna jeszcze podciagnac troche tyłem ale bedzie brało opony, tak wiec mazda zbaczała, zbacza i bedzie (stare modele) w prawo, taki model. Ale martwi mnie niestety nadal wariowanie zegarów z którymi nie umiem sobie poradzić i to jest najwiekszy problem.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Pawnik » 16 kwi 2008, 11:48

Wojo napisał(a):zbacza i bedzie (stare modele) w prawo, taki model.

Moja, tez stary model a nie jest zboczona ani na milimetr :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Wojo » 16 kwi 2008, 17:28

Ale jak widzisz po wielu postach i sygnałach, Mazdy zbaczaja w prawo i to jest juz raczej reguła którą Ty jestes wyjątkiem, za co gratuluje:).
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez martinpl » 16 kwi 2008, 17:43

u mnie tez nie sciaga, ale moja jest po akcji serwisowej wymiany lozyskowania mocowania kolumny, podobno to ma jakis wplyw :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez madzia6 » 23 sty 2009, 11:09

martinpl napisał(a):podawalem juz to na forum, podam jeszcze raz

dane z infotecha



witam i prosze o odniesenie sie do moich wynikow z badania auta, wlasnie przyjechalem i oto wyniki, z gory dzieki

kat PK lewa -0,49minut , prawa (-0,05minut)
kat WSZ lewa 3.30 prawa 4.58
zbieznosc lewa 0.04 , prawa 0.6
kat PSZ lewa 5.03 , prawa 4.26
suma katow PK i PSZ lewa 4.14 , prawa 4.21

roznica katow PK l-p ( -0,44)
roznica katow WSZ L-P ( -1,29)
roznica katow (0,37)
zbieznosc sumaryczna (0,10)

i jeszcze podam tyl

kat PK lewa -1.19 , prawa -1.04
zbieznosc lewa 0,15 , prawa -0,02

roznica katow PK L-P -0,15
zbieznosc sumaryczna 0,14
kat znoszenia 0,08

prosze w miare mozliwosc podac czy jest jakas wartosc ktora jest duzo za duza i moze powodowac na zachowanie sie auta na nierownosciach (nie chodzi mi o siaganie auta!)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez madzia6 » 14 lut 2009, 12:02

no i co brak jakiegos fachowca na forum aby mogl sie ustosunkowac do moich danych z badania, chcialbym wiedziec czy parametry wszystkie sa OK czy nalezy cos tam poprawic albo sprawdzic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez Enduro » 15 lut 2009, 12:58

Wojo napisał(a):...Ale martwi mnie niestety nadal wariowanie zegarów z którymi nie umiem sobie poradzić i to jest najwiekszy problem.

to typowe zachownie,
jak bateria jest kiepska...do wymiany
ma ona za niskie napięcie/spadek...najczęsciej przy zapalaniu silnika
podmień ją na próbe!
a mostkowanie kablami, nie daje pożądanego efektu!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jarekcki » 21 mar 2009, 15:41

witam, mam problem dot. zbieżności a w zasadzie ustawienia kierownicy w pozycji poziomej po wymianie przekładni kierownicy. Jest odchylona od poziomu w lewo tak, że obrazowo rzecz ujmując, godzina 3 na kole powędrowała na godzinę 10. Na drążach nie można tego ustawić, ponoć trzeba coś zrobić na wielowypuście, ale mechanicy z kolei mówią, że maglownicę do tego wielowypustu można włożyć tylko w jednym położeniu. Z kolei nie chcę przestawiać koła kierowniczego bo poduszka, tempomat, sterowanie radiem – boję się, że coś mi ppopieprzą. Czy rzeczywiście jedni odsyłają mnie do drugich bo nie chce im się tego robić? czy rzeczywiście tą maglownicę można zamontować tylko i wyłącznie w jednym położeniu?
Pliss o odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2008, 02:41
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 2.0 autom/m 2 1,4 cdti

Postprzez jarekcki » 21 mar 2009, 15:42

sorry nie dodałem, do dotyczny mazdy 6 (bo mam jeszcze dwójkę)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2008, 02:41
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 2.0 autom/m 2 1,4 cdti

Postprzez andrzej129 » 1 lip 2010, 22:04

witam czy moze ktos sie orientuje ile kosztuje i gdzie najlepiej zrobic zbieznosc (interesuja mnie okolice jastrzebia zdroju ,bielska-B. lub lublina).Moje autko choc to dziwi miejscowych mechanikow ze ten rocznik tez ciagnie na prawo zciera rowniez oponki po zewnetrznych krawedziach.I wlasciwie to tylko zcieranie mnie martwi bo szkoda opon (mam 40 tys,oryginalne opony z alus).Mysle ze to zbieznosc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2007, 12:39
Posty: 31
Skąd: Jastrzebie Hamburg
Auto: M6 2.3 a+.07 GG

Postprzez hehehe » 11 kwi 2011, 17:10

Witam, kupiłem Mazdę, która przednim lewym kołem uderzyła w krawężnik i to dosyć mocno, bo kierownica lekko się przekrzywiła i alufelga uszkodziła. Na ustawieniu geometrii ustawiono mi tak zbieżnośćhttp://img845.imageshack.us/f/dsc02467bk.jpg/ Czy jest to dobre zestrojenie?
Ostatnio edytowano 12 kwi 2011, 18:50 przez hehehe, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 18:27
Posty: 27
Skąd: Podlaskie
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 136KM

Postprzez agnostyk » 12 kwi 2011, 14:51

andrzej129 napisał(a):witam czy moze ktos sie orientuje ile kosztuje i gdzie najlepiej zrobic zbieznosc (interesuja mnie okolice jastrzebia zdroju ,bielska-B. lub lublina).Moje autko choc to dziwi miejscowych mechanikow ze ten rocznik tez ciagnie na prawo zciera rowniez oponki po zewnetrznych krawedziach.I wlasciwie to tylko zcieranie mnie martwi bo szkoda opon (mam 40 tys,oryginalne opony z alus).Mysle ze to zbieznosc.


Zdecydowanie sprawdź zbieżność i kąty.

Tutaj masz link do tematu o ściąganiu viewtopic.php?f=60&t=36589&p=1967770#p1967770

na ostatniej stronie masz post od jarmo. Podaje namiary do speca w Katowicach u którego robił.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez ralfvip » 23 sie 2012, 11:22

Witam
Może komuś się przyda:
Rozdział TD-8: Suspension
Obrazek
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6